در این رقابت جذاب نتیجهای غیرمنتظره رقم خورد و آئودی RS6 پرفورمنس توانست با وجود سن بالاتر توانست مرسدس E63 استیت و بامو M5 تورینگ را مغلوب کند.
کارواو رقابتی بین سریعترین استیشنهای بازار برگزار کرده است. رقابتی پر از قدرت و هیجان بین آئودی RS6 آوانت، مرسدس E63 AMG استیت و بامو M5 تورینگ. با وجود اینکه آئودی RS6 قدیمیترین خودروی این جمع محسوب میشود اما عملکرد خیرهکنندهای داشت و بااقتدار پیروز شد. در چندین مسابقه درگ، شروع حرکت از حالت رولینگ و حتی تست ترمز، RS6 نهتنها عملکرد خوبی داشت، بلکه رقبای جدیدتر و گرانتر خود را نیز خجالتزده کرد.
روی کاغذ، بامو M5 تورینگ شانس بیشتری برای پیروزی داشت. این خودرو با بهرهمندی از سیستم هیبریدی با توان ۷۲۷ اسب بخار و سیستم چهارچرخ محرک، قدرتمندترین خودروی این جمع محسوب میشود. RS6 دارای ۶۳۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه AMG E63 S با ۶۱۲ اسب بخار وارد این رقابت شده است؛ اما وقتی چراغ سبز روشن شد، مشخصات فنی آنطور که انتظار میرفت پیش نرفت.
مشخصات سه استیشن قدرتمند:
- آئودی RS6 پرفورمنس: پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو، ۶۳۰ اسب بخار، ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک.
- بامو M5 تورینگ: پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو + موتور الکتریکی، ۷۲۷ اسب بخار، ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک.
- مرسدس AMG E63 S استیت: پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو، ۶۱۲ اسب بخار، ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک.
با وجود برتری M5 از نظر قدرت، این خودرو در کشش و شروع حرکت با مشکل مواجه شد و نتوانست پیروز شود. البته مسابقات درگ از حالت سکون تنها آزمایش این رقابت نبود و مسابقهٔ رولینگ با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و تست ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز انجام شد که در مسابقات رولینگ بامو برنده شد و آئودی را به جایگاه دوم فرستاد ولی در آزمایش ترمز RS6 دوباره برتری خود را نشان داد.
بامو در لحظات اولیه مسابقه رولینگ به لطف گشتاور فوری موتور الکتریکی عملکرد بهتری داشت اما آئودی به سرعت فاصلهاش را جبران کرد. در مورد AMG نیز باید گفت صدای جذابی دارد اما بهوضوح نشان میداد که قدیمی شده است. حتی رانندگان نیز اعتراف کردند خودرویی که زمانی فوقالعاده به نظر میرسید، اکنون قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS6 پرفورمنس | بامو M5 تورینگ | مرسدس AMG E63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۷۲۷ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ کیلوگرم |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم | ۲۴۷۵ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۷,۸۹۵ دلار | ۱۲۳,۲۷۵ دلار | ۱۱۳,۹۵۰ دلار |
R
۲۸ فروردین ۱۴۰۴این کلاسو دوس ندارم
Taha Ayoobi
۲۸ فروردین ۱۴۰۴بدون لحظه ای تردید آئودی
آدولف هیتلر
۲۸ فروردین ۱۴۰۴بازم یک کار بیهوده دیگه از کارواو
تو زندگی نتیجه هیچکدوم از این درگ ریس ها مهم نیست؛ راحتی، عمر خودرو، افت قیمت در بازار فروش دسته دوم و شاید مصرف سوخت تعیین کننده اس
کی قراره تو خیابون وسط شهر بیاد با بقیه درگ ریس بذاره؟ اما همه رانندگی راحت میخوان،صندلی گرم و نرم و کابین کاربردی و…
F22RAPTOR
۲۸ فروردین ۱۴۰۴آبرو طراحی آلمان دست خوانواده وولکس واگنه وآئودی بازتاب این گفته
و گویا حالا حالاها کاری از دست دایملر و بی ام و ساخته نیست
Hf
۲۸ فروردین ۱۴۰۴طراحی ائودی رو بیشتر دوست دارم
احمدرضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۴آئودی تو رولینگ باخت
تو ایستاده برد
Siyavash
۲۸ فروردین ۱۴۰۴تا rs6هیت نمیتون یه ثانیه به استیشن دیگه ای فکر کنم.
M power
۲۹ فروردین ۱۴۰۴M5