آئودی با تغییر شیوهٔ نامگذاری محصولات خود، قصد دارد سدان و استیشن A4 را در نسل بعدی A5 ادغام کند. نسخهٔ RS5 این خودروها بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
آئودی در حال ایجاد تغییرات گستردهای در سبد محصولات خود و شیوهٔ نامگذاری خودروهایش است. این شرکت قصد دارد از اعداد فرد برای مدلهای درونسوز استفاده کند درحالیکه ازاینپس اعداد زوج فقط مخصوص مدلهای تمام الکتریکی e-Tron خواهد بود. به همین دلیل، نسل بعدی A4 در A5 ادغام خواهد شد و بنابراین، خانوادهٔ A5 آینده شامل نسخههای سدان، استیشن، اسپرتبک و احتمالاً کوپه خواهد بود.
حال عضو اسپرتتر این خانواده یعنی S5 در نسخهٔ اسپرتبک در حال آزمایش دیده شده است. آئودی معمولاً در طراحی خودروهای جدید خود کاری انقلابی انجام نمیدهد و طبیعی است که نسل جدید S5 شباهت زیادی به S4 و S5 قبلی داشته باشد. البته این اصلاً موضوع بدی نیست زیرا S5 قبلی هنوز هم یکی از زیباترین کوپههای بازار محسوب میشود اما افراد ناآگاه برای تشخیص مدل جدید از قدیمی شاید نیاز به کمی دقت داشته باشند.
در جلوی خودرو همان جلوپنجرهٔ هشتضلعی آشنای آئودی را میبینیم که البته حالا عریضتر شده و ظاهری اسپرتتر به خودرو بخشیده است. چراغهای جلو نیز حالا باریکتر شدهاند. پایین جلوپنجره روی سپر ورودیهای هوا جلبتوجه میکنند و در عقب چهار سر اگزوز، اسپویلر کوچکی روی لبهٔ صندوق و چیزی که فکر میکنیم نوار LED برای متصل کردن چراغها به هم باشد را میبینیم.
نسل جدید A5 روی نسخهای تکاملیافته از همان پلتفرم MLB Evo قبلی ساخته میشود. در برخش پیشرانهها هم انتظار میرود نسخهٔ آمریکایی S5 همچنان از همان موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ کنونی استفاده کند هرچند که بهاحتمالزیاد قدرت بیشتری نسبت به ۳۵۰ اسب بخار فعلی خواهد داشت. علیرغم کاهش تقاضا برای خودروهای دیزلی در اروپا، S5 در این قاره همچنان به استفاده از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل قبلی ادامه خواهد داد. برای پرچمدار این خانواده یعنی RS5 اما باید انتظار قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدیدی با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت را داشته باشیم.
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ایودی محصولات ۲۰۱۱اش هم هنوز به روزن
دیجی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اون روح شادابی عظمتی که بنز وبی ام و دارن ائودی نداره البته نظر شخصی
...
۲۸ خرداد ۱۴۰۳برعکس گفتید ، اتفاقا آئودی اسپرت تر از بنز و بیمره
90s culture
۲۹ خرداد ۱۴۰۳خیر! آئودی برخلاف بنز و بی ام و، خط منشی و اصالت خودش در طراحی خودرو هاش حفظ کرده و خودش زیاد درگیر ترند های چینی پسند نکرده…
...
۲۸ خرداد ۱۴۰۳مطمئن هستم که ماشین بی حاشیه و خوبی خواهد بود
Saeed Farshchian
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ارباب حلقه ها همیشه تو یه لیگ دیگه ای بازی میکرده
MehdiTurbo
۲۸ خرداد ۱۴۰۳کابینش که جذابتر بی ام و و بنز
من به ائودی میگم مزدا المانی هم مزیت بقیه را داره هم طراحی جذابی داره تو این نسل اخیر
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳دقیقا همینطور هست آئودی گیربکس کواترو رو داره شاهکاری که مثل ساعت دقیق هست که بعضی وقتا اختلاف ۵۰ اسب بخار ی رو جبران کرده و بنز و بی ام و رو مغلوب کرده آئودی طراحی ساده ولی هوشمندانه ای داره که با گذشت زمان قدیمی نمیشه
زیباترین خودرویی دنیا از نظر من آئودی TT که صدساله دیگه هم زیباست عملکردی در حد سوپر اسپرت ها داره
darkknightam
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اقا من نمیدونم خودروساز ها مریضن که همچین رنگی رو ماشینا میزنن؟
خب عزیز من یا طرح اولیه میسازی دیگه عکسشو تو اینترنت نذار یا اگه میذاری، خب یه رنگ درست بزن ببینیم طراحیش چجوریه!
۲۹ خرداد ۱۴۰۳قطعا مریضن
JaMsHiD-R1988
۲۹ خرداد ۱۴۰۳این طرح روی کشتی های جنگ جهانی استفاده میشده تا باعث خطای دید بشه بهش استتار دازل میگن . حالا هم روی ماشین های پیش تولید میزنن تا باعث خطای دید بشن
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:USS_West_Mahomet_(ID-3681)_cropped.jpg
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳آئودی همیشه ماندگار تر از رقیبانش بوده و همچنین عملگرا هست تا جنجالی
برید مقایسه عملکرد کواترو رو با ۴ ماتیک بنز و xدرایور بی ام و ببینید. عملکرد توی جادهای برفی و توی اسپرت پلاس و خارج از جاده
I love Deutschland
۳۰ خرداد ۱۴۰۳فقط این جمله: <>
آئودی عالی مینوازد.
RAM1500TRX
۲ تیر ۱۴۰۳حاکم ارباب حلقه ها RS7
عالییییییییییییییییییییییه…