آئودی و بامو هردو در حال الکتریکیسازی سبد محصولات خود هستند و تاکنون مدلهای برقی قدرتمندی را روانهٔ بازار کردهاند. حال کارواو در ویدئوی جدید خود قویترین مدل برقی این برندها یعنی RS E-Tron GT و iX M60 را در برابر هم قرار داده است. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ بامو مجموعاً ۶۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، موتورهای آئودی با تولید ۶۴۶ اسب بخار قدرت، قویتر از رقیب باواریایی هستند اما گشتاور ۸۳۰ نیوتن متری آنها کمتر است.
البته آئودی در وزن نسبت به بامو برتری دارد زیرا با ۲۳۴۷ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی از کراساوور ۲۵۸۴ کیلوگرمی رقیب سبکتر است. البته بخشی از این وزن بیشتر به خاطر باطریهای بزرگتر ۱۰۵ کیلووات ساعتی بامو در مقایسه با نمونههای ۸۴ کیلووات ساعتی آئودی است. در اولین درگ، بامو اصلاً شروع خوبی نداشت زیرا لانچ کنترل آن بهکندی درگیر شد و آنقدر از آئودی عقب افتاد که تا پایان ۴۰۰ متر امکان جبران نداشت. در درگ دوم اما شروع بامو بسیار بهتر بود و شاهد رقابت بسیار نزدیکتری بودیم. بااینحال، بازهم پیروزی به آئودی رسید که پس از ۱۱.۴ ثانیه از خط پایان عبور کرد درحالیکه iX این کار را در ۱۱.۸ ثانیه انجام داد.
سپس دو خودرو در دو مسابقهٔ رولینگ یکی از سرعت ۵۰ کیلومتر و دیگری از ۸۰ کیلومتر بر ساعت به رقابت پرداختند. در اولین رولینگ، بامو در ابتدا جلو افتاد اما نتوانست پیشتازی خود را حفظ کند و آئودی پیش از رسیدن به خط پایان از رقیب باواریایی پیشی گرفت. رولینگ دوم اما بسیار نزدیکتر بود و دو خودرو پابهپای هم پیش رفتند اما بااینحال، پیروزی بار دیگر به آئودی رسید که در هنگام عبور از خط پایان، کمی جلوتر بود. تنها بخشی که iX در آن برنده شد آزمایش ترمز بود که نتیجهٔ عجیبی بهحساب میآمد زیرا سدان آئودی با وجود وزن سبکتر، برای توقف به مسافت بیشتری نیاز داشت.
مشخصات فنی
آئودی RS E-Tron GT | بامو iX M60 | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۶۴۶ اسب بخار | ۶۱۹ اسب بخار |
گشتاور | ۸۳۰ نیوتن متر | ۱۱۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۴۷ کیلوگرم | ۲۵۸۴ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۵ هزار پوند | ۱۱۶,۹۰۵ پوند |
Alpha
۸ آبان ۱۴۰۱یا خدا این برقی ها چه گشتاورهایی دارن
میلاد زد ام
۸ آبان ۱۴۰۱پدال جان چرا پست نظرسنجی موتورسیکلت ها رو حذف کردی ؟
new reventon
۸ آبان ۱۴۰۱بخدا ix رو از نزدیک ببینم پکام میریزه
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱آلفا ، حرفت درسته ، iX توی فیلم مشخص نیست اما یه ماشین با کیفیت با فیت اند فینیش خیلی خوبه که سایز بزرگی هم داره ، من همیشه عکساشو میدیدم اما وقتی چندبار از نزدیک دیدم و حتی فرصت کردم کابینش رو هم ببینم سوپرایز شدم ، فهمیدم بیامو روی این ماشین وقت زیادی صرف کرده
Taha Malek
۸ آبان ۱۴۰۱بله درسته ولی متاسفانه مانور زیادی رو ix نداده با اینکه بی ام و تو این ماشین سنگ تموم گذاشته از ویژگی ترمیم پذیری جلو پنجره و طراحی داخلی عالیش با پرفورمنس و برد خوبش اگه بی ام و طبلیغات بهتری رو این ماشین میکرد میتونست براحتی جایگاه تسلا مدل y رو بخطر بندازه تنها مذیتش نسبت به ix جای بیشتر سرنشینان و بارعه
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۱طاها ، بیامو از نظر طراحی میتونست بهتر از تسلا هم باشه مخصوصاً طراحی داخلی که همه از تسلا ایراد میگیرن میگن خیلی ساده طراحی شده ، کابین بیمر زیبا تره
این ماشین خیلی زود بخاطر ورود سری ۴ برقی ، فیس لیفتهای پیدرپی SUVهای بنزینی و معرفی XM ، تقریباً فراموش شد..
Taha Malek
۹ آبان ۱۴۰۱خب من مشکلی با طراحیش ندارم
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱blackwing
رفیق کدوم کشور زندگی میکنی ؟
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۱من ایرانم ، ولی تو مسافرتهای خارجی فرصت این رو داشتم خیلی از ماشینای روز دنیا رو از نزدیک ببینم و کلی وقت داشتم که ازشون فیلم و عکس بگیرم ، از شلبی جیتی ۵۰۰ النور ۱۹۶۷ تا فراری F12 و رولز رویس فانتوم
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱مقایسه ی یک کوپه با یک شاسی بلند سنگین وزن ناعادلانه ترین نوع مسابقه ست
به آئودی عزیز باید گفت حالا تا کوپه تمام برقی بی ام و برسه با این شاسی بلند بی ام و مسابقه بده.خودتو گرم تا رقیبت بیاد
KF
۸ آبان ۱۴۰۱این چند وقته مگه چیز عادلانه هم دیدین؟
meysam
۸ آبان ۱۴۰۱علاوه بر وزن کمتر، احتمالا آیرودینامیک آئودی باید بهتر باشه و این تو نتیجه نهایی کمکش میکنه
طراحی آئودی بخصوص در نمای بغل واقعا زیباست
حامد
۸ آبان ۱۴۰۱۱۵ دقه ویدئو هست فقط ۳۰ ثانیش مفید بود
meysam
۸ آبان ۱۴۰۱بهمین دلیل من معمولن نگاه نمیکنم
فريد
۸ آبان ۱۴۰۱مت واتسونه دیگه دهنش گندس
PURIYA
۸ آبان ۱۴۰۱اره من اینترنت از کجا بیارم فیلمای ۲۰ دقیقه ای مت واتسون نگا کنم همش هم حرف میزنه ما هم که هیچی نمیفهمیم اگر بخوام فیلمو کامل نگا کنم ۳۰۰ مگابایت حداقل میبره
datsun
۸ آبان ۱۴۰۱چون یوتیوبر ها به ساعت نمایش و بازدید و لایک و تبلیغ و فلان از یوتیوب پول میگیرن علت طولانی بودنش همینه افزایش ساعت نمایش.
TML BN
۸ آبان ۱۴۰۱معلوم بود آئودی میبره ولی هر دوشون نچسبن مخصوصا آئودی اصلا آدم حس خوبی ازش نمیگیره باز تایکان خیلی بهتره
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱برقی آئودی ماشین زیباییه ها
ولی چراغ عقباش خیلی گنده ست
اگه باریکتر بچد خیلی مدرنتر میشد نمای عقبش
amir1400
۸ آبان ۱۴۰۱چرا وزن ب ام و انقدر زیاد هست !! ۲۶۰۰ کیلوگرم !!! بعد تسلا مدل x پلد با اینکه ۳ موتور الکتریکی داره و هیکلش هم به مراتب زرگتر هست وزنش ۲۰۰ کیلو سبک تر از ب ام و هست ، از نظر من علت اصلی باخت ب ام و هم وزن به شدت بالاش بود ، آخه ۲۶۰۰ کیلوگرم برای یه suv میان سایز !!
بهزاد
۹ آبان ۱۴۰۱تسلا x پلد با یکسری آپشن مثل صندلی ردیف سوم و زاپاس و ابزار و رینگ بزرگتر و… وزنش به ۲۶۰۴ کیلوگرم میرسه.
خیلی به وزن اعلامی پایه توجه نکنید چون خودروی نهایی از هر برندی ممکنه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم بیشتر دربیاد.
Khosrow
۸ آبان ۱۴۰۱E-tron چقدر زیباست / برقی نبود کلکسیونی میتونست بشه ..
Sobhan
۸ آبان ۱۴۰۱تنها آعودی که دوست دارم 🥰
GMA
۸ آبان ۱۴۰۱این واتسون چه دهن گشادی داره،چقدر حرف میزنه،خودش خسته نمیشه؟؟ کلا میشه همه اینارو تو دو دقیقه نشون داد.
Peyman.JDM
۸ آبان ۱۴۰۱اعودی از شرکتاییه که طراحیش افت نکرده
واقعا جذابه این ماشین rs etron❤️👌
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ آبان ۱۴۰۱داداش ی رو فشار بدی ئ میاد
SS
۸ آبان ۱۴۰۱واقعا برقی ها همه ی معادلات رو به هم زدن
ماشین 2.5 تنی با زمان 11 ثانیه ای در 400 متر شده یه چیز عادی!!! کی فکرش رو میکرد
تا چند سال قبل رپتور 3 تنی درگ رو در 15 ثانیه میرفت و همه برگ ریزان میشدن
نتایج تصادف با این ماشین ها هم جالب و مرگبار خواهد بود
علاوه بر شتاب بالا از نظر وزن تقریبا انگار با یه کامیونت خالی تصادف میشه و بعید میدونم ماشین های درونسوز با نصف این وزن هیچ شانسی داشته باشن
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۱RS E-Tron GT
❤BMW❤
۹ آبان ۱۴۰۱میدونم مقایسه این دوتا اشتباهه ولی ix اعجوبه ای هست که خیلی دوستداشتنی هست
Reza
۹ آبان ۱۴۰۱فقط بی ام و 👍👏🙂