بر اساس اخبار منتشر شده در رسانهها، آئودی و BMW به دنبال خرید بخشهای مختلفی از مک لارن هستند. BMW میخواهد بخش تولید سوپرکارهای مک لارن را به دست آورده و چشم آئودی نیز دنبال تیم فرمول ۱ این برند بریتانیایی است. زمانبندی علاقه ژرمنها به این خودروساز منطقی است زیرا مک لارن در طول ماههای اخیر و به ویژه از زمان شروع همهگیری کرونا با مشکلات مالی متعددی روبرو بوده است. همچنین قوانین فرمول ۱ به گونهای است که تولید پیشرانهها هزینههای کمتری داشته و بنابراین آرزوی تولید خودروی فرمول ۱ آئودی بیش از هر زمان دیگری به تحقق نزدیک شده است. اگر این اتفاقات رخ دهد مک لارن با سرمایه قابلتوجهی بین دو برند آلمانی تقسیم خواهد شد.
اول نگاهی به برنامههای BMW برای مک لارن داشته باشیم. چند سال پیش مک لارن آماده تولید اولین خودروی جادهای خود بود و BMW هم پیشرانه ۱۲ سیلندر افسانهای مک لارن F1 را تأمین کرد. از آن زمان تاکنون BMW در صنعت سوپر اسپورت سازی حضوری نداشته است. خرید بخش سوپر اسپورت سازی مک لارن به BMW این اجازه را میدهد که سبد محصولات متنوعتری داشته و از تکنولوژیهای مک لارن استفاده کند. از نظر ما تولید سوپرکار مک لارن با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی BMW در پشت صندلی راننده یا یک BMW سری ۳ جدید با تکنولوژی سیستم تعلیق فعال مک لارن میتواند معاملهای برد-برد برای هر دو طرف باشد.
برسیم به بخش فرمول ۱ مک لارن که آئودی به آن علاقه دارد. تیم فرمول ۱ مک لارن در سال جاری بهبودهای قابلتوجهی داشته و حتی در حال رقابت فشرده با فراری برای کسب رتبه سوم مسابقات است. سال آینده شاهد تغییرات زیادی در فرمول ۱ خواهیم بود که باعث میشود شرکتکنندگان جدید علاقه زیادی به حضور در آن داشته باشند.
هماکنون زمان بسیار مناسبی برای خرید تیم فرمول ۱ مک لارن توسط آئودی و سپس رقابت با مرسدس است. اگرچه چنین معاملهای با چالشهای زیادی مواجه خواهد بود اما به نظر میرسد این تغییر و تحولات ثمرات مثبت فراوانی برای هر سه برند خواهد داشت.
مازیار
۲۵ آبان ۱۴۰۰کلا هرکی جنس انگلیسی بخره برده😃
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰آقا مازیار
اگه زوج BMW و مکلارن شکل بگیره خیلی خطرناک میشه
سرمایه زیاد همراه با تکنولوژی بالا میتونه شاهکار های جدیدی از سوی دوطرف خلق کنه
اگه الکتریکی ها بزارن ، این بازیِ هیجان انگیزی خواهد بود 🔥🔥
Ninja
۲۵ آبان ۱۴۰۰همونجور که لامبو زیر دست ائودی عالیه اینم عالی خواهد بود و اون موقع جالبیش این میشه که لامبورگینی و مکیلارن که رقیب بودن از یه قطعه مشترک استفاده کنن
زیر دست بی ام و هم که دوباره شاهکاری مثل اف وان ساخته میشه که حاصل همکاری این دو بود
Shirko
۲۵ آبان ۱۴۰۰اقای نینجا اون موقعم که فراری زیر دست فیات بود خوب بود ، ولی الان که فک کنم جدا شده محصولات جدیدش زیاد چنگی به دل نمی زنه .
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۰اخ که چی میشه
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰جای حمید بسی خالی میباشد
چرا اون موقع که باید بیایی بخاطر عشقت بجنگی نسیتی
حمید کجایی که داداشتو کشتن 😂
HamiD
۲۵ آبان ۱۴۰۰نه داداش …
البته من یه زمان به دوستان میگفتم که باید این اتفاق بیفته … تا بتونه ادامه بده … حتی بشدت موافق ساخت شاسی بلند بودم برای مک لارن …
تقریبا تموم سوپر کار ساز ها نیاز شدید به سرمایه دارن برای ادامه کار هاشون … این بین فراری البته خب یه زمان برای مسابقات خیلی پول نیاز بود الان خدا رو شکر رو پای خودش ایستاده … تا حدی البته خب از اونور چیز میزای زیادی تولید میکنه خارج از خودرو!
پورشه … لامبورگینی و … حالا هم مک لارن! همشون به پول نیاز دارن!
هر چند دلم نمیخواد مک لارن زیر مجموعه هیچکدوم بشه اما خب وقتی پولی نباشه محصولی هم نیست!
هر چند بی ام و هم واقعا عالیه …
بنظرم بی ام و بهتر از آئودی میتونه به مک لارن برسه! کلا خیلی با فولکس و سیاست هاش حال نمیکنم …
در کل اونایی که میگن مک لارن بره از بی ام و انجین بگیره باید بدونن انجین های حال حاضر مک لارن هم چیزی کم ندارن و خیلیا رو زخمی کردن … (مدل اس پلد این دور و برا نیس که؟! هست؟! البته ببریم پیست بچه رو یه گوشمالی بهش بدیم)
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰دمت گرم داداش خوشحال شدم هستی
فکر کردم رفتی کشور مورد علاقت ترکیه
داداش ما هنوز تو کف اون ماشینای تو عکست و کرباتت هستیما
نمیدونم چرا حمیدو میبینم یاد جیمز باند میوفتم
پسر با کلاسی هستی 🌹
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰مکلارن این خبر رو رد کرد …. ولی فکر میکنم این اتفاق و این معامله به احتمال زیادی انجام بشه… ولی یکمی زمان میبره
Sina10
۲۵ آبان ۱۴۰۰بحث این برند مثل اپل کار میشه
بار ها رد میشه ولی تهش انجام میشه
چون مکلارن نیاز داره به اینجور اتفاقی
AMANTE
۲۵ آبان ۱۴۰۰همکاری دوباره BMW و McLaren واقعا معرکه میشه، موتور های دوازده و هشت سیلندر بی ام و میتونن دوباره برگردن ولی در قالب سوپر ماشین.
بخش فورمول یک McLaren هم با همکاری آئودی چی بشه نمیدونم.
اما Mercedes با لوئیس همیلتون ترکیب شکست ناپذیریه نمومه اش هم مسابقه ی قبل.
امیدوارم McLaren با قدرت بیاد.
shayan demon
۲۵ آبان ۱۴۰۰خودروسازی انگلیس وابسته تر از همیشه 😂
شرکتی نمونده ک مک لارن وابسته … توو تاریخچه کوتاهش ازش چیزی نگرفته باشه از انجین بیمر و شوی و رنوو تا چراغ عقب اتوبوس برای مک لارن F1
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۵ آبان ۱۴۰۰تعامل و همکاری برای ساخت خودرو در بین همه کمپانی ها دیده میشه …
یادت نرفته که شورلت برا ساخت انجین z06 فراری ۴۵۸ رو الگو قرار داد …
دوستان برید نقشه موتور ۴۵۸ و z06 رو ببینید ؛ شباهت غیر قابل انکاری دارند ..
اگر انگلیسی ها هم میخواستن موتور های دهه ۶۰_۷۰ میلادی خودشونو کمی بروزرسانی کنند و به اسم های مختلف LSX به مشتری بدهند ؛ هم هیچ نیازی به دیگر شرکت ها نداشتند …
مازیار
۲۵ آبان ۱۴۰۰جدی نگیر دوست من
درک مفهوم تعامل و همکاری بین کمپانی ها خیلی سخت نیست اما برخی دوستان اون طور که به نفع خودشون و یا بهتر بگم اون طور که به نفع کل کل های مبتدیانه باشه وانمود به درک میکنن
انتخاب با خودشون هست
shayan demon
۲۵ آبان ۱۴۰۰انجین lt6 چه ربطی به فراری داره ؟
میل لنگه تخت برای فراریه ؟
dohc برای فراریه ؟
یا ترکیب موتور وسط دف عقب برای فراریه ؟
مک لارن همکاری نمیکنه هر قسمتشو از یکی میگیره اسم این وابستگیه . مک لارن تاحالا انجین مستقل نساخته هر انجینی که ادعا میکنه خودش ساخته بعدن معلوم میشه بلوکش مال یه شرکت دیگس
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ آبان ۱۴۰۰میبینم کوروت کاری کرده که طرفداران اروپایی دارن آتیش میگیرن.یعنی شورولت با اون عظمت میاد از فراری الگو میگیره.خدا وکیلی با کدوم عقل این حرف رو زدی.اگر اینجوریه که چرا جگوار لندروور نمیره موتور بیمر رو بیاره کپی کنه به جا این که صدقه بگیره.در ضمن کدوم موتور جنرال موتورز هست که از قدیم در حال تولید باشه.تمام انجینهای پوشراد که میبینی به پیشرفته ترین تکنولوژیهای روز مجهز هستن.از تزریق مستقیم بگیر تا از کار انداختن نصف سیلندرها.خلاصه که زد 06 هنوز نیومده این حال روز شماست وای به روزی که بیاد.
Sina10
۲۵ آبان ۱۴۰۰همه سوپرماشینای سازا دنیا باید و باید از فراری الگو بگیرن
کوروت توی دنیا سوپرماشین با وجود همه علاقم به نسخه Z06 از نظر تاریخچه و کلا همچیز ،در مقابل کل برند فراری ،چیزی نیست
شاید Z06 بهترین سوپرماشین پایه یا ۳ تای برتر در کل بازار باشه ولی یادتون باشه هر کسی بخواد سوپرماشین بسازه مجبوره از فراری الگو بگیره
خود فراری هم مجبوره از رقبا الگو بگیره
این روش کلی تمام بازار های خودروسازی معتبر دنیاست که همه از هم الگو میگیرن
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰جناب یانکی
خیلی برام عجیبه که فراری رو در حد کوروت نمیدونی
چیزی که واقعاً وجود داره رو هیچ جوره نمیشه پنهان کرد
به نظرم الگو گرفتن چیز بدی نیست و نباید بخاطر این حرف اعصاب خودتونو خراب کنید
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۵ آبان ۱۴۰۰آقای یانکی
من قبلا هم گفتم
تو و شعبه دیگر شما ali(chevynova) دارین تو اقیانوس پوشراد دست و پا میزنین تا از غرق شدن نجات پیدا کنید ..
۱.اولا اینکه من نگفتم انجین های LSX عین موتور های پوشراد قدیمی هستن ؛ گفتم پایه و اساس و طرح اصلیشون متعلق به دهه ۶۰ میلادی هست و جنرال موتورز طی این سال ها مدام بروزرسانیش کرده وگرنه اون کوروت c8 جنابعال قیمت پایه هاش ۵۸_۵۹ تا نبود .چون هزینه طراحی و توسعه این انجین ها با انجین های فراری قابل قیاس نیست …
۲.سیاست کاری برند ها متفاوته ؛ و شوی مجبوره که به خاطر هزینه تمام شده پایین تر موتور پوشراد رو توسعه بده
۳.هر چقد هم که شما بگی ؛ از نظر خود من حداقل عمر انجین های پوشراد و ساختار های OHV خیلی وقت هست که به پایان رسیده و الان فقط آمریکایی ها هستن که ازش استفاده میکنن
۴.لطفا سیاست رو با مباحث خودرویی قاطی نکن .منم به نوبه خود از روباه پیر و اروپا متنفرم ولی اون بحش جدا از خودروسازیه …
۵.پاشش مستقیم سوخت تکنولوژی نوین به حساب میاد جناب ؟!
از بس تو دهه ۶۰ میلادی موندی اینم برات تکنولوژی حساب میشه …
مرد حسابی الان تلیسمان و خیلی از ماشینای هیوندای و کیا و محصولات چینی داخل ایران پاشش مستقیم سوخت دارن …
فقط این نیست حتی انجین های همی داج هم پایه و اساس طراحیشون به ۴۰_۵۰ سال قبل برمیگرده …
۶. فراری الگوی همه شرکت ها هستش ؛ خود شوی هم میگه که انجین lt6 کوروت کاملا با تقلید از انجین ۴۵۸ ساخته شده و حتی صداشون و خروجی های اگزوز این ۲ انجین عین هم هستش …
۷. بازم میگم از نظر من این ساختار پوشراد منسوخ شده هس و فقط برای کاهش هزینه های تمام شده طراحی و توسعه موتور خوبه …
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۵ آبان ۱۴۰۰در ضمن
انجین های پوشراد به دلیل مشکل و سختی تنظیم زمان بندی سوپاپ معمولا نمیتونن پذیرای خیلی از تکنولوژی های مدرن بشن که یکی از اونها سیستم vvt (variable vave timing ) یا زمانبندی متفاوت سوپاپ ها هس ( لیفت سوپاپ مکش و … )
1123
۲۵ آبان ۱۴۰۰همین که الان 458 های دهسال پیش از کوروت های جدید هم ارزش بالاتری دارند نشون میده که حق با شماست و کوروت هیچجوره به فراری نمیخوره((:
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰به عنوان طرفدار بنز میگم که بنز برای ساخت gt ، پورشه ۹۱۱ رو ملاک قرار داد و دی ان ای پیست محوری اون رو با اصالت sls مخلوط کرد ، اما مشکل اینه که شما از اینجور الگوبراداریا به عنوان نقطه ضعف یاد میکنین در صورتی که کاملا مثبته ، ۴۵۸ نهایت بهره گیری از یه موتور تنفس طبیعی بود و کاملا انتظارش میره که تمام تنفس طبیعی ها نگاهی بهش بندازن
Porsche 911
۲۵ آبان ۱۴۰۰حرفت خیلی روم تاثیر داشت…🙂😂
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰نقشه دو تا موتور یکی هست ؟؟؟ میشه بیشتر توضیح بدی چطوری یه موتور small block با موتور فراری یکی میشه ؟؟؟
اگه جایی لینکی دیدی حتما بفرست چون اولین باره این حرفو میشنوم.
GT
۲۵ آبان ۱۴۰۰چه شباهت انکار ناپذیری به سلطان دیتا داری🙂
توو، رنوو 😂
Ali
۲۵ آبان ۱۴۰۰همین انگلیسی ها اگر نبودن آمریکایی هم وجود نداشت که جو بگیرتت… آمریکایی ها از نسل انگلیسی ها هستن
در ضمن مکلارن وابسته هم باشه از مجموع برند های آمریکایی پر افتخارتره
Porsche 911
۲۵ آبان ۱۴۰۰سایلنت مچتو گرفتم 🙂
تکرار یه حرف فقط از تو و اون اکانتت بر میاد 😂😂😂😂😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰آئودی بخره ، گروه فولکس کاری با مکی میکنه و چنان حالی بهش میده که حد نداره ، از او طرف بی ام و بخره با موتوراش مکلارن رو به یک سطح دیگه از خودروسازی میبره ، حتی مرسدس هم جالب میشد اگر میخریدش ولی مرسدس کلا اهل زیرمجموعه داری نیست و در این بحث خسیسه، به بقیه موتور میده ولی از رو رفاقت ، نه از پدر فرزندی
GT
۲۵ آبان ۱۴۰۰آره موافقم اگه مرسدس، مکلارن را میخرید خیلی جذاب بود، به یاد دوران با شکوه همکاری برای ساخت SLR
ٍEngland
۲۵ آبان ۱۴۰۰ولی تو مطلب چیز دیگه ای نوشته…بی ام و با موتور مکلارن یک هیولا میشه…انجین های مکلارن فوق العاده هستن و بهتره بگیم تعامل مهندسی این دو شرکت با هم میتونه وحشتناک باشه
هرچند دوست ندارم مکلارن رو هیچکدوم بخرن چون پس فردا تمام موفقیت ها و دستاورد هایی که کسب میکنه به نام ژرمن ها تموم میشه
انقدر مکلارن قدرتمند هست که این برند های مطرح واسشون جذابه که از مهندسی مکلارن تو دو بخش سود ببرن منتها همه یکطرفه چسبیدین به موضوع!
همیشه وقتی مکلارن یک طرف همکاری بوده شاهکار تولید شده.
یادتون نره که مکلارن از اس ال آر یه شاهکار ساخت که در نقش یک تیونر ظاهر شد.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰دو طرف ماجرا هیولان که ما اینو میگیم ، مکلارن و بی ام و دو انجین ساز قدرتمند هستن ، منتها مکلارن به دلیل کمبود بودجه نمیتونه از تمام پتانسیلش استفاده کنه و در زیر سایه فراری مونده که با این همکاری هم بی ام و ساخت سوپر ماشین براش راحت تر میشه و هم مکلارن نگرانی بودجه نداره
ٍEngland
۲۵ آبان ۱۴۰۰امیررضا جان بله درست میفرمایید
البته اگر منظورتون از زیر سایه کم بودن تنوع انجین ها هست درسته ولی از نظر زیر سایه موندن از لحاظ های دیگه هست قبول ندارم حداقل طی این 5-6 سال گذشته مکلارن کم نیاورد در مقابل فراری و برعکس موفقیت های بیشتری داشت.
محمد امین
۲۵ آبان ۱۴۰۰به هر حال ، bmw گزینه ی بهتری هست ..
خودم به شخصه در حوزه ی ساخت موتور ، bmw رو نسبت از پورشه و مرسدس و به طور کلی آلمانها… در یک سطح بالاتر میبینم ، از نظر فنی وپرفورمنس این موضوع کاملا مشخصه
چه در موتور های تنفس طبیعی … زمانی که bmw قدرت به حجم تقریبا دوبرابر با قیمت خیلی کمتر نسبت به پورشه و مرسدس داشت
و توی موتور های توربو … که نهایت مهندسی رو داره
هرچند موتور های مرسدس و پورشه هم فوقالعاده هست ، اما نظر شخصی ام این هست که از bmw عقب ترن… هرچند بقیه رسانه ها هم نظرشون همینه
البته هر موتوری روی یک پلتفرم جواب میده…
ولی اگر bmw مکلارن رو خریداری کنه … بهتر هست
GT
۲۵ آبان ۱۴۰۰خبر هیجان انگیزیه، بنظرم مرسدس هم باید کل سهام استون مارتین را تصاحب کنه نه فقط بخشی ازش. و بعد اون را برای رقابت با مکلارن تا دندان مسلح کنه، هر چند از وقتی دارن با هم همکاری میکنند استون مارتین سر و سامون گرفته و والهالا را با کمک AMG ساخته
Sina10
۲۵ آبان ۱۴۰۰این اتفاق خیلی جالب میشه
یه طرف بامو و مکلارن
یه طرف مرسدس و استون
رقابت دوجبهه المانی-انگلیسی ، مشکل مالی این دو تا سوپرماشین ساز هم حل میشه و مرسدس و بامو هم میتونن با گروه فولکس واگن رقابت کنن
Sina10
۲۵ آبان ۱۴۰۰به نظرم بامو بهترین انتخابه
اولا در گروه بامو کسی نیست که سوپرماشین بسازه و بامو هم به چنین چیزی نیاز داره ، همچنین زیر مجموعه های انگلیسی دیگه ای هم توی گروه بامو هست وبامو کارکردن با انگلیسی ها رو بلده ، حتی فضای توی خود مکلارن هم خیلی به بامو مشابه هست ، در گذشته هم با هم که همکاری کرده بودن
امه به گروه بامو اضافه بشه به نفع هر دو هست
آئودی همین الانش هم با لامبو و پورشه و بوگاتی تو یه گروه هست فکر نمیکنم نیازی به مکلارن داشته باشه
بحث فقط فرمول یکه
DBS
۲۵ آبان ۱۴۰۰ترکیب مکلارن _ بی ام و عجب طوفانی به پا کنه
ولی فکر آئودی مکلارن رو بخاطر F1 بخره
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰کدام یکی از جرمن ها برنده می شود؟
سس ماست 😐
دانیال_Surrey،England
۲۵ آبان ۱۴۰۰مخصوصا اگه بره زیر دست آئودی که مطمئنا از این رو به اون رو میشه((به جهت افتضاح رفتن!!))
..
خیلی دوست دارم نظر اونایی که میگن خوب میشه و …. رو بدونم.
آئودی تو این بیش از یک دهه چه گلی به سر لامبورگینی زده که بخواد باعث پیشرفت مک لارن بشه؟؟
بیش از یک دهه کلا 2 تا ماشین و 200 تا کانسپت!!
سیان هم همه دیدن که چه شاهکاری بود.
از شاهکار اوروس هم نگم.
ماشینایی که هیچکدوم قابل قیاس با رقبا نیستن.
..
آئودی صرفا مذاکره کرده بود که تیم اف1 مک لارن بخره،که به نظرم لقمه ی بسیار بزرگیه براش،و مک لارن هم حاضر نشده این بخش جدا بشه از خودروسازیش و شایعه ی خرید کل گروه پیش اومده.
در مجموع اصلا از فولکس و برخی سیاست هاش خوشم نمیاد.
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰داداش یکم تعصب و حسادتو بذاری کنار درست میشه
گور بابای جفتشون چیش به من و شما میرسه 😉
دانیال_Surrey،England
۲۵ آبان ۱۴۰۰الان تعصب و حسادت کجای کامنت منه؟؟
اینکه گفتم بخش اف1 مک لارن برای آئودی زیادی بزرگه تعصبه؟؟
اگه ایرادی میبینی بیان کن.
..
مک لارن تمام این سالها که خیلیا اومدن و رفتن((تو اف1)) و تداوم نداشتن،در کنار فراری حضور پایدار داشته.
کلی بابت این زحمت کشیده شده.
بعد یه شبه جناب آئودی بیاد تیم اف1 مک لارن رو بخره و با برند خودش وارد رقابت بشه؟!
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰داداش من خودم مولتی برند حال میکنم از هر برندی چندتا محصولاتشو میپسندم و تحصین میکنم
از برندهای انگیلیسی هم بعضی مدلاش خیلی خوشم میاد
ولی داداش من نگرانت شدم دیدم داری حرص میخوری برای قلبت بده
قرصهای omega 3 سالی سیلات بهترین راه جلوگیری از چربی و فشار خونه حتما استفاده کنید
شما هم مثل داداشای ما هستین 🌹
ٍEngland
۲۵ آبان ۱۴۰۰ممدژانگولر جای تو خاکی زدن جواب منطقی بده به دانیال. این حرفای حاشیه ای نشد جواب….تعصب کجا بود الان؟
متنو حداقل بخون صرفا فقط واسه بالا بردن تعداد کامنت هات. کامنت نذار
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۰یعنی شماها به تعداد کامنتهای من هم حسودی میکنید ؟!!!
بازم به هوادارهای ماشین های ایتالیایی کلاسشون خیلی بالاتره 😂
Porsche 911
۲۵ آبان ۱۴۰۰برادر همین جناب آئودی هم یه شبه بالا نیومده…
Sina10
۲۵ آبان ۱۴۰۰همه حرفتون شاید قبول باشه ولی اون بخش لامبورگینی خیر
اونتادور و هوراکان و گالاردو و مورسیه لاگو اصلا ماشینای کمی نیستن!!
هرچند این انتقاد که کسب در آمد از روش های عجیب توی فولکس واگن مرسومه رو قبول دارم
سنتناریو و سیان و کونتاش جدید و وننو و کلی تولید محدود دیگه با قیمت فضایی که همشون یه ماشینن!
بوگاتی هم همینجوریه ، لاوویچر نویر یا یه اسم همیجوری داشت چی بود ، شیرون نوآر ، شیرون Ans110 و شیرون اسپرت( از بی ارزش ترین ماشینای دنیا نمونه گرون فروشی و فریب مشتری ، چند کیلو کمتر و چند تا تغییر تو هندلینگ و چند صد هزار دلار بیشتر میگیرن!) شیرون پوراسپرت ، شیرون سوپراسپرت ، شیرون 300+ و دیوو و سنتودیچی و اینا همشون از روی یه ماشین ساخته شدن!
خیلیا فکر میکنن این ماشینای تولید محدود در اینده خیلی باارزش میشن ، اما تصور کنید توی هر تسل ماشینای این دو شرکت ، به ازای هر خودرو ۷ یا ۸ تا مدل تولید محدود هم بسازن ، بعد از چند نسل ، اینقدر تعدادشون زیاد میشه که دیگه ارزششون رو از دست میدن! حالا ۳ تا ۴ تا ، اقا ۵ تا نه اینقدر زیاد!
ولی مکلارن به بامو خیلی میاد و به نفع هردوست این انتقال
M@M@DRZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰سینا جان حرفت کاملا در مورد بوگاتی صدق میکنه ولی در مورد لامبورگینی اینجوری نیست چون نسخه های هر ماشین از لامبورگینی ( مثلا اوراکان sto ) کاملا با اولین اوراکانی که معرفی شد فرق داره ( شاید از نظر ظاهری و انجین و گیربکس یکی باشن ولی توی همه ی این بخش ها ارتقاهای زیادی انجام شده که اون نسخه رو از مدل اصلی جدا میکنه )
دانیال_Surrey،England
۲۵ آبان ۱۴۰۰((اونتادور و هوراکان و گالاردو و مورسیه لاگو اصلا ماشینای کمی نیستن!!))
بله نگفتم کم هستن و…بحث رقابت و برتر بودن نسبت به رقبا رو کردم که لامبو ضعف داره به خاطر سیاست های عجیب.
..
((ولی مکلارن به بامو خیلی میاد و به نفع هردوست این انتقال))
__تورستن مولر اوتوس مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی اذعان کرده رولزرویس بدون کمک و پشتیبانی گروه بامو میمیرد. او همچنین گفته رولزرویس از حمایتهای مالی و مهندسی ژرمنها در بحث استانداردهای آلایندگی و ایمنی بسیار خوشوقت است.__
..
و همچنین قضیه اون جلوپنجره و اهمیت ندادن به نظر منتقدین باعث میشه دیده خوبی نداشته باشم به این اتحاد.
..
مک لارن وقتی زیر مجموعه ب ام و بشه آینده ی مشخصی نداره و باید ببینه ب ام و چی میخواد.
ممکنه از اف1 بکشتشون بیرون یا مک لارن رو به برند اسپرت تمام الکتریکی تبدیل کنه کاری که با رولز رویس هم داره میکنه.
و کلی اما و اگر دیگه.
دلیل نمیشه یک بار همکاری خوبی داشتن الانم همین بشه.
در کل اصلا دوست ندارم برندهای اسپرت بالا سری داشته باشن،الان لامبو باید ببینه آئودی و فولکس چی میخوان براش.
میخوان بفروشنش باید بگه چشم،بخوان الکتریکی بشه همین و…
M@M@DRZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰مطمئنی دوتا ماشین ؟؟؟
اونتادور فقط خودش چند تا نسخه جدا از هم داره که هرکدوم چه از نظر طراحی چه از نظر فنی متفاوت هستن.
با این حرف شما پس نتیجه این میشه که پرفورمنس svj با lp700 برابره نه ؟؟
اوراکان هم قضیش مثه اونتادوره.
بعدشم همه میدونن که لامبو از وقتی که زیر مجموعه ائودی و در کل گروه فولکس واگن شد پیشرفت خیلی خوبی کرد کرد و موفقیت های خیلی خوبی به دست آورد.
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۲۵ آبان ۱۴۰۰آئودی چیکار کرده واسه لامبو ؟!
هیچی
اصلا هیچی
آئودی دقیقا نقش یک موز رو این وسط بازی کرده!
برادر من
اسطوره لامبورگینی یعنی کونتاش افسانه رو برو ببین ؛ کیفیت سر هم بندی قطعات داخل کابین و فیت اند فینیش افتضاحی داره ..
تازه اون موقع کونتاش پرچمدارش بود
حتی زیاد دور نریم
شما کیفیت داخل کابین اونتادور با مورسیه لاگو رو مقایسه کن
عین شوخی میمونه …
داخل گالاردو و مورسیه لاگو خیلی کسل کننده تر و چیپ تر از اوراکان و اونتادوره
اینجاست که مهندسی و دقت و ظرافت آلمانی خودشو نشون میده
کیفیت داخل lm002 هم که فاجعه به تمام معناس مقایسه با اوروس …
اگر آئودی لامبو رو نمیخرید الان هم شاهد کیفیت فاجعه بار کابین لابورگینی ها بودیم …
بعد شما میفرمایبد کع آئودی و گروه فولکس برا لامبو چیکار کردن ؟!!!!!
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰بهترین کامنته این پست بود منم از این معامله حسه خوبی ندارم.
لامبورگینی روز به روز داره آلمانی تر میشه و جالبه هیچ کس چیزی نمی گه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰اونتادور و سستو المنتو و وننو و اوروس و اوراکان و … به نظرم کار های زیادی کردهولی اگر بره زیر دست بی ام و بهتره
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰اینا همشون یا صرفا یه ماشین با بدنه متفاوت بودن یا همون محصولات گروهه فولکس واگن.
ماشینای جذابین اما دیگه شخصیت خودشونو ندارن. مطمئنن مک لارن هم میشه یه ماشینه آلمانی صرفا به آینه مک لارن. بنتلی و رولزرویس نمونه کامل این توافقات هستن به سختی میشه گفت ماشینه انگلیسی هستن.
پارسا
۲۶ آبان ۱۴۰۰خدایی از کجا این چیزا رو میارید ، فروش هم بنتلی هم رولزرویس عالیه ، لامبورگینی هم خیلی پیشرفت کرده ، برو فروش اونتادور و اوراکان ببین یا اوروس که از صدقه سر پلتفرم فولکس ساختنش
Moon
۲۵ آبان ۱۴۰۰فقط باید یه فن متعصب انگلیسی باشی که مدیریت ائودی و فولکس و حمایتشون از لامبورگینی چه مالی چه مهندسی رو نبینی اگه همین اوورس با پلتفرم LMB فولکس نبود الان باید با یه چیزی در حد مازراتی رو به رو بودیم
mehran911
۲۵ آبان ۱۴۰۰درود
این اتفاق چندان جالبی نیست حداقل واسه گروه فولکس به دلایلی که کاملا واضحه
هفته گذشته جلسه ای در گروه با حضور بلوم و دوزمان برگزار شد که به چه شکل تیمی از گروه در فرمول شرکت کنه متاسفانه یا خوشبختانه هر دو یعنی پورشه و آئودی مُصر هستند که حضور داشته باشن و چیزی که شنیده میشه اینه که فولکس به نوعی دنبال حضور هر دوی اونهاست ( حالا به هر نحوی )
آئودی هم دنبال “همکاری” با مکلارن خواهد بود و به قول خودشون در حال بررسی راه های همکاری هستن
به هر حال فردا یعنی چهارشنبه جلسه ای با عنوان به اصطلاح ” بررسی نحوه ورود آئودی به فرمول یک” برگزار خواهد شد و در این مورد صحبت خواهد شد اما بعید میدونم حداقل طی چند روز آینده نتیجه ی واضحی در این مورد منتشر بشه
در مورد داستان مکلارن هم در کل تا به امروز تصمیم رسمی گرفته نشده باید صبر کرد دید چی میشه
.
یکی از دوستان گفت سایت مترجم اضافه کرده که به نظرم اتفاق خیلی خیلی خوبی هستش
اما متاسفانه هنوز هم حضور پر رنگ ترول ها در عمده پست هایی که الان دیدم به قوت خودش باقیست
R@m!n
۲۵ آبان ۱۴۰۰وقتی امثاله تو دیگه کامنت نمیزارن و میشن یه بیننده کامنت ها هم اینطوری میشه مهران جان.
SF90 STRADALE
۲۵ آبان ۱۴۰۰سلام آقا مهران
امیدوارم حضور بیشتری داشته باشی در سایت و همزمان شر اندک ترول های سایت کم بشه
Moon
۲۵ آبان ۱۴۰۰کار بی ام و منطقی هستش ولی کار ائودی خیلی منطقی به نظر نمی رسه به نظرم بهتر بود ائودی مثل الفارومئو و استون مارتین یه تیم کوچک مثل هاس رو می خرید که بعدش بتونه با برند خودش وارد f1 بشه نه تامین کننده یا چیزی شبیه به این
Amir Ferrari
۲۶ آبان ۱۴۰۰آخه مکلارن ماشینه میخوان بخرن
Amir Ferrari
۲۶ آبان ۱۴۰۰آخه مکلارن ماشینه میخوان بخرن فقط فراری