تولید دوج چارجر به همراه چلنجر آخر سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید و بنابراین برای لذت بردن از این سدان عضلانی تنها حدود یک سال دیگر فرصت باقی است. چارجر خانوادهٔ متنوعی دارد که شامل سه نسخهٔ V8، یک V6 پایه و حتی چهارچرخ محرک میشود؛ یعنی از جذابترین اعضای این خانواده مدل SRT است که زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی همی با ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد. این موتور همچنین با ۶۴۴ نیوتن متر گشتاوری که تمام آن به چرخهای عقب منتقل میشود بهراحتی میتواند لاستیکها را دود کند.
حال این سدان اسپرت محرک عقب آمریکایی با ۲۰۰۸ کیلوگرم وزن، در برابر دو سدان کمتوانتر اما سبکتر و مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است. یکی از این خودروها کیا استینگر GT است که پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی آن ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن این سدان کرهای هم ۱۸۹۵ کیلوگرم است. رقیب دوم هم آئودی S4 است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و با ۱۸۸۱ کیلوگرم وزن، سبکترین عضو گروه محسوب میشود.
در درگهایی که از حالت سکون آغاز میشود چارجر در برابر رقبای چهارچرخ محرک خود هیچ شانسی ندارد. آئودی S4 و استینگر GT همچنین خودروهای کوچکتر و سبکتری هستند و سامانهٔ چهارچرخ محرک در آغاز حرکت برتری بزرگی به آنها میدهد. بااینحال، در رولینگ شرایط متفاوت است و حالا چارجر با غرش آن V8 حجیم خود از رقبا جلو میافتد و پیروز میشود. در این ویدئو مجموعاً سه درگ و دو رولینگ برگزار میشود پیروز هردو مسابقهٔ رولینگ دوج است اما در درگها یک برد به استینگر و دو برد به آئودی میرسد.
مقایسه مشخصات فنی
دوج چارجر SRT | کیا استینگر GT | آئودی S4 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۴۸۵ اسب بخار | ۳۶۸ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۴ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۰۸ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم | ۱۸۸۱ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰,۳۴۰ دلار | ۴۷,۲۳۵ دلار | ۵۳,۴۹۵ دلار |
محمد هادی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱هر سه تاشون جذابن
ولی دوج شارجر انگار یه جور دیگه یی مخوفه
ولی کلاس سدان های اسپرت چقد توانمند شدن
کسانی که دستشون به بی ام و M5 و مرسدس سدان جی تی و کادیلاک بلک وینگ نمیرسه این کلاس از خودروها براشون بهترین درمان درده
SRT
۲۸ شهریور ۱۴۰۱خوش به حالشون چقد دستشون بازه تو انتخاب ماشین مناسب
جبر جغرافیایی..
AMIN JAFARI
۲۷ شهریور ۱۴۰۱کیا استینگر خداییش همه چیزش خوبه
TML BN
۲۸ شهریور ۱۴۰۱خود کیا از استینگر کشید بیرون ولی این درگ ها نمیکشن بیرون😂😂😂
hitman
۲۷ شهریور ۱۴۰۱دوج هزار بار هم ببازه باز هم نظرم در موردش عوض نشه🗿
سوشیانت
۲۷ شهریور ۱۴۰۱تو رولینگ برد
Twin H Power
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ماسل کارای سنتی داج که تموم شدن …
ولی بیا یخورده درمورد چیزی که چارجر و چلنجر میتونستن باشن رویا پردازی کنیم .
این عزیزان که خدای قدرت هستن فقط یخورده توی کنترل این قدرت روی چرخای عقب بازیگوش هستن .
دلم میخواد حالت سنتی دف عقب بودن حفظ بشه .
ولی از طرفی وزن رو روی چرخای عقب بیشتر کنیم و نسبت وزن در عقب و جلو مناسب تر بشه.
بنظرم بهترین راه گذاشتن گیربکس روی محور عقبه مثل استون مارتین . اینجوری وزن بیشتری رو محور عقبه . تازه باتری و بعضی وسایل الکترونیکی رو هم میشه برد اون عقب .
یه تعلیق فعال هم مثل دیمن میتونست روی محور عقب گشتاور وارد کنه .
همی هم رژیم میگرفت و آلمینیومی میشد .
طراحی ظاهری رو هم دست نمیزدیم .
کاش میشد …
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فیض بردیم
Roham
۲۷ شهریور ۱۴۰۱راننده استینگر از موتور دوج سنگین تره!!
AMIN (M.A.S)
۲۷ شهریور ۱۴۰۱راننده این دوج واقعا اماتور بود
تو همین کانال یه چارجر اسکاتی (قرمز) خیلی راحت استینگر رو شکست داد چلنجر هم شکستش داد
برای بردن کیا دوج حتی نیاز به لانچ خوبم نداره ولی این دیگه واقعا ناامید کننده بود
بهترین تایمای کیا تو محدوده 12.8 هستن درحالی که مجله ها با لانچ نه چندان مناسب با اسکاتی 12.5 یا 12.4 میزنن
ولی دیگه انچنان اهمیتی نداره
اگر نمیخواید موتور یا پلتفرمشو بهبود بدید تا بهتر شه حداقل خودشو ازمون نگیرید
نه فقط رقبای جهانی که حتی اگه ایران خودرو امروز یه نسخه از تارا بسازه که اسکاتیو حریف شه اگر قرار نیست بهترش کنن عیب نداره بذا ابروش بره و از تارا ببازه
ولی باقی بمونه
زنده بمونه …
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ شهریور ۱۴۰۱این مردک زده رو دست کارواو.نمیدونم چه دژمنی با ماشینهای آمریکایی داره.احمقترین ادمها هم میدونن چارجر 6.4 لیتری امثال اینا رو پودر میکنه.پدال چرا درگهای استاندارد رو پوشش نمیدی همیشه دنبال این مضخرفاتی
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۱چارجر SRT
ارش
۲۸ شهریور ۱۴۰۱دوج چارجر واقعا فسیل شده با ۱۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر از رقبا کم آورد .
Erfan
۲۸ شهریور ۱۴۰۱دو مورد داره.
1.ماشین دف عقب هست که توی لانچ و حرکت اولیه خیلی تاثیر داره که باعث میشه دیر تر شتاب اولیه بگیره اما توی شتاب ثانویه و رولینگ برتری داره.
و راننده این درگ هم روی چارجر ناشی بود
علی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱این درگ استاندارد نیست وگرنه دوچ پیروز مطلقه ، البته که راننده حرفه ای هم میخواد دوچ نه این اوسکولی که نشوندنش پشت فرمون
شاهین
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فسیل نشده اتفاقا راه درست رو پش برده
اون موتور بیخودی اینجوری تولید نشده
فیس و چس موتور های توربو رو نداره که با بنزین نامرغوب معدش تعجب کنه و زود به خرج بیوفته (توی جهان سوم)
به شخصه اعتقاد دارم ماشینم باید موتور تنفس طبیعی باشه نه موتور توربوی بی کیفیتی که بنزین بی کیفیت هم بلای جونش بشه
از طرفی هم اصلا ربطی به موتورش نداره این عقب افتادگیش. خیلی سادس چون دف عقبه و طبیعتا هرزگردی داره نمیتونه خوب لانچ کنه
۹۱۱
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فقط رخ چارجر. اگرم باخته باشه بازم چارجر.
Erfan
۲۸ شهریور ۱۴۰۱چارجر>s4>استینگر
شاهین
۲۸ شهریور ۱۴۰۱حتی توی فیلم هم مشخصه کدومشون لذت رانندگی بیشتری دارن
به ترتیب چارجر و ائودی و کیا
کم کم داریم میریم به سمت الکتریکی شدن ماشینا و من به شخصه دلم برای همچیین صدایی مثل چارجر تنگ میشه
خان
۲۸ شهریور ۱۴۰۱آئودی =طوفان