از بین چهار هاچبک اسپرت آلمانی چهارچرخ محرک با پیشرانههای ۲ لیتری توربو و قدرتهای نزدیک به هم، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
جدیدترین خودروی این جمع تمام آلمانی، آئودی S3 است که بهتازگی مورد بهروزرسانی قرار گرفته است و خروجی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن به ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است تا قویترین عضو گروه لقب گیرد هرچند که با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم، سنگینترین هاچبک این رقابت هم بهحساب میآید. فولکسواگن گلف R نیز اساساً پسرعموی ارزانتر S3 محسوب میشود زیرا از همان پلتفرم، پیشرانه، گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده میکند و با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، فقط کمی ضعیفتر است. البته در فیسلیفت گلف R قدرت این خودرو هم مثل آئودی به ۳۳۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده ولی در اینجا همان نسخهٔ قبلی را داریم.
بامو M135i حاضر در این ویدئو نیز از نسل قبلی است که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، در نسل جدید سری ۱ که بهتازگی معرفی شده، این اعداد در نسخهٔ بازار اروپا به ۳۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر کاهش پیدا کرده است. M135i با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم، در کنار گلف R سبکترین عضو گروه بهحساب میآید. در آخر هم به مرسدس A35 میرسیم که مثل سه هاچبک قبلی به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است اما این موتور با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، پایینترین خروجی را دارد. A35 با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، بین آئودی و دو هاچبک دیگر قرار میگیرد.
با شروع مسابقهٔ درگ، ابتدا چهار خودرو تقریباً پابهپای هم پیش میروند اما رفتهرفته فاصلهها نمایان میشود. در پایان، گلف و آئودی همزمان ظرف ۱۲.۹ ثانیه به خط پایان میرسند اما حرکت آهسته نشان میدهد که S3 بهاندازهٔ یک بندانگشت جلوتر است و بنابراین پیروز این درگ محسوب میشود. بامو نیز با زمان ۱۳.۱ ثانیه در جایگاه سوم قرار میگیرد و مرسدس هم با ۱۳.۲ ثانیه نمیتواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. پسازاین، چند مسابقهٔ رولینگ بین هاچبکها برگزار میشود که میتوانید نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
آئودی S3 | فولکسواگن گلف R | بامو M135i | مرسدس A35 AMG | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو | |||
قدرت | ۳۳۳ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار | |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه | |
محور محرک | چهارچرخ | |||
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم | |
قیمت | ۴۴,۴۴۵ پوند | ۴۳,۴۴۵ پوند | ۴۴,۰۷۰ پوند | ۴۶,۰۰۰ پوند |
SMS
۲۷ تیر ۱۴۰۳سوار هر کدوم اینها شدن حس باحال و جذابی داره
froG-driVer
۲۷ تیر ۱۴۰۳از نظر طراحی
بی ام و جلوش زشته.
گلف و مرسدس پشتشون زشتن.ولی جلوشون باحالن.
تنها ماشینی که طراحی جلو و عقبش متناسبه همین آئودیه.در ضمن قدرتش هم از بقیه بالاتره.قیمتش هم بالاترین نیست.
بهترین انتخاب آئودیه.
کاش پورشه هم یدونه داشت.باحال میشد👍🏻👍🏻
راستگو
۲۷ تیر ۱۴۰۳هاچ بک رو دست Golfنیس
علیرضا
۲۷ تیر ۱۴۰۳گلف خیلی وقت بازی باخته از سال ۲۰۲۲ که بازار اروپا پژو ۲۰۸ انتخاب کرد گلف افت فروش شدید تجربه کرد
حسین دهمرد
۲۷ تیر ۱۴۰۳هیچوقت طرفدار هاچبک ها نبودم ولی بین اینها ظاهر بنز گرونتر بنظر میرسه .همش ۱۲ سانت از سدانش کوتاه تره. پس چرا سدان جادارتر و شیک پوش تر رو انتخاب نکنی. یه هاچبک همیشه هاچبکه
زیزیگولو
۲۷ تیر ۱۴۰۳هاچبک گلف از بقیه زیباتره
محمدهادی
۲۸ تیر ۱۴۰۳پسسر بی ام و عججب لانچ های انفجاری داره
با قدرت کمتر بیشتر راه رو از همه قدرتمند تر ها جلو افتاد
با اختلاف ناچیز دوم یا سوم شد در آخر
بنظرم همین لانچ هاش میارزه که اون اختلاف ناچیز رو چشم پوشی کنیم
اگر مثلا ۳۳۰ اسب ثدرت داشت که دیگه تو همه موارد نفر اول بود
ابوالفضل
۲۸ تیر ۱۴۰۳اسم هاچبک میاد گلف میاد تو ذهنم
انتخابم گلف با کمترین قیمت و عملکردی که خودتون دیدید
از لحاظ ظاهر هم زیباست
همایون
۲۸ تیر ۱۴۰۳این درگ تبلیغاتی برای گلف بود که به هدفشم نرسید وگرنه همه میدونن غول بدون رقیب این کلاس a45 مرسدس هست که همه اینارو میخوره اینکه قویترین های هر برند تو اون کلاس رو بیاری ولی از قصد بجای a45 نسخه ۳۵رو بیاری نشون میده این مش واتسون چه موزماره دغل بازیه