آئودیدوکاتیمسابقات

درگ سریع‌ترین آئودی با سریع‌ترین دوکاتی، RS E-Tron GT در برابر پانیگال V4 S

در این درگ، شاهد نبردی بین یک سوپربایک و یک سوپرسدان هستیم که هردو عضوی از گروه فولکس‌واگن هستند اما کدام‌یک زودتر به خط پایان خواهد رسید؟

E-Tron GT اولین محصول الکتریکی آئودی است که از نسخهٔ RS بهره‌مند شده است. این خودرو همچنین به‌تازگی یک به‌روزرسانی را تجربه کرده و نسخۀ قوی‌تری با نام پرفورمنس برای آن ارائه شده است. RS E-Tron GT پرفورمنس، به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۸۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند در صورت استفاده از لانچ کنترل، مجموع قدرت برای ۱۰ ثانیه به ۹۲۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. مجموع گشتاور این ماشین هم ۱۰۲۷ نیوتن متر است. با وجود این اعداد چشمگیر، RS E-Tron GT پرفورمنس مثل اکثر خودروهای الکتریکی، به دلیل وزن باطری‌ها، بسیار سنگین است و ۲.۴ تن وزن دارد.

در سمت دیگر میدان، یک هیولای دوچرخ ایستاده است. دوکاتی پانیگال V4 S که بسیاری از تکنولوژی‌های خود را از موتو GP گرفته است. در سینهٔ این سوپربایک، یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 قرار گرفته که ۲۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به‌منظور بهبود توزیع وزن، این پیشرانه ۴۲ درجه به عقب متمایل شده و میل‌لنگ هم در جهت مخالف چرخ‌های می‌چرخد تا خنثی کردن اثر ژیروسکوپی، دینامیک کلی موتورسیکلت را بهبود بخشد. پانیگال همچنین تنها ۱۸۷ کیلوگرم وزن دارد. بااین‌حال، انتقال تمام نیرو فقط به یک چرخ عقب، سطح تماس اندک با جاده، گیربکس شش سرعته سکوئنشال و وزن ۸۷ کیلوگرم راکب همگی مواردی هستند که به ضرر دوکاتی تمام می‌شوند.

با وجود همهٔ این‌ها، هرچند پانیگال در ابتدای درگ از آئودی عقب افتاد اما نهایتاً توانست با اختلاف ۰.۱ ثانیه پیروز شود. این موشک دوچرخ ایتالیایی، ۴۰۰ متر را در زمان چشمگیر ۹.۹ ثانیه طی کرد درحالی‌که RS E-Tron GT این کار را در ۱۰ ثانیه انجام داد. ازآنجایی‌که دلیل اصلی عقب افتادن دوکاتی در ابتدای درگ شروع حرکت سخت‌تر موتورسیکلت نسبت به خودرو بود، مشخص بود که در مسابقات رولینگ هم آئودی هیچ شانسی برای پیروزی نداشت. در آخر هم پانیگال یکی دیگر از توانایی‌های فوق‌العادهٔ خود یعنی ترمز گیری عالی و بدون هیچ‌گونه لغزشی را نشان داد و زودتر متوقف شد هرچند که نباید فراموش کرد آئودی نزدیک به یک پیکاپ وزن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بازم یه درگ بی معنیه دیگه از دو دنیای متفاوت.

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (727 ديدگاه)

      درگ های اینجوری که واقعا چرتن ولی موتور دوکاتی خیلی خوشگله

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        این جور درگ ها زیاد جالب نیستند و طبیعیه که آئودی به خاطر برقی بودن اول بیوفته جلو
        ولی جالبیش اینه که تو دنیای برقی یه سری ها الکی همون آرمیچر رو هدر میدن مثل تسلا و هیوندای آینوک ولی بعضی ها هم مثل لوسید و این حداکثر جذابیت رو خارج می کنند

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. amirkhanzadeh

        ۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (550 ديدگاه)

        نشد یک دوکاتی هم امتحان کنیم

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1426 ديدگاه)

    ازین مدل ائودی خیلی خوشم میاد

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. hosen

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    بازم یه درگ مسخره از مش واتسون

    ولی چقد این آئودی e tron جذابه خداییش طراحیش بی نقصه.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (732 ديدگاه)

    هیچ وقت به دوکابین علاقه نداشتم حتی با این که یه برنده اصیل هست دلیلشم نمیدونم شاید صداش باشه یا قیمتش ولی از محصولات اروپا bmw1000rr رو می‌پسندم آسیا که پرچمش خال آسمونه..

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا