آئودی و سایک با معرفی یک کانسپت برقی در هفتههای آتی پیشنمایشی از یک خودروی تولیدی برای بازار چین خواهند داشت.
چند ماه قبل بود که این دو خودروساز به توافقنامهای برای توسعه مشترک برخی خودروهای برقی سطح بالا دست یافتند. قرار است این خودروها ابتدا در چین عرضه شوند و شاید برنامههایی برای صادرات آنها به بازارهای جهانی نیز وجود داشته باشد. اخیراً مدیرعامل پروژه مشترک آئودی و سایک اعلام کرده در ماه نوامبر کانسپت برقی مشترک آئودی و سایک رونمایی خواهد شد و انتظار میرود نسخه تولیدی آن نیمه دوم سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود. فرایند تولید این خودروی بدون آلایندگی در کارخانه سایک فولکسواگن در شانگهای انجام خواهد شد. همچنین قرار است ۱۸ ماه پس از عرضه اولین خودرو یک شاسیبلند و سدان بزرگ دیگر هم تولید شوند تا حاصل این همکاری به سه خودرو برسد. در حال حاضر مشخص نیست که این خودروهای جدید از لوگوی آئودی بهره خواهند برد یا خیر هرچند قبلاً شایعاتی درباره استفاده از نام آئودی بجای لوگوی چهار حلقه آن منتشر شده بود.
همانطور که میدانید چین بزرگترین بازار خودروی دنیاست و البته مهمترین بازار آئودی نیز محسوب میشود. علاوه بر این مشتریان جوانتر چینی به دنبال تکنولوژیهای هوشمند و مدرن همچون رانندگی خودکار و سیستمهای ارتباطی هستند. در مقایسه با مشتریان آئودی در دیگر بازارهای جهانی که معمولاً بین ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارند، مشتریان چینی عموماً جوانتر هستند و متوسط سن آنها به حدود ۳۵ سال میرسد. به همین خاطر آئودی و سایک روی سیستمهای هوشمند پیشرفته تمرکز خواهند کرد و به دنبال جلب نظر مشتریان جوانتر و به ویژه ثروتمندانی خواهند بود که خواهان تکنولوژیها و مفاهیم جدید هستند.
مدیرعامل پروژه مشترک آئودی و سایک همچنین تائید میکند این خودروهای جدید نسخههای ریبج شده از محصولات IM موتورز نخواهند بود. علاوه بر این شرکت CATL و مومنتا نیز جزو تأمینکنندگان محصولات جدید دو شرکت خواهد بود. بد نیست بدانید شرکت IM موتورز جوینت ونچر مشترک سایک، علیبابا و ژانگ جیانگ است. مومنتا هم استارت آپ چینی فعال در حوزه خودران است که مقرش در پکن قرار دارد. در حال حاضر آئودی با خودروهای A7L، Q5 e-tron و Q6 در بازار چین حضور دارد. این خودروها از طریق همکاری با سایک عرضه میشوند.
(Ali(chevynova
۲۱ شهریور ۱۴۰۳چند نفر بودن میگفتن دوج ، کادیلاک و لینکلن با همکاری چینی ها ماشین میسازن پس کجان ببینن ائودی هم با چین همکاری میکنه😁
پدال دمت گرم بابت این مطلب بجا و خوب
Galant.VR4(JDM)
۲۱ شهریور ۱۴۰۳این ربطی به برند خاصی نداره
نیروی کارو تکنولوژی پیشرفته ،مواد اولیه ارزان و نیروی کار زیاد خیلی از برندها رو به طرف خودش میکشه مثلا اون بچهسال هایی که میگن ژاپن دست به دامن BYD شده و این حرفا سر خودرو های برقی به این مسائل مهم هیچ توجهایی نداره
شما و بقیه توقع دارین یه برند بیاد از روی تعصب هزینه کنه برای زیرساخت و نیرو … و آخرش هم با ضرر بفروشه دید دنیا گستردهتر از تعصب پوچ ما هست
محمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۳اگه اخبار خودرویی دنیا را دنبال کنی میبینی که آئودی برای استفاده از تکنولوژی چینی ها و هم بازار چینی ها اومده جلو..چند ماه پیش اومده بود پلتفرم شاسی مدولار خودرو برقی ام جی چهار که از پرفروشترین خودرو های برقی اروپا هست را بخره برای محصولاتش که سایک فقط به شرط سرمایه گذاری مشترک قبول کرد این پلتفرم را در اختیار آئودی قرار بده. یعنی شما ممکنه در عربستان یک آئودی برقی بخری ولی در اصل یک خودرو ساخت سایک خریدی
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۳داداش خیلی وقته خوابی تقریبا تمام برند های غیر چینی رو مجبور کردن با داخلیاشون جوینت ونچر بزنن تا بتونن بیان تو بازار چین مام به اینکه همکاری کنن کاری نداریم داریم میگیم بخش اعظم فروش لینکلن و …از بازار چینه که مقالاتشم موجوده منتها انقدر درگیر ماشالا گفتن بودی کاربرات کاربرات میکردی نه دیدی جدول جونت ونجرارو و نه فهمیدی بچه ها چی گفتن ولش کن ماشالاتو بگو
ماشالا نوا اسقاطی
ماشالا علی ماشالاخان
ماشالا ۸۰۰۰ تا ماشالا
ماشالا ماشالا…..
car lover
۲۲ شهریور ۱۴۰۳عیبی نداره فدای سر فورد چینی و لینکلن چینی و دوج چینی و کادیلاک چینی و شورلت چینی و کل خودروسازی امریکا که زیر سایه چین قرار داره
Ali
۷ آبان ۱۴۰۳بابا زرت ، پرت نکن بچه جون برو سر درس و مشقت
عمو جون کادیلاک لیرینک شده خودرو سال آلمان بعد تو میگی کادیلاک چینی
محمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۳هر محصولی از کمپانی سایک موتور را توی خریدش شک نکنید. سایک هفتمین غول خودرو سازی دنیاست.چه محصولش ام جی باشه ، مکسوس یا آی ام موتور یا جویت ونچر مثل بائوجون ، بیوک یا کادیلاک.و آئودی