وقتی حرف از خودروی زمستانی میشود، قطعاً آئودی R8 اولی نامی نیست که به ذهن میآید زیرا این سوپرکار آلمانی با قدرت زیاد، فاصلهٔ اندک از زمین و لاستیکهای تابستانی هرگز گزینهٔ مناسبی برای پیمودن جادههای برفی نخواهد بود. بااینحال، لاستیکهای زمستانی میتواند این شرایط را تغییر دهد و کارواو در ویدئوی جدید خود قصد دارد نشان دهد لاستیک مناسب چه تغییری در عملکرد خودرو ایجاد میکند.
در اینجا، آئودی R8 RWD یا محرک عقب در برابر R8 اسپایدر چهارچرخ محرک قرار گرفته است. R8 اسپایدر از مزیت بزرگی یعنی سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است که میتواند روی برف لغزنده بسیار کمککننده باشد. همچنین هرچند هردو خودرو از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده میکنند اما خروجیهای متفاوتی دارند. در اسپایدر که با ۱۶۹۵ کیلوگرم، وزن سنگینتری دارد، این موتور ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این ارقام در نسخهٔ محرک عقب ۵۷۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر هستند. البته R8 RWD با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، سبکتر است اما در این مسابقه اهمیت چندانی ندارد.
در چند مسابقهٔ اول، هیچکدام از این دو R8 نمیتوانند از شیب بالا بروند و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری هم کمک چندانی نمیکند زیرا لاستیکهای تابستانی نمیتوانند کشش مناسبی در برف داشته باشند؛ اما وقتی لاستیکها با نمونههای زمستانی جایگزین میشوند اوضاع تغییر میکند. حالا هردو خودرو بسیار بهتر از قبل عمل میکنند و بهراحتی به بالای شیب میرسند. اسپایدر چهارچرخ محرک در بالا رفتن از شیب سریعتر عمل میکند اما کوپهٔ محرک عقب هم خیلی عقب نمیماند. البته در آغاز مسابقه، R8 RWD شروع بهتری نسبت به همتای روباز خود داشت اما در ادامه سیستم کواترو وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام داد و موجب پیروزی R8 اسپایدر شد.
این ویدئو بهوضوح نشان میدهد که لاستیکهای زمستانی در دنیای واقعی قطعاً تفاوت بزرگی را در مقایسه با نمونههای تابستانی به دنبال دارند زیرا این لاستیکها برای چسبندگی در سرما و برف طراحی شدهاند.
PURIYA
۱۲ آبان ۱۴۰۱از بقیه درگ هاش این باحال تر بود
TML BN
۱۲ آبان ۱۴۰۱آره من اکثر درگ هاشو این چرت و پرت هایی که میگه رو میزنم جلو ولی ایندفعه نمیدونم چرا نشستم کل ویدیو رو دیدم😐😂
PURIYA
۱۲ آبان ۱۴۰۱😂 داداش اسمت چیه؟
amir1400
۱۲ آبان ۱۴۰۱نسل بعدی R8 الکتریکی هست و احتمالا حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت ، بیصبرانه منتظر ورودش هستم 😍😍⚡️⚡️🇩🇪🇩🇪
TML BN
۱۲ آبان ۱۴۰۱منم من از بچگی از همون سال ۲۰۰۸ کراش سنگینی روی R8 دارم و داشتم
مهران
۱۲ آبان ۱۴۰۱بدون این صدای زیبای V10😐
پیام
۱۲ آبان ۱۴۰۱پست جنسیس قدیمی شد اینجا کامنت میذارم که کاملا ببینید. اونایی که میگن لکسوس هم رشد داشته، اصلا میفهمید رشد ۷۰۰ درصدی جنسیس تو یک ماه یعنی چی؟! این نکنید جریان گوشی سونی و سامسونگ!
OM.01
۱۲ آبان ۱۴۰۱(پست جنسیس قدیمی شد اینجا کامنت میذارم که کاملا ببینید. اونایی که میگن لکسوس هم رشد داشته، اصلا میفهمید رشد ۷۰۰ درصدی جنسیس تو یک ماه یعنی چی؟!)
هرکسی حق داره هرچی رو میخواد دوست داشته باشه. با علاقه شما هم کاری ندارم. اما آیا دلیل قانع کننده ای برای دوست داشتن اون چیز داری؟
یه بار پست پدال رو بخونیم=
(جنسیس هم رشدی تقریباً ۷۰۰ درصدی را ثبت کرده و فروش آن به ۳۸۲ دستگاه رسیده است درحالیکه این رقم در سپتامبر سال ۲۰۲۱ یعنی زمانی که تازه وارد اروپا شد تنها ۴۸ دستگاه بود)
در ماه سپتامبر2021 جنسیس تو کل اروپا پارسال 48 تا دونه فروخته بود. امسال در سپتامبر 380تا دونه. بعد میگی 700درصد رشد خیلی هست!؟
https://carsalesbase.com/europe-genesis/
کل اروپا. باز هم میگم کل اروپا جنسیس در 2021 کلا 500دستگاه فروخته بود و امسال در 2022 طی 9 ماه 1600دستگاه فروخته.
الان این خیلی هست؟ الان میگی رشد فروش؟
بعد میگی لکسس رشد فروش نداشته!!!؟؟؟
https://carsalesbase.com/europe-lexus/
آمار فروش یه ماه لکسس 2 برابر فروش جنسیس تو کل اروپا هست. چند وقت پیش دیدم هونگچی چینی فقط تو نروژ 900دستگاه فزوخته
پیام
۱۳ آبان ۱۴۰۱چیزی که متوجه نمیشی میزان افزایش رشد هست!!! اینکه لکسوس بیشتر فروخته که هنر نیست! چون لکسوس برند جدیدی نیست! بحث سر اینه که میزان قدمتش با فروشش اون میزاتی که باید از هیوندای بالاتر باشه، نیست! از لحاظ فنی و طراحی هم واقعا در مقابل جنسیس پیشرفت خاصی نداشته! پیشرفت رو با زمان میسنجن! مثلا همون برند میتسوبیشی با اون قدمت، الان چه غلطی کرده؟!!! جایگاه برند میتسوبیشی کجاست؟! در ضمن، اگه ماشینای چینی ماشینشون رو تو این بازار ارزون نفروشن، هیچ احنقی ازشون نمیخره!
GMA
۱۲ آبان ۱۴۰۱بهتره در پست های مربوط اینجور بحث های مضحک رو راه بندازی،لازم نیست زیر هر پستی گوهر افشانی کنی.
بی خیال اسم
۱۲ آبان ۱۴۰۱باحال بود