آئودی

درگ قوی‌ترین نسخه تمام نسل‌های آئودی TT، از 1998 تا 2023

در این درگ، قوی‌ترین نسخهٔ تمام نسل‌های آئودی TT از نسل اول با موتور ۱.۸ لیتری ۲۴۰ اسب بخاری تا نسل سوم ۴۰۰ اسب بخاری به مصاف هم رفته‌اند.

آئودی TT را باید یکی از کوپه‌های افسانه‌ای تاریخ دانست. این ماشین زمانی که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد، چیزی بیشتر از یک فولکس‌واگن گلف با لباس اسپرت بود و به لطف ظاهر زیبا و جذاب خود به یکی از محبوب‌ترین کوپه‌های اسپرت زمان خود تبدیل شد. به همین دلیل، خیلی زود پرفورمنس هم به داستان TT اضافه شد.

در نسل اول TT دو نسخهٔ بسیار داغ ارائه شد. در سال ۲۰۰۳، آئودی یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری VR6 را زیر کاپوت TT قرار داد که صرفاً به گیربکس دوکلاچهٔ انقلابی آن زمان متصل می‌شد و ۲۵۰ اسب بخار قدرت داشت. سپس در سال ۲۰۰۵، آئودی نسخهٔ تولید محدودی از این کوپهٔ کامپکت را با نام TT کواترو اسپرت به بازار فرستاد که در ۱,۱۶۵ دستگاه و فقط به‌صورت کوپه ساخته شد. این نسخه از همان بدنهٔ تهاجمی مدل ۳.۲ لیتری استفاده می‌کرد اما زیر کاپوت به نسخهٔ تقویت‌شده‌ای از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TT معمولی مجهز شده بود که ۲۴۰ اسب بخار قدرت داشت.

سپس نوبت به TT RS نسل دوم رسید که در سال ۲۰۰۹ با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو معرفی شد. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشت و با گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل خریداری بود. در نسل سوم TT RS هم از همین موتور پنج سیلندر استفاده شده اما حالا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود. نمونه‌ای در این درگ حضور دارد از نسخهٔ ویژه‌ای بنام آیکونیک ادیشن است که به مناسبت خداحافظی با TT پس از ۲۵ سال در پایان سال جاری ارائه شده است.

خب حالا سراغ مسابقهٔ درگ این چهار TT برویم. دو مدل نسل اول یعنی اسپرت کواترو و ۳.۲ لیتری تقریباً در یک سطح هستند. البته نمونهٔ VR6 وزن بیشتری دارد اما از تعویض دنده‌های سریع گیربکس دوکلاچه بهره می‌برد. در همین حال، TT RS نسل دوم هم قدرت کمتری نسبت به نسل سوم دارد و هم از گیربکس دستی استفاده می‌کند. در این ویدئو علاوه بر یک درگ از حالت سکون، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت و یک آزمایش توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم برگزار می‌شود. ما نمی‌خواهیم نتیجهٔ این رقابت‌ها را لو بدهیم اما فقط بدانید که از عملکرد ضعیف‌ترین عضو جمع شگفت‌زده خواهید شد.

مقایسه مشخصات فنی

 

TT کواترو اسپرت

TT کواترو ۳.۲

TT RS نسل دوم

TT RS نسل سوم

پیشرانه ۱.۸ لیتری I4 توربو ۳.۲ لیتری VR6 ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۲۴۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار ۳۵۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر ۳۲۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۴۱۶ کیلوگرم ۱۵۲۰ کیلوگرم ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۴۷۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. M.L.D

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چهار اسطوره

    موافقم 24
  2. PRPR

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اونایی که از این خودرو خوششون میاد لایک کنن

    موافقم 54
    مخالفم 2
  3. harry.potter

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    برای یه پسر بچه که سال ۲۰۰۵ نید فور اسپید رو ps2 داره بازی می کنه و فقط پولش میرسه tt برداره این ماشین گاده (من هنوز مغزم تو اون روزاس)

    فقط یه legend می تونه حسش رو لمس کنه🤯💔

    موافقم 37
    1. حسام

      ۱۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (201 ديدگاه)

      اون بی ام و که تو پروفایلت داری رو باز کرده بودم تو بازی خیلی کیف میداد اون زمانا الان دیگه گرافیکش برام خنده داره ولی نسخه ریمستر 2012 با اسم ماست وانتد 2 بازی میکنم میتونم بگم حرف نداره.

      موافقم 14
      1. darkstar

        ۱۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        منی که بیشتر فورتزا پلی میدم ولی با این سری خاطره زیاد دارم مخصوصا هات پور سویت(اگه درست نوشتمش)
        اون لامبردگرینی رونتون که چقدر باهاش با اون صدا و سرعت بینظیرش لذت میبردم😍

        موافقم 10
    2. yasin2002

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حق! ولی من با pc تو ۲۰۱۰‍ ‍‍‍‍ با پسر داییم بازی کردم هنوز تو خاطراتم پاک نشده واقعا لذت بخش بود و بدجور آدرنالین تو خونه آدم وارد میکرد . چند روز پیش داشتم تو شیراز امیرکبیر رد میشدم مدل فکر میکنم ۲۰۰۸ بود رو از نزدیک دیدم واقعا بدجوری احساساتی شدم .

  4. بی ام و

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به به
    میراث کوپه های اسپرتی آئودی معظم
    واقعا کوپه ی جذاب و دوست داشتنی بود تی تی بی مانند
    دوستان واقعا تفاوت در نسلها رو با اختلاف فاصله یی که میندازن ازهم دقت کنید!!
    چققد اسپرتی ها توانمند تر شدن از نسلهای اولشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا