آئودیبی ام و

درگ آئودی RS6 با برادر آرام‌تر ب‌ام‌و M5!

ب‌ام‌و و آئودی برای جذب خریدارانی که خواهان پرفورمنس و تجمل در یک پکیج کاملاً مهندسی‌شده هستند، باهم رقابتی دیرینه دارند. به همین دلیل، دو برند در همهٔ کلاس‌ها از هاچ‌بک‌های کامپکت گرفته تا سدان‌های فول سایز، نماینده‌ای برای رقابت با دیگری دارند. یکی از جنبه‌های برتری خودرویی بر رقیب خود می‌تواند پیروزی در مسابقهٔ درگ باشد و در اینجا برتری با ب‌ام‌و است زیرا سال گذشته کارواو نشان داد که ب‌ام‌و M5 در درگ از آئودی RS6 سریع‌تر است. حال اما مت واتسون تصمیم گرفته که ببیند مدل ضعیف‌تر M550i در برابر سوپر استیشن آئودی چه عملکردی خواهد داشت.

در خانوادهٔ ب‌ام‌و سری ۵، مدل M550i یک پله پایین‌تر از M5 قرار می‌گیرد اما هنوز هم پیشرانهٔ قدرتمندی در سینه دارد. زیر کاپوت این مدل همان موتور آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی M5 قرار دارد اما در اینجا تضعیف شده و به همین دلیل ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، در این درگ ب‌ام‌و از آئودی با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد ضعیف‌تر است اما از سوی دیگر، M550i دقیقاً ۱۶۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

هردو خودرو به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از لانچ کنترل بهره می‌برند اما با همهٔ این‌ها، ب‌ام‌و در برابر آئودی حرفی برای گفتن ندارد. در درگ اول که از حالت ایستاده برگزار می‌شود، هرچند M550i شروع خوبی دارد اما آئودی پیروزی آسانی را کسب می‌کند. دو مسابقهٔ رولینگ هم تفاوتی ندارد و آئودی به لطف قدرت بیشتر و البته معکوس دادن‌های سریع‌تر گیربکس، پیروز می‌شود. به‌رسم همیشگی کارواو، این رقابت هم با آزمایش ترمز به پایان رسید و این‌جایی بود که ب‌ام‌و می‌توانست امیدی برای پیروزی داشته باشد اما این‌طور نشد زیرا آئودی در مسافت کمتری به سکون رسید.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M550i

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۹۱۵ کیلوگرم
قیمت ۹۵,۰۰۰ پوند ۷۱,۴۲۵ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    طراحی سدان این مدل از ائودی فوق العاده زیباتر از ب ام و ست

    موافقم 3
    مخالفم 4
  2. JANGI

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تو شرایط نامساعد (بارونی،برفی،یخی،خاک و شن ریزه) سیستم های 4matic و xdrive به گرد پای quattro آئودی هم نمیرسن
    بعد از اون سیستم چهارچرخ سوبارو ایمپرزای افسانه ای که توی طناب کشی حتی خیلی از suv هارو میکشه quattro آئودی بهترینه
    امیر دهقان عزیز قبل از این درگ مجله یه درگه دیگه هم بودااا

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    لامصب جریان این آئودی rs6 چیه همش توی هر درگی هست!!؟؟
    اینجا من m5رو دوست دارم…

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. BMW

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      آبتین چان ماشین خود واتسون هست
      جدیدا هم یه ب ام و M3 خریده

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        که اینطور،لامصب دیگه شورشو دراورده همش توی هردرگی حاضره!

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          ولی خدایی وقتی حرف استیشن بشه ، آیودی حرف اول و آخر رو میزنه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          بله کاملا،همین rs6 از محبوب ترین استیشن واگن های منه،اما اینکه هربار رقیب هرچیزی بشه یکم غیر عادیه!

    2. MAHDI

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته در این درگ M5 حضور نداره. بلکه سری 5 معمولی هستش نسخه M550i

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        میدونم اما کلا من همشونو به اسم m صدا میکنم،این دیگه برای راحتیه شناخته…

  4. Kf

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    Rs6 رو خیلی دوست دارم اما حیف عملکردش مثل رقیبانش نشد

  5. مهدی

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    CS بود RS ذره ای بیش نبود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Reza Waffen SS

    ۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا