نسخههای پرفورمنس آئودی RS6 و RS7 با ۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر به جنگ بیامو M5 CS میروند.
هرچند آئودی RS6 و RS7 خودروهای بسیار قدرتمندی هستند اما در برابر رقبای اصلی خود یعنی بامو M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63 S حرف چندانی برای گفتن ندارند. به همین دلیل، حالا آئودی نسخهٔ پرفورمنس جدیدی را برای این دو مدل معرفی کرده است. در این نسخه، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به توربوشارژرهای بزرگتر با بوست بیشتر مجهز شده و حالا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۳۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر از نسخهٔ معمولی بیشتر است.
به لطف این نیروی بیشتر، RS6 و RS7 پرفورمنس ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند که ۰.۲ ثانیه از قبل سریعتر است. هردو خودرو به پکیج RS داینامیک مجهز هستند که فرمان گیری چرخهای عقب و دیفرانسیل کواترو اسپرت عقب را شامل میشود و حداکثر سرعت را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد؛ اما کسانی که از این هم بیشتر میخواهند میتوانند پکیج RS داینامیک پلاس را سفارش دهند که ترمزهای کربن سرامیکی با ۳۴ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به نمونههای فولادی و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را به همراه دارد.
در این نسخهٔ پرفورمنس، مقداری از عایقهای صدا حذف شدهاند و حالا رانندگان بهتر میتوانند صدای موتور V8 را بشنوند. این کار همچنین ۸ کیلوگرم از وزن خودروها کاسته و حالا وزن RS7 به ۲۰۶۵ کیلوگرم و RS6 به ۲۰۹۰ کیلوگرم رسیده است. تجهیز به دیفرانسیل مرکزی قفل شونده جدید، افزایش دقت فرمان و افزایش سرعت تعویض دندههای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم از دیگر ارتقاءهای نسخهٔ پرفورمنس در این دو ماشین هستند.
در بیرون، RS6 و RS7 پرفورمنس روی رینگهای آلومینیومی ۲۱ اینچی با طراحی ستاره سه پر قرار گرفتهاند درحالیکه رینگهای بزرگتر ۲۲ اینچی در رنگهای مختلفی از مشکی مات تا طلایی مات هم قابل سفارش هستند. طراحی این رینگها از موتوراسپرت الهام گرفته و به خنک کردن ترمزها کمک میکند. همچنین هرکدام از این رینگهای ۲۲ اینچی حدود ۵ کیلوگرم از نمونههای استاندارد سبکتر هستند. علاوه بر این، رینگهای ۲۲ اینچی با لاستیکهای جدید کانتیننتال اسپرت کانتکت ۷ پوشیده میشوند که به گفتهٔ آئودی، چسبندگی بیشتر روی جادههای خیس و خشک، هندلینگ بهتر و مسافت توقف کوتاهتری را فراهم میکنند.
آئودی برای این نسخهٔ پرفورمنس رنگهای بیرونی جدیدی شامل آبی مات و نقرهای مات را ارائه میکند که با تریم بیرونی خاکستری مات همراه است اما یک پکیج کربنی مات هم قابل سفارش خواهد بود. در داخل خودروها شاهد تریمهای سنتی قرمز و خاکستری هستیم اما حالا یک تریم آبی هم قابل سفارش خواهد بود که دوخت آبیرنگ روی غربیلک فرمان آلکانترا، کفپوشها، کنسول میانی و صندلیهای چرمی والکنا و همینطور کمربندهای ایمنی آبی را به همراه دارد. آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس حدود یک هفتهٔ دیگر با قیمت پایهٔ ۱۳۵ هزار یورو در آلمان عرضه میشوند.
Reza Waffen SS
۹ آذر ۱۴۰۱جالبه هنوزم داره از موتور V8 استفاده میکنه
Reza Waffen SS
۹ آذر ۱۴۰۱آئودی RS6 Avant با اختلاف زیباترین شوتینگ بریک جهان
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱یکی از علت هایی که باعث شده عاشق آلمانی ها بشم اینه که هیچوقت تو اعلام مشخصات محصولاتشون دروغ نمیگن ، مثلا کمپانی گفته ۳/۴ مطمئنن در واقعیت یه چیزی حدود ۳ میزنه چون یادمه rs7 قبلی با اینکه ضعیف تر از اینا بود ولی صفر تا صد ۳/۳ ثانیه داشت ، در مورد پورشه تایکان هم این قضیه هست که کمپانی گفته ۲/۸ ولی تو کارانددرایور در عرض ۲/۴ ثانیه مثل موشک شلیک شده ، الان اخبار جذابی داره سمت اشتوتگارت میاد که پورشه داره روی یه نسخه ۳ موتوره از تایکان برای سال ۲۰۲۴ کار میکنه و top gear و motor trend هم تایید کردن و پیش بینی ها بر این هست که بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه 😍😍🔥🔥🇩🇪🚀🚀🚀
سوشیانت
۹ آذر ۱۴۰۱یه جور میگی تو واقعیت انگار این اعدادی که اعلام میکنن واقعی نیست شرایط آب و هوایی و خیلی چیز های دیگه تاثیر زیادی تو افزایش شتاب یا کاهش دارن و همه ی کمپانی ها تو شرایط ایده آل این تست رو انجام میدن
بی خیال اسم
۹ آذر ۱۴۰۱تو داخل کمپانی هستی می بینی که شرایط ایده ال انجام می دن؟
سوشیانت
۱۰ آذر ۱۴۰۱الان به نظر تو این کمپانی ها با اون همه قدمت عقلشون نمیرسه چطوری تست بگیرن؟ لابد از نظر تو اعداد چند تا مجله معتبر تر از اعداد کمپانی هایی مثل بنز و بی ام و با اون همه قدمت هست
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱فقط در مورد کمپانی های آلمانی و یه تعداد محدودی از ژاپنی ها این قضیه صدق میکنه ، کره ای ها و چینی ها به همراه تعدادی از ژاپنی و متاسفانه اکثر آمریکایی ها ( به جز تسلا و کادیلاک ) تو اعلام شتاب خیلی اغراق آمیز عمل میکنن ، مثلا شتاب دوج چارجر هلکت حدود ۳/۶ اعلام شده بود ولی تو واقعیت و تو پیست و بهترین شرایط نتونست عددی سریع تر از ۴/۵ ثبت کنه
سوشیانت
۱۰ آذر ۱۴۰۱دلیلش اینه که شما حتی مدل های دوج چارجر رو نمیدونی اون مدلی که صفرتاصدش ۳.۶ اعلام شد مدل هلکت ردآی بود نه هلکت معمولی یکم تحقیق کن و متعصب نباش آلمانی ژاپنی آمریکایی و… نداره بستگی به شرایط آب و هوایی داره
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱آئودی رسما اعلام کرده همه نسخه های rs رو تا سال ۲۰۲۷ الکتریکی میکنه ، اینا تو نسخه بنزینی خیلی سریع اند دیگه فکر کنید نسخه برقی چه هیولایی میشه
Just toyota
۹ آذر ۱۴۰۱نظرسنجی :
ب ام و m5 cs : لایک
آئودی rs7 پرفورمنس : دیسلایک
مهردادکمال
۹ آذر ۱۴۰۱دیگه در حد csنیست اون دیگه سنگ محکه داستانش به کل متفاوته
❤BMW❤
۹ آذر ۱۴۰۱قطعا بیامو سر تره
Hadi
۹ آذر ۱۴۰۱آلمان اسطوره ساخت سدان های پرفورمنس 👌🏼🇩🇪
RS6&7 واقعا معرکه ان و حرفی باقی نمی زارن ولی بین این و پانامرا و M5 و M8 و AMG GT انتخاب سختیه…
من خودم پانامرا انتخابمه 👌🏼
بنیامین
۹ آذر ۱۴۰۱از طراحی وحشی خوشم میاد
Alan.r
۹ آذر ۱۴۰۱GT63 S رو ترجیح میدم
R@min
۹ آذر ۱۴۰۱فکر کنم با این قیمت میشه M5CS خرید که که اگر از لحاظ پرفورمنس در نظر بگیریم در برابر بیمر یه بازنده هست اما اگر آمار و ارقام برای کسی مهم نباشه گذشتن از این ظاهر خارقالعاده خیلی سخته.
❤BMW❤
۹ آذر ۱۴۰۱ظاهر cs هم دیوونه کننده اس
Porsche 911
۹ آذر ۱۴۰۱به شخصه توی این کلاس
اول پانامرا،دوم مرسدس GT63،سوم هم آئودی و در آخر M5 رو میپسندم
ولی همشون بی نظیر هستن
پدرام
۹ آذر ۱۴۰۱درد و بلات تو سر طراحی های جدید ب ام و:)