آئودی RS3 جدید در ذات خود بخشی از DNA رالی آئودی را دارد اما این سدان مدرن و قدرتمند در برابر یک خودروی رالی تمامعیار چگونه عمل خواهد کرد؟ برای نمایش پیشرفت آئودی طی چهل سال گذشته، تیم کارواو یک RS3 جدید را در برابر یک کواترو رالی کلاسیک قرار داده است. پس بیایید ببینیم سدان مدرن آئودی با تمام تکنولوژیهایی که دارد در برابر یک پیرمرد مسابقهای چگونه عمل خواهد کرد.
آئودی RS3 را میتوان در دنیای امروزی خودروی غیرمتعارفی دانست زیرا در دریایی از خودروهایی که از پیشرانههای چهار سیلندر استفاده میکنند، این یکی از معدود خودروهایی است که از پیشرانهٔ پنج سیلندر نیرو میگیرد. این پیشرانهٔ منحصربهفرد بخشی از DNA موتوراسپرت آئودی است. در دههٔ ۸۰ همین پیشرانههای پنج سیلندر بزرگترین پیروزیها را در مسابقات رالی برای آئودی به ارمغان آوردند. RS3 به جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی مجهز شده است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پنج سیلندر قدرتمند به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده است و نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانهای آئودی یعنی کواترو تحویل میدهد. به لطف این ترکیب، سدان اسپرت انگولشتاتی ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
رقیب RS3 در این درگ ممکن است یک خودروی رالی قدیمی باشد اما هنوز هم بسیار توانمند است. این یک آئودی اسپرت کواترو متعلق به گروه B مسابقات رالی سال ۱۹۸۵ بوده و میراثدار عملکرد افسانهای آئودی در مسابقات رالی است. این خودرو بر گروه B مسابقات سلطهٔ کامل داشت و آئودی را بهعنوان یکی از توانمندترین سازندگان خودروهای اسپرت به جهانیان شناساند. اسپرت کواتروی گروه B به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری پنج سیلندر توربو مجهز است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو منتقل میشود.
اما کدامیک از این آئودیهای قدرتمند در مسافت ۴۰۰ متر توانایی بیشتری دارد؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
کواترو رالی | آئودی RS3 سدان | |
پیشرانه | ۲.۱ لیتری I5 توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۰۹۰ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
javadhy
۳۰ خرداد ۱۴۰۱درگ باحالی بود بخاطر حضور آئودی کواترو با اون صدای فوق العادش هر بارم بعد دنده عوض کردن انگار بهش شوک دادن یه دفعه میپرید در کل جالب بود
راستی قدرت آئودی rs3 رو توی جدول آخر اشتباه زدین
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱با پیرمرد چیکار دارید😂😂😂😂 ولی واقعا کواترو رو میشه یک ماشین انقلابی و خیلی توپ نامگذاری کرد
JDM lover
۳۰ خرداد ۱۴۰۱درگ جالبی بود ممنون
فقط پدال توی جدول اخر قدرت rs3 رو اشتباه زدین اگه میشه اصلاحش کنین
Lamborghini
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ماشین های مسابقات همیشه تا سالها از ماشین های جاده ای سریع تر هستن نمونش رو تو این ویدئو هم دیدیم یا مثال دیگه برنامه گرند تور که ۹۱۷ رو با ۹۱۱ آوردن پیست یا ماشین های مسابقات استقامت فورد gt 40 پورشه ۹۱۷ و ۹۵۶ و ۹۱۹ LMP و… که هر کدام سالها زمان نیازه که ماشین های جاده ای هم به اون ها برسن
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱صدای کواترو به تموم ماشینای برقی میارزه
ولی تعویض دندش خیلی باحاله