مدیرعامل استفان وینکلمان (Stephan Winkelmann) که زمان زیادی از ریاست وی بر لامبورگینی میگذرد، در سال آینده این کمپانی را به مقصد شاخه رو به رشد «کواترو GmbH» از آئودی ترک میکند. این مرد ۵۱ ساله که ریشههایش به شهر رم در ایتالیا برمیگردد، رهبری لامبورگینی را از سال ۲۰۰۵ به عهده داشته است و اکنون جایگزین هاینز پیتر هولروِگر (Heinz Peter Hollerweger) در کواترو میشود. این در حالی است که رسانههای ایتالیایی بر روی استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali)، سرپرست سابق تیم فرمول یک فراری، به عنوان جایگزین «وینکلمان» در لامبورگینی تمرکز کردهاند.
زمان زیاد تصدّیگری «وینکلمان» بر لامبورگینی، تنها ظاهر ماجراست؛ این درک عمیق و سبک کاری وی بودهاند که وی را تبدیل به یکی از عناصر اصلی کمپانی کرده بودند. «وینکلمان» کسی است که این برند را در هنگام موفقیت گایاردو و تولد مدلهای اونتادور و اوراکان هدایت کرده است. وی همچنین نقش قابلتوجهی در حرکت به سمت یک مدل سوم در خط تولید کمپانی داشته است؛ چیزی که در نهایت در سال آینده با مدل اوروس شاسیبلند رنگ واقعیت به خود میگیرد. قبلاً «وینکلمان» کانسپتهای مختلفی را برای مدل سوم لامبورگینی به جریان انداخته است؛ از جمله مدل چهار در «ایستاکی» در سال ۲۰۰۸، اوروس ۲۰۱۲ و «اِستریون» در سال ۲۰۱۴. وی در عین حال، شاهد ارائه سوپرماشین ویژه «رِوِنتون» بوده است. وینکلمان پس از گذراندن جوانیاش ابتدا به عنوان یک ستوان چترباز در ارتش آلمان و سپس تحصیل در رم و مونیخ و کار برای برای دو کمپانی مرسدسبنز و فیات، به لامبورگینی ملحق شد. وی در حال حاضر برای یک چالش جدید به «کواترو» پیوسته است؛ «کواترو» برندی است که برای مدلهایی چون آئودی RS3، RS4، RS6، RS7 و R8 مسئولیت برعهده دارد و البته هیچ مسئولیتی در قبال فروش و کانالهای توزیع خودروها ندارد. «استفانو دومنیکالی» مدیر آینده لامبورگینی، یک سال از وینکلمان جوانتر است و ریاست تیم فرمول یک فراری را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ برعهده داشته است. آئودی در سال ۲۰۱۲ و سپس دوباره در سال ۲۰۱۳ سعی داشته تا وی را برای خود جذب کند. در نتیجه، مدتها صحبت از این بوده که «دومنیکالی» مردی است که سرانجام پس از جنگجهانی دوم، برای اولین بار آئودی را به مسابقات فرمول باز خواهد گرداند. با این حال، با توجه به رسوای دیزلی که برای گروه فولکسواگن بهوجود آمده و به تبع آن، کاهش محبوبیت ورزشیای که ایجاد شده، بازگشت به فرمول یک احتمالاً در حال حاضر از دستور کار خارج شده است.
درون کمپانی نیز «دومنیکالی» همیشه به عنوان یک رئیس بالقوه لامبورگینی و نه یک متخصص در زمینه موتور اسپورت دیده شده است؛ حتی با وجود اینکه وی هرگز مدیریت یک نمایندگی فروش را برعهده نداشته و مستقیماً پس از خروج از دانشگاه «بولونیا» به تیم مسابقه فراری پیوسته است.
البته هنوز زمان پایان کار رئیس قبلی کواترو، «هلوگر» مشخص نیست. این مهندس ۶۲ ساله سرزنده که از احترام و محبوبیت بالایی نزد کارمندان خود برخوردار است، در اوایل سال ۲۰۱۴ توسط سرپرست بخش توسعه آئودی، اولریش هاکنبرگ (Ulrich Hackenberg) که اکنون بازنشسته شده، به این عنوان منصوب شد.
احمد باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۴چند سال دیگه معلوم میشه که این جابجاییها مفید بوده یا مضر.
usa and japan
۳۰ آذر ۱۳۹۴دوستان بنده همینجا باید یه نکته ای رو بگم که بی ربطه به مطلب ولی واقعا جالبه…دقت کنید بعضی از ملت از هر چی دور باشن بیشتر بهش جذب میشن.یه ضرب المثل هست که میگه دوری و دوستی.مثالش رو انقلاب اسلامی در نظر بگیرید.حکومت به دین توجه نمیکرد ملت ریختن توی خیابونا که چرا بعضی از مردم بی حجابن و قوانین اسلامی رعایت نمیشه.تا اینکه انقلاب شد.حالا بعد از انقلاب رو نگا کنید.دولت داره برای دین سخت گیری میکنه چون خود مردم اینو خواستن 40 سال پیش.ولی میبینیم که خانوما روز به روز بی حجاب تر میشن…توجه به دین کم شده و الان ملت میگن چرا اینقدر سخت گیری میکنید برای دین.یادشون نیست برای کشف حجاب رضا شاه و آزادی حجاب و دین حکومت محمد رضا شاه انقلاب کردن با نام انقلاب اسلامی…روز به روز هم دارن متاسفانه از دین زده میشن.من کاری ندارم حجاب خوبه یا بد و دخالت نمیکنم و نمیخوام وارد سیاست بشم و فقط مثال زدم.فقط مثال زدم که اون موقع خواستشون این بود و حالا که این شده و خواستشون تغییر کرده.
ملت از هر چی دور باشن به سمتش کشیده میشن.الان اگر اینفینیتی وارد ایران میشد و لکسوس نمیشد ملت همه جذب لکسوس میشدن و میگفتن ایا چی هست با اینکه با کیفیت ترین برند جهان 9 ساله که لکسوس شناخته میشه و منابع معتبر زیادی هم موجود هست…یا اگر فولکس وارد میشد و تویوتا وارد نمیشد ملت همه جذب تویوتا میشدن و از اون تعریف میکردن.یه مثال واضح تر حضرت لندکروزر هست…الان اکثرا با این ماشین لج افتادن و میگن پاترول بهتره و اینا و این به خاطر اینه که هر روز جلوی چشمشونه…درصورتی که اگر پاترول وارد میشد و لندکروز نمیشد همه از لندکروز تعریف میکردن.در حالی که لندکروز از خیلی از جهاب از پاترول بهتره…مصرف کننده های دنیا اونو بیشتر قبول دارن تا پاترول رو…نمیدونم واقعا چرا اینجوریه ولی امیدوارم این افکار از سر مردم بپره…
صادق
۳۰ آذر ۱۳۹۴اگه همه چیز در کنار هم و به مساوات رعایت بشه، ذهن مردم هم به هبچ طرفی نمیره
پس این از ناتوانی دولته که نمیتونه مساوات رو برقرار کنه…
ali ayat
۳۰ آذر ۱۳۹۴فرض کن از فراری یکی بیاد برای مدیریت لامبو
اصلا به تاریخچه رقابتی این دوتا خودرو نمیخوره اینا مثل استقلال پرسپولیسن
Carbonado Aventador
۳۰ آذر ۱۳۹۴ایشون یه مهندسه!
چندسال تو فراری کار کرده بعد به استخدام ائودی دراومده!
و درآخر میخواد بشه رئیس لامبورگینی!
من اقای وینکلمن رو خیلی دوست دارم و خواهم داشت!
ولی امیدوارم این مدیر جدید که رئیس فرمول یک فراری بوده . لامبو رو به سمت ساخت هایپرکار پیش ببره!!!
نوید جهرمی
۳۰ آذر ۱۳۹۴به نظر من ک همین جورش هم اونتادرو و اوراکان هایپرکاری هستن برای خودشون.
اما باهات موافقم .همچنین دوست دارم تنوع محصولات لامبورگینی هم بیشتر بشه . پلتفورم که زیاد هست. فقط کافیه طراحی ناب ایتالیایی خودشو روشون اعمال کنه.
shahab
۳ دی ۱۳۹۴فکرشو بکن لامبو هایپرکار بزنه…. چی مییشه!!!!
A.C.milan
۳۰ آذر ۱۳۹۴قبلا فک میکردم استفان ایتالیاییه
آخه چهره و تریپش اینهو جنتلمنای ایتالیاییه
امیدوارم استفانو دستاورد های خوبی رو با
خودش برای لامبو به ارمغان بیاره
سورنا
۵ بهمن ۱۳۹۴حیف لامبورگینی نیست ولش کنی بری آئودی ؟ !!