از بین سه سوپرسدان آلمانی با پیشرانههای V8، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک، کدامیک در ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود؟
جدیدترین عضو این جمع آئودی RS7 پرفورمنس است. این قویترین نسخهٔ RS7 محسوب میشود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخهٔ پرفورمنس نهتنها زیر کاپوت ارتقاءهایی را تجربه کرده بلکه در طراحی سپر جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر خاکستری مات عقب هم دستخوش تغییراتی شده است. بااینحال، مهمترین تغییر در زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
یکی از رقبای آئودی در این درگ بامو M8 کامپتیشن گرن کوپه است که با نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه میشود. این موتور ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند. در آخر هم به یک هیولای آلمانی دیگر بنام مرسدس AMG GT63 S میرسیم. در سینهٔ این سوپرسدان اشتوتگارتی موتور آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، GT63 برخلاف رقبا از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده میکند و با اختلاف زیادی گرانترین عضو این جمع محسوب میشود.
درنهایت زمان مسابقه فرامیرسد. در اولین درگ، آئودی برنده شد و بامو و مرسدس به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در درگ دوم هم اوضاع تغییری نکرد و GT63 با آن همه قدرت و گشتاور نتوانست رتبهای بهتر از آخر کسب کند. آئودی پس از ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه بامو این کار را در ۱۱.۵ ثانیه و مرسدس در ۱۱.۷ ثانیه انجام داد. پسازاین، نوبت به مسابقهٔ رولینگ رسید اما نتیجه بازهم تغییری نکرد. تنها تفاوت مهم در اینجا عقب افتادن غیرعادی مرسدس بود زیرا به دلایل نامعلوم، بجای ۶۴۰ اسب بخار، فقط ۴۲۰ اسب بخار قدرت داشت. البته پس از ریست کردن GT63، مسابقهٔ رولینگ دیگری برگزار شد و هرچند مرسدس توانست بهتر با رقبا همگام شود اما بازهم سوم شد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS7 پرفورمنس | بامو M8 گرن کوپه | مرسدس AMG GT63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۵ کیلوگرم | ۲۰۷۴ کیلوگرم | ۲۰۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۳۰,۱۹۵ دلار | ۱۴۰,۷۹۵ دلار | ۱۷۱,۵۰۰ دلار |
مجتبی .
۲۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی دوتا عقب مونده روبذاری پشت فرمون دوتا ماشین فوق العاده وخودتم که دست کمی ازاونا نداری…. منکر آعودی نیستم ولی این نتایج مال پرفورمنس همچین غولهایی نبود. بیشتر نتیجه عقب موندگی راننده هاش بود.
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۳دقیقاً همینطوره ……. درست مثل چندتا خبر پایینتر که مربوط به درگ رفت و برگشت بین مک لارن 750S و شورلت کوروت E-Ray بودش و عملکرد راننده کوروت مثل عقب افتاده ها و مُنگولها بود!!🤦
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اینو تو همون مطلب هم گفتی زیزیگولوجان!
اما دو بار برگزار شد با تعویض راننده ها
نخوندی مگه؟
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی راننده حرفه ای نباشه اگر صد بار دیگه ام تکرار میشد بازم همین آشو همین کاسه بود
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۳یعنی تو مک لارن که نشست حرفه ای بود اومد تو کوروت آماتور شد؟!!
هوووففف عجب حکایتیست این بخش کامنت ها
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۳مازیار جان هرچی که بگی بازم نظر من تغیر نمیکه
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۳قصد من هم ابدا تغییر نظر شما نیست
فقط برام جالبه این از معدود درگ هایی هست که دو بار با جابجایی راننده ها انجام شده غیر از اون در متن هم به صراحت گفته شد (( و برای اینکه شرایط عادلانهتر باشد، در مسابقهٔ دوم رانندهها جابجا میشوند ))
اونوقت چه جایی برای گلایه از ناشی بودن راننده یکی از خودروهاست!!
دنیاست دیگه …
دارالعجایب
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳آقا زور نزنید. آئودی همیشه دقیق ترین انتقال قدرت رو داشته. همه مدل هاش حتی اگه قدرت کمتر داشته باشه با سیستم کواترو جبران کرده و برنده شده. آئودی همیشه بینظیره
بنز لوکس تره
بی ام و یکم بی کیفیت تره توی متریال
جمشید
۲۰ فروردین ۱۴۰۳حرفه ای بودن راننده در رولینگ و درگ خیلی مهمه چون حتی یک صدم ثانیه اشتباه میتونه خیلی راحت نتیجه رو تغییر بده
اسی بلک
۲۲ فروردین ۱۴۰۳چه برد چه باخت❤️🔥عشقه مرسدس😊🙌
ARIAN
۲۰ فروردین ۱۴۰۳انتخابم m8
amir
۲۰ فروردین ۱۴۰۳من بین ام ۸ و ار اس ۷ خدایی نمیتونم یکیشو انتخاب کنم حتما بدن بهم باید جفتشم بدن
مسعود
۲۰ فروردین ۱۴۰۳راننده بنز باید بره پشت پراید وانت بشینه
مهران
۲۰ فروردین ۱۴۰۳با این تایمی که زدن،هر سه شون باید برن…
Jms
۲۶ فروردین ۱۴۰۳میدونی تایم 400 متره دیگه؟ نه صفر تا صد
Ali
۲۰ فروردین ۱۴۰۳نه بنز نه بی ام وی
جاست آئودی 🗿💙💙💙
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳فقط آئودی از دیدنش کیف میکنی با ابهت تر اسپرت تره دقیق تره
بنز که ملکه بتمام عیاره واسه پرستیژ
بی ام و مثل همیشه زشت و تکراری و بی کیفیت
Gdm
۲۲ فروردین ۱۴۰۳بی ام وه؟ زشت؟ بیکیفیت؟ جدی میفرمایید؟
مهدی دهقانی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳تایم های افتضاح
حامد
۲۰ فروردین ۱۴۰۳چرا مرسدس با وزن کمتر و قدرت و گشتاور بیشتر و گیربکس 9 سرعته آخر شد
Amirhossain Hossainy
۲۰ فروردین ۱۴۰۳بنز خراب بود کلا…واضح بود که خرابه
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳بنز بخاطر ایراد کامپیوتر فقط ۴۰۰ اسب بخار خروجی داشته
Ali
۲۰ فروردین ۱۴۰۳تایم ام ۸ تو همین کاروو و چندین جای دیگه دیدم ۱۱.۱ هستش نه ۱۱.۵
Dan
۲۰ فروردین ۱۴۰۳این درگ بیشتر به تسلط راننده هنگام لانچ بستگی داشت
چون فاصله هر سه ماشین طی درگ ثابت میمونه
Dan
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ینی ببین ۲۰ دقیقه ویدیو میزاره برای یه درگ ۱۰ ثانیه ای
من که تا لحظه درگ کل ویدیو رو اسکیپ میکنم شمارو نمیدونم
𝐀𝐥𝐢
۲۰ فروردین ۱۴۰۳به نظرم جای پانامرا خالیه
sadra gholmai
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اولش بهش فکر کنم
ولی توی ودیو های قبلش خیلی از m8 عقب بود
ابوالفضل
۲۰ فروردین ۱۴۰۳اون درگ ۱۰ ثانیه هم به بدترین شکل انجام میدن
راننده بنز که رولینگ رو با تست ترمز اشتباه گرفته بود قویترین ماشین هم زیر پاش بود
انتخابم M8 ولی باریکلا به RS7
پیام رحمانی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳وقتشه بی ام و نسخه M8 CS بده بیرون 😈
BMW
۲۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی چند تا جلبک پشت فرمون میشینند😂خدایی این چی بود،ما داغون ولی اینها که خراب تر هستند از ما ولی سه تا از غول ها و گرکلفت های سه شرکت جذاب خدایی انتخاب سختی هست،مخصوصا تو بین آئودی و بی ام و ولی از اونجایی که خشن بودن رو دوست دارم بی ام و رو انتخاب میکنم🥲👍
Taha Ayoobi
۲۰ فروردین ۱۴۰۳از لحاظ زیبایی اول آئودی بعد بنز بعد بی ام و
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳زیباترین آئودی باکلاس ترین بنز. در مورد بی ام و نظری ندارم
JaMsHiD
۲۰ فروردین ۱۴۰۳سه تفنگدار💪😈
M power
۲۱ فروردین ۱۴۰۳هم انتخابم و هم عشقم m8
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۳آئودی واقعا قیافه خفن و عضلانی داره. لایق برنده شدنه
Kian
۲۱ فروردین ۱۴۰۳یه بار نشد بنز BMW رو تو درگ بزنه….
حقا که محصولات BMW تو پرفورمنس قوی ترن
GoD
۲۲ فروردین ۱۴۰۳دوتا پت مت اون یکیم کلاه قرمزی وقتی پشت فرمون میشینن همین میشه بجای ک سه تا راننده ی درست حسابی میذاشتین پشت فرمون دیگ اینجوری نمیشد هرچیزی کار و اصول خودشو داره طرف نمیدونس تنظیمات خودرو رو میزون کنه یک ساعت داره کلان جار میره چیکار کنه با خودش درگیر بود😏
Erfan
۲۵ فروردین ۱۴۰۳M8 راحت هم تو درگ و هم تو رول ریس هم بنز و آئودی رو لوله میکرد. بنظر من باید یه مسابقه دیگه برگزار بشه ولی با توجه به نتایج های قبلی برنده m8هست.
Nismo
۱۹ آبان ۱۴۰۳xdrive و 4matic بنز و بی ام و در برابر کواترو ائودی مثل سیستم انتقال قدرت دوچرخه میمونن