از بین افراطیترین نسخههای آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و بامو سری ۵ با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
وقتی حرف از خودروهای خانوادگی اسپرت میشود، بدون شک برندهای آلمانی اولین نامهایی هستند که به ذهن میآیند زیرا شرکتهایی مثل مرسدس بنز، بامو و آئودی دههها است که به تولید بهترین سدانها و استیشنهای اسپرت جهان مشغول هستند. حال سه نمونه از بهترین و قویترین مدلهای خانوادگی پرفورمنس این سه شرکت گرد هم جمع شدهاند تا طی رقابتی جذاب و هیجانانگیز، یکبار دیگر سریعترین خودروی این مثلث افسانهای تمام آلمانی را مشخص کنند.
یکی از مدعیان بزرگ این جمع، بامو M5 CS است. این خودرو با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن و پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، سبکترین و قویترین عضو گروه محسوب میشود. علاوه بر این، میدانیم که بامو معمولاً قدرت خودروهای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند و آزمایشهای داینو نشان دادهاند که M5 CS درواقع حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
اگر اعداد اعلامی را برای بامو در نظر بگیریم، آئودی RS6 GT با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربویی که ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، بسیار به آن نزدیک است درحالیکه گشتاور بسیار بیشتری برابر با ۸۵۰ نیوتن متر دارد. بااینحال، ازآنجاییکه RS6 یک استیشن است، با وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم، از هردو سدان رقیب سنگینتر است. در آخر هم به ضعیفترین و قدیمیترین عضو گروه یعنی مرسدس E63 S AMG میرسیم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این ماشین کمی از آئودی سبکتر و از بامو سنگینتر است. هر سه خودرو هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
ازآنجاییکه لانچ کنترل بامو زمانی که چرخها دچار هرزگردی میشوند انتقال نیرو را قطع میکند، در دو درگ اول آئودی بهراحتی پیروز شد درحالیکه مرسدس حرفی برای گفتن نداشت. خوشبختانه اما رانندهٔ M5 CS قسمتی از مسیر که کمتر خیس باشد را پیدا میکند و حالا بامو توان واقعی خود را نشان میدهد. در هر سه درگی که از این طریق انجام میشود، M5 به پیروزی میرسد و تایم ۱۱ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه آئودی با وجود که تلاش زیادی از خود نشان داد ولی نتوانست تایمی بهتر از ۱۱.۳ ثانیه ثبت کند. جایگاه سوم هم به مرسدس با تایم ۱۱.۵ ثانیه رسید.
در مسابقات رولینگ بازهم بامو از همه سریعتر است ولی حالا مرسدس آئودی را پشت سر میگذارد. البته در ادامه E63 به دلیل روشن شدن چراغ چک، از رقابت خارج شد و مسابقات رولینگ بعدی فقط بین آئودی و بامو انجام شد. M5 CS در این مسابقات همچنان پیشتاز ماند و RS6 GT صرفاً در آزمایش ترمز توانست انتقام ضعیف از رقیب باواریایی بگیرد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS6 GT | بامو M5 CS | مرسدس E63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۱۹۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۹۸,۹۰۰ دلار | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۱۱۳,۹۵۰ دلار |
مازیار
۲۷ آبان ۱۴۰۳اوه اوه جیگر سفیدو دیدین؟
جرمی کلارکسون
۲۷ آبان ۱۴۰۳سلطان سدان ها M5 رو دیدی؟😈👑
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳سلطان که نه ولی خب
Nismo
۲۷ آبان ۱۴۰۳سلطان سدان فقط دوج چارجر و کادیلاک ct5
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳ایولله خوشم میاد رو هوا میگیری مطلبو👌
Siyavash
۲۷ آبان ۱۴۰۳هر سه تا ماشین که آوردن عالی هستن مخصوصا m5cs درگ برابری بود از نظر قدرت و کلاس…
هر سه تاشون به شدت دلبری میکنن ولی کاشکی یه نمایند از آمریکا مثلا بلک وینگ یا یه نماینده از انگلیس مثل بنتلی میاوردن البته بنتلی تویه این کلاس مدلی نداره ولی فلاوینگ رو داره که یه کلاس بالاتر هست اونم در نوع خودش جالب میشد…
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳CT5 میومد میباخت چون دف عقبه.
Nismo
۲۷ آبان ۱۴۰۳طاها: اینا هم حالت دف عقب دارن واسه درفت و اینا
همه شون رو روی حالت دف عقب میذاشتن مسابقه میدادن
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳اینم حرفیه، اگه بشه با همون حالت درگ رو تا ته برن که دقیقا شرایط برابر میشه خیلی خوب میشه.
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۳آره سی تی فایو به خاطر دف عقب شتابش یکم کمتره ولی قدرت و سرعتش بیشتر از اوناست
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳من که خودم CT5 رو ترجیه میدم ولی اگه به قول نیسمو اونا هم بذارن رو دف عقب اون موقع جالب میشه.
خیلی جالبه با اینکه اونا دو دف هستن و CT5 تک دف ولی اخلاف شتاب کمتر از 1 ثانیه اس.
اگر اشتباه نکنم CT5-V نسخه تمام چرخ متحرک داره ولی برا نسخه بلک وینگ نذاشتن.
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۳منم سی تی فایو رو ترجیح میدم ولی بنظر من تو سدان های درون سوز اول چارجر بعد کادیلاک
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳چارجر اونم از نوع هلکت ردآی جیل بریک.
من مورد علاقه ترینام چارجر و CT5 و لکسوس GS ان ولی فک کنم دیگه تولید نمیشه.
Nismo
۲۷ آبان ۱۴۰۳xdrive و 4matic بنز و بی ام و در برابر کواترو آئودی مثل سیستم انتقال قدرت دوچرخه میمونن
Iman 007
۲۷ آبان ۱۴۰۳کواترو اولین سیستم چهار چرخ محرک توی رالی بود و خیلی عملکرد فوق العاده ای داشت
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳عاشق کواترو ام
Kiarash
۲۷ آبان ۱۴۰۳۳ تا ژرمن جذاب 👏🇩🇪
ولی آئودی ترکوند و آئودی عملکرد بهتری تو این سال ها از بی ام و و بنز داشت
Iman 007
۲۷ آبان ۱۴۰۳سه تا عشق اما چرا نسل قبل بنز رو آوردن اگه نسل جدید رو میاوردن شرایط تغییر میکرد
NGU
۲۷ آبان ۱۴۰۳البته بخاطر شرایط نامساعد تایم های خوبی نزدن
این e63 قدیمی نسل w213 تایم ۱۱ تا ۱۱.۱ داره
m5cs هم تایم ۱۰.۶ ثبت کرده
m8
۲۷ آبان ۱۴۰۳m5 واقعا عالیه
مهردادکمال
۲۷ آبان ۱۴۰۳یکی از بزرگترین نقاط قوت بی ام و وزن خیلی مناسبش بود ولی نسل جدید فوق العاده سنگین شده .من یکی نسل قبل رو خیلی میپسندم .اتفاقا چهره منسجم و پخته تر هم داشت و قشنگ دی ان ای بی ام و رو توی نقطه به نقطه اون میشه دید اما نسل جدید این جور نیست.نمای پشت نسل جدید به هیچ وجه نه پختگی داره نه میشه تشخیص داد بی ام و هست
𝐀𝐥𝐢
۲۷ آبان ۱۴۰۳الان که میبینم واقعا حیف نبود m5 رو ازین چهره به این خوبی به خوک زشت تبدیلش کردن؟
hosen
۲۷ آبان ۱۴۰۳چقدر این rs6 خوشگله اخه!
ولی انتخابم m5 cs. بی ام و یچی زده تا ده سال دیگه ام جوابه
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳انتخابم به ترتیب آراس 6، ای 63، ام5
مهران شاهوار
۲۷ آبان ۱۴۰۳شما بایدم این انتخابت باشه…
🚶♂️
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳چطور؟
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳توروخدا منم درجریان بذارید به چی دیس لایک میدید من خودم نمیدونم😂
Pouriya
۲۷ آبان ۱۴۰۳به سلطان دیس نده تا دیس نخوری
پادشاه ماشین های سدان بی ام و M5 CS🔱
Taha Ayoobi
۲۸ آبان ۱۴۰۳آها به خاطر ام5؟
خب پس دیس بدید.
نویدی
۲۸ آبان ۱۴۰۳زخم خورده از M5🤣
Taha Ayoobi
۲۸ آبان ۱۴۰۳بر اساس سلیقه گفتم به عملکردشون کاری ندارم.
Saeed Jame
۲۷ آبان ۱۴۰۳جاااانم به m5cs عاشق این لعنتیم همشون قابل احترام و جذاب ولی علاقه شخصیم فقط bmw
Ali
۲۷ آبان ۱۴۰۳تمام مجلات دارن m5 جدید رو تست میکنن ولی پدال هنوز مطلبی نزاشته
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ آبان ۱۴۰۳سه هفته پیش نوشتیم شما ندیدی
https://www.pedal.ir/bmw/2025-bmw-m5-review/
بیاد ایران خودمون هم تست می کنیم
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳😂
رامتین
۲۷ آبان ۱۴۰۳مشخصا M5 گزینه برتر هست.
Taha Ayoobi
۲۷ آبان ۱۴۰۳آراس 6 بالا فک کنم همین مدل باشه
https://www.pedal.ir/audi/audi-rs6-avant-gt-review/
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۳چه استایل و رخی داره آئودی انتخابم صد در صد آئودی هنور که هنوزه طراحی و اصالتشو فراموش نکرده
ابوالفضل
۲۹ آبان ۱۴۰۳معلوم بود مرسدس حریف اون دو نمیشه
گفتم بی ام و باید پیروز میشه تو دو تا درگ اول لانچ خوبی نداشت
ولی هم m5 هم rs6 خیلی نزدیک بودن
یه راننده غفلت میکرد اون یکی برنده بود
ولی صدای rs6 اگر soft limit نداشت فوق العاده میشد
M power
۳ آذر ۱۴۰۳درگ جذابی بود
و البته فقط m5 cs