آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ خانوادگی‌های 11 ثانیه‌ای! بی ام و M5 CS، مرسدس E63 S و آئودی RS6 GT

از بین افراطی‌ترین نسخه‌های آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری ۵ با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

وقتی حرف از خودروهای خانوادگی اسپرت می‌شود، بدون شک برندهای آلمانی اولین نام‌هایی هستند که به ذهن می‌آیند زیرا شرکت‌هایی مثل مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی دهه‌ها است که به تولید بهترین سدان‌ها و استیشن‌های اسپرت جهان مشغول هستند. حال سه نمونه از بهترین و قوی‌ترین مدل‌های خانوادگی پرفورمنس این سه شرکت گرد هم جمع شده‌اند تا طی رقابتی جذاب و هیجان‌انگیز، یک‌بار دیگر سریع‌ترین خودروی این مثلث افسانه‌ای تمام آلمانی را مشخص کنند.

یکی از مدعیان بزرگ این جمع، ب‌ام‌و M5 CS است. این خودرو با ۱۸۲۵ کیلوگرم وزن و پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، سبک‌ترین و قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. علاوه بر این، میدانیم که ب‌ام‌و معمولاً قدرت خودروهای خود را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند و آزمایش‌های داینو نشان داده‌اند که M5 CS درواقع حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

اگر اعداد اعلامی را برای ب‌ام‌و در نظر بگیریم، آئودی RS6 GT با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربویی که ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، بسیار به آن نزدیک است درحالی‌که گشتاور بسیار بیشتری برابر با ۸۵۰ نیوتن متر دارد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که RS6 یک استیشن است، با وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم، از هردو سدان رقیب سنگین‌تر است. در آخر هم به ضعیف‌ترین و قدیمی‌ترین عضو گروه یعنی مرسدس E63 S AMG می‌رسیم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این ماشین کمی از آئودی سبک‌تر و از ب‌ام‌و سنگین‌تر است. هر سه خودرو هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

ازآنجایی‌که لانچ کنترل ب‌ام‌و زمانی که چرخ‌ها دچار هرزگردی می‌شوند انتقال نیرو را قطع می‌کند، در دو درگ اول آئودی به‌راحتی پیروز شد درحالی‌که مرسدس حرفی برای گفتن نداشت. خوشبختانه اما رانندهٔ M5 CS قسمتی از مسیر که کمتر خیس باشد را پیدا می‌کند و حالا ب‌ام‌و توان واقعی خود را نشان می‌دهد. در هر سه درگی که از این طریق انجام می‌شود، M5 به پیروزی می‌رسد و تایم ۱۱ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که آئودی با وجود که تلاش زیادی از خود نشان داد ولی نتوانست تایمی بهتر از ۱۱.۳ ثانیه ثبت کند. جایگاه سوم هم به مرسدس با تایم ۱۱.۵ ثانیه رسید.

در مسابقات رولینگ بازهم ب‌ام‌و از همه سریع‌تر است ولی حالا مرسدس آئودی را پشت سر می‌گذارد. البته در ادامه E63 به دلیل روشن شدن چراغ چک، از رقابت خارج شد و مسابقات رولینگ بعدی فقط بین آئودی و ب‌ام‌و انجام شد. M5 CS در این مسابقات همچنان پیشتاز ماند و RS6 GT صرفاً در آزمایش ترمز توانست انتقام ضعیف از رقیب باواریایی بگیرد.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS6 GT ب‌ام‌و M5 CS مرسدس E63 S
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
قیمت ۱۹۸,۹۰۰ دلار ۱۴۳,۹۹۵ دلار ۱۱۳,۹۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1112 ديدگاه)

    اوه اوه جیگر سفیدو دیدین؟

    موافقم 14
    مخالفم 13
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      سلطان سدان ها M5 رو دیدی؟😈👑

      موافقم 38
      مخالفم 9
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5128 ديدگاه)

        سلطان که نه ولی خب

        موافقم 4
        مخالفم 43
        1. Nismo

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1669 ديدگاه)

          سلطان سدان فقط دوج چارجر و کادیلاک ct5

          موافقم 5
          مخالفم 45
        2. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          ایولله خوشم میاد رو هوا میگیری مطلبو👌

          موافقم 0
          مخالفم 32
  2. Siyavash

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (973 ديدگاه)

    هر سه تا ماشین که آوردن عالی هستن مخصوصا m5cs درگ برابری بود از نظر قدرت و کلاس…
    هر سه تاشون به شدت دلبری میکنن ولی کاشکی یه نمایند از آمریکا مثلا بلک وینگ یا یه نماینده از انگلیس مثل بنتلی میاوردن البته بنتلی تویه این کلاس مدلی نداره ولی فلاوینگ رو داره که یه کلاس بالاتر هست اونم در نوع خودش جالب میشد…

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (5128 ديدگاه)

      CT5 میومد میباخت چون دف عقبه.

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. Nismo

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1669 ديدگاه)

        طاها: اینا هم حالت دف عقب دارن واسه درفت و اینا
        همه شون رو روی حالت دف عقب میذاشتن مسابقه میدادن

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          اینم حرفیه، اگه بشه با همون حالت درگ رو تا ته برن که دقیقا شرایط برابر میشه خیلی خوب میشه.

          مخالفم 11
      2. سوشیانت

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3751 ديدگاه)

        آره سی تی فایو به خاطر دف عقب شتابش یکم کمتره ولی قدرت و سرعتش بیشتر از اوناست

        موافقم 2
        مخالفم 15
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          من که خودم CT5 رو ترجیه میدم ولی اگه به قول نیسمو اونا هم بذارن رو دف عقب اون موقع جالب میشه.
          خیلی جالبه با اینکه اونا دو دف هستن و CT5 تک دف ولی اخلاف شتاب کمتر از 1 ثانیه اس.
          اگر اشتباه نکنم CT5-V نسخه تمام چرخ متحرک داره ولی برا نسخه بلک وینگ نذاشتن.

          موافقم 2
          مخالفم 13
        2. سوشیانت

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3751 ديدگاه)

          منم سی تی فایو رو ترجیح میدم ولی بنظر من تو سدان های درون سوز اول چارجر بعد کادیلاک

          موافقم 1
          مخالفم 13
        3. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          چارجر اونم از نوع هلکت ردآی جیل بریک.
          من مورد علاقه ترینام چارجر و CT5 و لکسوس GS ان ولی فک کنم دیگه تولید نمیشه.

          موافقم 1
          مخالفم 13
  3. Nismo

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1669 ديدگاه)

    xdrive و 4matic بنز و بی ام و در برابر کواترو آئودی مثل سیستم انتقال قدرت دوچرخه میمونن

    موافقم 10
    مخالفم 21
    1. Iman 007

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      کواترو اولین سیستم چهار چرخ محرک توی رالی بود و خیلی عملکرد فوق العاده ای داشت

      موافقم 6
      مخالفم 6
    2. Taha Ayoobi

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (5128 ديدگاه)

      عاشق کواترو ام

      موافقم 4
      مخالفم 4
  4. Kiarash

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    ۳ تا ژرمن جذاب 👏🇩🇪
    ولی آئودی ترکوند و آئودی عملکرد بهتری تو این سال ها از بی ام و و بنز داشت

    موافقم 11
    مخالفم 13
  5. Iman 007

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سه تا عشق اما چرا نسل قبل بنز رو آوردن اگه نسل جدید رو میاوردن شرایط تغییر میکرد

    موافقم 7
    مخالفم 9
  6. NGU

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    البته بخاطر شرایط نامساعد تایم های خوبی نزدن
    این e63 قدیمی نسل w213 تایم ۱۱ تا ۱۱.۱ داره
    m5cs هم تایم ۱۰.۶ ثبت کرده

    موافقم 13
    مخالفم 4
  7. m8

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    m5 واقعا عالیه

    موافقم 22
    مخالفم 3
  8. مهردادکمال

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2023 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین نقاط قوت بی ام و وزن خیلی مناسبش بود ولی نسل جدید فوق العاده سنگین شده .من یکی نسل قبل رو خیلی میپسندم .اتفاقا چهره منسجم و پخته تر هم داشت و قشنگ دی ان ای بی ام و رو توی نقطه به نقطه اون میشه دید اما نسل جدید این جور نیست.نمای پشت نسل جدید به هیچ وجه نه پختگی داره نه میشه تشخیص داد بی ام و هست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1628 ديدگاه)

    الان که میبینم واقعا حیف نبود m5 رو ازین چهره به این خوبی به خوک زشت تبدیلش کردن؟

    موافقم 9
    مخالفم 6
  10. hosen

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    چقدر این rs6 خوشگله اخه!
    ولی انتخابم m5 cs. بی ام و یچی زده تا ده سال دیگه ام جوابه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5128 ديدگاه)

    انتخابم به ترتیب آر‌اس 6، ای 63، ام5

    موافقم 5
    مخالفم 22
    1. مهران شاهوار

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      شما بایدم این انتخابت باشه…
      🚶‍♂️

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5128 ديدگاه)

        چطور؟

        موافقم 1
        مخالفم 17
        1. Taha Ayoobi

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          توروخدا منم درجریان بذارید به چی دیس لایک میدید من خودم نمیدونم😂

          مخالفم 17
        2. Pouriya

          ۲۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (581 ديدگاه)

          به سلطان دیس نده تا دیس نخوری
          پادشاه ماشین های سدان بی ام و M5 CS🔱

          موافقم 21
          مخالفم 1
        3. Taha Ayoobi

          ۲۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (5128 ديدگاه)

          آها به خاطر ام5؟
          خب پس دیس بدید.

          موافقم 1
          مخالفم 14
    2. نویدی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (408 ديدگاه)

      زخم خورده از M5🤣

      موافقم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5128 ديدگاه)

        بر اساس سلیقه گفتم به عملکردشون کاری ندارم.

        مخالفم 13
  12. Saeed Jame

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    جاااانم به m5cs عاشق این لعنتیم همشون قابل احترام و جذاب ولی علاقه شخصیم فقط bmw

    موافقم 17
    مخالفم 1
  13. Ali

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تمام مجلات دارن m5 جدید رو تست میکنن ولی پدال هنوز مطلبی نزاشته

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3023 ديدگاه)

      سه هفته پیش نوشتیم شما ندیدی
      https://www.pedal.ir/bmw/2025-bmw-m5-review/
      بیاد ایران خودمون هم تست می کنیم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۷ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (5128 ديدگاه)

        😂

        موافقم 2
        مخالفم 6
  14. رامتین

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3265 ديدگاه)

    مشخصا M5 گزینه برتر هست.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. Taha Ayoobi

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (5128 ديدگاه)

    آر‌اس 6 بالا فک کنم همین مدل باشه
    https://www.pedal.ir/audi/audi-rs6-avant-gt-review/

    موافقم 1
    مخالفم 8
  16. محمد

    ۲۸ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چه استایل و رخی داره آئودی انتخابم صد در صد آئودی هنور که هنوزه طراحی و اصالتشو‌ فراموش نکرده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. ابوالفضل

    ۲۹ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    معلوم بود مرسدس حریف اون دو نمیشه
    گفتم بی ام و باید پیروز میشه تو دو تا درگ اول لانچ خوبی نداشت
    ولی هم m5 هم rs6 خیلی نزدیک بودن
    یه راننده غفلت میکرد اون یکی برنده بود
    ولی صدای rs6 اگر soft limit نداشت فوق العاده میشد

  18. M power

    ۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (462 ديدگاه)

    درگ جذابی بود
    و البته فقط m5 cs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا