در اقدامی کمسابقه، منصوری به سراغ محصولی از آئودی رفته است. اینبار، شاسی بلند پرچمدار آلمانی از سری RSQ8 توسط مهندسان منصوری، مجهز به کیت بدنه اختصاصی و تقویت پیشرانه، تولید خواهد شد.
منصوری در سال ۲۰۲۱، خودروی استیشن واگن آئودی RS6 آوانت را بهینهسازی کرد و مورد توجه قرار گرفت. حالا با گدشت ۲ سال از اولین تجربهی اختصاصی با آئودی، RSQ8 نیز به گروه محصولات تیونینگ منصوری اضافه شده است.
در بازار جهانی، شهرت و فروش شاسیبلندهای آئودی از سری Q8 مشابه رقبای ساخت دیگر برندهای آلمانی نیست. این محصول، از نظر فنی و جایگاه تجاری، مشابهتهای زیادی با پورشه کاین دارد اما به دلایل مختلف، از جمله قیمت نسبتا زیاد، محبوبیت چشمگیر در بازار جهانی ارائه نمیکند. آستانه قیمت Q8 و RSQ8 به ترتیب ۷۵ و ۱۲۵ هزار دلار است؛ درحالیکه پورشه کاین استاندارد و کاین توربو، ۸۰ و ۱۳۵ هزار دلار قیمت دارند.
از سویی دیگر، کارشناسان رسانههای مختلف، شامل CarAndDriver و بسیاری دیگر، معتقدند RSQ8 یکی از بهترین شاسیبلندهای لوکس -اسپرت دنیا است. کیفیت رانندگی و عملکرد فنی این خودرو، به شدت تحسین شده و در نسخه ۲۰۲۳ با اختلاف اندک، امتیازات بالاتری نسبت به کاین توربو و بیامو X6M دارد. احتمالا به همین دلیل، مهندسان منصوری برای بهینهسازی RSQ8 وارد عمل شدهاند.
در نمای بیرونی RSQ8 منصوری، تزئینات مشابه RS6 آوانت تیونینگ ۲۰۲۱ دیده میشود. رنگ تیره برای بدنه و خط متضاد کشیده شده روی کاپوت جلو تا انتهای بدنه، این خودروها را مشابه کرده است. برای RSQ8 نیز، حجم قابل توجهی از ادوات فیبرکربن وجود دارد که شامل درپوش موتور، سپرها، آینههای جانبی، رینگ و بال عقب میشود. حجمدهی و حفرهسازی روی کاپوت جلو و سپرها به گونهای است که حس اسرت و تهاجمی RSQ8 منصوری را افزایش میدهد.
هرچند که منصوری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ادوات فیبرکربن برای تیونینگ بدنه شناخته میشود؛ توانایی بسیار خوب در تقویت فنی خودروها نیز دارد. مهندسان منصوری از موتور ۴ لیتر V8 آئودی RSQ8 قدرت ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتنمتر گرفتهاند؛ درحالی که محصول استاندارد کارخانه، ۵۹۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتنمتر دارد. البته بهینهسازی انجام شده توسط منصوری، تاثیر چندانی بر شتاب اولیه خودرو نداشته و مشابه نسخهی اصلی، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۳/۳ ثانیه انجام میشود. همچنین نهایت سرعت محدود شده به ۳۰۰ کیلومتر برساعت در مدل استاندارد، برای نسخهی منصوری به ۳۲۰ کیلومتر برساعت رسیده است که احتمالا برای مصرفکننده، اهمیت چندانی ندارد.
آنچه خریداران متمول را برای مالکیت خودروهای منصوری تشویق میکند؛ بازطراحی بدنه و ادوات کابین است. هنوز تصویری از داشبورد فرمان و صندلیهای RSQ8 منصوری موجود نیست اما میتوان اطمینان داشت، سطحی باونکردنی از شخصیسازی برای مشتریان، قابل سفارش باشد. فعلا، تایرهایی با پهنای ۲۹۵ میلیمتر در جلو و ۳۵۵ میلیمتر در عقب، روی چرخهای ۲۴ اینچ RSQ8 منصوری ارائه شده است که برای خودروی استاندار کارخانه، موجود نیست.
باتوجه باسابقهی منصوری در تیونینگ خودروهای مختلف، میتوان احتمال داد RSQ8 نیز در حدود ۲ برابر نسخهی اصلی، قیمتگذاری شود. با این شرایط، احتمالا دستپروردهی جدید منصوری با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.
R/T
۱۱ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/2021-audi-rs6-avant-by-mansory.jpg
چقد خفنه
MehdiTurbo
۱۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی خفنه ایودی تو این شرایطی که هست بهتر از بنز و بی ام و عمل کرده
ولی این قیمت منصوری براش نمی ارزه به نظرم خفن شده ولی نه با این قیمت من خودم تو این قیمت خودروهای شرکتی دیگه ای را ترجیح میدم خیلی خودروی خفن میشه با این قیمت خرید حتی خفن ترینا را هم تو مدلای کم کار کرد میشه خرید منصوری تو قیمت گذاری یکم اغراق کرده
Mosi
۱۱ خرداد ۱۴۰۲این چه کاریه که هر بار لینک عکس رو میذاری
خو خودمون میبینیم
mercedes
۱۱ خرداد ۱۴۰۲تا وقتی که مرسدس ، بیمر و پورشه هست
کی سراغ این میره
A
۱۲ خرداد ۱۴۰۲سلام چراغای عقب تیگو۹ کپی آئودی RSQ8
مرتضی علی وحیدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۲بهترین تیونینگ
منصوری
M.D
۱۱ خرداد ۱۴۰۲از لحاظ ظاهری به لامبورگینی اوروس شباهت داره . محصولات تیونینگ منصوری خیلی گرونن ( تیونینگ که انجام شده اگه دستی باشه خیلی ارزون تر )
PRPR
۱۱ خرداد ۱۴۰۲از چه لحاظ آئودی از بنز و بی ام و بهتر عمل می کنه ؟ طراحی تا حدودی هست ولی بقیه رو من هم نظر باهاتون نیستم
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۲اقا از منصوری خرید نکنین تا کسب و کارش بخوابه مجبور شه برگرده ایران و بره سایپا زیر دست طراحان زبده و کار بلد سایپا نسل بعدی کوئیکا طراحی کنه تا بفهمه طراحی و مهندسی یعنی چی من که الان میرم تو سایتش سفارش فراری روما را کنسل میکنم
BMW
۱۱ خرداد ۱۴۰۲خدایی خفن شده و باحال
Arshia m3csl
۱۱ خرداد ۱۴۰۲منهارتش شاهکاره منصوری نصف منهارت خوب نیست تیونینگ فقط منهارت👌🏽
*ALI*
۱۱ خرداد ۱۴۰۲صفر تا صدش خوبه و سرعتش هم خیلی خوبه برای همچین ماشینی فیبر کربنش هم که جلو و عقبش هست قشنگ شده قیافه اسپورت هم به بیشتر ماشین های آئودی میاد
jzjdm
۱۱ خرداد ۱۴۰۲زیباست
پارسا
۱۱ خرداد ۱۴۰۲به شخصه از این بیشتر کاین و ایکس ۶ خوشم میاد . خصوصا طراحی
خیلی بررسی ها هم دیدم و خوندم که اینو بیشتر اونا پسندیده
Kamy
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ظاهرش خوب بود بهتر شد ولی این همه افزایش اسب و گشتاور به چه دردی میخوره دقیقا وقتی شتاب تغییر نکرده و سرعت هم کلا ۲۰ تا
Soldat der waffen ss
۱۲ خرداد ۱۴۰۲چرا وقتی خود خودروسازان یه محصول رو ارتقا میدن با پنجاه تا اسب بیشتر یه تاثیر بزرگ رو شتاب میزارن ولی تیونرهایی مثل برابوس و مخصوصا منصوری یهو دویست اسب تقویت میکنن ولی یک دهم ثانیه شتاب خودرو تغییر میکنه الان این خودرو نزدیک صدو نود اسب بالاتر رفته و دویست نیوتن هم گشتاور بالاتر رفته ولی شتاب تغییر نکرده در حالی که احتمالا استفاده از قطعات فایبرکربن وزن روهم کاهش داده
میدونم یه قسمتش برمیگرده به اینکه خودروسازان آلمانی قدرت رو کمتر اعلام میکنن ولی دیگه ۲۰۰ اسب اختلاف که ندارند.مگه تیونرها تنظیمات ECU رو عوض نمیکنن و رو ضرایب گیربکس تغییر ایجاد نمیکنن؟