آئودی برای خداحافظی با سوپراسپرت R8، در ۲۱ شهریور نسخهٔ ویژهای را معرفی خواهد کرد. گفته شده این آخرین دور R8 خواهد بود.
آئودی اعلام کرده است که برای خداحافظی با R8، نسخهٔ خاصی را تدارک دیده است که در ۱۲ سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور رونمایی خواهد شد. تیزری که از این خودرو منتشر شده، R8 را با پوشش استتاری با الگویی از مستطیلهای قرمز، سیاه و نقرهای نشان میدهد و یک بال کوچک با نشان آئودی اسپرت هم در عقب دیده میشود. با توجه به این تصاویر، این R8 ویژه تفاوت بزرگی با نسخهٔ معمولی ندارد.
آئودی پیشازاین هم مدل R8 GT را بهعنوان یکی از نسخههای پایانی سوپراسپرت خود معرفی کرده بود. این مدلی تولید محدود با قیمت ۲۵۱,۳۹۵ دلار است که تنها ۱۵۰ دستگاه از آن در ایالاتمتحده عرضه میشود. آیندهٔ R8 اما نامشخص است و هرچند شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی آن وجود دارد اما این مدل میتواند ظاهر کاملاً متفاوتی داشته باشد و روی پلتفرم جانشین الکتریکی پورشه ۷۱۸ کیمن ساخته شود.
آئودی R8 اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۶ رونمایی شد. این خودرو که سوپراسپرتی برای استفادههای روزمره بهحساب میآمد، ابتدا با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آئودی به بازار عرضه شد اما بعداً در اواخر سال ۲۰۰۸، آئودی نسخهٔ V10 آن را هم ارائه کرد که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر لامبورگینی گالاردو مجهز شده بود. در نسل دوم R8 که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی شد، آئودی فقط موتور ۵.۲ لیتری V10 را ارائه کرد. این نسل روی پلتفرم مشترکی با لامبورگینی هوراکان ساخته شده است.
بااینحال، لامبورگینی قصد دارد جانشین هوراکان را بدون هیچگونه ارتباطی با آئودی تولید کند. لامبورگینی آنقدر از اوروس درآمد کسب کرده که دیگر مجبور نیست سوپراسپرت جدید خود را بهصورت مشترک با مالک آلمانی خود توسعه بدهد.
Alan
۱۷ شهریور ۱۴۰۲😢
HR3
۱۷ شهریور ۱۴۰۲هیچ وقت حتی در حد 911 معمولی هم مطرح نشد ولی ماشین زیبایی بود البته تا 2014 بعد اون الکی نگهش داشتن
datsun
۱۷ شهریور ۱۴۰۲همینم از صدقه سری لامبو تولید کرد با ۹۱۱ با اون عقبه مقایسه میکنی پورش تو اسپورت سازی موی سفید کرده، ولی ماشین زیبای بود مناسب واسه بک گراند و در دیوار نوجوان های عشق ماشین بود،
Carbonado Aventador
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اینکه جایگاه ۹۱۱ دستنیافتنی هست شکی نیست..
ولی آئودیهمیدطولاییدر موتور اسپورت داره
و با توجه به اینکه وارد فرمول یک همشده قطعا یه چیزی تو خودش دیده!!
امیر
۱۷ شهریور ۱۴۰۲مطمئن باشید نسل بعدی r8 برقی هست !! چون این چیزیه که آئودی و از اون مهم تر صاحبش فولکس واگن میخواد ( با توجه به اینکه آئودی میخواد تا ۲۰۳۰ تمام برقی بشه )
Viper
۱۷ شهریور ۱۴۰۲با این برنامه ها و مدل های تولید محدود متوجه شدم که خود آئودی هم دلش نمیخواد از R8 دست بکشه و از رفتنش ناراحته
Viper
۱۷ شهریور ۱۴۰۲(لامبورگینی آنقدر از اوروس درآمد کسب کرده که دیگر مجبور نیست سوپراسپرت جدید خود را بهصورت مشترک با مالک آلمانی خود توسعه بدهد.)
همیشه کراس اوور ها و شاسی بلند ها دلیلی برای نابودی سدان ها و خودرو های اسپرت هستند
Enzo Ferrari 2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۲خداحافظ ولی میدونم به شکل دیگه بر می گرده
همایون
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یادش بخیر انگار همین دیروز بود که عکس مدل کانسپت لمان کواترو تو پوستر وسط مجله ماشین چاپ شده بود با کاسه چراغهایی پر از لامپهای led ریز رونمایی شد که تا اون روز همچین چراغهایی رو هیچ خودرویی دیده نشده بود اون خودرو پدر r8 بود وای چه حس جذابی داشت دیدنش کاش میشد برگشت به اون روزا و اون لحظه هارو دوباره زندگی کرد یادش بخیر کانسپت RSQ تو فیلم i robot.ماشین های الکتریکی هم دارن جاده هارو تسخیر میکنن دیگه کاش حداقل سفر در زمان امکان پذیر بشه که ما دوباره اون روزهای ناب رو تجربه کنیم.یادمه اونروزا یه آئودی tt نسل اول تا خرخره تیون شد و تونست به سرعت چهارصد کیلومتر که تو مجله ماشین مقاله تستش چاپ شده بود
Carbonado Aventador
۱۸ شهریور ۱۴۰۲لعنت به دنیایی که این شاهکار ده سیلندر باید بره تا آرمیچر و سیم پیچ جاشو پر کنه..!
Siyavash
۱۸ شهریور ۱۴۰۲کاشکی حداقل برایه یه نسل دیگه هم که شده با پیشرانه درون سوز تولید بشه ..r8هیچ وقت نتونست به جایگاه واقعی خودش برسه ..یا میشه گفت نزاشتن که برسه..r8 رو میشه یه یه هورکان دونست که باهاش کارایی روزانه رو هم انجام داد نه مثل هوراکان خیلی سفت و سخت بود ..نه مثل بنتلی خیلی نرم و راحت..r8واقعا یه تعادل خاصی داشت حقیقا من که خیلی دوسش داشتم..همه جوره ماشین خوبی بود..البته نا گفته نماند تویه چند جا هم ازش به عنوان تبلیغ بزرگ استفاده کردن تویه فیلم هایه مرد آهنی..تویه فیلم اونجرز ولی بازم جواب نداد تویه فروش…یه چیزی هم که برام سوال هست چرا مثل لامبورگینی گیری که برایه هوراکان نسخه هایه پیست محور مثل stoیا پرفورمانته نساخت و ارائه نکرد و اصلا هم موتورش رو دستکاری نمیکرد تا قدرت بیشتری بگیرن ..فقط یه رنگ عوض میکنن یه اسپیلر جدید براش میزاشتن میگفت این برایه سالگرد جرج کلونی..این به یاد روح مرحوم ال پاچینو..اینم نسخه خدافظی….از نسخه خدافظی با r8از دوسال پیش فکر کنم این سومین باشه…
Arshia m3csl
۱۸ شهریور ۱۴۰۲حیف ائودی r8 واقعا عالیه سوپراسپرت کومه از کراس اوور بهتره واقعا کراس اوور برای اکثر ماشین ها خوب نیست
JaMsHiD
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ده سیلندر و یه دنیا تکنولوژی ناب میره و یه آرمیچر و سیم مسی جاشو میگیره …
علی
۲۵ مهر ۱۴۰۲حیف