همه یک خودروی سریع را دوست دارند صرفنظر از اینکه آن یک خودروی اسپرت، یک شاسیبلند و یا حتی یک پیکاپ باشد. البته طبیعتاً خودروهای اسپرت باید لذتبخشترین رانندگی را داشته باشند اما در دوران امروزی این اصل همیشه صدق نمیکند زیرا بهعنوانمثال، بهراحتی میتوان با یک پیکاپ تیون شده یک کوپهٔ اسپرت را شکست داد. کارواو این موضوع را درگ جدید خود نشان داده است زیرا در اینجا دو کوپهٔ اسپرت جمعوجور از آلمان در برابر یک پیکاپ تیونینگ شدهٔ غولپیکر از آمریکا قرار گرفتهاند.
دیدن این ترکیب برای مسابقهٔ درگ خیلی غیرمعمول به نظر میرسد زیرا این خودروها نهفقط از لحاظ کلاس و اندازه بلکه در قدرت پیشرانه هم کاملاً باهم متفاوت هستند. آئودی TTS از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هردو محور منتقل میشود، باید وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی خودرو را جابجا کند.
خودروی بعدی، نسخهٔ پایهٔ پورشه کیمن است که این هم مثل آئودی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو دارد اما این پیشرانه از نوع تخت بوده و خروجی آن با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر از آئودی کمتر است. همچنین نیروی این موتور هم فقط به چرخهای عقب منتقل میشود اما کیمن با وزن ۱۳۶۵ کیلوگرمی، از TTS سبکتر است.
و درنهایت به شگفتی این درگ یعنی هنسی TRX ماموت میرسیم که پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۱۰۲۶ اسب بخا قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. این هیولای آمریکایی حتی به لانچ کنترل هم مجهز است. خرید ماموت اما در بریتانیا بسیار گران تمام میشود و نمونههایی که به این کشور وارد شدهاند حدود ۱۲۰ هزار پوند قیمت دارند که از مجموع قیمت دو خودروی دیگر گرانتر است.
با وجودی که این درگ در ابتدا بسیار عجیب به نظر میرسید اما درواقع رقابت بسیار نزدیکی را به نمایش میگذارد. بدیهی است که پورشه کندترین خودروی جمع باشد (لااقل در درگ اول) اما دو ماشین دیگر برای کسب مقام اول واقعاً نبردی پایاپای دارند؛ اما فکر میکنید کدامیک از آنها پیروز میشود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۱هنسی ماموت TRX : لایک
آئودی TTS : دیسلایک
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱مقایسه هنسی تیرکس و اون نمیدونم آئودی چی چی مثل اونکه بخوای ببر بنگال رو با گربه خونگی مقایسه بکنی
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۱بازم تعصب ؟؟؟
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱بهتر بگی بازم حرف حق؟؟؟
Roham
۲ آبان ۱۴۰۱شما درگیر لایک و دیس لایکت باش
چکار به این کارا داری رفیق
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱همین گربه الان با ببرت مساوی کرد
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱با وزن کمتر هنر کرده😁
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱هنسی هم ۱۰۱۲ اسب بخار قدرت داره😁
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱بله ولی وزن و ایرودینامیک و ضریب دف و گیربکس دوج رو که میدونم عمرا ازش سردربیاری رو حساب کنی متوجه میشی دوج هنری کرده که آئودی تو خواب ببینه
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱نه بابا فقط تو می دونی
تو هم یک چیز رو حساب نکردی
نسبت قدرت به وزن
نسبت قدرت به وزن هنسی ماموت:
0.320625
نسبت قدرت به وزن آئودی تی تی اس:
0.2253521127
Muty
۲ آبان ۱۴۰۱امریکایی فن ها همیشه بحث قیمت که میشه هزارتا روضه میخونن
الان زبونتون رفته ؟!
47 هزارتا
در برابر 120 هزارتا
ماشین 120 هزارتایی پورشه و آئودی بیارین قورتش میده هنسی رو
miladzm
۱ آبان ۱۴۰۱من گفتم الان سوپرشارژر داج اون ۲ تای بقیه رو میکشه داخل سیلندر موتور هلکت :)
amir1400
۱ آبان ۱۴۰۱واقعا آلمانی ها باید یه فکری به حال خودشون بکنن ، الان آمریکایی ها چندین خودرو دارن که شتابشون از بوگاتی شیرون سریع تر هست ( مثل تسلا پلد یا لوسید سفایر ) و خیلی های دیگه مثلا همین چند وقت پیش بود که تسلا مدل x پلد تونست پورشه ۹۹۲ توربو s و لامبورگینی هوراکان رو تو درگ اتوبوسی شکست بده با اینکه suv هم هست ، به هر حال امیدوارم ژرمن ها به خودشون بیان تا بیش تر از این تحقیر نشدن
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱آلمانی ها هیچ کاری نمیتونن بکن اگه میتونستن تا الان میکردن
نه تونستن ماشین برقی قابلی بسازن مثل تسلا نه یه شاسی بلند قابل در حد نویگیتور و اسکالید و نه حتی رقیبی برا چلنجر و موستانگ و کوروت
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱جالبه موستانگ بعد 5 سال بطور مداوم هنوز پرفروش ترین کوپه اسپرته جهانه
فورد سری اف 45 ساله پرفروش ترین ماشین در خاک امریکا و جزوه 3 ماشین پرفروش تاریخه
چلنجری که 15 ساله داره با همون ظاهر سال 2008 تولیدمیشه همچنان فروشش صعودی هست
کادیلاک اسکالید جزوه پرفروش ترین شاسی بلندهای فول سایز در کلاس خودشه
ولی آلمان؟؟؟؟؟؟
این ائودی چی چی که فروشش در برابر موستانگ جوکه
بنز ایکس کلاس که با کمک نیسان ساخته شد فروشش فاجعه بود
بی ام و ایکس 7 که در برابر فروش اسکالید پشیزی اهمیت نداره
یه پورشه تایکان ساختن که رقیب تسلا بشه ولی تسلا شد بزرگترین آرزوی مدیران پورشه تو ماشینهای برقی
و……
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱چرا اینجا بحث قیمت رو نمی کشی وسط؟
جالبه
تیبا ۲ هم جزو پرفروش ترین ماشین های جهان هست و پراید
خیلی با کیفیت و عالیه؟
VIPER
۱ آبان ۱۴۰۱چلنجر فروشش از موستانگ زد بالا
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱المان ها نتونستن باشد😂😂😂
تسلا اول بره مشکلات مونتاژ و کیفیت رو درست کنه
موستانگ چلنجر و کامارو سر هم از پس ام ۸ تو توربو اس بر نمی یان
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱ما از بازار آزاد حرف میزنیم نه بازار بسته ایران که البته چون جوابی نداشتی بحث پراید رو کشیدی وسط
در مورد فروش بالای موستانگ هم آسمون و ریسمون رو ببافی هم نمیتونی منکرش بشی
تسلا هم با تمام مشکلاتش فروشش اونطور که پدالم گذاشتاز بنز و بی ام و بیشتره
پس نتیجه چی میشه؟ درسته حرف حق من
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱کلا کاری به بازار ها ندارم
کلا پراید رو مثال زدم که نشون دهنده اینه که فروش همیشه اینطور نیست اون ماشین خوبه
بعد جالبه بحث قیمت رو اینجا نمی کشی وسط؟
Carbonado Aventador
۱ آبان ۱۴۰۱امریکایی ها هم هیچوقت نتونستن سدان لوکس مثل s کلاس
یا سوپر لوکس مثل فلایینگ اسپار و گوست
و هایپر کاری در حد لافراری و ۹۱۸
و سوپر کاری در حد اونتادور و ۹۱۱ و ۸۱۲ و ۷۲۰s
و پیست محوری در حد fxxk و والکری و amg
تولید و راهی خیابون بکنن..
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۱حرف دل منو گفتی کربونادو
d1123
۱ آبان ۱۴۰۱البته از یاد نبریم ،خودروی Czinger 21C واقعا هایپرکار قابل توجه ای هستش و قابلیت های جالبی داره.
و مهمتر ازون فورد جیتی، میشه ازش تو لیست 5 سوپرکار برتر تاریخ یاد کرد.
بی خیال اسم
۲ آبان ۱۴۰۱اقای D1123 فکر کنم تیم تحقیق توسعه زینگر اروپایی بودن
❤BMW❤
۱ آبان ۱۴۰۱نویگیتور و اسکالید ؟ جدی میگی یا شوخی میکنی ؟
ماشین هایی که لینکلن و کادیلاک مقابلشون هیچی نیستن
رنجروور
رولزرویس کولینان
بنتلی
پورشه کاین
و …
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱رنجرور؟؟؟ اره خیلی شاخه با اون صاحب هندیش یعنی تاتا موتورز البته که شاید برای شما شاخ باشه چون سطح فروشش دربرابر اسکالید کلا چیزی نبوده
پورشه کاین و بقیه این اسمهایی هم که بردی بازم نتونستن مستقیم و غیر مستقیم به حکمرانی اسکالید خدشه وارد کنن
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱کلاس کاین و اسکالید یکی هست به نظر تو علی شوی نوا؟
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱بی خیال اسم
اسم کاین رو رفیقت bmw آورد نه من
یبار دیگه کامنتش رو بخون
بی خیال اسم
۲ آبان ۱۴۰۱اینم اشتباه می گه علی شوی نوا
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۱این کامنت هات رو به حساب اطلاعات نداشتت میزارم
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱بذار
Roham
۲ آبان ۱۴۰۱آمریکایی قدرتش رو خرج لذت رانندگی می کنه
اروپایی خرج عدد و رقم
آسیایی هام که خرج اقتصاد…
حالا شما بگید کدوم بهتره
R
۱ آبان ۱۴۰۱ریماک نورا هم داره از آینه بغل به تسلا و لوسیدت نگا میکنه😂😂
miladzm
۱ آبان ۱۴۰۱آلمانی ها توی الکتریکی سازی که آینده این صنعت و میدان قدرت نمایی خودروسازاس از آمریکا که هیچ از کره جنوبی هم کلی عقب تر موندن .
دو تا آمار و عدد و رقم میدم تا حساب کار دستت بیاد:
پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
و
هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱کلاس پورشه تایکان و آیونیک یکی هست ؟
برقی فعلا اول بازی هست داداشم
miladzm
۱ آبان ۱۴۰۱آلمانی ها توی الکتریکی سازی که آینده این صنعت و میدان قدرت نمایی خودروسازاس از آمریکا که هیچ از کره جنوبی هم کلی عقب تر موندن .
دو تا آمار و عدد و رقم میدم تا حساب کار دستت بیاد:
پورشه تایکان با باتری ۹۳ کیلو وات برد ۳۶۰ داره
و
هیوندای آیونیک با باتری ۷۷ کیلو وات برد ««« بیش از »» ۶۰۰
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱تحقیر شدن 😂😂😂
داری برقی رو با بنزینی مقایسه می کنی این آخرت بدبختی هست
اتفاقا آمریکایی باید فکری به حال خودشون بکنن تو پیست می خورن
تو درگ همینطور تو همه چی
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱تو درگ شکست بخورن آمریکاییها بهتره که سهامشون رو بفروشن به چین
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱خب سهام دار هستن که چی؟
رو کیفیت بنز تاثیر گذاشته؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ آبان ۱۴۰۱باکستر عشق است
d1123
۱ آبان ۱۴۰۱بله ولی خودروی حاضر “کیمن” هستش
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱جونم دوج
انجین معرکش اندازه یه ماک قدرت داره
این پتانسیل بالای انجینش هست که اینقدر جا داره برا تیون
miladzm
۱ آبان ۱۴۰۱علی دقیقا . انقد اجزای داخلی و قطعات موتور مثل بلوک سیلندر و شاتون ها و یاتاقان ها و پیستون ها و …. قوی و محکم ساخته شدن که تیونر ها برمیدارن گاها ازش هزار و پونصد تا اسب میگیرن اما موتور آخ نمیگه مثل اسب میتازه .
تازه توی اینجور مواقع حجم سوپرشارژرش از حجم اغلب موتور های اروپایی هم بیشتره 😂😂😂
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱پس بد به حال آئودی و پورشه که نتونستن حریف همین موتور آشغال بشن
VIPER
۱ آبان ۱۴۰۱2jz باید جلو موتور همی لنگ بندازه هزار و پونصد که ماله ده سیلندر وایپر بود ولی ماله همی تا ۵ هزار هم میره
matin
۱ آبان ۱۴۰۱دقیقا معلومه اومدی الکی جو سازی کنی و بحث درست کنی
d1123
۱ آبان ۱۴۰۱با دیدن تصویر، یاد صحبت کالین چپمن میوفتم: با اضافه کردن قدرت توی خط مستقیم سریعتر میشید؛ ولی با کم کردن وزن همه جا سریعتر خواهید بود.
از نکات جالب توجه این ویدئو، میشه به لانچ خیلی خوب کیمن( نسبت به TTS)، تاثیر بیشتر ایرو و وزن روی رولینگ ریس، و درنهایت دقت بالای جعبه دنده PDK اشاره کرد.
البته، دیدن آثار پیری توی چهره مت واتسون هم خیلی خوشایند نبود.
یاس ی
۱ آبان ۱۴۰۱لعنتی هنسی عجب هیولایی از این هیولا ساخته. trx خودش هیولاست هنسی برداشته در دو ضربش کرده لعنتی.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ آبان ۱۴۰۱تیرکس تو نسخه استاندارد 400 متر رو تو 12.8 میزنه بعد اینجا 300 اسب بیشتر داره همین تایم رو میزنه.بدون شک تایم تیرکس زیر 12 هست.مت واتسون هم تمام درکهاش به ضرر آمریکایبها هست.این مردک از دیمون 11.5 گرفته که نشون میده چقدر با آمریکایی مشکل داره و میسوزه.هنوز تو اروپا پیدا نشد کسی تایم دیمون پیر رو بزنه.زشته به خدا برا کل اروپا.
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱مگه نزدن
پورشه ۹۱۸ ۲.۲
پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱
مکلارن سنا
مکلارن ۷۶۵ ال تی
۷۲۰اس هم تونسته
و….
R
۱ آبان ۱۴۰۱توام هرموقع کم میاری گیر میدی به مت واتسون بدبخت. آمریکا تو هرچی سر باشه تو ماشین اروپاست که حرف اولو میزنه اون دیمونت هم تایمش همونه مگر با لاستیک فرقون و اسفالت مخصوصو و سوخت جت و عوض کردن نصف ماشین 🤣🤣🤣 کمه یا بازم بگم🤣🤣🤣🤣🤣
ali(chevynova)
۱ آبان ۱۴۰۱با همون لاستیک فرقونی تایمی زده که خودروسازی اروپا تو خوابشم نمیتونه تصور کنه با اون قیمت
بی خیال اسم
۷ آبان ۱۴۰۱اره اروپا تو خواب نمی بینه😂😂😂
Peyman.JDM
۱ آبان ۱۴۰۱عجب چیزیه TRX 👌🔥
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱این درگ از اون درگ های مسخره کارواو بود
R
۱ آبان ۱۴۰۱این درگ یه چیزو ثابت کرد میتونی با وزن کم و قدرت کم و از همه مهمتر قیمت کم همون شتاب و سرعتو داشته باشی
هنسی بی مصرفو نگا کن موتور بزرگ و قدرت و گشتاور در حد هایپرکار در عوض سه تن وزن و سه برابر قیمت ولی عملکرد صفر و نتیجه مثل همیشه اعداد قلمبه و سلمبه آمریکایی و در عمل بی مصرف