آیا پورشه ۹۱۱ کاررا 4S با تیونینگی که قدرت آن را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده است میتواند حریف آئودی R8 با موتور V10 و ۶۲۰ اسب بخار قدرت شود؟
هرچند بهزودی باید با آئودی R8 خداحافظی کنیم ولی کارواو میخواهد هنوز هم پرفورمنس این سوپرکار جذاب آلمانی را به تصویر بکشد. بدین منظور، R8 در برابر یک پورشه ۹۱۱ کاررا 4S تیونینگ شده قرار گرفته است تا یادآوری شود که سوپراسپرت آئودی با پیشرانهٔ V10 در خط مستقیم چه تواناییهایی دارد. کاررا 4S به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که در حالت استاندارد ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در این نمونه اعداد مذکور به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کردهاند که برای یک موتور ۳ لیتری چشمگیر است.
R8 اما از همان پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده میکند که به شکل استاندارد با ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور به میدان آماده است. هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس دوکلاچه مجهز هستند اما از لحاظ وزن پورشه برتری قابلتوجهی دارد. این ماشین تنها ۱۵۵۵ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه آئودی با وزن ۱۶۹۵ کیلومتر بسیار سنگینتر است. همچنین ازآنجاییکه R8 حاضر در این درگ از نوع اسپایدر است، وزن بیشتری نسبت به همتای کوپهٔ خود دارد.
شاید به همین دلیل است که در درگهای از حالت سکون، ۹۱۱ تیونینگشده پیروز میشود. البته اختلاف دو خودرو بسیار جزئی است زیرا درحالیکه پورشه ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹ ثانیه طی میکند، آئودی تنها ۰.۲ ثانیه دیرتر به خط پایان میرسد. در مسابقهٔ رولینگ دو خودرو حتی نزدیکتر هستند اما در سرعتهای بالاتر، R8 خودی نشان میدهد و با انتخاب دندهٔ مناسب برای ارائهٔ حداکثر گشتاور، میتواند رقیب را مغلوب کند. در آزمایش ترمز اما پیروزی به دلیل وزن سبکتر دوباره به ۹۱۱ میرسد.
Porsche
۲۹ آبان ۱۴۰۲چرا یه ماشین تقویت آوردن ! یه توربو s معمولی با ۰/۸ ثانیه اختلاف آئودی رو نابود میکرد و تو رولینگ هم با اختلاف چندین قطار بارکشی r8 رو میفرستاد خونه !
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱ کاررا : 👍
آئودی R8 : 👎
مهران
۲۹ آبان ۱۴۰۲انتخابم آئودی.شاید اگه یه مدل دیگه از پورشه بود اونو انتخاب میکردم…تو این پست نمیشه از R8 گذشت👌😍
Enzo Ferrari 2008
۲۹ آبان ۱۴۰۲آئودی R8. با 10سیلندر
فرشاد
۲۹ آبان ۱۴۰۲AUDIمیخوس یه911دیگ با لوگوی ارباب حلقه ها خلق کنه اما زیاد موفق نشد