آئودی

رونمایی رسمی از نمونه واقعی آئودی S1 E-Tron Quattro Hoonitron درکنار کواترو S1 اورجینال

مرکز خودروی آمریکای شرکت آئودی اعلام کرده که خودروی مفهومی آئودی S1 e-Tron Quattro Hoonitron که به‌صورت ویژه برای «کن بلاک» طراحی شده است، برای نخستین‌بار درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت. رونمایی از S1 e-Tron مصادف با «هفته موتوری مونتری» شده است که در پیست «لاگونا سکا» برگزار می‌شود.

خودروی مفهومی و تک تولیدی آئودی قرار است در آینده به کلکسیون خودروهای «جمکانا» کن بلاک افزوده شود و آن زمان نام «الکتریکانا» را به خود خواهد گرفت. S1 e-Tron نیروی خود را از دو موتور برقی می‌گیرد که هر چهار چرخ آن را به حرکت درمی‌آورد. شاسی این خودرو تماما فیبرکربنی بوده و به‌گونه‌ای ساخته شده که از قوانین فیا تخطی نکند.

آئودی برای طراحی S1 e-Tron از یکی از خاص‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین خودروهای تاریخ خود یعنی آئودی اسپرت کواترو S1 الهام گرفته است. این شرکت برای گرامیداشت میراث گران‌بهای این خودروی تاریخی، نمونه اصلی کواترو S1 را نیز درکنار S1 e-Tron به نمایش خواهد گذاشت. کواترو S1 موردبحث خودروی برنده رقابت‌های «پایکس پیک» در سال ۱۹۸۷ بوده و موفق به ثبت رکورد ۱۰ دقیقه و ۴۸ ثانیه شده بود. از آنجا که مسیر مسابقه بعدها تغییر کرد، این رکورد هرگز شکسته نشد و کواترو تاریخی آئودی رکوددار آن باقی ماند.

زمانی که هونیترون برای نخستین‌بار معرفی شد، کن بلاک گفت:

S1 هونیترون بخش‌های مختلفی را که آئودی به‌خاطرشان مشهور بود را با هم ترکیب می‌کند. به نظر من اینکه طراحان آئودی از گذشته خودشان الهام گرفته‌اند، اتفاق جالبی است. آن‌ها فناوری و ظاهر خود را به عصر امروزی آورده‌اند.

آئودی آئودی S1 E-Tron  کواترو هونیترون با کن بلاک

آئودی درباره موتور، قدرت و گشتاور S1 e-Tron quattro Hoonitron چیزی اعلام نکرده است اما می‌دانیم که آئودی Rs Q e-Tron، شاسی‌بلند برقی این برند که در مسابقات رالی داکار ظهور پیدا کرد، از دو موتور برقی مخصوص فرمول E برای تولید ۶۷۱ اسب بخار قدرت استفاده کرد. اگر هونیترون نیز به همین اندازه از قدرت مجهز شود احتمالا مناسب استفاده کن بلاک خواهد بود. البته که کن بلاک با قدرت بیشتر هم مشکلی ندارد و به‌راحتی می‌تواند خودروهای گوناگون را کنترل کند. بلاک می‌گوید:

آئودی به من فرصت تست آن را برای چند روز در آلمان داد. من با گستره وسیعی از خودروهای درون‌سوز و جعبه‌دنده آن‌ها آشنایی دارم اما چیزهای زیادی برای یاد گرفتن برای من وجود داشت. چرخیدن و دونات‌زدن با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت بلافاصله پس از ایستادن خودرو، آن هم تنها با استفاده از پای راستم، یک تجربه کاملا جدید برای من بود.

کانسپت آئودی تا شش روز و به مدت ۴ روز درمعرض دید عموم خواهد بود. نظر شما درباره بازسازی برقی آئودی کواترو S1 افسانه‌ای چیست؟ آیا این رالی برقی به اندازه پدر خود توانا خواهد بود؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    جالبه شبیه ماشینهای کوچیک (رادیو کنترلی یا ماکت) هست – خصوصا عکس آخر – و این یکی از نشونه های طراحی عالیه

    موافقم 23
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    حال نکردم یه جوریه

  3. Mohammad.2005

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    نویسندگان عزیز پدال . پیشنهاد میکنم اگه تونستید مطالبی هم درباره خودرو های کلاسیک آئودی و کلا گذشته و تاریخچه این کمپانی هم کار کنید . چون آئودی رو غالبا با ماشینای دو دهه اخیر میشناسیم و جای چنین مطلبی رو واقعا خالی احساس کردم .

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا