آئودیآکوراسوبارو

درگ آئودی S3 با آکورا اینتگرا تایپ S و سوبارو WRX، نبرد سدان آلمانی با رقبای ژاپنی

آئودی S3 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک در برابر دو رقیب ژاپنی با مشخصات و قیمت نزدیک چه عملکردی خواهد داشت؟

آئودی S3 به لطف گیربکس دوکلاچه، پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک، یکی از مدل‌های قابل‌توجه در بخش خودروهای کامپکت اسپرت محسوب می‌شود؛ اما این خودرو در برابر رقبایی گران‌تر و ارزان‌تر از خود مثل آکورا اینتگرا تایپ S و سوبارو WRX چه عملکردی خواهد داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن این سه سدان اسپرت را در مسابقات درگ و رولینگ در برابر هم قرار داده است. آکورا هم مثل آئودی زیر کاپوت خود یک موتور ۲ لیتری توربو دارد ولی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، کمی قوی‌تر و البته ۱۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از رقیب آلمانی است هرچند که از گیربکس دستی استفاده می‌کند و محرک جلو است.

در سمت دیگر، سوبارو را با بزرگ‌ترین پیشرانه و کمترین قدرت داریم. موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت این خودرو فقط ۲۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی WRX هم مثل آئودی از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد که البته از نوع CVT است. روی کاغذ، اینتگرا تایپ S باید از همه سریع‌تر باشد ولی مسابقات درگ برای این برگزار می‌شوند که اثبات کنند اعداد روی کاغذ همیشه واقعیت را نشان نمی‌دهند. سه خودرو ابتدا در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به مصاف هم می‌روند و S3 به‌راحتی رقبای ژاپنی را مغلوب می‌کند. گیربکس دوکلاچهٔ آئودی که با سرعت بیشتری دنده‌ها را عوض می‌کند و موتور را همیشه در بازهٔ حداکثر قدرت خود نگه می‌دارد، وزن سنگین‌تر و ۱۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به آکورا را جبران می‌کند و این پیروزی منطقی است.

در مسابقهٔ رولینگ بعدی از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، آکورا ابتدا توانست همپای رقیب آلمانی پیش برود ولی به‌محض اینکه زمان تعویض دنده فرارسید، دوباره این S3 بود که جلو افتاد. در مسابقهٔ درگ از حالت سکون نیز آئودی با وجود قدرت کمتر و وزن سنگین‌تر، به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، سریع‌تر و بهتر از آکورای محرک جلو حرکت را آغاز کرد. البته WRX هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است ولی قدرت آن را نداشت که بتواند با آئودی همگام شود. درنتیجه، در پایان سدان ژرمن‌ها با ثبت تایم ۱۲.۹ ثانیه، به‌راحتی سدان‌های اسپرت ژاپنی را با تایم‌های ۱۳.۸ ثانیه برای آکورا و ۱۴.۲ ثانیه برای سوبارو مغلوب کرد.

مقایسه مشخصات فنی

آکورا اینتگرا تایپ S آئودی S3 سوبارو WRX
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۴ لیتری H4 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار ۲۷۱ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه CVT
محور محرک جلو چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۶۰ کیلوگرم ۱۶۲۰ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۳,۷۹۵ دلار ۴۸,۴۹۵ دلار ۳۸,۲۷۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    انتخابم اکورا
    آئودی گیربکسش خیلی تاثیر داشت
    سوبارو هم بخاطر گیربکس سی وی تی عقب میموند
    اکورا هم خیلی بد تعویض دنده میشد یعنی تو فاصله زمانی که تعویض دنده میکنه میشه ناهار خورد

    موافقم 25
    مخالفم 14
    1. Cehx

      ۲۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      ائودی از همه لحاظ ازش بهتره گیربکس دوکلاچه و سیستم چهار چرخ حالا اگر اینتگرا دیفرانسیل عقب بود یه چیزی ولی ائودی هم قیمت بهتر داره و هم عملکرد بهتره گرچه اینتگرا قشنگ تره

      موافقم 18
      مخالفم 12
      1. nima.jdm

        ۲۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (558 ديدگاه)

        اشتباه میکنی

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. Cehx

          ۲۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          میشه دلیل بیاری

          موافقم 4
          مخالفم 8
  2. Taha Ayoobi

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5404 ديدگاه)

    معلوم بود آئودی میبره.
    گیربکس دوکلاچه، چهارچرخ محرک اونم کواترو.
    قدرتش یه ذره از آکورا کمتر بود ولی این یارو اصلا بلد نیست با دستی کار کنه.

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. nima.jdm

      ۲۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      طرف انگار بار اولشه پشت ماشین دنده ای نشسته

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5404 ديدگاه)

        خیلی مسخرس، همه درگ هاش همینه.

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. علی

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (857 ديدگاه)

      اگه دقت کنی آکورا هم چهار چرخ محرک هست ۱۶۰ کیلو سبک تره. ۱۰ اسب هم قدرت بیشتری داره
      پس چرا آئودی سریع تر بود ؟؟
      بخاطر مهندسی بی‌نظیر کواترو
      دلیلش . تعویض دنده و تنبلی راننده نیست
      دلیلش فقط و فقط مهندسی ناب ارباب حلقه ها ست

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Y_Rons

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (33 ديدگاه)

        این اکورا دیفرانسیل جلو عه😑

  3. Puriya85

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    یه ایرانی باید بشینه پشت اون آکورا شلاقی دنده بده
    این خارجیا بلد نیستن دنده دستی برونن

    موافقم 34
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5404 ديدگاه)

      یه ایرانی رو ببرن که سال ها با 405 دنده داده، با اینتگرا 400 مترو زیر 10 میزنه

      موافقم 29
      مخالفم 2
    2. Cehx

      ۲۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      اینا اصلا بلد نیستن باید پاتو از رو گاز اصلا برنداری و کلاچ هم باید بالا عمل کنه که تا فشارش میدی به سرعت دنده رو عوض کنی و باید اینقدر سریع باشه که ماشین نره رو کاتاف در این مدتی که داری دنده عوض می کنی چون پاتو از رو گاز بر نداشتی (احتمال به فنا رفتن گیربکس)

      موافقم 8
      مخالفم 4
  4. حسین دهمرد

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2737 ديدگاه)

    ارباب حلقه ها با وجود قدرت برندینگ بالاتر و امکانات حیاتی مثل گیربکس دوکلاچه و سیستم چهارچرخ متحرک بازم ده درصد از آکورا ارزون تره.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  5. آرش

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    آکورا و سوبارو نقطه شدن

    موافقم 6
    مخالفم 9
  6. 90s culture

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    در کل ژرمن ها در توازن قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت مثل گیربکس و دیفرانسیل و غیره، خیلی خوب مهندسی می کنند و خدای لانچ کنترل هستند…

    موافقم 6
    مخالفم 8
  7. علی

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (857 ديدگاه)

    ارباب حلقه ها رو عشقه مهندسی ناب کواترو دقیق ترین سیستم چهار چرخ محرک روی زمین هست
    ارباب این همه اختلاف وزن ۱۶۰ کیلو. و ۱۰ اسب کمتر. رو فقط با انتقال قدرت دقیق جبران کرده. خودش یه شاهکار هست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  8. علی

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (857 ديدگاه)

    لامصب این آئودی. شلیک میشه چه توی رولینگ چه توی درگ با یه گاز شلیک میشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. آرین

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام…
    دوستان من داشتم نظرات رو میخوندم و متوجه مساله ای شدم که خیلی تکراری و همیشگیه!!! و یک خواهش برادرانه از شما دارم! لطفاً کسی که

    نه یک ماشین آلمانی خوب داشته

    نه یک ماشین ژاپنی خوب داشته

    و نه درباره این ماشین ها اطلاعات درست و دستکاری نشده داره

    و از روی تعصب صحبت میکنه !

    خواهشاً با این اشخاص بحث نکنید !! خودشون مغز دارن و میتوانند بی طرفانه به ماجرا نگاه کنن ، اگر نمیتونن مشکل شما نیست که بخواید با اوردن استدلال طرف رو بفهمونید!!!

  10. علی

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دید آردی برند شد

  11. mohammad77

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ویدیوهای این ادم بی منطق ترین و مسخره ترین ویدیوهای مربوط به ماشینه، ماشینای بی ربط رو تو درگ تست میکنه
    حداقل یه دور تو پیست بزن خوب معلمومه 4 چرخ دوکلاچه رو با دف جلو دستی مقایسه میکنی برای درگ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا