آئودی در پایان سال ۲۰۲۳ به تولید TT خاتمه خواهد داد و به این مناسبت، نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن را برای این خودرو معرفی کرده است.
آئودی TT ماههای پایانی عمر خود را سپری میکند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۹۵ معرفی شد و در سال ۱۹۹۸ روی خط تولید رفت اما این روزها خریداران مثل گذشته سراغ کوپههای کوچک نمیروند و به همین دلیل خودروهایی مثل TT کنار خواهند رفت. بهمنظور خداحافظی با این کوپهٔ دوستداشتنی آئودی یک نسخهٔ ویژهٔ پایانی یا فاینال ادیشن برای آن در بریتانیا ارائه کرده است. به گفتهٔ این شرکت، هرچند ۲۰۲۳ آخرین مدل TT در بازار ایالاتمتحده خواهد بود اما نسخهٔ فاینال ادیشن در این کشور ارائه نمیشود.
البته این موضوع خیلی عجیب نیست زیرا سال گذشته آئودی نسخهٔ هرتیج ادیشن را برای TT در آمریکا ارائه کرد که خداحافظی قریبالوقوع با این ماشین را نشان میداد. ویژگی اصلی TT فاینال ادیشن اما تریم مشکیرنگ است که در همهجا مثل لوگوها، نشانها، آینههای جانبی، سر اگزوزها و اسپویلر عقب دیده میشود. همچنین نسخهٔ رودستر از رول بارهای مشکی و نسخهٔ کوپه از شیشههای دودی بهره میبرد. نسخهٔ فاینال ادیشن برای مدلهای TT و TT S ارائه میشود که اولی به رینگهای ۲۰ اینچی پنج پرهٔ Y شکل به رنگ خاکستری مات به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ مجهز است درحالیکه دومی از رینگهای مشکی هفت پرهٔ آئودی اسپرت استفاده میکند.
این نسخهٔ نهایی در مدلهای کوپه و رودستر با رنگهای قرمز تانگو، سفید یخچالی و خاکستری کرونوس به فروش میرسد. در داخل TT فاینال ادیشن نیز آئودی از چرم بیشتری استفاده کرده که حالا روی زیر آرنجیها، دستگیرهٔ درها و کنسول مرکزی کشیده شده است. غربیلک فرمان آلکانترا با دوخت قرمز و نشانگر ساعت ۱۲ به همراه تریم قرمز تانگو روی صندلیها، دریچههای تهویه و کنسول میانی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این TT ویژه هستند.
قیمت TT فاینال ادیشن کوپه در بریتانیا از ۴۱,۹۱۰ پوند و TT S فاینال ادیشن از ۵۴,۶۸۵ پوند آغاز میشود درحالیکه این ارقام برای نسخهٔ رودستر به ترتیب ۴۳,۶۶۰ و ۵۶,۴۳۵ پوند خواهد بود. فروش این نسخهٔ پایانی ماه آینده آغاز میشود و در آوریل اولین نمونههای آن به خریداران تحویل داده خواهد شد. در سال ۲۰۲۰، بریتانیا بزرگترین بازار TT بوده و با فروش ۲,۶۷۲ دستگاه، بیش از ۳۳ درصد از فروش جهانی این خودرو را در اختیار داشته است. این کوپهٔ آلمانی سال گذشته در ایالاتمتحده تنها ۵۱۶ دستگاه فروخته که ۴۸ درصد نسبت به فروش ۹۸۶ دستگاهی سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.
Cayla
۲۸ بهمن ۱۴۰۱یکی از ماشینای مورد علاقم بود . همیشه تو هر بازی ک این ماشینو داشت برش میداشتم .
مخصوصا نسخه ttrs 2010
وحید اسماعیل نسپ
۲۸ بهمن ۱۴۰۱خداحافظی با یک اسطوره که هیچ وقت از یاد نمیره
m
۲۸ بهمن ۱۴۰۱همیشه برام سوال بوده چطوری یک کمپانی حاضر میشه از یه اسطوره ای از خودش که سالها تولید کرده، یک هو اونو کنار بزاره و توقف تولید کنه؟ مثل این میمونه فورد ماستنگ نزنه و دوج چارجرو…. به نظر من دل میخواد.
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱اصلن باید پرسید چه عاملی باعث ایجاد اسپرت های کوچک شد که با اون تنوع در هر شرکتی در دنیا تولید میشد تا همین زمانهای نه چندان دور
و الان اون دلیل چه بلایی سرش اومده؟؟
پدال خواهشا یه مقاله کامل و تخصصی درمورد علل بی میلی به این سگمنت جذاب و پر خاطره و برعکس علل اساسی توجه و اقبال مردم این روزها به شاسی بلندهای حال بهم زن نره خر بدقواره ی بی تعادل بنویسید تا یکم بیشتر ابعاد این پدیده چرخش میل و اشتیاق آدمها به سبک اتاق ماشین ها مشخص بشه
مرسی
زمستانم
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اره واقعا یادته چقدر با این مدل میرفتیم سمت روستامون ؟
محمدرضا
۲۸ بهمن ۱۴۰۱بعد از توقف تولید پونتیاک و وایپر دیگه درد توقف تولید هیچ خودرویی رو حس نمیکنم
محمدهادی
۲۹ بهمن ۱۴۰۱وایپر رو آره،هستم
Siyavash
۲۸ بهمن ۱۴۰۱افسوووووووس….هیچ وقت به حق خودش نرسید…مخصوصا r8
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۱یادمه سال ۲۰۱۸ نسخه کوپه چهار دربش هم تولید شد
Reza Waffen SS
۲۸ بهمن ۱۴۰۱تا اونجایی که من میدونم اون فقط یه کانسپت بود
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۱چهار پنج سال پیش تو مجله های خارجی ماشین ((مربوط به سال ۲۰۱۸)) در موردش خونده بودم و یه چیزایی تو ذهنم مونده بود ……… اگه اشتباه گفتم اشتباهمو میپذیرم
❤BMW❤
۲۸ بهمن ۱۴۰۱حیف شد…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱نسل اول این ماشین، سال 1998 توسط پیتر شرایر طراحی شد و هنوز خیلی زیباست
https://cdn.motor1.com/images/mgl/B4Kbj/s3/audi-tt-first-generation.webp
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۴۰۱این ماشین سال ۱۹۹۵ در فرانکفورت رونمایی شد و از سال ۱۹۹۸ روی خط تولید قرار گرفت
Alan.r
۲۸ بهمن ۱۴۰۱TT واقعا یه اسطورست
ظاهرش بسیار زیباست و پرفورمنس بسیار خوبی هم داره (البته تو سگمنت خودش) و به لطف موتور پنج سیلندر صدای بسیار خوبی تولید میکنه
واقعا از توقف تولیدش ناراحت شدم😔😔
Hadi
۲۸ بهمن ۱۴۰۱دو تا ماشینو خیلی دوسشون داشتم تو کلاس کوپه و هاچبک
یکیش فولکس بیتل بود که متوقف شد
دومی هم همین تی تی بود که اینم داره میره
طراحی هردوشون انرژی خاصی بهم میده انگار زیبایی اسپرتی تناسب و جذابیتو با هم آمیخته کردن طراحاشون
اگه در هنر و صنعت هم عشق معنا داشته باشه که حتما داره من عاشق بیتل و تی تی بودم هستم و خواهم بود
یوسف
۲۸ بهمن ۱۴۰۱تنها محصول آئودی که دوستش دارم….
به نظرم هیچ وقت قدیمی نشد و همیشه آماده دودکردن لاستیک هاشه
مازیار
۲۸ بهمن ۱۴۰۱آخی آخه چرا؟😭😭😭😭
MC20
۲۸ بهمن ۱۴۰۱{{{ مازیار : آخی آخه چرا ؟ }}}
زمونه عوض شده … سلیقه ها عوض شده … هزینه تحقیق و توسعه نسل بعدی سربه فلک می زنه و توجیح نداره … مشتری این سگمنت و هاچ بک و سدان … داره روز به روز کمتر میشه … مردم دنیا دنبال SUV ها راه افتادن … اوضاع خیلی خیطه …
مازیار
۲۸ بهمن ۱۴۰۱یادش بخیر ۱۵ سال قبل TT bimoto با دو موتور در جلو و عقب با ۷۴۰ اسب قدرت و ۳۹۰ کیلومتر سرعت باور نکردنی بود
محمد
۲۸ بهمن ۱۴۰۱اخه کراس اوور های بدقواره چی داره که این ماشین با این طراحی و لذت ناب رانندگی رو بهش ترجیح میدن؟ خوبه اکثر مردم تو بیشتر اوقات تک سرنشین از ماشین استفاده میکنن و شاید سالی یکبار هم سفر یا خارج از جاده نرن ، امیدوارم این ماشین نمیره و حداقل به عنوان یه ماشین کوپه برقی برگرده ، این ماشین ریشه دار تر از آئودی r8 هست تو خانواده آئودی
مهردادکمال
۲۸ بهمن ۱۴۰۱افسوس
Poria
۲۸ بهمن ۱۴۰۱یه جانشین در خور معرفی کرده !.!؟؟
Royal Driver
۲۸ بهمن ۱۴۰۱حیف شد… خیلی دوستش داشتم مخصوصا نسل اولش.. هعی
حسین۲
۲۸ بهمن ۱۴۰۱حیف شد . اسطوره ها یکی یکی از دنیای خودرو خداحافظی میکنن . افسوس که سوار نشدیم بماند حتی خیلی هاشو از نزدیک هم ندیدم.
Hadi
۲۸ بهمن ۱۴۰۱یه اسطوره دیگه هم رفت…
حقش بیشتر بودمخصوصا مدل TT RS
حسن
۲۹ بهمن ۱۴۰۱جناب اشتری این آئودی TTواقعا زیبا بود مخصوصا همون نسل اول هم که مال سال ۱۹۹۸ بود حتی از خیلی از خودروهای تولید داخلی امروزی هم زیباتره
متاسفانه سلیقه جوامع بشری طوری شده همه میرن سمت suv یا کراس اور نمیدونم چی دارن اینا ولی باعث پایان کارخیلی از خودروهای ناب شدن مثل همین TT
Hamilton1970
۲۹ بهمن ۱۴۰۱اولین بار سال ۹۰ یدونه قرمزشو تو عباسآباد دیدم❤️
خیلی قشنگ بود:)
Kaveh Aria
۲۹ بهمن ۱۴۰۱یه مدت زده بود به سرم خونه امو بفروشم یه tt قرمز بخرم یادش بخیر!!خونواده و زنم نذاشتن و کللللللی دعوا و کش مکش داشتم سر این موضوع.اخرشم اونا موفق شدن و داغ روندنش به دلم موند.
MC20
۲۹ بهمن ۱۴۰۱داداش خودت هم میگی زده بود به سرت … به نظر من هم درست تر بوده نگه داشتن خونه …