مدتی است که هیچ خبری در مورد بهروزرسانی یا تغییر نسل آئودی R8 نمیشنویم و آیندهٔ این خودرو در بحبوحهٔ برنامههای الکتریکیسازی آئودی مبهم به نظر میرسد. حتی در اوایل سال جاری، مدیر فروش و بازاریابی جهانی این شرکت بهطور ضمنی اعلام کرد که ظاهراً ساخت نسل جدید R8 در برنامهٔ آئودی نیست. بااینحال، گزارش جدیدی توسط وبسایت آلمانی اتو بیلد منتشر شده که ممکن است خبر خوبی برای طرفداران این سوپراسپرت باشد زیرا به گفتهٔ این گزارش، میتوانیم انتظار دیدن یک R8 جدید را در اوایل سال ۲۰۲۳ داشته باشیم.
اتو بیلد در مورد مشخصات این خودرو نیز پیشبینیهای جالبی داشته است. در این گزارش گفته شده که R8 مدل ۲۰۲۳ احتمالاً از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، پایانی بر دوران تنفس طبیعی R8 خواهد بود. این موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر بین ۴۶۰ تا ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در طیف گستردهای از محصولات گروه فولکسواگن از مدلهای RS آئودی و پورشه گرفته تا بنتلی و لامبورگینی اوروس استفاده میشود.
به گفتهٔ اتو بیلد، این موتور در R8 جدید از نیروی کمکی هیبریدی بهره خواهد برد که مجموع قدرت را به حدود ۷۰۰ اسب بخار میرساند. علاوه بر این، وبسایت آلمانی احتمال استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را هم برای نسل جدید سوپراسپرت آئودی رد نکرده است. البته آئودی چند سال پیش با نسل کنونی R8 همین کار را کرد و نسخهٔ تمام الکتریکی آنرا با نام E-Tron تولید نمود اما این نسخه هرگز موفق عمل نکرد و کمتر از ۱۰۰ دستگاه فروخت. بااینحال، در حال حاضر حضور مدلهای الکتریکی در سبد محصولات آئودی بسیار پررنگتر شده و این شرکت میتواند یک سوپراسپرت الکتریکی را هم به آنها اضافه کند.
بااینهمه، در حال حاضر هیچ تأیید رسمی از سوی آئودی برای نسل بعدی R8 وجود ندارد و به نظر میرسد فعلاً چند سال باید صبر کنیم تا بفهمیم آیا مردان انگولشتات واقعاً ساخت نسل جدیدی برای سوپراسپرت خود در نظر دارند یا نه.
حسین
۲۶ مهر ۱۴۰۰اینو هر جور شده احیاش کنید حتی شده بصورت گازوءیلی.
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰حرف قشنگی زدی🤝
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰خبر خوشحال کننده ای بود
AMG GT R
۲۶ مهر ۱۴۰۰امیدوارم هیبرید باشه
GT
۲۶ مهر ۱۴۰۰آئودی که حتی V8 هاش هم صدا تولید نمیکنند، تنها پیشرانه خوش صدای آئودی همین V10 تنفس طبیعی هست که داره به به فنا میره 😐
مک وال
۲۶ مهر ۱۴۰۰دیگه از دست صدا دیوونه شدیم
به سکوت نیاز داریم
Reza.M
۲۶ مهر ۱۴۰۰چرا کمپانی ها انقد در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن؟؟…مگ چند درصد فروش سالیانه رو سوپر اسپرت ها و خودرو های پرفورمنس تشکیل میدن که اصرار بر کوچیک تر کردن پیشرانه و هیبرید کردنشون دارن؟؟…خب این همه ماشین که میرن برای ناوگان های حمل و نقل یا مدل هایی که مردم ازشون به عنوان مصارف عمومی استفاده میکنن رو برقی و هیبرید کنید…چرا گند میزنین به همه چیز…
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۶ مهر ۱۴۰۰سیاست!!
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰(ماشین که میرن برای ناوگان های حمل و نقل یا مدل هایی که مردم ازشون به عنوان مصارف عمومی استفاده میکنن رو برقی و هیبرید کنید…چرا گند میزنین به همه چیز…)
دوست عزیز خودروهای برقی شامل اتوبوس و کامیون هم میشه نمیدونم شما اتوبوس برقی یا کامیون برقی دیدی یا نه اما تو کشور های مثل آمریکا و چین و اروپا
بعضی از ناوگان های حمل و نقل الکتریکی هستند
آئودی رو نمیدونم اما در خیلی شرکت ها سدان های معمولی قدرتمند هم ساخته میشه مثل تسلا 3 یا BTD HAN یا NIO ET7 اینها ماشینهای مورد استفاده مردم و خانوادگی هستند
و خودروهای برقی خیلی گسترده است
هم هاچ بک برقی داریم هم کراس اور و هم سدان و…
M.K karimi
۲۶ مهر ۱۴۰۰خدا از دهنت بشنوه …👌🏻🤦🏻♂️
هنوز خودرو های کوچیک و حمل و نقل های عمومی پاک نشدن ، زیر ساخت ها آماده نشده ، هیچ فکری برای زباله های اتمی و الکتریکی نشده و هزار تا بدبختیه دیگه ؛ قرشون گرفته که سوپر اسپرت هایی با همچین تیراژ های پایینی رو ببندن به پیشرانه های کوچیک و آرمیچر ها 🤦🏻♂️
پرهام+و+رهام
۲۶ مهر ۱۴۰۰والا برای من جالب نبود ظاهرش
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰چرا NIO بعد اینهمه سال قدرت موتور هاش رو بروز رسانی نمیکنه ؟؟
یه زمانی سریعترین ماشین جهان رو زد همین لقب و یه مدت کوتاه بدست آورد دیگه بیخیال شد!
بعد من خیلی از عکس اول خوشم اومده اگه اینو عرضه کن مطمئننا موفق میشه !
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۶ مهر ۱۴۰۰سلام رامین😇😇
نوید محمد
۲۶ مهر ۱۴۰۰سلام رستمی
بگو این she که تو اسم پروفایلت است کیه؟
hssn
۲۶ مهر ۱۴۰۰چیزی که منو نگران میکنه اشتراکات نه چندان کم R8 و محصولات ده سیلندر لامبورگینیه
کاش رویه لامبورگینی توی محصولات ده سیلندر تغییر نکنه و این مسیرو دنبال نکنه و جدا از اون
امیدوارم نسل جدید R8 مثل R8 E tron که قبلا تولید شده بود شکست نخوره و موفق باشه و همینکه تمام برقی نمیشه خودش جای امید داره
محمد امین
۲۶ مهر ۱۴۰۰اگر بتونه این موتور رو حفظ کنه که عالی هست
ولی…
حرف از آئودی شد ، دیشب مسابقه ی ۸ ساعته ی indy بود که تحت نظر igtc برگزار میشه
خلاصه، فراری در تا پول پوزیشن رو زده بود و تا ۴ ساعت اول با فاصله ی زیاد اول و دوم بودن ، حتی گزارشگر یه جورایی به شوخی گفت که رسیدن به پرفورمنس ۴۸۸ gt3 برای دیگر برند ها یه رویا هست..
من دیگه از برد مطمئن بودم ، دیر موقع هم بود ، صبح که نگاه کردم ، دیدم یه آئودی بسیار خوشحال برده مسابقه رو ، و سریعا رفتم هایلایت مسابقه رو دیدم ، دیدم که اون دوتا فراری که جایگاه اول و دوم رو داشتن ، میخواستن از هم سبقت بگیرن ، جفتشون تصادف کردن و به فنا رفتن ، واقعا از ته قلب ناراحت شدم که الکی ۱و ۲ رو از دست دادن
و اگر این برد به دست میومد، رکورد بیشترین تعداد برد یک خودرو در یک سال شکسته میشد، البته اشکالی هم نداره چون اولا این رکورد دست خود ۴۸۸ هست با اختلاف نجومی نسبت به بقیه ، و دوما هنوز خیلی مسابقه مونده تا آخر امسال
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مهر ۱۴۰۰خیلی خوب میشه احیا بشه الکترویکی هم شده فقط از بین نره…
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰این نکته خیلی مهمیه چون جدا از اینکه خو r8 رو با اون صدا و موتور خارق العادش تحت تاثیر میذاره بلاه اوراکان هم تحت تاثیر جدی میندازه تا حدی که شاید نسل بعدی اوراکان یا جانشینش برقی یا هیبریدی باشه ، هرچند از اونجایی که من r8 رو حتی بیشتر از اوراکان معمولی دوست دارم خیلی نگران برقی شدنشم چون هیبریدی یه تکنولوژی خاصه و اونقدم بد نیست و به قدرت اضافه میکنه تاثیر چندان زیادی توی پیست ننیذاره اما اگه برقی شه کاملا تبدیل به ماشین درگ میشه