آیا آئودی RS6 GT با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک میتواند حریف R8 GT محرک عقب با ۶۲۰ اسب بخار قدرت شود؟
RS6 GT نسخهای ویژه و تولید محدود از استیشن اسپرت آئودی است که در تنها ۶۶۰ دستگاه ساخته میشود و در آمریکا قیمت پایهای نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار دارد. این خودرو که ادای احترامی به آئودی ۹۰ کواترو IMSA GTO محسوب میشود، قویترین نسخهٔ تاریخ A6 بهحساب میآید زیرا پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل میشود تا نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو تحویل دهد که به لطف توزیع متغیر گشتاور، میتواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخهای جلو و تا ۸۵ درصد را به چرخهای عقب منتقل کند.
در سمت دیگر، یکی دیگر از مدلهای GT و تولید محدود آئودی یعنی R8 GT قرار دارد که آخرین نسخهٔ این سوپراسپرت پیش از خاتمهٔ تولید بود. در این نسخه، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 افسانهای لامبورگینی، ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نقطهضعف بزرگ R8 GT در برابر RS6 GT، انتقال نیرو فقط به چرخهای عقب است که خود را هنگام شروع حرکت در درگ از حالت سکون نشان میدهد ولی بااینحال، R8 با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، بسیار سبکتر از برادر استیشن خود است که ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن دارد.
با آغاز درگ، همانطور که انتظار میرفت، RS6 به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو افتاد و R8 برای همگام شدن با افراطیترین استیشن آئودی اسپرت تلاش زیادی کرد. درنهایت اما این تلاشها نتیجه داد و سوپرکار V10 توانست RS6 را پشت سر بگذارد و به برادر استیشن خود درس سرعت بدهد. البته در پایان ۴۰۰ متر اختلاف دو خودرو بسیار جزئی بود بهگونهای که R8 GT پس از ۱۱.۴ ثانیه به خط پایان رسید و RS6 GT این کار را در ۱۱.۵ ثانیه انجام داد.
مشخصات فنی
آئودی R8 GT | آئودی RS6 GT | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۲۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۵۳,۲۹۰ دلار | ۱۹۸,۹۰۰ دلار |
Yazdan
۶ آبان ۱۴۰۳ولی استیشن های آعودی >>>
علی Shelby
۶ آبان ۱۴۰۳هردو عشقن
مخصوصا ار اس شش که یه خودروی بسیار جذاب استیشن است
amirkhanzadeh
۶ آبان ۱۴۰۳لازم یک درگ بی معنی
چرا جدیدا یوتیوب در شده از این مسخره بازی ها ؟!
یاد اون دوران بخیر منظورم 40 سال پیش نیست
همین 10 سال پیشه
جرمی کلارکسون
۶ آبان ۱۴۰۳سوپرکار بلوندی باز خوبه
این مت واتسون درگ های چرت و خز میزاره
Taha Ayoobi
۶ آبان ۱۴۰۳مت واتسون باز خوبه،
مزخرف تر از اون یارو که اول ویدئو هاش میگه
Hi, my name is Sam, and this is another drag race. نداریم.
hosen
۶ آبان ۱۴۰۳هنوزم باورم نمیشه دیگه آئودی R8 تولید نمیشه
اسطوره به تمام معنا با اون نیروگاه V10 منحصربهفردش
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳R8 قدرتمند ترین ساخته ی آئودی
جرمی کلارکسون
۶ آبان ۱۴۰۳بس کن مت واتسونعلی
Siyavash
۶ آبان ۱۴۰۳درگ باحالی بود..r8واقعا خیلی خوش استایل هست
amirboss
۶ آبان ۱۴۰۳هرچی فکر میکنم هیچ دلیلی برای این درگ پیدا نمیکنم.واقعا چرا باید یه استیشن در مقابل یه خودرو سوپراسپرت از یه برند قراربگیره؟
اگه واقعا هدف نمایش قدرت استیشن آئودی بود باید با پورش تایکان کراس توریسمو توربو S شاخ به شاخ میشد تا بفهمه دنیا دست کیه.
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۳جمع خوشتیپا جمعه
Taha Ayoobi
۶ آبان ۱۴۰۳دو تا از بهترین ها.
به قول ممد ژانگولر خوشگل نیستن که هستن، قدرت و شتاب ندارن که دارن، آئودی نیستن که هستن، عشق نیستن که هستن.
علی منصوری
۶ آبان ۱۴۰۳چقدر rs6 خوشگله، آئودی تبحر خاصی تو داشتن استیشن خوب داره مثل ولوو…منکر کمپانیهای دیگه نیستم ولی این دو کمپانی تو این سگمنت قوین
JaMsHiD_R1988
۶ آبان ۱۴۰۳The God of group B
Mr wrong
۶ آبان ۱۴۰۳Rs6
وزن:۲۷۵ کیلو گرم؟
علی
۷ آبان ۱۴۰۳آئودی R s6 یک شاهکار بتمام هست زیبا قدرت مند و اسپرت
ولی آئودی R8 انگار از فضا و فیلم های علمی تخیلی بیرون اومده شگفت آوره R8 یک اسطوره هست یک افسانه
M power
۷ آبان ۱۴۰۳حیف شد R8
محمد
۷ آبان ۱۴۰۳Rs6 با اون رنگ جذابش دلمو برد یه خودرو خونوادگی که به وقتش خوب میتونی باهاش رو کم کنی طراحیشم که عشقه