آئودی

معرفی آئودی RSQ8 منصوری با گشتاور 1000 نیوتن متر

در اقدامی کم‌سابقه، منصوری به سراغ محصولی از آئودی رفته است. این‌بار، شاسی بلند پرچمدار آلمانی از سری RSQ8 توسط مهندسان منصوری، مجهز به کیت بدنه اختصاصی و تقویت پیشرانه، تولید خواهد شد.

‌‌منصوری در سال ۲۰۲۱، خودروی استیشن واگن آئودی RS6 آوانت را بهینه‌سازی کرد و مورد توجه قرار گرفت. حالا با گدشت ۲ سال از اولین تجربه‌ی اختصاصی با آئودی، RSQ8 نیز به گروه محصولات تیونینگ منصوری اضافه شده است.

آئودی RS6 منصوری
آئودی RS6 آوانت منصوری

در بازار جهانی، شهرت و فروش شاسی‌بلندهای آئودی از سری Q8 مشابه رقبای ساخت دیگر برندهای آلمانی نیست. این محصول، از نظر فنی و جایگاه تجاری، مشابهت‌های زیادی با پورشه کاین دارد اما به دلایل مختلف، از جمله قیمت نسبتا زیاد، محبوبیت چشمگیر در بازار جهانی ارائه نمی‌کند. آستانه قیمت Q8 و RSQ8 به ترتیب ۷۵ و ۱۲۵ هزار دلار است؛ درحالی‌که پورشه کاین استاندارد و کاین توربو، ۸۰ و ۱۳۵ هزار دلار قیمت دارند.

از سویی دیگر، کارشناسان رسانه‌های مختلف، شامل CarAndDriver و بسیاری دیگر، معتقدند RSQ8 یکی از بهترین شاسی‌بلندهای لوکس -اسپرت دنیا است. کیفیت رانندگی و عملکرد فنی این خودرو، به شدت تحسین شده و در نسخه ۲۰۲۳ با اختلاف اندک، امتیازات بالاتری نسبت به کاین توربو و بی‌ام‌و X6M دارد. احتمالا به همین دلیل، مهندسان منصوری برای بهینه‌سازی RSQ8 وارد عمل شده‌اند.

آئودی RSQ8 منصوری

در نمای بیرونی RSQ8 منصوری، تزئینات مشابه RS6 آوانت تیونینگ ۲۰۲۱ دیده می‌شود. رنگ تیره برای بدنه و خط متضاد کشیده شده روی کاپوت جلو تا انتهای بدنه، این خودروها را مشابه کرده است. برای RSQ8 نیز، حجم قابل توجهی از ادوات فیبرکربن وجود دارد که شامل درپوش موتور، سپرها، آینه‌های جانبی، رینگ و بال عقب می‌شود. حجم‌دهی و حفره‌سازی روی کاپوت جلو و سپرها به گونه‌ای است که حس اسرت و تهاجمی RSQ8 منصوری را افزایش می‌دهد.

هرچند که منصوری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ادوات فیبرکربن برای تیونینگ بدنه شناخته می‌شود؛ توانایی بسیار خوب در تقویت فنی خودروها نیز دارد. مهندسان منصوری از موتور ۴ لیتر V8 آئودی RSQ8 قدرت ۷۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گرفته‌اند؛ درحالی که محصول استاندارد کارخانه، ۵۹۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن‌متر دارد. البته بهینه‌سازی انجام شده توسط منصوری، تاثیر چندانی بر شتاب اولیه خودرو نداشته و مشابه نسخه‌ی اصلی، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۳/۳ ثانیه انجام می‌شود. همچنین نهایت سرعت محدود شده به ۳۰۰ کیلومتر برساعت در مدل استاندارد، برای نسخه‌ی منصوری به ۳۲۰ کیلومتر برساعت رسیده است که احتمالا برای مصرف‌کننده، اهمیت چندانی ندارد.

آئودی RSQ8 منصوری نمای پشت

آنچه خریداران متمول را برای مالکیت خودروهای منصوری تشویق می‌کند؛ بازطراحی بدنه و ادوات کابین است. هنوز تصویری از داشبورد فرمان و صندلی‌های RSQ8 منصوری موجود نیست اما می‌توان اطمینان داشت، سطحی باونکردنی از شخصی‌سازی برای مشتریان، قابل سفارش باشد. فعلا، تایرهایی با پهنای ۲۹۵ میلی‌متر در جلو و ۳۵۵ میلی‌متر در عقب، روی چرخ‌های ۲۴ اینچ RSQ8 منصوری ارائه شده است که برای خودروی استاندار کارخانه، موجود نیست.

باتوجه باسابقه‌ی منصوری در تیونینگ خودروهای مختلف، می‌توان احتمال داد RSQ8 نیز در حدود ۲ برابر نسخه‌ی اصلی، قیمت‌گذاری شود. با این شرایط، احتمالا دست‌پرورده‌ی جدید منصوری با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

    1. MehdiTurbo

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2334 ديدگاه)

      خیلی خفنه ایودی تو این شرایطی که هست بهتر از بنز و بی ام و عمل کرده
      ولی این قیمت منصوری براش نمی ارزه به نظرم خفن شده ولی نه با این قیمت من خودم تو این قیمت خودروهای شرکتی دیگه ای را ترجیح میدم خیلی خودروی خفن میشه با این قیمت خرید حتی خفن ترینا را هم تو مدلای کم کار کرد میشه خرید منصوری تو قیمت گذاری یکم اغراق کرده

      موافقم 21
      مخالفم 3
    2. Mosi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (80 ديدگاه)

      این چه کاریه که هر بار لینک عکس رو میذاری
      خو خودمون میبینیم

      موافقم 14
      مخالفم 3
    3. mercedes

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      تا وقتی که مرسدس ، بیمر و پورشه هست
      کی سراغ این میره

      موافقم 0
      مخالفم 23
      1. A

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        سلام چراغای عقب تیگو۹ کپی آئودی RSQ8

        موافقم 7
        مخالفم 0
  1. مرتضی علی وحیدی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    بهترین تیونینگ
    منصوری

    موافقم 11
    مخالفم 3
  2. M.D

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری به لامبورگینی اوروس شباهت داره . محصولات تیونینگ منصوری خیلی گرونن ( تیونینگ که انجام شده اگه دستی باشه خیلی ارزون تر )

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. PRPR

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    از چه لحاظ آئودی از بنز و بی ام و بهتر عمل می کنه ؟ طراحی تا حدودی هست ولی بقیه رو من هم نظر باهاتون نیستم

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. پیام

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    اقا از منصوری خرید نکنین تا کسب و کارش بخوابه مجبور شه برگرده ایران و بره سایپا زیر دست طراحان زبده و کار بلد سایپا نسل بعدی کوئیکا طراحی کنه تا بفهمه طراحی و مهندسی یعنی چی من که الان میرم تو سایتش سفارش فراری روما را کنسل میکنم

    موافقم 26
    مخالفم 1
  5. BMW

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    خدایی خفن شده و باحال

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. Arshia m3csl

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    منهارتش شاهکاره منصوری نصف منهارت خوب نیست تیونینگ فقط منهارت👌🏽

    موافقم 4
    مخالفم 11
  7. *ALI*

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    صفر تا صدش خوبه و سرعتش هم خیلی خوبه برای همچین ماشینی فیبر کربنش هم که جلو و عقبش هست قشنگ شده قیافه اسپورت هم به بیشتر ماشین های آئودی میاد

  8. jzjdm

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    زیباست

  9. پارسا

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    به شخصه از این بیشتر کاین و ایکس ۶ خوشم میاد . خصوصا طراحی
    خیلی بررسی ها هم دیدم و خوندم که اینو بیشتر اونا پسندیده

  10. Kamy

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    ظاهرش خوب بود بهتر شد ولی این همه افزایش اسب و گشتاور به چه دردی میخوره دقیقا وقتی شتاب تغییر نکرده و سرعت هم کلا ۲۰ تا

  11. Soldat der waffen ss

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    چرا وقتی خود خودروسازان یه محصول رو ارتقا میدن با پنجاه تا اسب بیشتر یه تاثیر بزرگ رو شتاب میزارن ولی تیونرهایی مثل برابوس و مخصوصا منصوری یهو دویست اسب تقویت میکنن ولی یک دهم ثانیه شتاب خودرو تغییر میکنه الان این خودرو نزدیک صدو نود اسب بالاتر رفته و دویست نیوتن هم گشتاور بالاتر رفته ولی شتاب تغییر نکرده در حالی که احتمالا استفاده از قطعات فایبرکربن وزن روهم کاهش داده
    میدونم یه قسمتش برمیگرده به اینکه خودروسازان آلمانی قدرت رو کمتر اعلام میکنن ولی دیگه ۲۰۰ اسب اختلاف که ندارند.مگه تیونرها تنظیمات ECU رو عوض نمیکنن و رو ضرایب گیربکس تغییر ایجاد نمیکنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا