آئودی S3 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک در برابر دو رقیب ژاپنی با مشخصات و قیمت نزدیک چه عملکردی خواهد داشت؟
آئودی S3 به لطف گیربکس دوکلاچه، پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک، یکی از مدلهای قابلتوجه در بخش خودروهای کامپکت اسپرت محسوب میشود؛ اما این خودرو در برابر رقبایی گرانتر و ارزانتر از خود مثل آکورا اینتگرا تایپ S و سوبارو WRX چه عملکردی خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن این سه سدان اسپرت را در مسابقات درگ و رولینگ در برابر هم قرار داده است. آکورا هم مثل آئودی زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری توربو دارد ولی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، کمی قویتر و البته ۱۶۰ کیلوگرم سبکتر از رقیب آلمانی است هرچند که از گیربکس دستی استفاده میکند و محرک جلو است.
در سمت دیگر، سوبارو را با بزرگترین پیشرانه و کمترین قدرت داریم. موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت این خودرو فقط ۲۷۱ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی WRX هم مثل آئودی از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهره میبرد که البته از نوع CVT است. روی کاغذ، اینتگرا تایپ S باید از همه سریعتر باشد ولی مسابقات درگ برای این برگزار میشوند که اثبات کنند اعداد روی کاغذ همیشه واقعیت را نشان نمیدهند. سه خودرو ابتدا در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به مصاف هم میروند و S3 بهراحتی رقبای ژاپنی را مغلوب میکند. گیربکس دوکلاچهٔ آئودی که با سرعت بیشتری دندهها را عوض میکند و موتور را همیشه در بازهٔ حداکثر قدرت خود نگه میدارد، وزن سنگینتر و ۱۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به آکورا را جبران میکند و این پیروزی منطقی است.
در مسابقهٔ رولینگ بعدی از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، آکورا ابتدا توانست همپای رقیب آلمانی پیش برود ولی بهمحض اینکه زمان تعویض دنده فرارسید، دوباره این S3 بود که جلو افتاد. در مسابقهٔ درگ از حالت سکون نیز آئودی با وجود قدرت کمتر و وزن سنگینتر، به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، سریعتر و بهتر از آکورای محرک جلو حرکت را آغاز کرد. البته WRX هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است ولی قدرت آن را نداشت که بتواند با آئودی همگام شود. درنتیجه، در پایان سدان ژرمنها با ثبت تایم ۱۲.۹ ثانیه، بهراحتی سدانهای اسپرت ژاپنی را با تایمهای ۱۳.۸ ثانیه برای آکورا و ۱۴.۲ ثانیه برای سوبارو مغلوب کرد.
مقایسه مشخصات فنی
آکورا اینتگرا تایپ S | آئودی S3 | سوبارو WRX | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۴ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۷۱ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه | CVT |
محور محرک | جلو | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۶۰ کیلوگرم | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۶۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۳,۷۹۵ دلار | ۴۸,۴۹۵ دلار | ۳۸,۲۷۰ دلار |
nima.jdm
۲۷ دی ۱۴۰۳انتخابم اکورا
آئودی گیربکسش خیلی تاثیر داشت
سوبارو هم بخاطر گیربکس سی وی تی عقب میموند
اکورا هم خیلی بد تعویض دنده میشد یعنی تو فاصله زمانی که تعویض دنده میکنه میشه ناهار خورد
Cehx
۲۷ دی ۱۴۰۳ائودی از همه لحاظ ازش بهتره گیربکس دوکلاچه و سیستم چهار چرخ حالا اگر اینتگرا دیفرانسیل عقب بود یه چیزی ولی ائودی هم قیمت بهتر داره و هم عملکرد بهتره گرچه اینتگرا قشنگ تره
nima.jdm
۲۷ دی ۱۴۰۳اشتباه میکنی
Cehx
۲۷ دی ۱۴۰۳میشه دلیل بیاری
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۳معلوم بود آئودی میبره.
گیربکس دوکلاچه، چهارچرخ محرک اونم کواترو.
قدرتش یه ذره از آکورا کمتر بود ولی این یارو اصلا بلد نیست با دستی کار کنه.
nima.jdm
۲۷ دی ۱۴۰۳طرف انگار بار اولشه پشت ماشین دنده ای نشسته
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۳خیلی مسخرس، همه درگ هاش همینه.
علی
۲۸ دی ۱۴۰۳اگه دقت کنی آکورا هم چهار چرخ محرک هست ۱۶۰ کیلو سبک تره. ۱۰ اسب هم قدرت بیشتری داره
پس چرا آئودی سریع تر بود ؟؟
بخاطر مهندسی بینظیر کواترو
دلیلش . تعویض دنده و تنبلی راننده نیست
دلیلش فقط و فقط مهندسی ناب ارباب حلقه ها ست
Y_Rons
۲۵ بهمن ۱۴۰۳این اکورا دیفرانسیل جلو عه😑
Puriya85
۲۷ دی ۱۴۰۳یه ایرانی باید بشینه پشت اون آکورا شلاقی دنده بده
این خارجیا بلد نیستن دنده دستی برونن
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۳یه ایرانی رو ببرن که سال ها با 405 دنده داده، با اینتگرا 400 مترو زیر 10 میزنه
Cehx
۲۷ دی ۱۴۰۳اینا اصلا بلد نیستن باید پاتو از رو گاز اصلا برنداری و کلاچ هم باید بالا عمل کنه که تا فشارش میدی به سرعت دنده رو عوض کنی و باید اینقدر سریع باشه که ماشین نره رو کاتاف در این مدتی که داری دنده عوض می کنی چون پاتو از رو گاز بر نداشتی (احتمال به فنا رفتن گیربکس)
حسین دهمرد
۲۷ دی ۱۴۰۳ارباب حلقه ها با وجود قدرت برندینگ بالاتر و امکانات حیاتی مثل گیربکس دوکلاچه و سیستم چهارچرخ متحرک بازم ده درصد از آکورا ارزون تره.
آرش
۲۷ دی ۱۴۰۳آکورا و سوبارو نقطه شدن
90s culture
۲۷ دی ۱۴۰۳در کل ژرمن ها در توازن قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت مثل گیربکس و دیفرانسیل و غیره، خیلی خوب مهندسی می کنند و خدای لانچ کنترل هستند…
علی
۲۸ دی ۱۴۰۳ارباب حلقه ها رو عشقه مهندسی ناب کواترو دقیق ترین سیستم چهار چرخ محرک روی زمین هست
ارباب این همه اختلاف وزن ۱۶۰ کیلو. و ۱۰ اسب کمتر. رو فقط با انتقال قدرت دقیق جبران کرده. خودش یه شاهکار هست
علی
۲۸ دی ۱۴۰۳لامصب این آئودی. شلیک میشه چه توی رولینگ چه توی درگ با یه گاز شلیک میشه
آرین
۲۸ دی ۱۴۰۳با سلام…
دوستان من داشتم نظرات رو میخوندم و متوجه مساله ای شدم که خیلی تکراری و همیشگیه!!! و یک خواهش برادرانه از شما دارم! لطفاً کسی که
نه یک ماشین آلمانی خوب داشته
نه یک ماشین ژاپنی خوب داشته
و نه درباره این ماشین ها اطلاعات درست و دستکاری نشده داره
و از روی تعصب صحبت میکنه !
خواهشاً با این اشخاص بحث نکنید !! خودشون مغز دارن و میتوانند بی طرفانه به ماجرا نگاه کنن ، اگر نمیتونن مشکل شما نیست که بخواید با اوردن استدلال طرف رو بفهمونید!!!
علی
۲۸ دی ۱۴۰۳دید آردی برند شد
mohammad77
۲۸ دی ۱۴۰۳ویدیوهای این ادم بی منطق ترین و مسخره ترین ویدیوهای مربوط به ماشینه، ماشینای بی ربط رو تو درگ تست میکنه
حداقل یه دور تو پیست بزن خوب معلمومه 4 چرخ دوکلاچه رو با دف جلو دستی مقایسه میکنی برای درگ؟