شرکت آلمانی آدو ایکس پرفورمنس اخیراً پروژه جالبی را در قالب آئودی RS6 سدان معرفی کرده است. خودروی موردبحث در واقع یک آئودی A6 سدان است که ۸۵۴ اسب بخار قدرت دارد!
نسل فعلی آئودی RS6 از سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار حضور دارد و بر اساس اخبار منتشر شده ارباب حلقهها شاید در حال کار روی نسخهای قویتر از این استیشن پرفورمنس باشد. RS6 که با کد کارخانهای C8 شناخته میشود همواره با بدنهای به شکل استیشن در دسترس بوده و بنابراین آئودی رقیب مستقیمی برای بی ام و M5 ندارد. البته بهصورت غیررسمی شاهد تولید RS6 سدان هستیم…
واضح است که این خودرو توسط خود آئودی تولید نشده و کمپانی آدو ایکس پرفورمنس از A6 سدان با پیشرانه ۳ لیتری TFSI برای معرفی پروژه خود استفاده کرده است. RS6 آدو ایکس پرفورمنس تغییرات زیادی را در بدنه، کابین و قوای محرکه تجربه کرده تا بسیار قویتر از نسخه استوک RS6 باشد. ابتدا به ظاهر خودرو بپردازیم که از کیت پهنپیکری سود میبرد. این خودرو از رنگ آبی کریستال سفارشی سود میبرد. نکته جالب آنکه کیت یاد شده از خود آئودی خریداری و روی A6 نصب شده است. کابین نیز داستان مشابهی دارد هرچند تریم کربن سفارشی در آن به چشم میخورد. باید دانست وزن خودرو در حالت کنونی به حدود ۱۸۸۰ کیلوگرم میرسد.
زیر کاپوت نسخه استاندارد A6 همانطور که گفته شد پیشرانه ۳ لیتری قرار داشته اما حالا بجای آن نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو به همراه ریمپ مرحله ۳ و اینترکولر واگنر نصب شده و سیستم اگزوز آدو ایکس پرفورمنس نیز به تنفس بهتر آن کمک میکند. نتیجه این تغییرات دستیابی به قدرت ۸۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۳ نیوتون متر است که بسیار بیشتر از قدرت و گشتاور ۶۲۱ اسب بخار و ۸۴۷ نیوتون متر آئودی RS6 استاندارد خواهد بود. اگرچه آئودی هیچ حرفی درباره تولید RS6 سدان نزده اما شاید ارباب حلقهها در حال کار روی نسخهای پرفورمنس و قویتر از RS6 و RS7 باشد. سباستین گرامز رئیس آئودی اسپرت اخیراً بدون اشاره به جزئیات گفته بود ژرمنها میتوانند گیراتر و خشنتر هم کار بکنند.
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۲از نظر من این از مدل RS6 استیشن واگن خیلی خوشکلتر و جذابتره 👍👍
PRPR
۲۴ خرداد ۱۴۰۲دوستان بنظرتون جذاب ترین خودرو امسال جی بود؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ خرداد ۱۴۰۲پورشه میشن ایکس خواهد بود
امیر
۲۴ خرداد ۱۴۰۲سال مگه تموم شده !! ۶ ماه دیگه تا پایان ۲۰۲۳ مونده
Yazdan
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پاگانی یوتوپیا
R@min
۲۴ خرداد ۱۴۰۲این سیستم تقسیم قدرت فولکس ضربه بدی به آئودی و لامبو زده. شدن دو تا برند عقب افتاده که یکی توان رقابت با بنز و بیمر نداره و همیشه ازشون عقب تره و اون یکی هم باید صبر کنه ببینه بودجه بهش میدن بعد 25 سال یه ماشین جدید بسازه.
این اشتباه استراتژیک جی ام هم دهه 90 انجام داد و ساب و ساترن و پونتیاک و بیوک رو نابود کرد.
POUYAN
۲۴ خرداد ۱۴۰۲کاملا موافقم👍
و دلیل این مشکل این دوتا برند دوست داشتنی وجود برندی به نام پورشه هستش.
پورشه مهندسی سازترین شرکت خودروسازی دنیاست ولی متاسفانه نیازمند رعایت کردن هیچ محدودیتی توی هولدینگ VW نیست،یعنی بقیه برندا باید خودشونو با پورشه وفق بدن ولی پورشه این مشکلو نداری.
به همین دلیله که RS8 یا RSQ5 نداریم چون با پورشه ماکان و پانامرا توربو همپوشانی پیدا میکنن.
پورشه با تمام فوق العاده بودنش ولی آقازاده این هلدینگه.
blackwing
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اتفاقی که برای کوروت و کامارو افتاد
تیم مهندسی کوروت با بودجه بیشتر و دست باز شروع به ارائه مدلهای جدید میکرد در حالی که تیم کامارو منتظر بودن ببینن تیم کوروت چه گیربکس ، موتور یا سیستم ترمزی روی کوروت طراحی یا نصب میکنن تا اونها بعداً ازش استفاده کنن ، الان هم میبینیم که کامارو نابود شد
BMW
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خدایی چه رنگی چه رخی چه ابهتی داره لعنتی ولی ما کلا با ائودی میشناسیم حالا هر کسی هم این رو ارتقا داده باشه
*ALI*
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بله و باز هم آئودی یکی از مطالب قبلی هم که مربوط به تیونینگ آئودی بود گفتم ماشین های این شرکت بیشتر به درد اسپورت کردن میخورن و باز هم یکی دیگرو داریم می بینیم این یکی هم بسیار زیبا شده