RS6 پرفورمنس با ۶۳۰ اسب بخار و R8 پرفورمنس با ۶۲۰ اسب بخار قدرت قویترین محصولات بنزینی حال حاضر آئودی محسوب میشوند.
آئودی بهتازگی عرضهٔ مدلهای RS6 و RS7 پرفورمنس را آغاز کرده است. این خودروها با ۶۳۰ اسب بخار قدرت، قویترین محصولات بنزینی آئودی محسوب میشوند. بااینحال، آیا این مدلها میتوانند عنوان سریعترین محصولات آئودی را هم از آن خود کنند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود یکی از آنها یعنی RS6 پرفورمنس را در برابر خودرویی قرار داده که تا پیشازاین عنوان قویترین محصول بنزینی آئودی را در اختیار داشت.
این ماشین سوپرکار R8 پرفورمنس است که از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبعی لامبورگینی هوراکان با ۶۲۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، در سینهٔ RS6 یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۳۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ تحویل میدهد؛ بنابراین، هر لحاظ قدرت و کشش آغاز حرکت دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند اما تفاوتهای بزرگی هم دراینبین وجود دارد.
اولین تفاوت مهم وزن است. RS6 بهعنوان یک استیشن بزرگ خانوادگی، خودروی سنگینوزنی است که ۲۰۹۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه R8 با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم بسیار سبکتر است. البته R8 حاضر در این ویدئو از نوع اسپایدر است که صد کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپهٔ خود دارد ولی هنوز هم اختلاف چشمگیری با RS6 پرفورمنس خواهد داشت. از سوی دیگر، استیشن آئودی به لطف استفاده از پیشرانهٔ توربو، گشتاور فوقالعادهٔ ۸۵۰ نیوتن متری دارد درحالیکه پیشرانهٔ تنفس طبیعی R8 تنها ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که بسیار کمتر است.
خب فکر میکنید R8 پرفورمنس به لطف وزن سبکتر و کشش بهتر ناشی ترکیب موتور وسط سریعتر خواهد بود یا RS6 پرفورمنس با گشتاور سهمگین خود برادر سوپراسپرت را مغلوب خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را خودتان در ویدئوی زیر ببینید ولی بد نیست بدانید که اختلاف دو خودرو در پایان ۴۰۰ متر تنها ۰.۳ ثانیه است.
مشخصات فنی
آئودی RS6 | آئودی R8 پرفورمنس | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۹۰ کیلوگرم | ۱۶۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۶,۸۹۵ دلار | ۲۲۵,۶۹۵ دلار |
امیر
۲۲ تیر ۱۴۰۲R8 عجب صدایی داره 😍🔥🔥 ، حیف که دیگه قرار نیست تولید بشه 😔
Python
۲۲ تیر ۱۴۰۲هر اسطوره ای عمری داره
Amiro
۲۲ تیر ۱۴۰۲به نظرم رنگشون بیاد برعکس میبود
R8 قرمزش خیلی قشنگن ♥️😋
🤌🙂🧡
Siyavash
۲۲ تیر ۱۴۰۲حیف و صد حیف r8زیبا دیگه تولید نمیشه واقعا به جایگاه واقعی خودش نرسید و زیر سایه فراری و لامبورگینی پورشه مکلارن مونده..در حالی که لذت سواری هوراکان رو داره و برعکس هوراکان قابلیت استفاده روزانه هم داره…
جفتشونم الهه زیبایی هستن…کاشکی r8 یه نسخه به خصوص پرفورمنس اندازه هوراکان پرفورمانته ارائه میکرد برایه خداحافظی..اگر چه یه نسخه برایه خداحافظی رو کرد ولی زیاد قوی نبود..
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲درگ جالبی بود
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲درگ جالبی بود عملکرد RS6 پرفورمنس خیلی خوب بود با ۱۰۰ هزار اختلاف قیمت
*ALI*
۲۲ تیر ۱۴۰۲خوب اینکه معلوم بود آئودی R8 برنده میشه سبکتر هست و از قیافش هم معلومه
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲همانطور که دوستان گفتن R8 خیلی خوب بود حیف که دیگه تموم شد یع ماشین کامل
911
۲۲ تیر ۱۴۰۲بازم یه درگ بی معنی دیگه….
آخه سوپرکار و باید در برابر استیشن گذاشت؟؟؟؟
معلومه کی میبره.
EOD
۲۲ تیر ۱۴۰۲فراری همیشه برند علاقه مورد علاقه ام خواهد بود ولی آئودی r8 سوپرماشین مورد علاقه ام بوده . بعد از توقف تولید هوندا nsx نسل اول که نشون داد سوپرماشین ها میتونن واقعا کاربردی هم باشن ، r8 هم به طور متفاوتی شاید تونسته باشه این کارو انجام بده . فراری و لامبورگینی و مکلارن و … همه عالی هستن اما یه آئودی r8 v10 fsi coupe نقره ای رنگ همیشه انگار نهایت سوپرماشین بوده برام .
M/D
۲۳ تیر ۱۴۰۲واقعا عملکردrs6 پرفورمنس نسبت به قیمتش خیلی عالیه عملکرد فوق العاده ای داشت همچنین که می تونید از راحتی و جاداری اش هم استفاده کنید.
به قول دوستان هم حیف که دوران r8 تموم شده واقعا خیلی دوست دارم و امیدوارم که نسخه برقی از r8 تولید بشه چون فکر کنم تو این کلاس خودرو برقی نداریم و قطعا میتونه جذاب باشه و بترکونه.
عبود
۲۳ تیر ۱۴۰۲اینجا تفاوت گیربوکس معلوم شد
BMW
۲۳ تیر ۱۴۰۲R8 عجب چیزی هست یا اون رنگش