در این درگ شاهد رقابت بامو M240i شش سیلندر با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و آئودی RS3 پنج سیلندر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهیم بود.
بامو M240i و آئودی RS3 رقبای مستقیمی نیستند اما چه کسی گفته است که مسابقات درگ همیشه باید بین خودروهای همکلاس و همسطح برگزار شود؟ بنابراین، برای اینکه عملکرد این دو خودروی آلمانی در برابر هم را ببینیم، یک M240i در نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive در باند فرودگاهی در آفریقای جنوبی به مصاف سدان انگولشتاتی رفته است. هرچند کوپهٔ باواریایی پیشرانهٔ بزرگتری با یک سیلندر و ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر در سینه دارد اما قدرت آن کمی از سدان آئودی کمتر است.
موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو در این ماشین ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۲۶ اسب بخار از موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت ضعیفتر است. بااینحال، گشتاور هردو خودرو یکسان و برابر با ۵۰۰ نیوتن متر است اما حداکثر گشتاور بامو بسیار زودتر در دور ۱,۹۰۰ rpm ارائه میشود درحالیکه این اتفاق در آئودی در دور ۲,۲۵۰ rpm رخ میدهد. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو ماشین در وزن است زیرا M240i بسیار سنگینتر بوده و با وزن ۱۶۹۰ کیلوگرم، ۱۱۵ کیلوگرمی از رقیب سنگینتر است.
هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهره میبرند اما گیربکس بامو از نوع هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری است درحالیکه آئودی از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند. با آغاز درگ، RS3 لانچ خیلی بهتری داشت درحالیکه واکنش رانندهٔ M240i در شروع مسابقه میتوانست بسیار بهتر باشد. درهرحال، آئودی برتری خود را حفظ کرد و ۴۰۰ متر را در ۱۲ ثانیه یا چهاردهم ثانیه زودتر از بامو به پایان رساند. به نظر میرسد اگر M240i شروع بهتری میداشت این اختلاف بسیار کمتر میشد.
M240i در ابتدا صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه شد و اما بعداً بامو نسخهٔ محرک عقب آن را هم ارائه کرد و سپس نوبت به معرفی M2 با ۴۶۰ اسب بخار قدرت رسید. این پرچمدار خانوادهٔ سری ۲ فعلاً بهصورت محرک عرضه میشود اما شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ چهارچرخ محرک M2 هم وجود دارد که در این صورت قطعاً آئودی RS3 در درگ هیچ شانسی در برابر آن نخواهد داشت.
مشخصات فنی
بامو M240i | آئودی RS3 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو |
قدرت | ۳۷۴ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۹۰ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۱,۸۹۵ دلار | ۶۱,۹۹۵ دلار |
فريد
۲۸ دی ۱۴۰۱چه کسی گفته درگ حتما باید بین خودروهای هم سطح باشد ؟!!! عقل سلیم
نباشد چه جذابیتی داره؟
امیرحسین
۲۸ دی ۱۴۰۱ی سوال اگه تهران منطقه آزاد تجاری میشد چی میشد؟
Reza Waffen SS
۲۸ دی ۱۴۰۱سوالتون منو یاد اون مدیری انداخت که پیشنهاد ایجاد کشور قم رو داده بود
Siyavash
۲۸ دی ۱۴۰۱اونوقت به تهران منطقه آزاد میگفتن…
TESLA
۲۸ دی ۱۴۰۱یه سوال اگه نهنگ ها پرواز میکردن چی میشد ؟
فريد
۲۸ دی ۱۴۰۱دولت ورشکست میشد
آقا میلاد
۲۸ دی ۱۴۰۱النترا N همه رو حریفه 🤣🤣🤣🤣 .
TESLA
۲۸ دی ۱۴۰۱آها منظورت از النترا n همونی هست که کرولا gr اتوبوسی زدش ، یادم افتاد بله درست میگید 🤣🤣🤣🤣🤣
SinaSVJ
۲۸ دی ۱۴۰۱بیریخت ترین بی ام و تاریخ کره زمین
TESLA
۲۸ دی ۱۴۰۱از لحاظ پرفورمنس هر دو تو سطح خیلی بالایی هستن ( به نسبت قیمتی که دارن ) ولی از نظر طراحی خداییش این نسل سری ۲ خیلی بی ریخت هست بنابراین اگه یه روزی بخوام بین این دو یکی رو انتخاب کنم ، قطعا آئودی رو بر میدارم
محمدهادی
۲۸ دی ۱۴۰۱آقا حساب نبود،فقط یبار انجام شد و اون هم بی ام و لحظه اول مکث کرد
ای بر پدر اون راننده که پشت بی ام و نشسته بود!