جانشین آئودی R8 خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود که قرار است تا در اواسط دههٔ جاری به بازار عرضه شود. طی سالهای اخیر گمانهزنیهای زیادی در مورد آیندهٔ این خودرو وجود داشته است اما آخرین گزارشات به خداحافظی کامل R8 با پیشرانههای درونسوز اشاره کردهاند. این تصمیم همراستا را برنامههای الکتریکیسازی گستردهٔ آئودی است و زمانی که این شرکت از سال ۲۰۲۶ به بعد صرفاً اقدام به معرفی خودروهای الکتریکی کند، R8 به پرچمدار دوران برقی آئودی تبدیل خواهد شد.
فعلاً مشخصات R8 الکتریکی را نمیدانیم ولی به گزارش اتوکار، این خودرو بر اساس پلتفرم SSP Sport ساخته خواهد شد که بهطور مشترک توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و بهزودی جایگزین پلتفرم J1 پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد که آئودی برای ساخت سوپرکار آیندهٔ خود از پلتفرم اسپرتی که پورشه برای کیمن و باکستر الکتریکی توسعه میدهد استفاده کند و باطریها را بهصورت عمدی پشت صندلیها نصب کند. آئودی احتمالاً این ماشین را به دو موتور الکتریکی مجهز میکند و با توجه به اینکه طی سالهای آینده قدرت خودروهای برقی افزایش خواهد یافت، انتظار میرود جانشین R8 قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار داشته باشد.
رئیس آئودی اسپرت «سباستین گرامز» در گفتگو با اتوکار گفته است که برای ساخت جانشین تمام الکتریکی R8 تلاش میکند اما اذعان داشته که هنوز تولید این خودرو تأیید نشده است. وی در این رابطه گفته است:
من برای جانشین R8 با هیئتمدیرهٔ آئودی میجنگم. ما در حال بررسی کانسپتهای مختلفی هستیم که در جهت الکتریکیسازی هستند و اگر به خواستهام برسم، R8 الکتریکی خواهد شد
همچنین به گفتهٔ گرامز، جانشین R8 اگر نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، مثل نمونهٔ کنونی دستساز خواهد بود. او در این رابطه اظهار داشته است:
ما قطعاً شیوهٔ تولید دستساز را حفظ خواهیم کرد زیرا این چیزی است که R8 را از دیگر خودروها متمایز میکند. اگر جانشین R8 را تولید کنیم، سعی خواهیم کرد به این کار ادامه دهیم. این برای خریدار مهم است و در هر R8 عشق وجود خواهد داشت
Erfan
۲۳ شهریور ۱۴۰۱سمفونی v10کجا و الکتریکی شدن کجا
به کجا داریم میریم ما
TML BN
۲۳ شهریور ۱۴۰۱داریم میرسیم به موتور های وز وز کننده
و طراحی های فضایی زشت و خراب کردن نام خودرو هایی مثل مرحوم R8
AMANTE
۲۳ شهریور ۱۴۰۱امیدوارم حداقل اسم R8 رو برای نسخه ی الکتریکی استفاده نکنن و اسم اش رو مثلا بزارن Etron R یا هر چیز دیگه.
بهراد
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اسم R8 حرمت داره. از اون وی ۱۰ نازنین رسیدیم به الکتریکی 😔
پیام
۲۳ شهریور ۱۴۰۱قابل توجه کسایی که به از بنزینی بودن تویوتا حمایت میکنن!
AMANTE
۲۳ شهریور ۱۴۰۱الان چه ربطی داشت؟
Phonix
۲۳ شهریور ۱۴۰۱پیام چرا تموم نمیشی؟
hadi6
۲۳ شهریور ۱۴۰۱😢….No please no
hadi6
۲۳ شهریور ۱۴۰۱میتونستن هیبریدش کنن به راحتی
متاسفانه تو دورانی داریم زندگی میکنیم که همه افسانه ها رو داره برق میگیرتشون و نابودشون میکنه…
و گند میزنه به پیشینه و اصالت این ماشینا مثل چارجر دایتونا برقی…
Pedram7
۲۳ شهریور ۱۴۰۱هی روزگار…
دلم برای صدای ده تا سیلندرش تنگ میشه
پیام
۲۳ شهریور ۱۴۰۱کسایی که مقابل الکتریکی شدن موضع میگیرن، دقیقا مثل همونایی هستن که میگفتن زمین صاف هست و کاملا مطمئن بودن!
بی خیال اسم
۲۳ شهریور ۱۴۰۱خبر دردناکی بود💔
Payfast
۲۳ شهریور ۱۴۰۱اگه یه کاری کنن که موتور الکتریکی صدا وی۱۰ رو بده نور حسین نور میشه
شهاب
۲۳ شهریور ۱۴۰۱قضیه واقعا داره چرت میشه یه ماشین فوق العاده ۱۰ سیلندری رو با الکتریکی جایگزین میکنن
زارعشاهی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱هیچی دیگه بعد چارجر نوبت R8هم شد
ناشناس
۱۲ آذر ۱۴۰۱تو خیلی از سایت های خارجی گفتن که جانشین r8 یه تمام الکتریکی ۱۰۰۰ اسبی خواهد بود ( یا حتی بعضی ها بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار هم پیش بینی کردن ) به هر حال مطمئنم از r8 کنونی خیلی خیلی سریع تر خواهد بود و از نظر من با توجه به این مشخصات و استایلی که داره میتونه حتی ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۹ ثانیه طی کنه ، در حال حاضر rs etron gt که فقط ۶۳۷ اسب قدرت داره پرچمدار الکتریکی های آئودی ولی قطعا در آینده با عرضه این سوپرکار ( هایپرکار ) ۱۰۰۰ اسب بخاری قضیه کاملا تغییر میکنه