آئودی به خانوادهٔ Q8 نسخهٔ جدید RS Q8 پرفورمنس را اضافه کرده است که با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قویترین محصول بنزینی تاریخ این شرکت محسوب میشود.
حدود ۹ ماه پس از رونمایی نسخهٔ فیسلیفت آئودی Q8، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ بروز شدهٔ پرچمدار این خانواده یعنی RS Q8 را معرفی کرده است. همزمان با این اتفاق، عضو جدیدی بنام RS Q8 پرفورمنس هم به این خانواده افزوده شده است که قدیمی حتی بیشتر خواهد داشت. این مدل جدید بهتازگی در نوربرگرینگ اقدام به تایم زنی کرده و زمان ۷ دقیقه و ۳۶.۶۹ ثانیه را به ثبت رسانده است.
زیر کاپوت RS Q8 جدید مثل قبل همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که در نسخهٔ استاندارد همچنان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نسخهٔ پرفورمنس این اعداد به ۶۴۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند تا RS Q8 بسیار به پسرعموی ایتالیایی خود یعنی لامبورگینی اوروس نزدیک شود. نسخهٔ استاندارد شاسیبلند اسپرت آئودی ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالیکه در نسخهٔ پرفورمنس شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
RS Q8 پرفورمنس که قویترین خودروی بنزینی تاریخ آئودی محسوب میشود، علاوه بر پیشرانهٔ قویتر، از سیستم اگزوز اختصاصی هم بهره میبرد که صدای جذابتری دارد. در هردو نسخه، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر دو محور انتقال پیدا میکند. هردو نسخه همچنین از دیفرانسیل مرکزی مکانیکی برخوردار هستند و روی سیستم تعلیق بادی قرار گرفتهاند که میتواند ارتفاع از زمین را تا ۹۰ میلیمتر کم یا زیاد کند.
در شاسیبلندهای بزرگی مثل RS Q8 هندلینگ تحت تأثیر قرار میگیرد و به همین دلیل، آئودی این خودرو را به آنتیرول بارهای فعال الکترومکانیکی مجهز کرده است تا حرکات بدنه را کنترل کنند. این سیستم از دو موتور برقی کوچک تشکیل شده که بین دو نیم آنتیرول بار قرار گرفتهاند. هنگام رانندگی در خط مستقیم، این دو نیمه از هم جدا میشوند تا حرکات بدنه در جادههای ناهموار کاهش پیدا کند اما زمانی که خودرو میپیچد، موتورهای برقی، نیم آنتیرول بارها را در جهت مخالف یکدیگر حرکت میدهد تا شیب بدنهٔ خودرو کمتر شود. علاوه بر این، هردو نسخهٔ RS Q8 بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز هستند.
نسخهٔ استاندارد RS Q8 در جلو به دیسکهای ترمز ۴۲۰ میلیمتری با کالیپرهای ۱۰ پیستونه و در عقب به دیسکهای ۳۷۰ میلیمتری مجهز است درحالیکه برای نسخهٔ پرفورمنس دیسکهای کربن سرامیکی ۴۴۰ میلیمتری در جلو و ۳۷۰ میلیمتری در عقب در نظر گرفته شده است. این نسخه همچنین از رینگهای ۲۳ اینچی بهره میبرد که سبکتر از نمونههای ۲۲ اینچی در نسخهٔ استاندارد هستند.
در بیرون، RS Q8 معمولی با تریم مشکی براق برای قاب آینههای جانبی، اسپویلر جلو، تریم پنجرهها و دیفیوزر عقب ارائه میشود درحالیکه نسخهٔ پرفورمنس به قاب آینههای جانبی و اسپویلر جلوی کربنی مات و دیفیوزر عقب خاکستری مات مجهز است. همچنین سه رنگ بیرونی جدید شامل آبی آسکاری، طلایی صخیر و قرمز چیلی هم برای این ماشین ارائه شده است.
آئودی RS Q8 با قیمت ۱۴۱,۹۰۰ یورو برای نسخهٔ معمولی و ۱۵۵,۷۰۰ یورو برای نسخهٔ پرفورمنس در اروپا عرضه میشود.
Saeed13r8
۵ تیر ۱۴۰۳واقعا حرفی نمیمونه بی نهایت زیبا
Behi
۵ تیر ۱۴۰۳تنها ایرادی که هست جلو پنجرهاشه، البته جلوه پنجرهاش زیباست منتها یه حسی به آدم القا میکنه که انگار از پلاستیکه! میتونست از استیل براق یا کروم استفاده کنه.
POUYAN
۵ تیر ۱۴۰۳یا حضرت رُخ
آفرین واقعا!
دیگر عزیزان آلمانی یاد بگیرن طراحی رو
Dan
۵ تیر ۱۴۰۳تنها برندی که اصالت طراحیشو حفظ کرده!
درود بر فولکس واگن
علی
۵ تیر ۱۴۰۳آئودی همیشه کاریو میکنه که به بنز بی ام و فکر نکنی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ تیر ۱۴۰۳ویدئو خیلی دیدنی هست دوستان
از دست ندید
صدرا
۵ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری واسه من ویدیو نیومده
علی جردن
۶ تیر ۱۴۰۳جدیدا در پدال ویدیوهای زیبایی میزارین از فیلم چهل دقیقه ایی خیابونای ژاپن تا کلیپ معرفی بوگاتی شیرون واقعا لذت بودن دیدن فرهنگ و تکنولوژی اونور آبی هارو
سید علیرضا
۵ تیر ۱۴۰۳واقعاً که لقب ارباب حلقه ها برازنده ی این خودروسازه
Mr wrong
۵ تیر ۱۴۰۳اوروس کت شلواری
Siyavash
۵ تیر ۱۴۰۳آئودی تویه واقعا به شدت با سلیقه هست و طراحی هایه ماندگاری داره..عالی عالی عالی…
FairLady
۵ تیر ۱۴۰۳انصافا مدیران و طراحان آئودی این چند سال اخیر دارند بسیار با فکر و برنامه جلو میرن وقدم های حساب شده ای برداشتن . واقعا دست مریزاد
فقط فکر کنم اوضاع برقیاش یکم خوب نیست و فروش کمی داره . بقیه چیزا خوبه
بهمن محمدآلق
۵ تیر ۱۴۰۳آئودی نباید این آتیش به دل ما را را راه می انداخت
𝐀𝐥𝐢
۵ تیر ۱۴۰۳وای فقط رینگاشو!
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳چراغ های عقبش شبیه لینکلن ناتیلوسه انگار.
علی جردن
۶ تیر ۱۴۰۳درب های بدون فریم بنظرم باید ترند جهانی شه و روز همه ی مدل خودروها ببینیم زیباتر از جلو پنجره های غول میکره از کاش بی ام و در همه محصولاتش درب های بدون فریم قرار بده
علی
۶ تیر ۱۴۰۳آئودی این مدل رو مثل جواهرات ملیون دلاری ساخته
دقت در انتخاب متریال
ظرافت در طراحی در اوج خودش هست پیشرفته ترین چراغ ها
عشق و هنر با مهندسی بینظر ترکیبی بدست آورده که کلمه در وصف این ندار ررم
توجه به جزییات در ساخت این جواهر باور نکردنی هست
علی
۶ تیر ۱۴۰۳طرح بدون فریم در ها
چراغ های جلو و عقب واووووو
رینگ ها خدااااا
موتوررررررری با عملکردی بسیار بالا
هرچی ویدیو رو نگاه کردم ایرادی پیدا کنم. ولی در کمال تعجب هر قسمت این خودرو با عشق ساخته شده
همایون
۶ تیر ۱۴۰۳آئودی سادهتر جذابتر و زیباتر از رقبا
Amir Enzo
۶ تیر ۱۴۰۳یه طراحی کپی ری را معذرت