سرانجام پس از گمانهزنیهای فراوان، آئودی رسماً تأیید کرده است که جانشین R8 خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود. البته این خبر نباید برای طرفداران آئودی عجیب باشد زیرا این شرکت طی سالهای اخیر بشدت روی الکتریکیسازی تمرکز کرده و هیچگاه ایدهٔ جانشین تمام الکتریکی برای R8 را رد نکرده بود. بااینحال، تاکنون برنامهٔ آئودی برای جانشین سوپراسپرت پرچمدار خود کاملاً مبهم بوده است. حالا اما این موضوع روشن شده است زیرا رئیس بازاریابی محصولات آئودی اسپرت «لیندا کورز» رسماً اعلام کرده است که بخش R این شرکت تمام الکتریکی میشود.
وی گفته است که آئودی بخش R خود را متحول خواهد کرد اما نباید انتظار داشت که به این زودیها بتوانیم محصول جدیدی از این بخش ببینیم زیرا به گفتهٔ کورز، این هدف برای دههٔ آینده است. همچنین ممکن است محصول بعدی این بخش دیگر R8 نام نداشته باشد زیرا گفتههای قبلی حاکی از آن است که جانشین این سوپرکار میتواند خودروی کاملاً متفاوتی باشد و احتمالاً آئودی نام R8 را کنار خواهد گذاشت.
هرچند آئودی قوای محرکهٔ جانشین R8 را مشخص کرده اما در مورد ویژگیها یا زمان معرفی آن حرفی نزده است. این شرکت همچنین در مورد اینکه آیا تکنولوژی کنونی باطریها برای یک خودروی اسپرت مناسب است یا نه، نگرانیهایی دارد اما با توجه به کاهش هزینهٔ توسعهٔ خودروهای الکتریکی و افزایش کارایی آنها، در سالهای آینده باید شاهد پیشرفتهای زیادی در این زمینه باشیم. البته این اولین باری نیست که آئودی ایدهٔ سوپراسپرت الکتریکی را مطرح میکند زیرا در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم R8 E-Tron را ارائه کرده بود. این خودرو اما در فروش به یک فاجعه تبدیل شد زیرا شاید آن زمان برای عرضهٔ چنین خودرویی کمی زود بود.
جانشین R8 اما احتمالاً زمانی از راه خواهد رسید که بخش بزرگی از سبد محصولات آئودی در اختیار مدلهای تمام الکتریکی خواهد بود زیرا این شرکت قصد دارد طی سالهای آینده مدلهای الکتریکی بیشتری نسبت به مدلهای درونسوز معرفی کند. آئودی گفته است که تا سال ۲۰۲۵ بیست خودروی الکتریکی مختلف در سبد محصولات جهانی خود خواهد داشت.
رضا 👉
۱۹ آذر ۱۴۰۰ای بابا😐
GT
۱۹ آذر ۱۴۰۰خیلی عذر میخوام ولی خاک بر سر کسی که این تصمیم را گرفته😡
کافر مقدس
۱۹ آذر ۱۴۰۰ب لطف ماشین های الکتریکی روزی میرسه که استهلاک و مخارج ماشین ها خیلی کم شده . ماشین های سوخت فسیلی استهلاک زیادی دارن همچنان . تسلا رو مثلا ببینید گیریکس یک دنده که نیاز نیست مثل فسیلی درگیر استهلاک و اشتباهات راننده باشه
نمیشه ب خاطر نبود صدا انجین به الکتریکی گفت پیف ! نکات مثبتی داره که تو خودروهای سوخت فسیلی رویت نمیشه
کمپانی ها هم میدونن دارن چیکار میکنن که میرن سمت الکتریکی
این تفکر که ماشین باید غرش کنه از جانب ما ایرانی ها بیشتر رویت میشه که عموما هم دستمون به ماشین 8سیلندر نرسیده . 8سیلندر غرش میکنه برات ولی هزینه زیادی هم میذارن کف دستت . 12سیلندر ها که خیلی غرش بیشتری میکنن عموما تو گاراژ ها رها شدن یسکه مستهلک میشن
ولی تو یک جایی مثل نروژ که خیلی خودرو الکتریکی هست تو افکار عمومی اکثریت مردم هیچ نیازی به صدای غرش ماشین ندارن و ترجیح میدن با ماشین های کم استهلاک تر زندگی کنن
محمدرضا
۱۹ آذر ۱۴۰۰کلا ماشین باز ها فقط دنبال غرش و ماشین های اسپرت به زمین چسبیده هستند.بقیه مردم دنبال خودروی بی صدا با سواریه نرم هستند که آپشن های زیادی داشته باشه و اون هارو از نقطه a بهb ببره با حد اکثر سرعت ۱۲۰کیلومتر و اکثر مواقع ۶۰کیلومتر.و تعداد ماشین باز ها خیلی کمه .
Sina10
۱۹ آذر ۱۴۰۰مشکل شما هم دقیقا اینه که فکر میکنی چون ساده تره پس استهلاکش کمتره!
اصلا هم اینحور نیست
بسته به کیفیت سازنده اشه
واسه یه ماشین برقی تو کوتاه مدت شاید به صرفه باشه ، اما تو بلند مدت اونجوری که شما میگی نسبت به درونسوز ها برتری ندارن
دوم اینکه خریدار یه ماشین ۱۲ سیلندر مگه مردم عادی هستن؟ قطعا خیر و اونی که اینو میخره ، هزینه های سرویس ماشینش رو میتونه پرداخت کنه
کسی که R8 V10 میخره از مردم عادیه؟
نه به هیچ وجه
شما فکر میکنی تنها برتری ماشینای درونسوز صداشونه
ولی خب نمیدونی که رکورد دار تقریبا همه پیست های کنونی دنیا ماشینایی هستن که موتور درونسوز داره
اصلا یه سوال ،به نظرت کسی که R8 میخره ، دنبال ماشین کم استهلاکه؟؟؟ به هیچ وجه
حرفات پر از اشتباه و تناقضه ، اگه بحث ماشینای عادی باشه بله ، حق تا حدودی با شماست
اما داریم درباره ماشینی حرف میزنیم که این همه سال ، بیشتر بخاطر طراحی و صدای موتورش بوده که تو بازار مونده
وگرنه ماشینای خیلی ارزون تر R8 هست که پرفورمنس مشابهی یا تزدیکی باهاش داشته باشن ، بامو M8 مثلا
این ویژگی ایرانی جماعت فقط نیست که صدای موتور براشون مهمه ، این ویژگی همه علاقه مندان دنیای خودروست
M@M@DRZ
۱۹ آذر ۱۴۰۰کافر جان حرف شما متین ولی اینی که داری شما میگی مربوط به ماشین های مردمی مثل آکورد و کرولا هست نه سوپر اسپرت v10 .
بعدشم کسی که ماشین با موتور v8 یا v12 می خره قطعا
از نظر هزینه برای استهلاک ماشین و تعمیرات و اینجور چیزا تامین تامینه .
کسی هم برای استهلاک کمتر r8 برقی نمی خره .
این کار ائودی هم کار درستی نیست اگه r8 رو باز نشسته کنه خیلی بهتره تا اینکه جانشین برقی براش بزاره .
Mahdi
۱۹ آذر ۱۴۰۰همین حرف رو ایمیل بزنید به خانم لیندا کورز روشنش کنید شاید از خر شیطون اومدن پایین
AMIN (M.A.S)
۱۹ آذر ۱۴۰۰نمیدونم این چه منطقیه برقی فنا دارن که برای اوورهایپ کردن ماشینای برقی دست به هیت کردن میزنن وبعدش میگن نروژ همه برقی دارن
خب ما چیکار کنیم کشوری که روی هم به اندازه تهران جمعیت نداره همه برقی دارن
کدوم نقطه مثبت؟
تنها نکته مثبت الکتریکی ها گشتاور فوریشونه وگرنه گزارش های کانسومر ریپورتز و جی دی پاور باهم اتفاق نظر دارن که تسلا از کم کیفیت ترین برند ها از نظر ایجاد مشکلات در محصولات هست و در کل الکتریکی ها از نظر کیفی فعلا خیلی خیلی ضعیفن
سایر عملکرد هارو هم در زمان یدک کشی و افرود به وضوح دیدیم
اینکه این تفکر غرش فقط بین ما هست رو میشه توضیح بدی که چرا مردم اروپا یا امریکا که شاید بشه گفت بهترین جا برای ماشین دوستی و تیونینگ و… هست برای تیونینگ اول میرن سراغ اگزوز و تیونرا کیت های مختلف و بسیار متفاوت و متنوع اگزوز رو برای ماشین ها ارائه میدن ؟اونا هم لابد ما هستیم میریم امریکا ویدیو میگیریم (بروکس خودش صدای هلکت ضبط کرده بود از بلندگو های پلاید پخش میکرد حالا تفکر اگزوز مال ما هست!)
گیربکس یک دنده چه ربطی به استهلاک داره؟(این یکیو واقعا نمیتونم تصور کنم با چه منطقی بود!!!)
برند مورد علاقه شما خودش با سیاست و تبلیغات اوورهایپ شده تا اندک ویژگی های تبلیغاتی مثبتش پخش بشه و ویژگی های بدون کاربرد و حتی مضر و نقطه ضعفش بی اعتبار و دروغ جلوه داده بشه
در عمل هم تا این لحظه نه ایلان ماسک نه تسلاموتورز سودی برای بشریت نداشتن
بعدش شما میای در حمایت از این برند منفور حتی بقیه رو هم هیت میکنی؟؟؟؟؟
هر خبریم منتشر میشه که حقایق رو اشکار میکنه میاین میگین خبر سبز و زرد و ابی (پست قبلی درباره تسلا)
از اون گیگافکتوری کالیفرنیا اخباری منتشر میشه ادم خجالت میکشه تایپ کنه بعدش شماها میگین زرد؟؟
و یه چیزی
ماشین سوخت فسیلی نداریم درست بگو ماشین درونسوز
چون منظورتو از کلمه فسیلی فهمیدم دارم میگم
بد نیست بدونی سوخت سننتیک و پاک هم توی همین نوع انجین میسوزه حتی هیدروژن هم در همین نوع انجین واکنش میده (مدل هیدروژن درونسوز)
محمد
۱۹ آذر ۱۴۰۰خیر دوست عزیز اینجوری که شما میفرمایید نیست استهلاک خودرو های برقی به هیچ عنوان کم نیست هرینه و آلودگی ساخت باتری ها خیلی زیاده و بعد از مدتی دیگه مثل قبل توان شارژ دهی رو ندارن اونجوری هم که شما به گیر بکس خرده گرفتی استهلاک نداره شما باید نگاه کنید که چه استعاده ای از ماشین دارید هر کدوم از اینجین های درون سوز و برقی نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن که اگه در کنار هم استعاده بشن بهترین کارایی رو دارن مقالات زیادی هست که ثابت میکنه استعاده از هر دو این اینجین ها بهترین بهره وری انرژی رو داره
یک کاربر
۱۹ آذر ۱۴۰۰در مورد فناوری آئودی اینده، فولکس واگن با سه شرکت جدید قرارداد بسته .که نقشه راه ان تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ نشان میدهد.
نکته جالب مثل قضیه واکسن که کشورها صنعتی با تمام شرکت های دارویی قرارداد پیش خرید بستند . فولکس واگن هم در شرکت های متعدد تحقیقاتی باتری قرارداد بسته و یا سرمایه گزاری کرده. با انکه میدانیم همه انها لزوما موفق نخواهند شد.
این نشان میدهد آلمانی ها به راحتی نمیخواهند بازار خودروهای الکتریکی به امریکا و اسیایی ها واگذار کنند. نمونه سرمایه گزاری های متعدد در موسسات فناوری مختلف تایید کننده این امر میباشد.
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰رقبا هم دست بسته نیستند
کره ای ها با بهترین شرکت های تکونولوژی همکاری میکنند (ال جی و سامسونگ )
آمریکای ها برگ برندشون آغاز زود تره (همین تسلا خدا میدونه الان چه تکنولوژی های رسیده ولی رونمایی نمیکنه تا زمانی که بفهمه رقبا دارند سهمش را میگیرند ! )
چینی ها هم شرکت های تکنولوژی زیادی دارند و اینکه کارگر ارزان هم دارند و د.و.ل.ت.شون هم پشتشونه
مردیم از خوشی
۱۹ آذر ۱۴۰۰خاک
آخه مگه همچین ماشین های چندتا تو سال میفروشند که اینقدر زود میخواید الکتریکی کنید
ارین صاحب جمعی
۱۹ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز یک کاربر فعلا که از آسیایی ها فقط کره داره خوب میاد و چینم که کلا تو بازار آمریکا نیست ژاپنم که فعلا سه سال عقبه ولی حرف شما درسته آلمانی ها خیلی زیرساخت قوی دارن و تو زمینه زیرساخت فوق العادن مثل کره جنوبی و امریکا بنظرم من چیزی که من الان در آمریکا میبینیم طبق مجله car and live از هر ۶ ماشین برقی تو آمریکا سه تاش المانیه و این یعنی یک دوم حالا با ورود bmw ix و BMW i4 و پورشه تالد و مرسدس eqxx و eqlb و فولکس واگن id7 و id7 و پورشه توریسمو و آئودی et tron جدید و آئودی ev6 و آئودی eq3 و eq7 و eq5 و خیلی ماشین های دیگه که قراره ۲۰۲۲ بیاد رقابت را سخت میکنه
ARMAN
۱۹ آذر ۱۴۰۰اه اه اه
•Mohamad•
۱۹ آذر ۱۴۰۰همه اسطوره ها دارن میرن هی…
mm-yarlou
۱۹ آذر ۱۴۰۰امروز دوتا خبر از آئودی بود ناراحت کننده بود نمیدونم آئودی چرا انقدر داره سریع به سمت الکتریکی ها میره در صورتی که تو درون سوز ها جز بهترین هابود
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۰متأسفم،این زندگی دیگه بدرد نمیخوره
رضا
۲۰ آذر ۱۴۰۰خیلی مسخره است که از این به بعد خودروهای صاحب نام با موتور سوخت فسیلی تولید بشن ، تمام اتومبیلهای بنام و صاحب سبک یا باید برقی بشن یا فراموش بشن