آئودی برای رونمایی از مدل قدرتمند خانوادهٔ TT یعنی TT RS، نمایشگاه پکن را انتخاب کرده و هر دو نمونهٔ کوپه و رودستر آن را بنمایش درآورده است. در سینهٔ این خودرو نمونهٔ بازطراحی شده از موتور ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی قرارگرفته است. این موتور در حال حاضر در مدلهایی چون RS3 و SQ3 مورداستفاده قرارگرفته است اما در TT RS بلوک موتور آلومینیومی جایگزین بلوک فولادی فعلی شده که نهتنها موجب کاهش وزن به میزان ۱۰ کیلوگرم شده است بلکه نیروی آن را نیز افزایش داده است بهطوریکه قدرت موتور با ۶۰ واحد افزایش به ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۸۰ نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ متحرک دائمی آئودی یعنی کواترو به هر چهارچرخ میرسد.
آئودی ادعا میکند که شتاب صفرتا صد نسخهٔ کوپهٔ TT RS تنها ۳.۷ ثانیه و نسخهٔ رودستر که کمی سنگینتر است ۳.۹ ثانیه خواهد بود. فقط برای اینکه متوجه شوید TT RS چقدر سریع است باید گفت شتاب صفرتا صد مدل R8 با موتور ۱۰ سیلندر ۵۴۰ اسب بخاری ۳.۵ ثانیه است یعنی فقط ۰.۲ ثانیه کمتر از TT RS! بعلاوه شایعاتی در رابطه با ساخت نسخهٔ قویتری از TT RS با پسوند پلاس نیز به گوش میرسد. درصورتیکه این شایعه صحت داشته باشد، TT RS Plus اگر شتاب صفرتا صدی کمتر از R8 نداشته باشد حداقل با آن برابری خواهد کرد! برای بهبود هندلینگ TT RS، تیم مهندسی آئودی ارتفاع سیستم تعلیق را به میزان ۱۰ میلیمتر کاهش دادهاند و از مجموعهٔ تعلیق اسپرت با کمکفنرها و دامپرهای تطبیقی مغناطیسی در آن استفاده کردهاند. این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی و دیسکهای ترمز عظیم ۳۷۰ میلیمتری عرضه میگردد درحالیکه رینگهای ۲۰ اینچی و ترمزهای فیبرکربن/سرامیکی نیز بهعنوان آپشن، قابل سفارش خواهد بود. TT RS توسط سپر جلوی جدید با ورودیهای هوای بزرگتر، سپر عقب با دیفیوزر جدید ، سراگزوزهای بیضیشکل، اسپویلر عقب، آینههای جانبی فیبرکربنی، رینگهای جدید و رکابهای اسپرت از نمونههای معمولی TT متمایز میشود. همچنین برای اولین بار در یک محصول تولید انبوه آئودی، تکنولوژی ماتریکس OLED برای چراغهای عقب قابل سفارش خواهد بود. فروش آئودی TT RS از پاییز امسال در اروپا آغاز گشته و قیمت آن در آلمان برای مدل کوپه ۶۶.۴۰۰ یورو و ۶۹.۲۰۰ یورو برای مدل رودستر تعیینشده است. قیمت و تاریخ عرضهٔ آن در ایالاتمتحده نیز بعداً اعلام خواهد شد.۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
علي
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی این ماشین ی چیز دیگست . فقط حیف حیف که دو تا در کم داره مگر نه به همه پیشنهادش میکردم.
king 918
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بالاخره این زیبای خفته مجهز به یه موتور قدرتمند شد ائودی واقعا در حق این ماشین کم لطفی میکرد اما مثل این که متوجه شد طرفدارا از TTچی میخوان ……….
باریک ائودی باریک ………………….
بهنام طیبی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵قدرت 400 اسب بخار برای این خودرو خیلی عالیه
Nima
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵رقیب خیلی خوبی میتونه برای ماسل های قوی باشه.
البته یکم قیمتش بیشتر از اوناس.(هیچ موردی نداره)
رقبایی مثل چلنجر هلکت که اونم 4 سرنشینه کوپه هست و یا کامارو z/28 یا ZL1 جدید که توی راه هست(البته کامارو قویتر و ارزون تره شاید 30 هزار دلار) و ماستنگ ها.
در کل این آیودی رو به مدل های هم کلاس BMW ترجیح میدم.
نوید جهرمی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵کاش با ورودش ب بازار جهانی ب کشور ما هم راه پیدا میکرد.
بهنام طیبی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ول کن توروخدا.بیاد توبازار ایران پول مفت بره توجیب گمرک؟؟؟؟؟؟؟
میدونی بیاد ایران چند درصد تعرفه داره؟؟؟؟؟؟
بنتلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا فوق العادس،ب نظرم طراحی داخلش از R8 جذاب تره،کاش آئودی ی کوپه ارزون قیمت دو نفره هم تولید کنه،مث همون کاری ک تو q2انجام داده
احمد باقری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵در بین ماشینهای آئودی، یکی از بهترین طراحیها رو داره.
h112
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵عشق است آیودی t.t….
ارمان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بروس لی واسه خودش ?