آئودی که مالکیت کامل تیم فرمول یک سائوبر را در اختیار گرفته، قصد دارد بخشی از سهام این تیم را به صندوق سرمایهگذاری قطر بفروشد.
آئودی ابتدای سال جاری، تیم فرمول یک سائوبر را بهطور کامل خرید و قرار بود این تیم در فصل ۲۰۲۶ به آئودی تغییر نام دهد. بااینحال، شرکت آلمانی قصد دارد حتی پیش از ورود به فرمول یک، تیم سائوبر را به صندوق سرمایهگذاری قطر بفروشد. این یعنی آئودی دیگر بر تیم سائوبر مالکیت کامل نخواهد داشت. طبق گزارشها، صندوق سرمایهگذاری قطر سه هفتهٔ آینده سرمایهگذاری در تیم سائوبر را در گرند پری قطر اعلام خواهد کرد. به گزارش رسانهٔ آلمانی اتو موتور اسپرت، این صندوق که صدها میلیارد دلار در صنایع مختلفی در سراسر جهان سرمایهگذاری کرده، به نهایی کردن قرارداد برای خرید سهام سائوبر نزدیک شده است.
آئودی که هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده، همچنان سهام عمدهٔ تیم سائوبر را در اختیار خواهد داشت ولی گفته شده قرار است از سرمایهٔ قطریها برای بهبود دفتر مرکزی تیم در هینویل سوئیس استفاده شود. آئودی ابتدا ۷۵ درصد از سهام سائوبر را در اختیار گرفته اما در مارس امسال این سهم به صد درصد رسید. طبق تخمینها، آئودی مجموعاً ۶۰۰ میلیون دلار برای این تیم هزینه کرده و انتظار میرود توسعهٔ پیشرانه هم هزینهای ۹ رقمی داشته باشد. این تیم در فصل ۲۰۲۵ همچنان سائوبر نام خواهد داشت و نیکو هالکنبرگ که هماکنون در تیم هاس حضور دارد و گابریل بورتولتو که در فرمول دو رانندگی میکند و یکی از اعضای برنامهٔ توسعهٔ مکلارن است برای آن رانندگی خواهند کرد.
درحالیکه هماکنون سه گرندپری تا پایان فصل ۲۰۲۴ مسابقات فرمول یک باقی مانده، سائوبر در قعر جدول سازندگان قرار دارد. این تنها تیمی است که با رانندگی والتری بوتاس و ژو گوانیو در طول این فصل موفق به کسب حتی یک امتیاز هم نشده است. ماتیا بینوتو، رئیس سابق تیم فراری هماکنون بهطور موفقت مدیریت سائوبر را در اختیار دارد تا زمانی که در تابستان آینده، جاناتان ویتلی از ردبول این سمت را در دست گیرد. بینوتو اذعان داشته است تبدیل آئودی به تیمی که بتواند برای قهرمانی بجنگد بسیار دشوار خواهد بود. وی در این رابطه گفته است:
این فقط صعود از یک کوه بزرگ نخواهد بود بلکه صعود به اورست است و چند سال طول میکشد. هدف ما این است که تا پایان دههٔ جاری بتوانیم برای قهرمانی بجنگیم. ما قصد داریم به یک تیم برنده تبدیل شویم. فرمول یک اوج موتوراسپرت است و اینکه آئودی درنهایت بخشی از آن شده عالی است. آئودی به فرمول یک پیوسته برای اینکه اینجا باشد و اینجا بماند و این کار را تا زمانی که برنده شویم انجام خواهد داد.
AliMOPAR
۲۲ آبان ۱۴۰۳وضع خود آئودی جالب نیست دیده صرف نمیکنه ردش میکنه
..Hossein
۲۲ آبان ۱۴۰۳هر زمان اسم صندوق سرمایه گذاری قطر و عربستان و.. میاد حالمون گرفته میشه
روحت شاد بزرگ مرد
m
۲۲ آبان ۱۴۰۳تو این اوضاع بد اقتصادی اروپا کشور های عربی خوب از فرصت استفاده کردند
متاسفانه فقط ما هستیم که از همه دنیا عقب موندیم و با این اوضاع امیدی به بهبود شرایط نیست
Suge knight
۲۲ آبان ۱۴۰۳این فرصت خوبی برای آندرتی هست که این تیم رو بخره و وارد فرمول یک بشه
یا حداقل این تیم به پورشه واگذار بشه
عرب ها چطور میتونن تیم فرمول
یک مدیریت کنن؟
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آبان ۱۴۰۳منظور از مدیریت این نیست شیخ بیاد گاراژ به اعضای تیم دستور بده ، فقط مدیریت کلی به عهده اعراب هست و بودجه رو تامین میکنن وگرنه تمام امور فنی و تخصصی رو خود مهندسان آئودی انجام میدن همه برندا همینطورن
حسن
۲۲ آبان ۱۴۰۳ائودی خودش هم بفروشه به عربها بقاش تضمین شده تره تا دست فولکس با این وضعیتی که درست کرده