آئودیبی ام و

درگ استیشن‌های اسپرت آلمانی، آئودی RS6 در برابر بی‌ام‌و M3 تورینگ

در این درگ شاهد تقابل جذاب دو استیشن جذاب و قدرتمند آلمانی هستیم که هرچند در یک کلاس نیستند اما پرفورمنسی نزدیک به هم دارند.

هرچند بین آئودی RS6 آوانت و ب‌ام‌و M3 تورینگ از لحاظ قدرت، پیشرانه، گیربکس و وزن تفاوت‌های قابل‌توجهی وجود دارد ولی هردو استیشن‌های پرفورمنس بالای آلمانی هستند که کارایی و سرعت را باهم ترکیب می‌کنند و حالا کارواو آن‌ها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. در این ویدئو شرایط آب و هوایی خیلی خوب نیست و بنابراین خودروها به کشش بیشتری نیاز خواهند داشت اما هیچ‌کدام از این بایت نگرانی ندارد زیرا RS6 و M3 تورینگ هردو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

بااین‌حال، در تقابل این دو ماشین، کفهٔ ترازو کمی به نفع آئودی است زیرا این خودرو در یک کلاس بالاتر از رقیب باواریایی قرار می‌گیرد. در سینهٔ RS6 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. زیر کاپوت ب‌ام‌و هم دو توربوشارژر پنهان شده که البته به یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی متصل هستند تا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ بنابراین، آئودی از لحاظ قدرت برتری قابل‌توجهی نسبت به ب‌ام‌و دارد اما در وزن برتری با استیشن باواریایی‌ها است.

ازآنجایی‌که RS6 خودروی بزرگ‌تری از M3 تورینگ است، ۲۰۷۵ کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابل‌توجهی از وزن ۱۸۶۵ کیلوگرمی رقیب کوچک‌تر خود بیشتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند که کشش و هندلینگی عالی را فراهم می‌کند اما سیستم کواتروی آئودی به دلیل چسبندگی عالی خصوصاً در شرایط آب و هوایی نامساعد شهرت دارد؛ اما آیا این می‌تواند باعث برتری استیشن انگولشتاتی‌ها در این درگ بارانی شود؟

در این ویدئو چندین درگ برگزار می‌شود تا خودروها به بهترین کشش خود در هنگام لانچ دست پیدا کنند. در این حالت، M3 تورینگ با وجود قدرت کمتر و قرارگیری در یک کلاس پایین، حریف RS6 می‌شود و رقیب قدرتمند خود را مغلوب می‌کند. این نشان می‌دهد که ساخته‌های ب‌ام‌و حتی برای خودروهای قوی‌تر و گران‌تر از خود هم رقبای خطرناکی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. mercedes-lover

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    RS6 سلطان بدون رقیب این کلاس هست بدون در نظر گرفتن هر نتیجه ای

    موافقم 24
    مخالفم 47
    1. مهران

      ۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      دقیقا حرفات یه معنی میده….
      جدای از انتخاب شخصی

      موافقم 17
      مخالفم 2
  2. 13

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فیلم سینمایی اگه میتونی منو بگیر با بازی درخشان بی ام و

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. محمدهادی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      یکی از زیباترین درگ های این ماه های اخیر بود که دیدم
      دوبازیگر جذاب از یک اتاق خاصصص

      1. محمدهادی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2390 ديدگاه)

        آقا سلطان BMW انگار نیت کرده هرچی جلوش قرار میدنو شکست بده
        جریان چیه؟!
        لامصب تو باک ماشینات چی میریزی😂😂
        بیمر عشششق اولین و آخرینه❤️❤️❤️❤️

  3. Reza Waffen SS

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    RS6 انتخابم 👍

    موافقم 12
    مخالفم 37
  4. بهنام

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (903 ديدگاه)

    دوست دارم هرچه زودتر نسل جدید سری سه و چهار معرفی بشه . سابقه نداشته یه مدل ب ام و انقدر بدترکیب باشه . علاوه بر جلوپنجره ، چراغ های ب ام و هم جالب نیستن و مدلهای ارزونتر رو تداعی میکنن . دوست دارم نسل جدیدش هرچه سریعتر معرفی بشه اگه مدل جدید طوری نباشه که بگیم باز صدرحمت به مدل قبلش .

    موافقم 6
    مخالفم 18
  5. R/T

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بی ام و معرکه است

    موافقم 24
    مخالفم 3
  6. مهردادکمال

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1963 ديدگاه)

    لعنتی یبار دوم شو!!!

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      1. محمدهادی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2390 ديدگاه)

        پرچمدار و صاحب سبک اتاق استیشن های جهانو زد🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
        لعنت لهت بی ام و😂🤣

  7. امیررضا

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    جون! ماشاالله بی‌ام‌و، بنازم
    ولی از حق نگذریم RS6 بینهایت زیبا و خاصه. اصلا کلاس می‌باره از رخ و رینگ و چهرش.

    موافقم 24
    مخالفم 2
  8. R@min

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    موتور و گیربکس آئودی تقریبا مدل رام شده در اوروس و بقیه کراس های فولکس هست که سیستم کواترو در درگ بیشتر از ۷۰% قدرت رو به عقب می فرسته اما اینجا برتری بی ام و در سیستم x-drive هست که عملکرد ثابتی نداره و میزان انتقال قدرت لحظه ای تغییر می کنه و البته قدرت واقعی موتور هم مشخصا ۲۰ تا ۴۰ اسب بیشتره که دیگه کار همیشگی بی ام و هست.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  9. ❤BMW❤

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    هر دو عالی و رخ وحشتناک خفن و گنگ 😅
    ❤️‍🩹

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      دقیقا هر دو عالین هر دو بیست بیست هستند تو این جور مقایسه ها که موتورهای قدرتمند و سیستمهای انتقال قدرت و بقیه موارد تا حدودی شبیه همدیگه عمل میکنن دیگه شتاب که زیر ۵ ثانیه باشه حالا نیم ثانیه کندتر یا سریعتر توفیری نمیکنه چون سومر اسپرت که نیستن به نظرم هر دو عالین فقط اسمها و احساسات طرفدارهای دو آتیشه فرق میکنه واقعا هر دو سرآمد و قدرتمند هستند بحث سر نمره ۱۹/۵و ۱۹/۷۵ هست اینجا😅😅

  10. محمدهادی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2390 ديدگاه)

    آره بااااو
    اصن برنده بودن مهم نیس اینجا
    مهم زیبایی و خاص بودن این اتاقه که به زیبایی هرچه تمام تر دو شرکت به تصویر کشیدنش
    چقد حال میده این اتاق
    شوتینگ بریکی هستن برا خودشون
    دو سردار با وقار❤️❤️😢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا