آئودی

معرفی آئودی RS3 پرفورمنس ادیشن با قدرت و سقف سرعت بیشتر

آئودی RS3 یکی از قوی‌ترین هاچ‌بک‌های بازار محسوب می‌شود اما حالا سازندۀ آلمانی با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای بنام پرفورمنس ادیشن، این خودرو را حتی قوی‌تر کرده است. در سینهٔ این هاچ‌بک آتشین همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو قرار دارد اما حالا به لطف ۰.۱ بار افزایش بوست توربو و تغییراتی در سیستم اگزوز، قدرت آن به ۴۰۷ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال، گشتاور موتور ثابت مانده و همچنان ۵۰۰ نیوتن متر است و انتقال نیرو هم از طریق همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

RS3 پرفورمنس ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در صورت تجهیز به پکیج سفارشی RS پلاس داینامیک، حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند که این هاچ‌بک داغ را به سریع‌ترین خودرو در کلاس خود تبدیل خواهد کرد. RS3 پرفورمنس به کمک‌فنرهای تطبیقی جدیدی مجهز شده و روی رینگ‌های ۱۹ اینچی متمایزی به رنگ خاکستری مات قرار گرفته است که با لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شده‌اند. ترمزهای کربن سرامیکی هم در این نسخه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

در بیرون، آئودی برای این نسخهٔ ویژه دیفیوزر مشکی‌رنگی در عقب به همراه نشان‌های مشکی را در نظر گرفته است درحالی‌که رنگ‌هایی مثل آبی نوگارو (خودروی داخل تصاویر)، خاکستری دیتونا، خاکستری آرو و مشکی سبرینگ برای آن قابل انتخاب خواهد بود. در داخل RS3 پرفورمنس نیز شاهد صندلی‌های اسپرت استاندارد با چرم ناپا به همراه ‌تریم آبی مرکاتو هستیم که در همه‌جا از کمربندهای ایمنی گرفته تا رو دری‌ها و دوخت صندلی‌ها دیده می‌شود. روی داشبورد در سمت سرنشین نشان ویژه‌ای حاوی شمارهٔ ساخت خودرو به چشم می‌خورد و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۱ اینچی هم به پس‌زمینهٔ فیبر کربنی مجهز شده است.

از آئودی RS3 پرفورمنس تنها ۳۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که هیچ‌کدام در ایالات‌متحده عرضه نخواهند شد. قیمت این هاچ‌بک آتشین از ۸۷ هزار یورو آغاز می‌شود و اوایل سال ۲۰۲۳ به دست خریداران خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    ایکاش توی اروپا زندگی میکردم تا بدونم ۸۷ هزار یورو برای یک هاچ بک داغ پول زیادی هست یا نه!؟
    چون الان با بودن در ایران بنظرم ۸۷ هزار یورو خیلی زیاده.

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. akrh78

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      من بودم نسل قبلشو با یک چهارم قیمت میخریدم
      با بقیه پولشم میشه اینقدر تقویتش کرد که شیرون رو بزنه 😂

      موافقم 26
      مخالفم 1
    2. پدرام

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      بستگی داره با حقوق پایه اروپا بله پول کمی نیست اما طوری هم نیست نشه خرید این شرکت ها معمولا ماشین ها رو قسطی و با شرایط خوب می دن

    3. کیانوش

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      تو موناکو هم زندگی کنی هشتاد هزار دلار خیلی واسه ی هاچ بک زیاده. ته تهش نباید بیشتر از چهل تا خرج ی هاچ بک کرد تازه اگه بخوای برندش لوکس باشه وگرنه ولکس و تویوتا و فورد اینا تهش سی تا باید بدی چون نمی ارزه هیچ جوره

    4. فرامرز

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      تو آلمان یه مهندس با ۱۰ سال سابقه حدود ۴۰۰۰ یورو ماهانه تو حسابش میاد که اگه مجرد باشه نصفش میره برای یه زندگی نرمال. ولی با پس اندازش میتونه راحت هزینه ماهانه لیزینگ حدود ۱۰۰۰ یورویی رو بده. اگه همین آدم خرج خانواده ۴ نفره بده حقوقش حدود ۱۰۰۰ یورو بیشتره (حق همسر و اولاد). با این حال اگه وام خونه هم بده احتمالا پس اندازی خاصی نداره و شاید بتونه با ماهی ۴۰۰ یورو ب ام و ۳۲۰ رو از طریق لیزینگ بگیره. اگه مستاجر بمونه میتونه همین مدل رو بخره ولی تصمیم درستی برای خانواده نیست.

    5. Arshia m3csl

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1193 ديدگاه)

      قطعا پول زیادیه برای هاچ بک ۸۷ هزار یورو با ۸۰ هزار یورو ائودی کیو ۷ و بی ام و سری ۵ و بی ام و ایکس ۵ میشه خرید و با ۸۵ هزار یورو میشه بنز کلاس ای و بنز جی ال ای میشه خرید و حتی با پول کمتر از این ائودی rs3 پرفورمنس میشه پورشه ۷۱۸ کیمن اس خرید

  2. Hadi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    RS3 سدان عاشقشم معرکس این هیولای ۵ سیلندر

    موافقم 12
  3. بهمن

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    آخ که چقدر زیباست این خودرو،شکیل،ساده و در عین حال لوکس

  4. Porsche 911

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    یکی از بهترین خودروهای کلاس خودش
    به شخصه به A45 مرسدس ترجیحش میدم
    طراحی بهتر و پرفورمنس حدودا یکسان

  5. کیانوش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    احساس میکنم فولکس بین زیرمجموعه هاش خیلی کم ائودی توجه نشون میده ائودی خیلی جا مونده از بی ام و و مرسدس ،حالا اینکه زیرمجموعه های غیر لوکست میان از پلتفرم خودت استفاده میکنن دیگه لامصب از این پلتفرمی که سه تا هاچ بک ساخته شده و خوب هم فروختن دیگه ائودی هم لازم نیست بیاد رو این پلتفرم بزنه حا زد هم ایراد نداره ولی بذار دستش باز تر باسه تو شخصی سازی محصولاتش لامبورگینی که زیرمجموعه ائودی محسوب میشه از خود ائودی مستقل تره

  6. Arshia m3csl

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    با پول این ائودی ار اس ۳ پرفورمنس ترجیح میدم ائودی اس ۶ بخرم درسته که سرعتش کمتره ولی ماشین اسپرتیه و یک سدان با ابهت و شیکه و سرعت خوبی هم داره و زیباتره و خیلی لوکس تر از ائودی ار اس ۳ پرفورمنس هست تا وقتی ائودی اس ۶ و بی ام و ۵۴۰ و بنز ای ۳۵۰ با پول خیلی کمتر هستن چرا برم سراغ این ماشین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا