سه خودروی اسپرت آئودی R8 V10، پورشه ۹۱۱ کررا GTS و آلفارومئو جیولیا QV در مسابقه درگ جذاب به مصاف یکدیگر رفتهاند.
بخش کواتروی آئودی در طول این سالها خودروهای جذاب زیادی تولید کرده است. البته هیچکدام از این خودروها نمیتوانند جذابیت R8 V10 را داشته باشند. این سوپر اسپرت جذاب که در ابتدا با پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی عرضه شد طی سالهای بعدی و با استقبال طرفداران به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز گردید. لامبورگینی هوراکان به عنوان برادر ایتالیایی این خودرو نیز از قلب تپنده مشابهی سود میبرد. R8 ده سیلندری که در ویدئو مشاهده میکنید جزو مدلهای اولیه تولیدی است و بنابراین قدرت ۶۱۰ اسب بخاری دارد. البته اسبهای پرقدرت این پیشرانه در دورهای بالاتر یعنی حدود ۸ هزار ارائه میشود و بنابراین جذابیتهای زیادی دارد. در مقابل باید به پورشه ۹۱۱ کررا GTS اشاره کنیم که قدرت ۴۸۰ اسب بخاری خود را در دور ۶۵۰۰ ایجاد میکند.
شکی وجود ندارد که محصولات گروه فولکسواگن در خط مستقیم بسیار سریع هستند و آئودی و پورشه موردبحث مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ و ۱۱.۱ ثانیه طی کردهاند. پورشه ۹۱۱ کررا GTS نسل ۹۹۲ در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و این زمان برای سوپر اسپرت ارباب حلقهها ۳.۱ ثانیه خواهد بود. R8 پس از سرشاخ شدن با پورشه به سراغ آلفارومئو جیولیا QV میرود تا در رقابت درگ رولینگ شرکت نماید. سدان پرفورمنس ایتالیایی از دانش و تبحر فراری سود میبرد و به پیشرانه ۶ سیلندر پرقدرتی مجهز است. برخی منابع ادعا دارند تیم مهندس شاسی فراری ۴۵۸ اسپچیاله پشتصحنه توسعه جیولیا کوادروفولیو قرار داشتهاند؛ اما علیرغم شایستگی فراوان، این سدان اسپرت نمیتواند از پس آئودی R8 برآید؛ اما چرا بجای درگ از سکون مسابقه رولینگ برگزار شده است؟ پاسخ این است که آلفارومئو خودروی دیفرانسیل عقب است و در درگ رولینگ میتواند بهتر عمل کند.
شایان ذکر است آلفارومئو به زودی با پلتفرم جیورجیو بکار رفته در جیولیا و استلویو وداع خواهد کرد تا راه برای تولید محصولات برقی هموار شود. این خودروساز ایتالیایی قرار است از معماری STLA استفاده کند، پلتفرمی که اولین بار در دوج چارجر ۲۰۲۵ بکار خواهد رفت. این پلتفرم همچنین قرار است توسط برندهای کرایسلر، جیپ و مازراتی بکار گرفته شود؛ اما همانطور که میدانید تولید R8 در سال قبل متوقف شد و خبری از عرضه جانشین آن نیست هرچند شایعاتی درباره تولید سوپر اسپرت برقی آئودی تا پایان دهه جاری میلادی منتشر شده است.
در همین اثنا لامبورگینی فاز آخر توسعه جانشین هوراکان را پشت سر گذاشته است، خودرویی که از پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی با قدرت فراتر از ۸۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. خانواده پورشه ۹۱۱ نیز به زودی فیس لیفت خواهد شد و در همین حال شاهد تولید اولین ۹۱۱ هیبریدی تاریخ خواهیم بود. بنا به گزارش رسانهها، دو پیشرانه هیبریدی و یک پیشرانه بوکسوری ۳.۶ لیتری جدید در ۹۱۱ نسل ۹۹۲.۲ قابل انتخاب خواهند بود.
amir
۳ بهمن ۱۴۰۲اگر آئودی یه جانشین درخور برای آر ایت دوس داشتنی ارائه نکنه جا داره مشتی ناسزا بارش کنیم
Siyavash
۳ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا باید کاملا با سزا بارش کنیم..آخه چرا r8دوست داشتنی رو سر برید…یعنی نمیتونست مثل هوراکان اونو به تکامل برسونه….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ بهمن ۱۴۰۲مشتری نداشت
صدرا غلامی
۳ بهمن ۱۴۰۲که اینطور
Mercedes-Benz
۴ بهمن ۱۴۰۲جیولیا خیلی خوشگله
Arshia m3csl
۳ بهمن ۱۴۰۲عاشق پورشه ۹۱۱ هستم شدید و برام مورد علاقه ترینه ولی انتخابم ائودی r8 هست اینجا ائودی r8 خیلی عالی و خاصه و انتخاب بین r8 و 911 جی تی اس و نیسان gtr و کوروت z06 سخت ترین انتخاب جهانه
JaMsHiD
۳ بهمن ۱۴۰۲R8 جدید تولید نمیشه تا موقعی که لامبورگینی یا فولکس یه موتور برقی و شاسی درخور با یه ماشین سوپر اسپرت برقی تولید کنه .
مگر اینکه آئودی بیاد انحصاری خودش همه چیو درست کنه که اصلا صرفه نداره برای آئودی ! حتما باید به حمایت مالی از این لحاظ بشه
رامتین
۳ بهمن ۱۴۰۲آئودی حس میکنم در زمبنه برقی شدن بیش از بقیه خودروسازها عجول بوده و بنظرم هم آنچنان موفق نخواهد بود. پورشه کاملا از نظر فناوری غالبه. بنز و بی ام و هم که نماد لوکس بودن در دنیا هستند و دیفالت فروش بیشتری دارند و محبوبترند. مثل مسی و کریس هستند. آئودی باید روی همین R8 کار میکرد.
علی
۵ بهمن ۱۴۰۲بنظرم منصفانه نیست سدان ۴ در رو با سوپر اسپورت مقایسه کرد