آئودیلامبورگینی

درگ آئودی RS7 پرفورمنس با لامبورگینی اوروس، یک روح در دو بدن!

هرچند آئودی RS7 و لامبورگینی اوروس خودروهای متفاوتی به نظر می‌رسند اما هردو روی یک پلت‌فرم ساخته شده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند.

این دو ماشین به‌عنوان فرزندان امپراطوری گستردهٔ گروه فولکس‌واگن، روی پلت‌فرم MLB این گروه ساخته شده و هردو از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این گروه استفاده می‌کنند که با نام EA825 شناخته می‌شود. نیروی موتور هم در هردو خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با وجود این‌همه شباهت، در وزن و قدرت تفاوت‌هایی دیده می‌شود. RS7 که از نوع پرفورمنس است، ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که موتور EA825 در اوروس ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از سوی دیگر، آئودی حدود ۱۳۰ کیلوگرم از شاسی‌بلند ایتالیایی سبک‌تر است درحالی‌که هردو خودرو ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند.

با توجه به این اعداد و ارقام، آیا گاو خشمگین سنت آگاتا می‌تواند در ۴۰۰ متر کوپهٔ چهاردر انگولشتات را مغلوب کند؟ با شروع مسابقه، هرچند عملکرد خودروها بسیار به هم نزدیک بود ولی وزن بیشتر و آیرودینامیک ضعیف‌تر نهایتاً کار دست اوروس داد و باعث پیروزی آئودی با تایم ۱۱.۴ ثانیه شد درحالی‌که شاسی‌بلند ایتالیایی‌ها این کار را در ۱۱.۶ ثانیه انجام داد. در آزمایش‌های رولینگ شرایط برای لامبورگینی سخت‌تر شد و چه در حالت اتوماتیک و چه دستی و چه حالت رانندگی اسپرت و چه راحت، نتوانست به RS7 نزدیک شود. بدترین نتیجه برای اوروس اما در آزمایش ترمز رقم خورد یعنی جای که با اختلاف زیادی نسبت به آئودی متوقف شد.

البته اوروس حاضر در این رقابت از نسخهٔ اولیه بود و اگر نسخه‌های پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت یا SE پلاگین‌هیبریدی با ۸۰۰ اسب بخار قدرت در برابر آئودی قرار می‌گرفتند شرایط تغییر می‌کرد. در حال حاضر، اوروس فقط در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی SE تولید می‌شود درحالی‌که جانشین RS7 هم پلاگین‌هیبریدی خواهد بود و به‌احتمال‌زیاد از همان قوای محرکهٔ اوروس SE استفاده خواهد کرد تا اشتراکات این دو ماشین همچنان ادامه داشته باشد.

مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس لامبورگینی اوروس
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۲۱۹۷ کیلوگرم
قیمت ۱۳۰,۱۹۵ دلار ۲۲۹,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    مش واتسون سلطان درگ های نامنظم!
    یعنی بخاطر پول فردا پسفردا سراغ چهارپایان هم میره

    موافقم 14
    مخالفم 3
  2. Kiarash

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (698 ديدگاه)

    انتخاب من آئودی RS7 پرفورمنس وزن کمتر و قیمت کمتر از لامبورگینی اوروس

    موافقم 17
    مخالفم 5
  3. Sina_carshow

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    من اینجا فقط دوتا آئودی می‌بینیم که یکیشون rs7 هستش یکیشون rsq8 با کیت بدنه

    موافقم 24
    مخالفم 5
  4. R

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    اوروس لامبورگینی نیس تمام قطعاتش مال آئودیه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. ابوالفضل

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    انتخابم آئودی
    اما تو درگ لامبورگینی عالی بود
    با وجود اینکه وزن و آیرودینامیک به نفع آئودی بود
    بازم ۰.۲ ثانیه اختلاف داشتن
    ولی در عوض تو تست ترمز ناامیدم کرد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. Siyavash

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (897 ديدگاه)

    یک روح در دو بدن…..جفتشونو دوس دارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. سوشیانت

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3620 ديدگاه)

    در واقع این لامبورگینی هست که پلتفرم و موتور آئودی رو داره

    موافقم 8
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا