آئودی

معرفی آئودی RS e-tron GT نسخه‌ی 513/2؛ سوپر سدان برقی برای جلب توجه!

مدل جدید RS e-tron Gt قدرت ۶۳۷ اسب بخار و قیمت ۱۸۲ هزار دلار دارد. این مدل با ترکیب مهندسی آئودی و فناوری‌ پورشه، تولید می‌شود.

طی سال‌های اخیر، آئودی به خوبی توانسته است محصولات جالب توجه برای عاشقان سرعت و رانندگی حرفه‌ای تولید کند. زیرمجموعه فولکس واگن که سرپرست لامبورگینی و برادر پورشه محسوب می‌شود، در کلاس سوپرسدان به موفقیت‌های چشمگیر رسیده است. حالا آئودی محصولات توانمند با پیشرانه بنزینی و تمام برقی دارد.

سدان  e-tron Gt به عنوان یک خودروی برقی اسپرت چهاردر، سال ۲۰۱۸ با ظاهر مفهومی رونمایی شد. دو سال بعد تولید انبوه این خودرو با قدرت ۵۲۲ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتن‌متر شکل گرفت. نصب دو موتور روی محورهای جلو و عقب با گیربکس‌های مجزا، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند آئودی کواترو، باتری ۸۳ کیلووات ساعتی و وزن خالص ۲۲۰۰ کیلوگرم، مهم‌ترین مشخصات فنی  e-tron Gt هستند.

آئودی RS eTron GT نمای عقب

از دیدگاه فنی، مشابهت بسیار زیادی بین  e-tron Gt و پورشه تایکان وجود دارد. بعضی کارشناسان و رانندگان حرفه‌ای معتقدند، خودروی آئودی نسبت به تایکان  برای سرنشینان راحت‌تر و لوکس‌تر است، ضمن اینکه مدل  RS e-tron Gt مزیت‌هایی برای مانورهای سریع در پیست، فراهم می‌کند. این شرایط، توسط کریس هریس در برنامه اخیر تاپ گیر نیز مطرح شد.

آئودی RS eTron GT نمای عقب

آستانه قیمت ۱۰۴ هزار دلار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۷ ثانیه و توان پیمایش ۳۸۰ تا ۴۴۰ کیلومتر برای e-tron Gt، برتری خاصی نسبت به تایکان و تسلا مدل S نشان نمی‌دهد. همچنین خودروهای بنزینی مرسدس بنز E63 با قیمت ۱۱۴ هزار دلار و بی ام و M5 به قیمت ۱۰۸ هزار دلار، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

 

آئودی RS eTron GT نمای عقب

آئودی برای RS e-tron Gt قیمت ۱۴۴ هزار دلاری تعیین کرده است. این مدل ۶۳۷ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۲ کیلومتر برساعت نیز چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. با این شرایط، قرار است نسخه‌ی ۵۱۳/۲ از  RS e-tron Gt با تولید محدود به ۷۵ دستگاه و قیمت ۱۸۲ هزار دلار تولید شود.

آئودی RS eTron GT نمای کابین

ظاهرا اختلاف قیمت ۳۶ هزار دلاری برای مدل ۵۱۳/۲ صرفا مرتبط با رنگ آمیزی بدنه و طرح بیرونی است. خودروی مذکور با بدنه‌ی سیاه، نوشته‌های خاکستری و خطوط قرمز، شبیه به مدل‌های پروتوتایپ دیده می‌شود. رانندگی با این مدل در خیابان، جلب توجه دیگران را در پی دارد و مثل اسباب بازی پیشرفته سرشار از فناوری به نظر می‌رسد. در فضای داخلی ۵۱۳/۲ نیز تفاوت‌های با مدل استاندارد RS e-tron Gt دیده می‌شود. تزئینات قرمز برای صندلی، داشبورد و کمربند ایمنی وجود دارد.

کد ۵۱۳/۲ برای یادبود یا  مفهوم خاص نیست و صرفا نام پروژه در اسناد داخلی آئودی محسوب می‌شود. درواقع این خودرو،  RS e-tron Gt با آپشن‌های اضافی مثل چرخ‌های فیبرکربن و ترمزهای کربن سرامیک است که مخصوص بازار امریکا ساخته شده.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. mrb-bap

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    ۱۸۲ هزار دلار؟؟!! ……. یکم زیاد نیست؟😕

    موافقم 35
    مخالفم 3
  2. TESLA

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    ۱۸۲ هزار دلار بدی به یه ماشین ۶۳۷ اسب بخاری !!! 🤣🤣 ، آئودی به جای این کارا مسخره باید نسخه ۳ موتوره rs etron رو برای رقابت با پلد و سافایر می‌ساخت ، این ماشین فقط قیافه اسپرت و سریعی داره و گرنه در عمل از مدل s long range ( پلد نیازی نیست ) با اختلاف شکست میخوره

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Alan.r

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      چرا تنها معیارتون برای مقایسه ماشین ها شتاب صفر تا صده هزاران معیار برای مقایسه وجود داره مثل زیبایی ، کیفیت ، ایمنی ، آپشن های ایمنی و رفاهی ، لوکس بودن و ……( که تسلا تقریبا تو همشون جزو رتبه های آخره)

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. TESLA

        ۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        اولا از نظر ایمنی که هر سال داره بالاترین امتیازات ممکن رو در تست های تصادف بدست میاره و از این لحاظ از رقبا آلمانی خیلی خیلی بالاتر هست ، از نظر تنوع آپشن و سیستم های کمک راننده هم که به لطف اتوپایلوت ، احضار هوشمند و … یک سر و گردن از امثال این آئودی بالاتر هست و در نهایت مدل s یک سدان لوکس فول سایز هست که برای رقابت با مرسدس s کلاس و ب ام و سری ۷ ساخته شده ولی در عین لوکس بودن ، سریع ترین خودرو استاندارد جهان هم هست ، پس دیگه 🤫🤫🤫

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. فرشاد

          ۷ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          کی گفته از آلمانی ها بالاتر هست
          آخه کی قبول میکنه امنیت اس پلد(😂خندم میگیره وقتی میگم)از جی کلاس بیشتره

          بعدشم همه اینایی که میگی درست ولی هوش مصنوعی بنز امسال یاهوش ترین شد

          بعدشم لطفا اسم و حرمت اس کلاس و سری هفت و لوکس بودن رو با تسلا آلوده نکن
          چون هیچ آدم سالمی این دوتا کشتی رو با یه بخارشو عوض نمیکنه

          موافقم 3
          مخالفم 2
  3. Hamilton1970

    ۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (540 ديدگاه)

    تیترش عالیه. سوپر سدانی برای جلب توجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا