آئودیپورشهدوجهنسی

درگ جالب هنسی ماموت TRX با آئودی TTS و پورشه کیمن

همه یک خودروی سریع را دوست دارند صرف‌نظر از اینکه آن یک خودروی اسپرت، یک شاسی‌بلند و یا حتی یک پیکاپ باشد. البته طبیعتاً خودروهای اسپرت باید لذت‌بخش‌ترین رانندگی را داشته باشند اما در دوران امروزی این اصل همیشه صدق نمی‌کند زیرا به‌عنوان‌مثال، به‌راحتی می‌توان با یک پیکاپ تیون شده یک کوپهٔ اسپرت را شکست داد. کارواو این موضوع را درگ جدید خود نشان داده است زیرا در اینجا دو کوپهٔ اسپرت جمع‌وجور از آلمان در برابر یک پیکاپ تیونینگ شدهٔ غول‌پیکر از آمریکا قرار گرفته‌اند.

دیدن این ترکیب برای مسابقهٔ درگ خیلی غیرمعمول به نظر می‌رسد زیرا این خودروها نه‌فقط از لحاظ کلاس و اندازه بلکه در قدرت پیشرانه هم کاملاً باهم متفاوت هستند. آئودی TTS از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هردو محور منتقل می‌شود، باید وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی خودرو را جابجا کند.

خودروی بعدی، نسخهٔ پایهٔ پورشه کیمن است که این هم مثل آئودی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد اما این پیشرانه از نوع تخت بوده و خروجی آن با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر از آئودی کمتر است. همچنین نیروی این موتور هم فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما کیمن با وزن ۱۳۶۵ کیلوگرمی، از TTS سبک‌تر است.

و درنهایت به شگفتی این درگ یعنی هنسی TRX ماموت می‌رسیم که پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۱۰۲۶ اسب بخا قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این هیولای آمریکایی حتی به لانچ کنترل هم مجهز است. خرید ماموت اما در بریتانیا بسیار گران تمام می‌شود و نمونه‌هایی که به این کشور وارد شده‌اند حدود ۱۲۰ هزار پوند قیمت دارند که از مجموع قیمت دو خودروی دیگر گران‌تر است.

با وجودی که این درگ در ابتدا بسیار عجیب به نظر می‌رسید اما درواقع رقابت بسیار نزدیکی را به نمایش می‌گذارد. بدیهی است که پورشه کندترین خودروی جمع باشد (لااقل در درگ اول) اما دو ماشین دیگر برای کسب مقام اول واقعاً نبردی پایاپای دارند؛ اما فکر می‌کنید کدام‌یک از آن‌ها پیروز می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    هنسی ماموت TRX : لایک
    آئودی TTS : دیسلایک

    موافقم 96
    مخالفم 25
    1. ali(chevynova)

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      مقایسه هنسی تیرکس و اون نمیدونم آئودی چی چی مثل اونکه بخوای ببر بنگال رو با گربه خونگی مقایسه بکنی

      موافقم 31
      مخالفم 37
      1. Reza Waffen SS

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        بازم تعصب ؟؟؟

        موافقم 25
        مخالفم 19
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          بهتر بگی بازم حرف حق؟؟؟

          موافقم 20
          مخالفم 35
        2. Roham

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (757 ديدگاه)

          شما درگیر لایک و دیس لایکت باش
          چکار به این کارا داری رفیق

      2. بی خیال اسم

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        همین گربه الان با ببرت مساوی کرد

        موافقم 38
        مخالفم 13
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          با وزن کمتر هنر کرده😁

          موافقم 16
          مخالفم 30
      3. بی خیال اسم

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        هنسی هم ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت داره😁

        موافقم 28
        مخالفم 9
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          بله ولی وزن و ایرودینامیک و ضریب دف و گیربکس دوج رو که میدونم عمرا ازش سردربیاری رو حساب کنی متوجه میشی دوج هنری کرده که آئودی تو خواب ببینه

          موافقم 11
          مخالفم 24
        2. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          نه بابا فقط تو می دونی

          تو هم یک چیز رو حساب نکردی
          نسبت قدرت به وزن

          نسبت قدرت به وزن هنسی ماموت:
          0.320625

          نسبت قدرت به وزن آئودی تی تی اس:
          0.2253521127

          موافقم 12
          مخالفم 1
      4. Muty

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        امریکایی فن ها همیشه بحث قیمت که میشه هزارتا روضه میخونن
        الان زبونتون رفته ؟!
        47 هزارتا
        در برابر 120 هزارتا

        ماشین 120 هزارتایی پورشه و آئودی بیارین قورتش میده هنسی رو

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. miladzm

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      من گفتم الان سوپرشارژر داج اون ۲ تای بقیه رو میکشه داخل سیلندر موتور هلکت :)

      موافقم 28
      مخالفم 6
  2. amir1400

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    واقعا آلمانی ها باید یه فکری به حال خودشون بکنن ، الان آمریکایی ها چندین خودرو دارن که شتابشون از بوگاتی شیرون سریع تر هست ( مثل تسلا پلد یا لوسید سفایر ) و خیلی های دیگه مثلا همین چند وقت پیش بود که تسلا مدل x پلد تونست پورشه ۹۹۲ توربو s و لامبورگینی هوراکان رو تو درگ اتوبوسی شکست بده با اینکه suv هم هست ، به هر حال امیدوارم ژرمن ها به خودشون بیان تا بیش تر از این تحقیر نشدن

    موافقم 16
    مخالفم 42
    1. ali(chevynova)

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      آلمانی ها هیچ کاری نمیتونن بکن اگه میتونستن تا الان میکردن
      نه تونستن ماشین برقی قابلی بسازن مثل تسلا نه یه شاسی بلند قابل در حد نویگیتور و اسکالید و نه حتی رقیبی برا چلنجر و موستانگ و کوروت

      موافقم 24
      مخالفم 47
      1. ali(chevynova)

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        جالبه موستانگ بعد 5 سال بطور مداوم هنوز پرفروش ترین کوپه اسپرته جهانه
        فورد سری اف 45 ساله پرفروش ترین ماشین در خاک امریکا و جزوه 3 ماشین پرفروش تاریخه
        چلنجری که 15 ساله داره با همون ظاهر سال 2008 تولیدمیشه همچنان فروشش صعودی هست
        کادیلاک اسکالید جزوه پرفروش ترین شاسی بلندهای فول سایز در کلاس خودشه
        ولی آلمان؟؟؟؟؟؟
        این ائودی چی چی که فروشش در برابر موستانگ جوکه
        بنز ایکس کلاس که با کمک نیسان ساخته شد فروشش فاجعه بود
        بی ام و ایکس 7 که در برابر فروش اسکالید پشیزی اهمیت نداره
        یه پورشه تایکان ساختن که رقیب تسلا بشه ولی تسلا شد بزرگترین آرزوی مدیران پورشه تو ماشینهای برقی
        و……

        موافقم 16
        مخالفم 31
        1. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          چرا اینجا بحث قیمت رو نمی کشی وسط؟

          جالبه

          تیبا ۲ هم جزو پرفروش ترین ماشین های جهان هست و پراید
          خیلی با کیفیت و عالیه؟

          موافقم 32
          مخالفم 7
        2. VIPER

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6 ديدگاه)

          چلنجر فروشش از موستانگ زد بالا

      2. بی خیال اسم

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        المان ها نتونستن باشد😂😂😂
        تسلا اول بره مشکلات مونتاژ و کیفیت رو درست کنه

        موستانگ چلنجر و کامارو سر هم از پس ام ۸ تو توربو اس بر نمی یان

        موافقم 26
        مخالفم 14
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          ما از بازار آزاد حرف میزنیم نه بازار بسته ایران که البته چون جوابی نداشتی بحث پراید رو کشیدی وسط
          در مورد فروش بالای موستانگ هم آسمون و ریسمون رو ببافی هم نمیتونی منکرش بشی
          تسلا هم با تمام مشکلاتش فروشش اونطور که پدالم گذاشتاز بنز و بی ام و بیشتره
          پس نتیجه چی میشه؟ درسته حرف حق من

          موافقم 11
          مخالفم 21
        2. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          کلا کاری به بازار ها ندارم
          کلا پراید رو مثال زدم که نشون دهنده اینه که فروش همیشه اینطور نیست اون ماشین خوبه
          بعد جالبه بحث قیمت رو اینجا نمی کشی وسط؟

          موافقم 10
          مخالفم 7
      3. Carbonado Aventador

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (4512 ديدگاه)

        امریکایی ها هم هیچوقت نتونستن سدان لوکس مثل s کلاس

        یا سوپر لوکس مثل فلایینگ اسپار‌ و گوست

        و هایپر کاری در حد لافراری و ۹۱۸

        و سوپر کاری در حد اونتادور و ۹۱۱ و ۸۱۲ و ۷۲۰s

        و پیست محوری در حد fxxk و والکری و amg
        تولید و راهی خیابون بکنن..

        موافقم 25
        مخالفم 13
        1. Reza Waffen SS

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          حرف دل منو گفتی کربونادو

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. d1123

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          البته از یاد نبریم ،خودروی Czinger 21C واقعا هایپرکار قابل توجه ای هستش و قابلیت های جالبی داره.
          و مهمتر ازون فورد جیتی، میشه ازش تو لیست 5 سوپرکار برتر تاریخ یاد کرد.

          موافقم 3
          مخالفم 5
        3. بی خیال اسم

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اقای D1123 فکر کنم تیم تحقیق توسعه زینگر اروپایی بودن

      4. ❤BMW❤

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        نویگیتور و اسکالید ؟ جدی میگی یا شوخی میکنی ؟
        ماشین هایی که لینکلن و کادیلاک مقابلشون هیچی نیستن
        رنجروور
        رولزرویس کولینان
        بنتلی
        پورشه کاین
        و …

        موافقم 12
        مخالفم 8
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          رنجرور؟؟؟ اره خیلی شاخه با اون صاحب هندیش یعنی تاتا موتورز البته که شاید برای شما شاخ باشه چون سطح فروشش دربرابر اسکالید کلا چیزی نبوده
          پورشه کاین و بقیه این اسمهایی هم که بردی بازم نتونستن مستقیم و غیر مستقیم به حکمرانی اسکالید خدشه وارد کنن

          موافقم 9
          مخالفم 17
        2. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          کلاس کاین و اسکالید یکی هست به نظر تو علی شوی نوا؟

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          بی خیال اسم
          اسم کاین رو رفیقت bmw آورد نه من
          یبار دیگه کامنتش رو بخون

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. بی خیال اسم

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اینم اشتباه می گه علی شوی نوا

      5. Reza Waffen SS

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        این کامنت هات رو به حساب اطلاعات نداشتت می‌زارم

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. ali(chevynova)

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7370 ديدگاه)

          بذار

          موافقم 1
          مخالفم 7
      6. Roham

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آمریکایی قدرتش رو خرج لذت رانندگی می کنه
        اروپایی خرج عدد و رقم
        آسیایی هام که خرج اقتصاد…
        حالا شما بگید کدوم بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. R

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      ریماک نورا هم داره از آینه بغل به تسلا و لوسیدت نگا میکنه😂😂

      موافقم 25
      مخالفم 13
    3. miladzm

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      آلمانی ها توی الکتریکی سازی که آینده این صنعت و میدان قدرت نمایی خودروسازاس از آمریکا که هیچ از کره جنوبی هم کلی عقب تر موندن .
      دو تا آمار و عدد و رقم میدم تا حساب کار دستت بیاد:

      پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
      و
      هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰

      موافقم 11
      مخالفم 22
      1. بی خیال اسم

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        کلاس پورشه تایکان و آیونیک یکی هست ؟

        برقی فعلا اول بازی هست داداشم

        موافقم 13
        مخالفم 8
    4. miladzm

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      آلمانی ها توی الکتریکی سازی که آینده این صنعت و میدان قدرت نمایی خودروسازاس از آمریکا که هیچ از کره جنوبی هم کلی عقب تر موندن .
      دو تا آمار و عدد و رقم میدم تا حساب کار دستت بیاد:

      پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
      و
      هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰

      موافقم 9
      مخالفم 12
    5. بی خیال اسم

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      تحقیر شدن 😂😂😂
      داری برقی رو با بنزینی مقایسه می کنی این آخرت بدبختی هست

      اتفاقا آمریکایی باید فکری به حال خودشون بکنن تو پیست می خورن
      تو درگ همینطور تو همه چی

      موافقم 18
      مخالفم 10
      1. ali(chevynova)

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        تو درگ شکست بخورن آمریکاییها بهتره که سهامشون رو بفروشن به چین

        موافقم 10
        مخالفم 17
        1. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          خب سهام دار هستن که چی؟
          رو کیفیت بنز تاثیر گذاشته؟

          موافقم 10
          مخالفم 6
  3. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    باکستر عشق است

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. d1123

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      بله ولی خودروی حاضر “کیمن” هستش

      موافقم 15
      مخالفم 2
  4. ali(chevynova)

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7370 ديدگاه)

    جونم دوج
    انجین معرکش اندازه یه ماک قدرت داره
    این پتانسیل بالای انجینش هست که اینقدر جا داره برا تیون

    موافقم 15
    مخالفم 24
    1. miladzm

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      علی دقیقا . انقد اجزای داخلی و قطعات موتور مثل بلوک سیلندر‌ و شاتون ها و یاتاقان ها و پیستون ها و …. قوی و محکم ساخته شدن که تیونر ها برمیدارن گاها ازش هزار و پونصد تا اسب میگیرن اما موتور آخ نمیگه مثل اسب میتازه .
      تازه توی اینجور مواقع حجم سوپرشارژرش از حجم اغلب موتور های اروپایی هم بیشتره 😂😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. ali(chevynova)

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        پس بد به حال آئودی و پورشه که نتونستن حریف همین موتور آشغال بشن

        موافقم 1
        مخالفم 2
      2. VIPER

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        2jz باید جلو موتور همی لنگ بندازه هزار و پونصد که ماله ده سیلندر وایپر بود ولی ماله همی تا ۵ هزار هم میره

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. matin

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (415 ديدگاه)

      دقیقا معلومه اومدی الکی جو سازی کنی و بحث درست کنی

      موافقم 6
      مخالفم 6
  5. d1123

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    با دیدن تصویر، یاد صحبت کالین چپمن میوفتم: با اضافه کردن قدرت توی خط مستقیم سریعتر میشید؛ ولی با کم کردن وزن همه جا سریعتر خواهید بود.
    از نکات جالب توجه این ویدئو، میشه به لانچ خیلی خوب کیمن( نسبت به TTS)، تاثیر بیشتر ایرو و وزن روی رولینگ ریس، و درنهایت دقت بالای جعبه دنده PDK اشاره کرد.
    البته، دیدن آثار پیری توی چهره مت واتسون هم خیلی خوشایند نبود.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  6. یاس ی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    لعنتی هنسی عجب هیولایی از این هیولا ساخته. trx خودش هیولاست هنسی برداشته در دو ضربش کرده لعنتی.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    تیرکس تو نسخه استاندارد 400 متر رو تو 12.8 میزنه بعد اینجا 300 اسب بیشتر داره همین تایم رو میزنه.بدون شک تایم تیرکس زیر 12 هست.مت واتسون هم تمام درکهاش به ضرر آمریکایبها هست.این مردک از دیمون 11.5 گرفته که نشون میده چقدر با آمریکایی مشکل داره و میسوزه.هنوز تو اروپا پیدا نشد کسی تایم دیمون پیر رو بزنه.زشته به خدا برا کل اروپا.

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. بی خیال اسم

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      مگه نزدن
      پورشه ۹۱۸ ۲.۲
      پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱

      مکلارن سنا
      مکلارن ۷۶۵ ال تی
      ۷۲۰اس هم تونسته
      و….

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. R

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      توام هرموقع کم میاری گیر میدی به مت واتسون بدبخت. آمریکا تو هرچی سر باشه تو ماشین اروپاست که حرف اولو میزنه اون دیمونت هم تایمش همونه ‌مگر با لاستیک فرقون و اسفالت مخصوصو و سوخت جت و عوض کردن نصف ماشین 🤣🤣🤣 کمه یا بازم بگم🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. ali(chevynova)

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        با همون لاستیک فرقونی تایمی زده که خودروسازی اروپا تو خوابشم نمیتونه تصور کنه با اون قیمت

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. بی خیال اسم

          ۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اره اروپا تو خواب نمی بینه😂😂😂

  8. Peyman.JDM

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    عجب چیزیه TRX 👌🔥

    موافقم 1
    مخالفم 3
  9. بی خیال اسم

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    این درگ از اون درگ های مسخره کارواو بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. R

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    این درگ یه چیزو ثابت کرد میتونی با وزن کم و قدرت کم و از همه مهمتر قیمت کم همون شتاب و سرعتو داشته باشی
    هنسی بی مصرفو نگا کن موتور بزرگ و قدرت و گشتاور در حد هایپرکار در عوض سه تن وزن و سه برابر قیمت ولی عملکرد صفر و نتیجه مثل همیشه اعداد قلمبه و سلمبه آمریکایی و در عمل بی مصرف

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا