این دو ماشین اشتراکات فراوانی باهم دارند و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند اما تفاوت در قدرت و وزن میتواند عملکرد متفاوتی را روی پیست درگ به تصویر بکشد.
لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 را باید برادران ناتنی دنیای سوپراسپرتها دانست زیرا این دو خودرو بهطور مشترک توسعه پیدا کرده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند. هرچند هردوی این خودروها به پایان عمر خود رسیدهاند اما این مانع برگزاری یک مسابقهٔ درگ بین آنها توسط کارواو نشده است. در این جدال، هوراکان اوو در برابر R8 اسپایدر قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد، هردو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند که یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است.
این موتور اما در آئودی خروجی کمی پایینتری نسبت به لامبورگینی دارد و ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این ارقام در هوراکان ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. بااینحال، در هردو خودرو نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. ازآنجاییکه R8 حاضر در این رقابت از نوع اسپایدر است، کمی وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپهٔ خود دارد و با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم به میزان قابلتوجهی از هوراکان ۱۴۲۲ کیلوگرمی سنگینتر است.
بنابراین، با توجه به قدرت کمتر و وزن بیشتر آئودی، پیشبینی نتیجهٔ این درگ خانوادگی دشوار نخواهد بود. بااینحال، اختلاف دو خودرو در پایان ۴۰۰ متر با تایم ۱۰.۸ ثانیه برای هوراکان و ۱۲ ثانیه برای R8 کمی بیش از چیزی است که انتظار میرفت. دلیل این موضوع، مشکل آئودی در آغاز درگ است. البته مسابقات درگ بارها و بارها تکرار شد اما این مشکل همچنان پابرجا بود. سپس اما نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ رسید. آیا این بار R8 میتواند بدون مشکل عمل کند و همپای برادر ناتنی خود پیش برود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی R8 اسپایدر | هوراکان اوو | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۹۵ کیلوگرم | ۱۴۲۲ کیلوگرم |
قیمت | ۲۲۵,۶۹۵ دلار | ۲۵۴,۰۹۰ دلار |
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲صداشون وای دیوانه کنندس😍
هعی صد حیف که شاهکار های مثل این دو افسانه نمیبینم با این پیشرانه .
امیدوارم دنیا بفهم ضرر ماشین های برقی صد برار بدتر از بنزینی هست برا محیط زیست جدا از زباله های الکترونیکی که رو به روز زیاد میشه .
Carbonado Aventador
۱۹ اسفند ۱۴۰۲قشنگترین نکتش اینه که حداقل ۱۰ بار تو یه تایم کوتاه مسابقه درگ گذاشتن..
بدون اینکه ماشین بخواد داغ کنه یا مشکلی براش پیش بیاد..
این یعنی کیفیت خودروسازی..
خیلی از خودروهایی که اسم پرفومنس و اسب بخارای انچنانی رو یدک میکشن ؛ بعد ۲ یا ۳ درگ باید چند ساعت برن تو استراحت و ریکاوری…!!!
ar-ma-n
۲۰ اسفند ۱۴۰۲دقیقا بخاطر همین کیفیت که مشهور هست و انجین توان مندی داره ولی نمیدونم چرا آئودی ضور میزد راه بره
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲دوستان چرا انقد بازدهی این دو موتور کم نسبت به قدرتی که دارن و حجم و تعداد سیلندر های هست ؟؟
حداقل 800 یا 900 hp باید خروجی موتور باشه !
M
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بازدهی خیلی بالایی داره دقت کن آرمان موتور ها تنفس طبیعی هستن و توربوشارژ یا سوپرشارژ نیستن و برای موتور تنفس طبیعی فوق العادس
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲داداش منک نگفتم تنفس مصنوعی که میگم با این حجم موتور و v12 بودنش این قدرت کم میتونست بیشتر باشه تازه نسخه معمولی v10 هورکان نیست 610 اسب
این تازه نسخه Evo با دوتا سیلندر بیشتر !؟.
و همین موضوع برای آئودیم هست
نمیدونم یا اشتباه تایپی هستش رو این مقاله یا این از بازی واتسون که عداد ارقام همیشه بالا پایین میکنه .
فرشاد
۱۹ اسفند ۱۴۰۲چون نسخهEvoهس لامبو
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بله میدونم با موتور v12 🤣🤣
Bmw
۱۹ اسفند ۱۴۰۲V10 هستند اینجا اشتباهی نوشته v۱۲
اونتادور و جانشینش v۱۲ هستند
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲کاربر bmw
بله میدونم حرف شما صحیح و خب هم میدونن هورکان و r8 موتورشv10 .
اشتباه تایپی هست که تو مقاله وجود داره ومن
فقط جهت خنده و طنز این حرف زدم و
BMW
۱۹ اسفند ۱۴۰۲صدای گاو وحشی رو برم🔥
sinasvj
۱۹ اسفند ۱۴۰۲یکی قراره کلا توقف تولید شه او یکی میخواد جاشو به یه وی ایت بده هعععی کاش کار به اینجا نمیکشید
Galant.VR4(JDM)
۱۹ اسفند ۱۴۰۲خداروشکر کن که برقی نشد
محمد فرخی
۱۱ فروردین ۱۴۰۳از صدقه سری سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست و حفاظت از دو سه تا حیوونای آمریکای جنوبی،انشاالله به زودی مثل چارجر و بقیه،اینا رو هم با برقی کردن به گند میکشن و صدای گاو وحشی و ارباب حلقه میشه صدای ویژژژژژژژژ برق.😐
Reza Waffen SS
۱۹ اسفند ۱۴۰۲هوراکان Evo : 👍
R8 اسپایدر : 👎
ar-ma-n
۱۹ اسفند ۱۴۰۲عجیب آقا رضا به آئودی دیسلاک میده 🤔🤔🤣
حالا چرا برعکس نذاشتی ؟
abbas
۱۹ اسفند ۱۴۰۲چیزی ک من دیدم ائودی انگار ی دیاگ و تنظیم موتور میخواست … هرزگردی تو شتاب اولیه داشت
Galant.VR4(JDM)
۱۹ اسفند ۱۴۰۲هرزگردی نداشت گیربکس انگار لگ داشت
amirboss
۱۹ اسفند ۱۴۰۲از وقتی مالکیت لامبو رفت زیر پرچم آئودی, بیشترین نفعش به R8 رسید که حتی آئودی از پلتفرم ساخت لامبو تو R8 استفاده میکنه.
تکنولوژی و قوای فنی هم که همه شاهدش هستید.
دقیقا مثل سانتافه و اسپورتیج
الآنم بساط خیمه شب بازی آئودی و لامبورگینی با مقایسه یه روح تو دوبدن به نظر من جالب نیست
Siyavash
۱۹ اسفند ۱۴۰۲بهتر بود نسخه اسپایدر اوو تویه این درگ شرکت میکرد تا تعادل برقرار میشد…اینجا قدر کم آئودی که هیچ..وزنشم بخاطر اسپایدر بودن بیشتر هست و خیلی تویه درگ اثر میذاره…
پوریا چالش
۲۴ اسفند ۱۴۰۲انگار پمپ بنزین r8خرابه 😁ولی کاش لامبورگینی اینقدر هوراکان تولید نمیکرد ک زیاد به چشم نیاد مثل اونتادور ولی بازم ضد حیف هوراکان واقعا یکی از بهترین نمادین ترین خودرو های تاریخ هست همچی تموم هست این اثر
عارف رضاییان
۷ فروردین ۱۴۰۳اینجا برتری مهندسی ایتالیایی به آلمانی مشخص میشه 😁💪🇮🇹