آئودیبی ام و

درگ آئودی RS3 و بی ام و M240i، سدان پنج سیلندر یا کوپه شش سیلندر؟

در این درگ شاهد رقابت ب‌ام‌و M240i شش سیلندر با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و آئودی RS3 پنج سیلندر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود.

ب‌ام‌و M240i و آئودی RS3 رقبای مستقیمی نیستند اما چه کسی گفته است که مسابقات درگ همیشه باید بین خودروهای هم‌کلاس و هم‌سطح برگزار شود؟ بنابراین، برای اینکه عملکرد این دو خودروی آلمانی در برابر هم را ببینیم، یک M240i در نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive در باند فرودگاهی در آفریقای جنوبی به مصاف سدان انگولشتاتی رفته است. هرچند کوپهٔ باواریایی پیشرانهٔ بزرگ‌تری با یک سیلندر و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر در سینه دارد اما قدرت آن کمی از سدان آئودی کمتر است.

موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و در این ماشین ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۶ اسب بخار از موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت ضعیف‌تر است. بااین‌حال، گشتاور هردو خودرو یکسان و برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است اما حداکثر گشتاور ب‌ام‌و بسیار زودتر در دور ۱,۹۰۰ rpm ارائه می‌شود درحالی‌که این اتفاق در آئودی در دور ۲,۲۵۰ rpm رخ می‌دهد. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو ماشین در وزن است زیرا M240i بسیار سنگین‌تر بوده و با وزن ۱۶۹۰ کیلوگرم، ۱۱۵ کیلوگرمی از رقیب سنگین‌تر است.

هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند اما گیربکس ب‌ام‌و از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری است درحالی‌که آئودی از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند. با آغاز درگ، RS3 لانچ خیلی بهتری داشت درحالی‌که واکنش رانندهٔ M240i در شروع مسابقه می‌توانست بسیار بهتر باشد. درهرحال، آئودی برتری خود را حفظ کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۲ ثانیه یا چهاردهم ثانیه زودتر از ب‌ام‌و به پایان رساند. به نظر می‌رسد اگر M240i شروع بهتری می‌داشت این اختلاف بسیار کمتر می‌شد.

M240i در ابتدا صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه شد و اما بعداً ب‌ام‌و نسخهٔ محرک عقب آن را هم ارائه کرد و سپس نوبت به معرفی M2 با ۴۶۰ اسب بخار قدرت رسید. این پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۲ فعلاً به‌صورت محرک عرضه می‌شود اما شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ چهارچرخ محرک M2 هم وجود دارد که در این صورت قطعاً آئودی RS3 در درگ هیچ شانسی در برابر آن نخواهد داشت.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M240i

آئودی RS3

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۳۷۴ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۹۰ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
قیمت ۵۱,۸۹۵ دلار ۶۱,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    چه کسی گفته درگ حتما باید بین خودروهای هم سطح باشد ؟!!! عقل سلیم
    نباشد چه جذابیتی داره؟

    موافقم 20
    مخالفم 4
  2. امیرحسین

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ی سوال اگه تهران منطقه آزاد تجاری میشد چی میشد؟

    موافقم 2
    مخالفم 24
    1. Reza Waffen SS

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      سوالتون منو یاد اون مدیری انداخت که پیشنهاد ایجاد کشور قم رو داده بود

      موافقم 36
    2. Siyavash

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اونوقت به تهران منطقه آزاد میگفتن…

      موافقم 21
    3. TESLA

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      یه سوال اگه نهنگ ها پرواز میکردن چی میشد ؟

      موافقم 21
      مخالفم 1
    4. فريد

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دولت ورشکست میشد

      موافقم 10
      مخالفم 3
  3. آقا میلاد

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    النترا N همه رو حریفه 🤣🤣🤣🤣 .

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. TESLA

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      آها منظورت از النترا n همونی هست که کرولا gr اتوبوسی زدش ، یادم افتاد بله درست میگید 🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم 14
  4. SinaSVJ

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    بیریخت ترین بی ام و تاریخ کره زمین

    موافقم 11
    مخالفم 22
  5. TESLA

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از لحاظ پرفورمنس هر دو تو سطح خیلی بالایی هستن ( به نسبت قیمتی که دارن ) ولی از نظر طراحی خداییش این نسل سری ۲ خیلی بی ریخت هست بنابراین اگه یه روزی بخوام بین این دو یکی رو انتخاب کنم ، قطعا آئودی رو بر میدارم

    موافقم 16
    مخالفم 3
  6. محمدهادی

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    آقا حساب نبود،فقط یبار انجام شد و اون هم بی ام و لحظه اول مکث کرد
    ای بر پدر اون راننده که پشت بی ام و نشسته بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا