نسل جدید بامو M5 با قدرت بسیار بیشتر و البته وزن بسیار سنگینتر، در برابر رقبای اصلی خود از مرسدس و آئودی چه عملکردی دارد؟
خیلیها از نسل جدید بامو M5 انتقاد کرده و آن را زشت و سنگین میدانند ولی امروز ساخت یک خودروی سریع که بتواند قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی را رعایت کند اصلاً آسان نیست. همچنین با تکنولوژیهای جدید امروزی، اضافهوزن ناشی از سیستم هیبریدی لزوماً باعث کندی خودروها نمیشود. M5 جدید در برابر دو رقیب جدی یعنی آئودی RS6 پرفورمنس و مرسدس AMG GT63 S چهاردر قرار گرفته است تا این موضوع را اثبات کند. پیش از اینکه به نتیجهٔ این رقابت جذاب بپردازیم بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات خودروها داشته باشیم.
M5 جدید هرچند همچنان همان پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را زیر کاپوت دارد ولی به لطف یک موتور الکتریکی که در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده است، حالا خروجی چشمگیر ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را به نمایش میگذارد. از سوی دیگر، آئودی و مرسدس هردو از پیشرانههای ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکنند که خروجیهایی نزدیک به هم دارند و در هیچکدام هم خبری از سیستم هیبریدی نیست. موتور V8 آشنای گروه فولکسواگن در RS6 پرفورمنس ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این ارقام برای مرسدس ۶۴۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر هستند.
بنابراین، مرسدس و آئودی با اختلاف زیادی از بامو ضعیفتر هستند ولی بامو با وزن عجیب ۲۴۳۵ کیلوگرمی، بسیار از دو رقیب هموطن سنگینتر است. هر سه خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند ولی بامو از مزیت گشتاور فوری موتور الکتریکی هم بهره میبرد درحالیکه RS6 و GT63 باید فقط به پیشرانههای بنزینی خود متکی باشند. برای انجام درگ، سه خودرو به خط میشوند و پس از دو تلاش نهچندان بینقص، سرانجام در درگ سوم هر سه خودرو لانچ خوبی را به نمایش میگذارند. در ابتدا آئودی جلو میافتد ولی در ادامه دو خودرو دیگر فاصله را کم میکنند و هر سه ماشین تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند تا M5 جدید با وجود قدرت بیشتر، پرفورمنسی همسطح رقبای تمام بنزینی خود داشته باشد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS6 پرفورمنس | بامو M5 | مرسدس AMG GT63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۷۲۷ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ کیلوگرم |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۲۴۳۵ کیلوگرم | ۲۱۳۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۷,۸۹۵ دلار | ۱۲۳,۲۷۵ دلار | ۱۵۴,۵۰۰ دلار |
مردیم از خوشی
۱۷ دی ۱۴۰۳هر سه چراغ عقب شبیه هم هست یک چراغ با
حالت کشیده با یک رگه سفید وسطش
BMZ
۱۷ دی ۱۴۰۳باز هم یک درگ بیخود دیگه از مش واتسون دلقک و متعصب
یه فکت جالب بزارید از این واتسون بهتون بگم:
اگه توی تمامی درگ هایی که بین آلمانی ها میزاره دقت کنین (فرقی نمیکنه که مرسدس ، آئودی، پورشه یا بیامو باشه) ، همیشه یه طوری مسابقه رو میچینه که خودش توی بیامو باشه و برنده بشه و از قصد از رقبای ضعیفتر استفاده میکنه
مثلا توی همین درگ ، میتونست آئودی RS7 رو بیاره که نسبت به مدل استیشن سبک تره و بهتر راه میره ، یا برای مرسدس میتونست AMG GT63 S E PERFORMANCE رو بیاره که هم از لحاظ وزنی و هم قدرت به بیمر نزدیک تر باشه ، توی کامنت های یوتیوبش هم خیلیا گفته بودن که این درگ عادلانه نیست
خودش چندین بار توی ویدئوهاش گفته که بیامو فنه ، و توی کلکسیون ماشین هاش هم چنتا بیمر داشته و داره
اینم گفته که سر رونمایی EQE سدان با مرسدس مشکل پیدا کرده (برخلاف بقیه یوتیوبرها آدم حسابش نکرده بودن و براش دعوت نامه نفرستاده بودن و یا دیر فرستاده بودن دقیق یادم نیست و سر تستش هم مدتی کمی ماشینو در اختیارش گذاشتن و اذیتش کردن و از اینجا با مرسدس مشکل پیدا میکنه) به همین خاطره که همش از مرسدس انتقاد میکنه و سعی میکنه بکوبونتش
در صورتی که بیمر براش دعوت نامه اختصاصی میفرسته و خب اونم به طبع سر اگزوز بیامو ها رو لیس میزنه
خلاصه زیاد به این یارو بها ندین
آرین
۱۷ دی ۱۴۰۳بها؟
من ببینمش کتکش میزنم
S
۱۷ دی ۱۴۰۳کاربر BMZ والا ما هم همینو میگیم بعد تازه نویسنده های این سایتم همشون بیمر فنا هستن اگه دقت کنی فقط کلیپایی میزارن که بیمر توش برنده شده . بعد به قول شما میان بنز 640 اسبی میزارن بقل بیمر 730 اسبی خب معلومه میبره … به قول شما اگه راست میگن gt پرفورمنس بیارن اونوقت ببینن نتیجه چی میشه دقیقا با حرفات موافقم. منتهی هرچی میگی فایده نداره تازه بهشونم بر میخوره طرفدارای بیمر تو سایت خودشون گول میزنن
آلمانی باز
۱۷ دی ۱۴۰۳همیشه؟
https://www.pedal.ir/audi/bmw-m5-cs-vs-audi-rs6-gt-vs-mercedes-amg-e63-s-deag/
https://www.pedal.ir/bmw/mercedes-amg-c63-vs-bmw-m3-vs-audi-rs4-drag/
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/volkswagen-golf-r-vs-bmw-m135-vs-audi-s3-vs-mercedes-amg-a35-drag/
https://www.pedal.ir/audi/audi-s3-bmw-m135i-mercedes-amg-a35-vw-golf-r-drag/
https://www.pedal.ir/audi/audi-rs7-performance-vs-bmw-m8-vs-mercedes-amg-gt63-drag/
https://www.pedal.ir/audi/mercedes-amg-sl63-vs-audi-r8-vs-bmw-m8-drag/
https://www.pedal.ir/audi/audi-rs4-bmw-m3-mercedes-c63-drag/
https://www.pedal.ir/audi/bmw-m5-drag-races-amg-e63-s-audi-rs6-avant/
کلا عادت کردید دیگه… هروقت با نتیجه حال نمیکنید سناریو توطئه میچینید.
همایون
۱۸ دی ۱۴۰۳کاربر آلمانی باز وجدانن به جز درگهایی که توش نسل جدید c63s هستش که قبول دارم m3 کاملا ازش سرتره بقیه درگهارو نگاه کن ببین مرسدسها از لحاظ اسب بخار با بقیه یکسان هستن یا نه.وقتی دیدن A45 همه هاچ بکهارو قورت داد از لجشون دیگه A35 رو گذاشتن جلوی بهترین هاچ بکهای بقیه کمپانیها که توام دقیقا دوتا از کلیپهاشو گذاشتی ولی درگهای a45رو یا ندیدی یا لنگه بقیه نخواستی ببینی تو بقیه درگهایی هم که گذاشتی بیشترش e63sقدیمی جلوی m5cs و آئودی Gt بود یکیش آئودی ده سیلندر و m8 640 اسبی جلوی اس ال ۵۷۵ اسبی گذاشتن یکی دیگه هم که تو متن گفته که Gt63 که تو درگ بوده مشکل داشته کلا.تازه بازم درگها بیشترش واسه مت واتسون دلقکه که همیشه نمایش رو جوری میچینه که ماشین دلخواهش برنده بشه حالا فرقی هم نمیکنه یا برند دلخواهش میبره یا از کمپانیهای دیگه مثل تسلا پول میگیره تا ماشینشون تو درگ برنده بشه هنوز یادت نرفته که زمان رونمایی سایبرتراک چه سنگ تمومی واسه ایلان ماسک گذاشت.
آلمانی باز
۱۸ دی ۱۴۰۳…
احیانا اون موقع که m5 ۶۰۰ اسبی رو انداخت جلو gt63 hybrid ۸۰۰ اسبی هیچ ایرادی نداشت؟ یا مثلا اون موقع که ی درگ بین a45 s m8 انداخت تو درگ اول m8 رو گذاشت رو حالت دیف عقب اونم بدون لانچ …تبلیغ a45 رو نکرد؟
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-m8-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-a45-s-amg/
C63 ۶۰۰ اسبی در برابر m3 ۵۰۰ اسبی؟ تازه خودشم پشت بنز نشست.
هیچ ربطی به این چیزایی که میگی نداره، ی سری کاربر ها تو سایت هستن موقعی که ماشین مورد علاقه شون میبازه زمین و آسمون رو به هم میبافند که قبول نکنن ، با روش های مختلف ، ی بار با بهونه اینکه مت واتسون فن اون یکی ماشین عه ، ی بار با بهونه کمپانی رقیب مجله رو با پول خرید ، ی بار هم آقای دهقان و عوامل سایت فن رقیبن….ی بارم ماشن مورد علاقه شون نقص فنی داشته وگرنه صدرصد میبرده ، حتی تو اون دوئل هایی هم که خود سایت پدال میزاشت کاربر ها متعصب بودن و هیچی از صنعت خودروسازی بارشون نبود وگرنه همیشه برند مورد علاقه این کاربر ها برنده میشدن
B
۱۷ دی ۱۴۰۳این کاربر در نهایت افزود
اصلا نوموخوام 😭🥺
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳آفرین حرف حق رو زدی دمت گرم
Siyavash
۱۷ دی ۱۴۰۳حتی اگه این نسل سری ۵ تویه درگ ۴۰۰ متر رکورد ریماک رو هم بزنه بازم نمیتونم با اون وزن داغونش کنار بیام….
نویدی
۱۷ دی ۱۴۰۳BMW همیشه برای M5 سنگ تموم میذاره…M5 بی رقیبه.
ولی gt63 هم از نظر پرفورمنس و طراحی شاهکاره.
کورش
۱۷ دی ۱۴۰۳همیشه M5 عالیه
محمدرضا
۱۷ دی ۱۴۰۳انتظار این پرفورمنس رو با اون وزن از bmw نداشتم
با این که فن مرسدس بنزم
Puriya85
۱۷ دی ۱۴۰۳چه پرفورمنسی داداش
تو خط مستقیم مشخص نیست ولی اگه بیاریش تو پیست افتضاح عمل میکنه نسبت به m5 قبلی مطمئنم
Taha Ayoobi
۱۷ دی ۱۴۰۳آئودی
OM.01
۱۷ دی ۱۴۰۳شرمآوره که حتی i5 M60 تمام الکتریکی با باطری ۸۰ کیلووات ساعتی هم ۶۵ کیلوگرم سبکتر از M5 است! به گفته بامو، سیستم پلاگینهیبریدی M5 جدید ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بدون این سیستم وزن خودرو به حدود ۲۰۴۰ کیلوگرم میرسید
ولی سنگین وزنی محصولات یک مشکل سیستماتیک در بامو تبدیل شده چون این مشکل حتی در خودروهای غیرهیبریدی این شرکت مثل M2 با وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم هم دیده میشود درحالیکه در XM هایبرید هم با ۲۷۵۰ کیلوگرم دیگه وا ویلا. درسته که موارد مختلفی مثل قوانین آلایندگی اروپا و استراتژی اشتراک پلتفرم بامو در الکتریکیسازی را مقصر این اتفاق میشه دونست ولی از لحاظ تکنولوژی نباید چنین افزایش وزن چشمگیری را در M5 شاهد باشیم
جالبه بدونید پورشه پانامرا توربو اس هایبرید 2025 که نوربررینگ رکورد تایم 7:24 زده و پرفورمنس از هر لحاظ M5 جدید رو میشوره میبره با باتری 26 کیلوواتی سیستم پلاگین هایبرید وزنش 2400 کیلوگرم هست! یعنی باز سبک تر از M5 !
مهم نیست M5 چقدر قدرت داره، یا چقدر خوبه. این خودرو هرگز نمیتونه از این واقعیت که از شورلت تاهو و فورد F150 سنگینتره است فرار کنه…
احتمالا M5 پرفروش باقی بمونه اعداد ارقام خوبی داره و خریدارای خودرو هم هیچوقت وزن ماشین رو نمیپرسند! اما قطعا رقبا به مراتب بهتر هستن در بحث پرفورمنس. و پرفورمنس فقط خط مستقیم و اعداد اسب بخار نیست…
Siyavash
۱۷ دی ۱۴۰۳👌👍
ALI
۱۷ دی ۱۴۰۳جذابیت فقط آئودی
I love Deutschland
۱۷ دی ۱۴۰۳اگه دوستان ناراحت نمیشن، آئودی انتخاب اول و آخرمه!
محصولات آئودی اصالت و پرستیژ خاصی دارن
Taha Ayoobi
۱۷ دی ۱۴۰۳منم همیشه گفتم، آئودی بالاتر از بنز و بی ام وس
S
۱۷ دی ۱۴۰۳https://youtu.be/wGSVEmtvIvc آقای دهقان لطفا اینم بزار البته میدونم نتیجش باب میلتون نیست ولی اگه میشه یکم تعصب بزارین کنار کلیپای دیگرم بزارین خیلی جالبه میای بیمر 730 اسبی میزاری کنار بنز 640 اسبی بعد پست میکنی چون نتیجش باب میلته جناب تازه اختلاف آنچنانی هم نبود… خداوکیلی تا کی میخای از رو تعصب پست بزارین اینجا ؟ مگه بچه 15 ساله هستین که اینجوری پست میزارین ؟ یعنی فقط شما درگ هایی میبینی که بیمر پیروز میشه ؟ یه نمونه برات فرستادم که همه ببینن شما چه تعصب الکی رو بی ام و داری دست بردارید از این تعصب بیجا با این تعصب الکی فقط دارین فکر کسایی که هیچی از ماشین نمیدونن خراب میکنین … که مثلا بهشون بگین بیمر بهتره 🤦♂️🤦♂️🤔🤔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ دی ۱۴۰۳فردا منتشر میکنیم
اینها که گفتید بنز پورشه هیوندای چانگان هیچ فرقی برای ما ندارن
B
۱۷ دی ۱۴۰۳آقاش اشتری شما قبلا طبق تظرات کاربران از چینی ها حقوق میگرفتید الانم دارید از بی ام و حقوق میگیرید 🤣🤣🤣
چندوقت دیگه شمارو مالک یکیشون میکنن
ALI
۱۷ دی ۱۴۰۳هیچ وقت با این کنار نیومدم تو همه درگ بین آلمانی ها همیشه بنز رو باید اخر یا دوم قرار بدن
هرجا رو میگردید از این درگ ها میاد همیشه بنز اخره نمیدونم کلا دربارهی همه درگ ها میگم نه این درگ
سروش
۱۷ دی ۱۴۰۳جالبه انتقاد های بعضی دوستان واقعاً ، خودمم با این سری خیلی حال نمیکنم درسته با طراحیش مخصوصا
و سری پنج قبلیو خیلی بیشتر میپسندم اما در نظر بگیرید که ارزون ترین خودروعه این درگه همینجوری با این وزنش یه مقایسه کوچیک بکنید نسبت قدرت به وزناشونو اون موقع متوجه پرفورمنس میشید 🤌
البته بازم میگم بنظرم واقعاً خودروی کاملی نشده و جا داره که روش کار بشه تا جانشین بر حق m5 باشه
M power
۱۷ دی ۱۴۰۳حالا اگه بنز میبرد همه حال میکردید و میگفتید چ درگ خوب و جذابی بود
علی
۱۸ دی ۱۴۰۳جایی که آئودی هست
چیزی به چشمم نمیاد
ارباب حلقه ها. چقدر باشکوهه قدرت کمتر از همه ولی نتیجه یکسان اینه مهندسی
بعضی از دوستان 100,اسب بخار قدرت بیشتر رو انگار نمی بینن اصلا اختلاف حساب نمیکنن نامردا 100 اسب بخار میدونی یعنی چی
خیلی ها با ریمپ یا با تعویض اگزوز 5 اسب یا ده اسب بخار قدرت اضافه میکنن ماشین زیرو رومیشه
100 اسب قدرت یک موتور چهار سیلندر مثل xu7 یا ef7 هست
علی
۱۸ دی ۱۴۰۳مرسدس مثل مجسمه های هنری نفیس تراش داده شده
آئودی مثل یک جواهر چنان هماهنگ و زیباست که نمیشه چشم ازش برداشت
بی ام و جدیدا بی ریخت شده
حسین جمالی مورچگانی
۱۸ دی ۱۴۰۳بنز ماشین خوبیه ولی ن اونقدر ک برای بی ام و شاخ بشه