خودروهای چهارچرخ محرک از مزیتهایی برخوردار هستند و در جاهایی که خودروهای محرک عقب یا جلو دچار مشکل میشوند چسبندگی خوبی را ارائه میکنند. بااینحال، سیستم AWD هم مثل بسیاری از چیزهای خوب، مضراتی را هم به همراه دارد. این سیستم به وزن خودرو اضافه میکند و میتواند روی پرفورمنس خودرو در پیست تأثیر منفی بگذارد. حال کارواو در ویدئوی جدید خود در یک درگ هیجانانگیز، آئودی RS3 چهارچرخ محرک را در برابر بامو M3 محرک عقب قرار داده است.
آئودی به چهارچرخ خود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل میدهد که توسط یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید میشود. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا میکند که از لانچ کنترل هم برخوردار است. بامو M3 اما با برخورداری از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور، قویتر است اما تمام این نیرو که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بیرون میآید و در اختیار یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل قرار میگیرد، فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. همچنین M3 با ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن به میزان قابلتوجهی از آئودی ۱۵۷۰ کیلوگرمی سنگینتر است.
بامو روی کاغذ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی باید این اختلاف را از بین ببرد یا لااقل کاهش دهد. این یعنی هرکدام از این خودروها مزایا و معایب خاص خود را دارند که میتواند موجب شکست یا پیروزی آنها شود اما نتیجهٔ درگ به لانچ M3 بستگی دارد زیرا این ماشین در دو درگ اول لانچ خیلی خوبی نداشت و هردو بار از رقیب هاچبک شکست خورد. بااینحال، بامو در درگ سوم درخشید و با لانچی عالی، فقط کمی از RS3 عقب افتاد که در ادامه آن را جبران کرده و پیروز شد. این سدان آلمانی پس از ۱۱.۸ ثانیه از خط پایان رد شد درحالیکه هاچبک آئودی این کار را در ۱۲ ثانیه انجام داد.
نتیجهٔ مسابقههای رولینگ هم تفاوتی نداشت و بازهم M3 آئودی را در آینهٔ عقب خود میبیند. در آخر نیز آزمایش ترمز برگزار میشود که در اینجا هم سدان بامو با وجود وزن بیشتر پیروز میشود. این یعنی RS3 با بهره بردن از وزن کمتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم نتوانست حریف M3 قدرتمند شود. بااینحال، پرفورمنسی که این هاچبک آتشین با این قیمت ارائه میکند واقعاً چشمگیر است.
مشخصات فنی
بامو M3 | آئودی RS3 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۶۶۰ پوند | ۵۰,۹۰۰ پوند |
بردیا
۲۲ اسفند ۱۴۰۰خدایی بی ام و ماشین خوبی ساخته ولی جلوپنجره …..
Clean energy (صیانت!)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰باشه باو
VIPER
۲۲ اسفند ۱۴۰۰قبلنا یادم میومد دوستان میگفتن چون اول رونمایی هست و بیمر تو جلو پنجره ش یه جورایی ساختار شکنی کرده اینطور به نظر میرسه که رخ ماشین یکم زشته ولی رفته رفته بهش عادت میکنین و زیباییش مشخص میشه،
بنظرم راست میگفتن جلو پنجره ش عالی نیست ولی خب خیلی به ماشین میاد
Mad.z.Max
۲۸ اسفند ۱۴۰۰جلوپنجرش فاجعس، فااااجعههه
viper2
۲۲ اسفند ۱۴۰۰هر چی باشه بازم بی ام و رو انتخاب میکنم .
درگای واتسون هم خیلی اعتباری ندارن مثلا درگ دیمن با توربو اس . کجاش اعتبار داشت؟ . و هزار تا درگ دیگه
Clean energy (صیانت!)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰نمیفهمن با همچین ماشینایی خوب لانچ کنن
جدای از اون زمینشونم جالب نیست
ماشینای ۴ چرخ و ماشینایی که بشه راحت لانچ کرد تو این مسیر خوب عمل می کنن
viper2
۲۲ اسفند ۱۴۰۰زمینشون که مشخصه خوب نیست ولی به نظر من اینا اول باید لانچ و درگ رو با ماشینای ساده تر امتحان کنن . مثلا دنده دستی تک کلاچه . به خاطر اینکه هر چی خود ماشین سیستم های لانچ کنترل و سیستم های ضد لغزش و این چیزا داشته باشه کار برای راننده راحت تر میشه و راننده دیگه رسما مهارتی نداره و فقط گاز میده . اما اگه بخواد دنده رو خودش عوض کنه و لانچ رو خودش دور موتور رو تنظیم کنه باید مهارت داشته باشه . این واتسون اینقدر ماشینای گرون قیمت سوار شده که کل درگ رو ماشین انجام میده که دیگه خودش هنر نداره بیشتر ماشینه هنر داره 😅
Clean energy (صیانت!)
۲۲ اسفند ۱۴۰۰دقیقا
خارجیا بیشترشون به ماشین اتومات عادت کردن و به قولی توی دنده دستی یکم نوب میزنن…
باید بدیش دست کسی که حرفه ای باشه…، یه عمر دستی کار کرده باشه
1123
۲۲ اسفند ۱۴۰۰با سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس دابل کلاچ و وزن کمتر آئودی همین نتیجه قابل انتظار نبود؟
سهیل
۲۲ اسفند ۱۴۰۰بسیار عالی. هر نتیجه دیگه ای غیر از این عجیب بود
هیچکس
۲۲ اسفند ۱۴۰۰تو این درگ بی.ام.و برای هر کیلوگرم اسب بخار بیشتری نسبت به آئودی دریافت میکنه
بیام.و 29.4% اسب بخار به ازای هر کیلوگرم
آئودی 25.4% اسب بخار به ازای هر کیلوگرم
Jdm باز
۲۲ اسفند ۱۴۰۰عاشق هر دوشون هستم
اللخصوص m3
Jdm باز
۲۲ اسفند ۱۴۰۰گاز ورمه گاز ورمه
گاز ورمممهه
گاز ورمهههههههه
گده بو گاز ور
R@m!n
۲۲ اسفند ۱۴۰۰تو همه کلاس هایی که بی ام و هست به جز فول سایز لاکچری (s class) رقبای آلمانیشو کاملا شکست میده.
کیفیت عالی، پرفورمنس خیره کننده، بالا رفتن قابلیت اطمینان، ظاهر نه چندان زیبا که حالا اون سلیقه ای هست.
حسین دهمرد
۲۲ اسفند ۱۴۰۰قیمت آئودی بسیار منصفانه تر هست. ولی خب رخ بیمر
HORCH AUTO UNION AUDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۱آئودی عشقی! خوش چهره زمینو از جا بکن آئودی یک علف هم نزار.