آئودی

تبدیل NSU پرینز کلاسیک به خودروی اسپرت برقی توسط کارآموزان آئودی!

کارخانه نکارسولم آئودی در آلمان امسال ۱۵۰ ساله می‌شود و کارآموزان این برند برای گرامی داشت سالگرد تأسیس کارخانه یاد شده یک NSU پرینز کلاسیک را به محصولی اسپرت و برقی تبدیل کرده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید آئودی قبل از آنکه به برند مدرن و لوکس امروزی تبدیل شود با نام اتو یونیون شناخته می‌شد و کارخانه نکارسولم آن که در حال حاضر به تولید سدان های A6 و A8 مشغول است در مالکیت NSU قرار است. NSU در آن زمان به تولید دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو می‌پرداخت و در برهه‌ای از زمان بزرگ‌ترین تولید کننده موتورسیکلت دنیا بود و بعدها شروع به فروش اولین خودروی سواری خود با پیشرانه وانکل کرد؛ به عبارت دیگر باید گفت NSU در زمان خود جزو برندهای مطرح بود.

البته این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های آلمانی همچنان کوچک محسوب می‌شود و در سال ۱۹۶۹ توسط فولکس‌واگن خریداری و با اتو یونیون ادغام شد تا آئودی متولد شد. در این هنگام پایان راه خودروهای تولیدی با برند NSU فرا رسید و آخرین محصولات این شرکت در سال ۱۹۷۳ فروخته شدند. از جمله آخرین محصولات NSU می‌توان به سدان جمع‌وجور و دو درب پرینز ۴ اشاره کرد که از پیشرانه ۲ سیلندر ۵۹۸ سی‌سی هوا خنک استفاده می‌کرد. قدرت این پیشرانه که در عقب خودرو نصب شده بود به حدود ۳۰ اسب بخار می‌رسید.

آئودی برای گرامی داشت ۱۵۰ سالگی کارخانه خود خودروی پرینز 4L تولید شده در سال ۱۹۷۱ را انتخاب کرده است. ارباب حلقه‌ها وظیفه مدرن ساختن این خودروی کلاسیک را به ۱۲ کارآموز خود سپرده و آن‌ها نیز پروژه‌ای شگفت‌انگیز را معرفی کرده‌اند. پیشرانه ۲ سیلندر پرینز جای خود را به پیشرانه برقی آئودی e-tron 2020 با ۲۴۰ اسب بخار قدرت داده است. همچنین در فضای بار جلوی خودرو باتری ولتاژ بالای آئودی Q7 TFSI e کواترو پلاگین هیبریدی نصب شده است. در زیر خودرو هم اکسل‌ها و ترمزهای آئودی A1 دیده می‌شود. بدنه نیز تغییرات زیادی را متحمل و بر پهنای آن افزوده شده است. به این موارد باید اسپویلر بزرگ جلو را اضافه کرد که مستقیماً به رول کیج متصل شده و بنابراین تا شیشه عقب امتداد پیدا می‌کند. پروژه موردبحث هم‌اکنون با نام EP4 که مخفف الکتریک پرینز ۴ است شناخته می‌شود و با رنگ خاکستری سوزوکا و مشکی خودنمایی می‌کند. بال بزرگ عقب هم رنگ زرد را پذیرا شده است.

در داخل کابین خودروی موردبحث یک کامپیوتر و نمایشگر مربوطه به همراه برخی نشانگرهای دیگر دیده می‌شوند. صندلی‌های اسپرت ریکارو رول کیج زرد رنگ نیز دیگر تجهیزات ضروری خودرو هستند. تیمو انگلر مدیر بخش لجستیک و تکنولوژی آئودی می‌گوید:

این پروژه به کارآموزان ما فرصت توسعه پروژه‌ای آزادانه با تکنیک‌ها و متریال متفاوت را داده است. برای مثال، علاوه بر قوای محرکه برقی آن‌ها از پرینت سه‌بعدی که دومین تکنولوژی آینده است استفاده کرده‌اند. فیبر کربن که در موتور اسپرت بکار می‌رود نیز برای کاپوت جلو استفاده می‌شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    اینکه برای کار آموزان براشون ارزش داره قابل تحسین هست

    موافقم 39
  2. رضا

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چه پروژه کارآموزی لذت‌بخشی به به!

    موافقم 29
  3. Amiro

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    یاد این آرایشگر های اینستا افتادم 😂😂😂😂
    تبدیل لولو به هلو 😂😂😂
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/nsu-prinz-4l-restomod-audi-ep4-1.jpg

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. Hhzxr

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بعد ما نهایتا ی کاری کنیم از اگزوز پراید صدا بمب بارون بیاد

    موافقم 25
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2816 ديدگاه)

      یا پشتش ماشینو بدیم بالا با آژیر پلیسی پایین شیشه فاز بگیریم😂

  5. BMW

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    چه قدر جالب بود ولی ما با پراید ورمبداربم چیکارش می کنیم

  6. اوهم

    ۲۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (235 ديدگاه)

    چقدر خانوم ها ساده و زیبان، حالا تو ایران طرف جایی کار میکنه که کارگری و کار یدی همش داره اما بدون کاشت ناخن و مژه و.. پاشو تو محل کارش نمیزاره !

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا