در حال حاضر، دیگر نمیتوان خودروهای الکتریکی را متعلق به آینده دانست زیرا همین امروز هم تقریباً در حال گرفتن جای نمونههای درونسوز هستند. درگ بین آئودی E-Tron و Q7 V12 دیزلی را میتوان مثالی برای این موضوع دانست.
Q7 به یک نیروگاه ۶ لیتری V12 دیزلی توئین توربو مجهز است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم نیروی این موتور را به هر چهارچرخ ارسال میکند. از سوی دیگر، E-Tron از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهند. هرچند معمولاً خودروهای الکتریکی به خاطر وزن باطریها از نمونههای درونسوز سنگینتر هستند اما در اینجا E-Tron الکتریکی ۱۹۰ کیلوگرم از رقیب دیزلی خود سبکتر است.
در اولین مسابقهٔ درگ، E-Tron لانچ بدی دارد و به همین دلیل Q7 پیروزی آسانی کسب میکند. بااینحال، درگهای دوم و سوم نشان میدهند که این باخت فقط یک اتفاق بوده است زیرا کراساوور الکتریکی در هردو درگ بعدی پیروز میشود. این برتری در مسابقهٔ رولینگ هم وجود دارد زیرا E-Tron که نیازی به تعویض دنده ندارد، در اینجا هم از رقیب دیزلی جلو میافتد. البته پس از عبور از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب خودروی الکتریکی کاهش یافته و خودروی دیزلی میتواند از آن پیشی بگیرد ولی چنین سرعتی در هر بزرگراهی جریمههای سنگینی را به دنبال خواهد داشت و بنابراین در اینجا نمیتوانیم Q7 را برنده بدانیم.
نتیجهٔ آزمایش ترمز اما بهطور شگفتآوری نزدیک است. البته در اینجا هم E-Tron پیروز میشود اما فاصلهٔ آن با Q7 بسیار کم است که این عجیب به نظر میرسد زیرا کراساوور الکتریکی نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم از برادر دیزلی سبکتر است.
مشخصات فنی
آئودی Q7 V12 TDI | آئودی E-Tron | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 دیزلی | ۲ عدد الکتریکی |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۶۶۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۳۵ کیلوگرم | ۲۴۴۵ کیلوگرم |
new RAMIN
۲۹ تیر ۱۴۰۰درود خدمت دوستان.
پدال مطالب داره از کسل کنندگی هم میگذره داره میره تو خواب آلودگی😴😴
تو این 1 هفته اخیر انچانان مطلب خفنی نذاشتی. خوب هاش همون ماسل کار های امریکایی و سوپر اسپرت های ژاپنی. مطلب خوب دیگه برای من نسخه جدید کونیگزگ بود. یه 2 یا 3 تا خبر خوب و عالی بود. بقیه همه یا شایعه بود یا حذف یه خودرو از بازار یا درگ بود.
دوئل ها هم که 1 ماهه دوئلی برگزار نشده.
کلا از 8 مطلبی که روزانه میزارید کلا یا 2 یا 3 تاش جذاب هست و آدم مشتاق میشه بخونتش. بقیه یا فراخوان هست یا درگ یا حذف یه خودرو از بازار یا شایعه تولید بهمان خودرو. خواستم بگم مطالب خیلی خسته کنندس. (برای من)
درضمن این نکته هم بگم که چنیدن مطلب تیونیگ بنز جی کلاس. تیونیگ منصوری
و چندین مقایسه جنجالی بین الکتریکی های بازار که سایت های معتبر مثل motor1 یا موتورترند گذاشته بود رو اصلا مطلبشو نذاشتید.
خلاصه بگم مطالب خیلی جذاب نیستن. یه فکری براشون کنید.
zeg
۲۹ تیر ۱۴۰۰به نظرم چند تا تحلیل از پیج ماشین 3 بزارن تا عظمت ماشینهای چانگان بر همگان آشکار شود!
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰انتخاب من آئودی E-Tron
Silent
۲۹ تیر ۱۴۰۰واقعا تولید همچین چیزی مشخصا E.tron با قیمت 100 هزار دلار جز پرت موادخام و تولید زباله نیست! این دست درگ ها بخوبی فاصله TESLA رو با این دست 4 چرخ ها بخوبی عیان می کنه! بد نیست بدونید TESLA مدل X هم دوموتوره هست و 2 سال قبل از ایودی تولید شده و از سیستم مگنتیش خروجی حاصل خلاصه: همین مسیر درگ رو 11.2 ثبت می کنه 😎 و این لگن ایودی 13.5! توو روزگاری که برا 1دهم ثانیه همین برندها نسل جدید معرفی می کنن تفاوت شاهکار تسلا بیش از 2 ثانیه هست با هم سگمنتی که سال ها بعد رونمایی شده…. پدر خودروسازی برا همین شایسته اش هست.
Silent
۲۹ تیر ۱۴۰۰مشخصا هنوز Plaid X رو اصلا مطرح نکردم اینجا. کلا صنعت خودرو رو به سخره گرفته اگر دنبال صدای لامبو تا داج هستین می تونید داشته باشید https://www.youtube.com/watch?v=–ezgU8Nro0 😂
مفیدی
۲۹ تیر ۱۴۰۰واقعا تسلا صنعت خودرو را به نقطه عطف جدیدی میرساند.
هنر هم همینه که با کمترین هزینه بیشترین کارایی را داشته باشد.
Amin
۲۹ تیر ۱۴۰۰در تعریف هنر هیچ اشاره ای به ملاحظات اقتصادی نیست ، شاید منظور شما سود دهی و ملاحظات اقتصادی در تولید کالا هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰برند آئودی خیلی خیلی به درد نخوره ، همه برندا به درد نخورن ، بجز تسلا ، خواهشا همه باهاش موافقت کنید
Amir
۲۹ تیر ۱۴۰۰چقد زیبا فرمودین !!
واقعا تا تسلا هس چرا به لگن هایی همچون بنز و آئودی و ب ام و و لویز رویز و… نگاه میکنن؟!
شما اصن قدمت و تاریخچه تسلا رو نگاه کن
GT
۲۹ تیر ۱۴۰۰اصلا تسلا قدمتش به قرون وسطی میرسه هیچ کمپانی اینقدر تاریخش پر افتخار نیست به جز پدر خودرو سازی جهان
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰پدر خودرو سازی = 👑TESLA👑
کل دنیا آشغالن ولی تسلا سلطانه سلطاااااااان 👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑
Philipp
۲۹ تیر ۱۴۰۰مثل بحث دیروز
بازهم ثابت شد هیچ چیزی نمی دونی جتی با وجود اینکه جاروبرقیه دست ساز خودتونه
تسلا دوبرابر این E-tron گشتاور داره+ 200 اسب بیشتر
اون وقت انتظار داری زمان برابر بزنن؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰باشگاه خبر نگاران جوان
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی مالکان خودرو الکتریکی تسلا Model 3 با انتشار عکس و ویدئو در فضای مجازی از کاهش عملکرد خودروشان طی گردباد قطبی (توده هوای بسیار سرد که در زمستان و در اطراف قطب شمال و جنوب به وجود میآید و سرمای آن تا منفی ۳۰ و ۴۰ درجه نیز میرسد) که در شمال آمریکا رخ داد، ابزار نارضایتی کردند.
این مشتریان اعلام کردهاند که عملکرد بخشهایی از سیستم هوشمند مرکزی خودرو مانند رسانههای اجتماعی و انجمنهای آنلاین مختل شده و درست کار نمیکند، همچنین سرما بر روی دستگیره درب خودرو تاثیر گذاشته و ورود و خروج افراد را با مشکل مواجه کرده است. دستگیره درب خودرو تسلا Model 3 به صورت زیر باز میشود.
مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است
اما اصلیترین مشکل مربوط به باتری است، باتری تسلا Model 3 طی یخبندان اخیر به خوبی کار نمیکند و حتی مالکان خودرو برای شارژ باتری نیز با مشکل مواجه شدند، مهمترین بخش یک خودرو الکتریکی باتری آن است و زمانی که باتری خودرو به خوبی کار نکند حتی میتواند جان مسافرانش را در این سرما به خطر بیاندازد. فرض کنید در این سرما و در طول شب به خاطر خرابی خودرو میان راه گیر کنید.
یکی از مالکان این مدل به نام Ronak Patel آگوست گذشته به بلومبرگ گفت: “بزرگترین نگرانی من این است که باتری خودرو در شب پس از ۲۰ تا ۲۵ مایل (۳۲ تا ۴۰ کیلومتر) خالی میشود و زمانی که میخواهم به سر کار بروم این مقدار به ۳۰ تا ۳۵ مایل (۴۸ تا ۵۶ کیلومتر) میرسد. من ۶۰ هزار دلار پول این خودرو را ندادم تا باتری آن به این زودی خالی شود. ” البته باید توجه کرد که عملکرد ضعیف باتری در خودروهای الکتریکی تنها برای تولیدات تسلا نیست و در مدلهایی مانند نیسان Leaf و شورولت Bolt هم این مشکلات دیده شده است.
مشکل بزرگ دیگر مربوط به طراحی دستگیره درب خودرو است، تسلا در این مدل از دستگیره درب ترکیبی استفاد کرده، اما این مدل در سرما به درستی کار نمیکند و یخ میزند (تصویر زیر)، در این حالت مالک خودرو نمیتواند وارد خودرو شود. همچنین اکثر دارندگان خودرو الکتریکی عادت دارند که در طول شب خودرو خود را شارژ کنند، با وجود این سرما زمانی که صبح میخواهد شارژر را از خودرو جدا کنند، به دلیل یخ زدگی پورت شارژر با مشکل مواجه میشوند.
مشکلات متعدد خودرو تسلا Model 3 در سرمای زمستان، مالکان این خودرو را به سطوح آورده است
مالکان این مدل اعلام کردند که حتی پس از گرمکردن خودرو به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باز هم Model 3 عملکرد قابل اطمینانی ندارد. یکی دیگر از مالکان تسلا Model 3 در شبکه اجتماعی تصویری از دستگیره یخ زده خودرو خود منتشر کرد و با عصبانیت نوشت: “من وقت ندارم کل روز را به خاطر این خودرو احمق صبر کنم.” یکی دیگر از مالکان این خودرو در کانادا ویدئویی منتشر کرد که در آن با ضربه زدن به دستگیره درب خودرو خود تلاش میکند تا یخ زدگی آن را از بین ببرد و بتواند وارد خودرو شود! شرکت تسلا راه حل جامعی برای این مشکل ندارد و تنها در بیانیهای اعلام کرده است که با رفع سرمای هوا، این مشکلات از بین میروند.
زومیت
تیم وبسایت ادموندز پس از تجربهی استفاده از تسلا مدل 3 در طول چهارماه، مشکلات فراوان این سدان تمام برقی را غیرقابل قبول میدانند.تیم تحریریه وبسایت ادموندز (Edmunds) با مدیریت دن ادموندز، بررسی و تست تسلا مدل 3 (نسخهی با شعاع حرکتی بالا) در بلندمدت را آغاز کرده است، گزارش این ماه خود از این سدان تمام برقی را منتشر کرد. تسلا مدل 3 اساساً بهعنوان خودروی روزمره اعضای تیم ادموندز استفاده میشود تا بهترین بررسی ممکن از این خودرو بهدست آید.
در گزارش این ماه، مشکلات زیادی در تسلا مدل 3 به چشم میخورد. پس از ۱۶ هفته خرید، اعضای تیم بهقدری با مشکلات ریز و درشت مواجه شدهاند که تصمیم به تهیه لیست خرابیهای مدل 3 در گوگل داکس (Google Docs) گرفته شد.
در جدیدترین گزارش گروه کارشناسان ادموندز آمده است:
خودروی برقی انقلابی و پرطرفدار را فراموش کنید. تسلا با این عملکرد، چیزی بیشتر از یک پینوشت کوتاه در صنعت خودروسازی نخواهد شد. مدل 3 برای ما ۵۶ هزار دلار خرج داشت و با توجه به این قیمت، تجربهی استفاده از آن در این مدت غیرقابل قبول بوده است. البته این یک خودروی معمولی ۵۶ هزار دلاری نیست؛ ما برای خرید مدل ۳ ابتدا یک هزار دلار ودیعه دادیم تا در صف انتظار دو ساله قرار بگیریم و حالا پس از تحویل و استفاده، خودرو درحال فروپاشی است.
شاید کسانی که توانایی پرداخت مبالغ بالای ۱۰۰ هزار دلار برای مدل S دارند، به تسلا حق میدان آزمایش بیشتری بدهند. شاید این مبلغ برای یک خودرو با این تجهیزات و فناوریها، ارزان قیمت باشد. شاید خرید این خودرو یک قربانی باشد تا استفاده از خودروهای احتراقی کنارگذاشته شود و البته دسترسی به مسیر ویژهی تعبیه شده در خیابانها ممکن باشد. تسلا باید مشکلات خودرویی که برای عموم به جذابیت رسیده است را برطرف کند. فعلاً اصلاً چنین کاری نکرده است.
تیم ادموندز در ادامه به مسافت طی شده و مصرف تسلا مدل 3 اشاره میکند. هدف اصلی طی کردن مسافتی حدود ۲۷۳۶ کیلومتر در ماه است که این رقم در ماه گذشته به ۱۸۰۲ کیلومتر محدود شد. در ماه گذشته مدل 3 فقط یک بار از ایستگاه سوپرشارژر و ۱۲ بار از شارژرهای استاندارد خانگی تسلا استفاده کرده است. برای رسیدن به مسافت هدفگذاری شده، تیم ادموندز باید دفعات بیشتری به ایستگاه سوپرشارژر مراجعه کنند. بهطور کلی در طول مدت چهار ماهه، حدود ۸۴۶۰ کیلومتر مسافت با تسلا مدل 3 طی شده و بهطور میانگین در هر ۱۶۰ کیلومتر ۳۱.۷ کیلووات ساعت انرژی مصرف شده است. لازم به ذکر است که قیمت هر کیلووات ساعت انرژی از ۲۰ سنت به ۲۶ سنت در ایستگاههای سوپرشارژر افزایش پیدا کرده است که البته همچنان در مقایسه با شارژرهای استاندارد خانگی سطح ۲ تسلا، معاملهی بهتری محسوب میشود.
Tesla Model 3
در ادامهی مطلب، گزارش برخی مشکلات تسلا مدل 3 آورده شده است. بالا رفتن خودکار صدای سیستم صوتی حتی درهنگامی هیچ سرنشینی در خودرو نیست، یکی از آزاردهندهترین مشکلات مدل 3 بوده است. بهدلیل مشکلات فراوان، تسلا مدل 3 در طول ماه گذشته دوبار به سرویس کلی نیاز پیدا کرده که البته سرویس سوم نیز هماکنون تاریخ خورده است. بخشی دیگر از مشکلات این خودروی برقی در طول این مدت بهاین شرح بوده است:
عدم تشخیص کارتشناسایی و بهدنبال آن عدم حرکت به جلو یا عقب. برای اصطلاحاً دنده انداختن و حرکت به جلو یا عقب، باید اپلیکیشن را بسته و دوباره اجرا کرد.
دوربین عقب تصویری نشان نمیدهد.
نمایشگر راهیاب همزمان اعمال بزرگنمایی و بالا و پایین تصویر را به نمایش میگذارد.
سیستم صوتی بهصورت خودکار در حالت بالاترین حجم صدای ممکن روشن میشود.
تصاویر نمایشگر سیستم صوتی بهصورت خودکار و بدون دستور سرنشین بالا و پایین میرود.
آیکنهای نمایشگر راهیاب بهصورت خودکار روشنایی بیشتری پیدا میکنند.
آینهی آفتابگیر سرنشین جلو کاملاً جدا شد.
در هنگام استارت، نمایشگر کاملاً خاموش شد و هیچ عملی را نمیپذیرفت. پس از ریستارت کردن خودرو، نمایشگر دوباره روشن شد اما دوربین عقب از کار افتاد.
تسلا مدل 3 Tesla
پس از این مشکلات خودرو به مرکز سرویس تسلا برده شد. نمایشگر مرکزی تعویض و فرمور (Firmware) آپدیت شد؛ تمام این فرآیند، حدود سه ساعت طول کشید. پس از دو هفته مشکلات دیگری در تسلا مدل 3 نمایان شد:
عدم فعال شدن دنده و حرکت به عقب یا جلو پس از استارت. باید حرکت باید منتظر انرژی رسانی بیشتر باشیم. پس از شنیدن صدای تق بلند از محور عقب، حرکت با خودرو امکان پذیر شد.
باوجود فضای موجود، پیام محدود بودن فضا برای ذخیرهی انرژی نمایش داده شد. با ریبوت نمایشگر، این پیام محو شد.
پیام عدم انرژی رسانی به قوای محرکه و لزوم توقف خودرو نمایش داده شد ولی خودرو بدون مشکل به حرکت ادامه داد.
در حالی که آفتابگیر سرنشین جلو رو به پایین بود، آینهی آن جدا شد.
tesla model 3
تمام این مشکلات در طول چهار هفته اتفاق افتاده است و اعضای تیم ادموندز پس از تجربهی مالکیت نزدیک به چهار ماه، تقریباً مدل 3 را غیرتحمل میدانند. در کنار این مشکلات، برخی از نقاظ قوت مدل 3 نیز اعلام شده است. البته از نظر اعضای تیم ادموندز فقط فضای زیاد صندوق عقب و سواری مناسب در بزرگراهها جزو نقاط مثبت تسلا مدل 3 است. علاوه بر مشکلات ذکر شده، اعضای تیم ادموندز از پیچیده بودن کار کردن با نمایشگر، نبود دستگیرههای در و مشکل بودن دسترسی به دکمه آن در تاریکی و سواری فوقالعاده آزاردهندهی صندلیهای ردیف عقب نیز شکایت کردهاند.
پدال
بحثهای فراوانی دربارهی مشکلات کیفیتی متعدد تسلا مدل ۳ و مخصوصاً مدلهای ابتدایی وجود دارد اما هماکنون شانس بررسی نزدیک این خودرو توسط Engineering Explained را داشتهایم. این خودرو مستقیماً از کامیون پیاده شده است.
جیسون فنسک که یکی از شخصیتهای محبوب در یوتیوب میباشد تسلا مدل ۳ خود را دریافت کرده و بجای راندن آن اقدام به بررسی خودروی الکتریکی جدید خود نموده است. بررسیهای او برخی مشکلات کیفیتی مدل ۳ را نشان میدهد.
با کارکرد تنها ۳۵ کیلومتری، فنسک برخی خراشها و ناهمواریها را روی رنگ قرمز بدنه که آپشن ۲۵۰۰ دلاری است مشاهده نموده است.
او همچنین فاصلهی بین پانلهای بدنه را اندازهگیری و آن را با سوبارو کراس ترک مقایسه کرده است. یافته او نشان میدهد تناقضاتی بین فاصلهی پانلهای سمت راننده و سرنشین وجود دارد به گونهای که این فواصل بسیار بزرگتر از فواصل پانلهای بدنهی سوبارو هستند. یکی از بزرگترین فواصل پانل بدنهی تسلا را میتوان بین پانل سهچهارم عقب و درب عقب سمت سرنشین مشاهده کرد که ۶.۸ میلیمتر میباشد.
البته اکثر قطعات تریم بکار رفته در این مدل ۳ بهتر از نمونههای ابتدایی هستند اما تلورانسهای ساخت سوبارو بسیار کمتر از تسلا هستند. برای دانستن بیشتر دراینباره میتوانید ویدئو را مشاهده نمایید.
پدال هم در مورد مشکلات مدل ۳ در زمستان نوشته بود
شهر آرا نیوز
تسلا خودروهای با باتری معیوب به مشتریان فروختطبق گزارشی جدید تسلا سری نخست خودروهای «مدل اس» را با باتریهای معیوب که خطر آتش سوزی داشته اند، بارگیری کرده و به مشتریان فروخته است.
به گزارش شهرآرانیوز، گزارشی جدید نشان میدهد نسخههای اولیه خودروی «مدل اس» تسلا با باتریهای معیوب که خطر آتش سوزی همراه داشتند، بارگیری شده بودند.
در این گزارش توضیح داده شده که تسلا برای صرفه جویی در هزینهها این بخش خودرو را به طور سرسری ساخته بود. زیرا این شرکت تصمیم داشته تا اواسط ۲۰۱۲ میلادی خودروها را بارگیری کند و موقعیت خود را به عنوان یک تولید کننده انبوه اتومبیلهای برقی در بازار تثبیت کند.
این درحالی است که در تحقیق سالانه کیفیت خودروهای جدید «جی دی پاور» تسلا در رتبه آخر قرار گرفته بود و کمی پس از آن سامان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا تحقیقاتی را درباره اختلال در نمایشگر لمسی خودروهای اولیه مدل اس تسلا آغاز کرده بود.
طبق گفتههای ۳ کارمند سابق تسلا و ایمیلها و اسناد شرکتی، ۲ مشکل اساسی درباره پک باتری خودروی «مدل اس» وجود داشته است. نخست آنکه یک شرکت پیمانکار به تسلا هشدار داده بود که آلومینیوم به کاررفته در سیم پیچ خنک کننده باتری احتمال دارد ترک بخورد و سوراخ شود. این امر به نشت مایع سردکننده باتری منجر میشد. علاوه بر آن انتهای سیم پیچ نیز مشکلاتی داشت و یک کارمند آن را شبیه یک نخ آویزان توصیف کرده بود. این مشکل نیز باتری را در معرض خطر نشتی قرار میدهد.
تسلا تا پایان ۲۰۱۲ میلادی در مراحل مختلف تولید با سیم پیچهای مشکل دار دست و پنجه نرم میکرد. مدیریت ارشد شرکت نیز نسبت به این مشکل هشدار داده بود، اما خودروها همچنان با باتریهای معیوب فروخته میشدند.
زومیت
کارشناسان نشریهها و سازمانهای مختلف، انتقادهای شدیدی به سیستم اتوپایلوت و ترمز محصولات تسلا وارد کردهاند. احتمال ورود کمیسیون بازرگانی فدرال ایالات متحده به شکایات، وجود دارد
پس از انتشار نقد و بررسی نشریههای مختلف از تسلا مدل 3، بحثهای زیادی پیرامون قابلیت اعتماد این سدان تمام برقی ایجاد شده است. اخیراً کارشناسان نشریهی معتبر کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا بهاختصار CR، از سیستم ترمز تسلا مدل 3 گلایه کرده بودند.
Tesla Model 3
قدرت ترمزگیری تسلا مدل 3 در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۴۱.۵ متر اعلام شده است اما این سدان برقی در آزمایشهای CR، نتایج کاملاً متغیری گزارش کرده است. در واقع بهصورت میانگین، تسلا مدل 3 پس از طی کردن مسافتی حدود ۴۶.۳ متر توقف کرده است که اصلاً عملکرد مناسبی محسوب نمیشود. برای مقایسه باید توجه کرد که وانت پیکاپ بسیار بزرگتر فورد F-150 در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، با ترمزگیری پس از ۴۴.۱ متر توقف کامل میکند. سخنگوی تسلاموتورز متغیر بودن نتایج آزمایش CR را ناشی از تفاوت تایرها، دمای هوا و تایرها و وضعیت آسفالت دانست. اما پس از انتشار گزارش دیگر نشریهها و مشکلات فراوان مدل 3، ایلان ماسک وارد عمل شد. ماسک در حساب توئیتری خود از بهروزرسانی فرمور مدل 3 و کاهش ۶ متری مسافت ترمزگیری در شرایط «ترمزگیری شدید مداوم» خبر داد. کارشناسان CR پیش از این اعلام کرده بودند که درصورت آپدیت فرمور مدل 3، دوباره سیستم ترمز آن را بررسی خواهند کرد. البته باید اقرار کرد که شرایط ترمزگیری شدید و سختگیری در مورد مسافت طی شده، همیشه در رانندگی روزمره ایجاد نمیشود ولی ضعیف بودن ترمز مدل 3 در برابر بیشتر خودروهای مدرن، امری غیرقابل قبول است.
US Federal Trade Commission
اما مشکلات تسلاموتورز فقط در عملکرد نامناسب مدل 3 خلاصه نمیشود. دو سازمان غیرانتفایی «مرکز ایمنی خودروها» و «نگهبان مصرف کننده» آمریکا، خواستار ورود کمیسیون بازرگانی فدرال ایالات متحده (FTC) به پروندهی فریب آمیز بودن سیستم اتوپایلوت تسلا شدهاند. مدیران این دو سازمان معتقد هستند که مقامات تسلا و مدیرعامل این شرکت؛ ایلان ماسک، بهطور عمدی مصرف کنندگان را به باور کردن ایمنی فراتر از میزان واقعی اتوپایلوت فریب دادهاند. درواقع مدیران ارشد تسلا موتورز با رفتار و گفتار خود این باور را ایجاد کردهاند که خودروهای مجهز به سیستم اتوپایلوت تسلا، خودران هستند و بدون نیاز به راننده حرکت میکنند
باما
با تصادف یکی از خودروهای تسلا که در حالت Auto Pilot (رانندگی خودکار) بوده، خاصترین قابلیت این خودروی برقی بار دیگر زیر سوال رفت.
”
ایلان ماسک در توییتر نوشته که طبق گزارشهای بازیابی شده، در این ماشین قابلیت تمام خودران فعال نبوده.
“
انتشار خبر کشته شدن دو نفر که درون یک تسلا مدل S نسخه 2019 و با حالت رانندگی خودکار بودند موجی از تردید را نسبت به این فناوری نوظهور ایجاد کرده است. پلیس هیوستون تگزاس میگوید این حادثه در حالی رخ داده که هیچکس پشت فرمان نبوده است.
منابع خبری میگویند هنوز نمیتوان با قطعیت اعلام کرد که تسلای فوق در حالت اتوپایلوت بوده یا خیر. حتی اطلاعاتی از هویت این دو مرد نیز در دسترس نیست. تا اینجای کار مشخص شده که یکی 59 ساله و دیگری 69 ساله بوده است. با این حال پلیس میگوید هیچ یک از سرنشینان پشت فرمان (روی صندلی راننده) قرار نگرفته بودند.
تصادف تسلا سیستم اتوپایلوت
گفته میشود تسلا مدل S فوق با سرعتی بالا در حال حرکت بوده و هنگام عبور از یک پیچ دچار انحراف میشود و پس از برخورد با یک درخت آتش میگیرد. مقامات پس از خاموش کردن آتش متوجه میشوند که یکی از سرنشینان در صندلی کنار راننده و دیگری در صندلی عقب نشسته بوده است. اطلاعاتی در دست است که نشان میدهد تیم آتشنشانی حدود 4 ساعت برای اطفای حریق مشغول بوده و حتی برای خاموش کردن آتش با تسلا تماس گرفته شده است.
زومیت
خودروی الکتریکی تسلا مدل اس Plaid مدل ۲۰۲۱ پس از گرفتار شدن راننده و قفل شدن درها، دچار آتشسوزی شد. هنوز علت این حادثه مشخص نیست.
رانندهای اهل هاورفورد پنسیلوانیا که در خودروی الکتریکی تسلا مدل اس پلید ۲۰۲۱ خود گرفتار شده بود، بهسختی از آتشسوزی نجات یافت. به گزارش Carscoops، وکلای مالک این خودرو به CNBC گفتند که راننده وقتی متوجه انتشار دود از عقب خودرویش شد و برای باز کردن قفل در و بیرون آمدن تلاش کرد؛ او متوجه شد که قفل درها دچار نقص شده است و مجبور شد با ضربه راه خود را به بیرون باز کند. گفته میشود پس از فرار راننده، خودرو بهتنهایی شروع به حرکت کرده است.
خودروی الکتریکی تسلا مدل اس پلید / Tesla Model S Plaid سیاه رنگ
بن میسلاس، یکی از اعضای تیم حقوقی مالک، در تاریخ ۱ جولای با انتشار تصاویر خودروی آسیبدیده در توئیتر، گفت آنها سعی کردهاند شکایت خود را به مسئولان تسلا برسانند؛ ولی تاکنون نادیده گرفته شدهاند. هویت مالک فاش نشده؛ اما میسلاس او را مدیری ردهبالا توصیف کرده است. تیمهای آتشنشانی پس از خاموش شدن آتشسوزی، تسلا مدل اس Plaid را به مجتمعی منتقل کردند تا در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما CNBC گزارش داد که مالک از آن زمان خودرو را برداشته است تا بهطور مستقل بررسی و علت آتشسوزی مشخص شود.تسلا مدل اس Plaid یکی از پرفروشترین خودروهای تسلا است. تحویل اولین نمونه به مشتری طی مراسمی در ۱۴ ژوئن انجام شد که در آن خودروی الکتریکی تسلا موفق شد در زمان ۲/۴۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. جی لنو موفق شده است مسیر یکچهارم مایل (۴۰۰ متر) را در زمان ۹/۲ ثانیه با این خودرو طی کند. سخنگوی کمیسیون ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها به CNBC گفت این سازمان ایمنی از آتشسوزی خودروی تسلا مدل اس مطلع است و برای جمعآوری اطلاعات بیشتر با تمام نهادهای مربوطه در تماس بود.
سخنگوی این سازمان گفت:
اگر دادهها یا تحقیقات نشان بدهد نقص یا خطری ذاتی برای ایمنی خودرو وجود دارد، NHTSA برای محافظت از مردم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
دستاندرکاران میگویند در این حادثه هیچ فردی آسیب ندیده است؛ اما خاموش کردن آتش ۳ ساعت طول کشید. مسئولان تسلا از جمله ایلان ماسک، تاکنون واکنش خاصی به این موضوع نشان ندادهاند و باید ببینیم طی روزهای آینده چه اقدامی در این زمینه انجام خواهند داد.
زومیت
یک دستگاه خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳ پس از برخورد با کامیونی در روسیه بهشدت دچار آتشسوزی شد. البته، گزارشهای متناقضی از فعال بودن یا نبودن سیستم اتوپایلوت این خودرو منتشر شده است.
دهم اوت برای الکسی تریتیاکوف و فرزندانش تصادفی وحشتناک رخ داد. تریتیاکوف در حال رانندگی با خودرو الکتریکی تسلا مدل ۳ بود که در جادهی کمربندی مسکو با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به عقب کامیونی برخورد کرد. در ابتدا گزارشهای ضدونقیضی منتشر شد و برخی ادعا میکردند یک دستگاه تسلا مدل اس است و تریتیاکوف و دو فرزند او بهشدت مجروح شدهاند؛ اما گزارشهای اولیه اشتباه بودند. درواقع تریتیاکوف صدمه دیده است؛ اما نه در حدی که زندگیاش بهخطر بیفتد. گزارشهای متناقضی دربارهی مصدومیت او منتشر شده است. طبق اطلاعات کرایمراشا، تریتیاکوف با شکستگی بینی و دو پا نجات یافت و فرزندانش فقط کوفتگی داشتند. طبق اطلاعات IXBT، فقط یک پای او شکسته و سینهاش هم ضرب دیده است. یکی از فرزندان او کمی صدمه دید و دیگری مصدومیت جزئی از ناحیهی سر داشت.
تصادف تسلا مدل 3
همچنین، گزارشها دربارهی محل دقیق تصادف متفاوت بود. کرایمراشا ادعا میکند تصادف در کیلومتر ۳۷ جادهی کمربندی مسکو اتفاق افتاده؛ درحالیکه IXBT میگوید در کیلومتر ۴۲ رخ داده است. تفاوت دیگر در گزارش مربوط به سیستم نیمهخودران اتوپایلوت است. درحالیکه کرایمراشا میگوید تریتیاکوف در حالت فعالبودن اتوپایلوت و در دست داشتن فرمان رانندگی میکرد، IXBT میگوید خودرو برقی تسلا در حالت اتوپایلوت کامل قرار داشت و سیستم نتوانست کامیون را تشخیص دهد و با آن برخورد کرد
کرایمراشا میگوید تریتیاکوف اظهار کرد دستان خود را روی فرمان نگه داشته بود و رانندگی میکرد و کامیون را ندید. بااینحال در فیلم مربوط به تصادف، خودرو قبل از برخورد با کامیون ترمز میکند. آیا این ترتیاکوف بود که پدال ترمز را فشار داد یا سیستم اتوپایلوت آن را درگیر کرد؟ علاوهبراین، کامیون در لاین سمت چپ و کمی جلوتر از تسلا مدل ۳ قرار داشت. درصورتیکه تریتیاکوف چشمانش را به جاده متمرکز کرده بود، امکان نداشت کامیون را نبیند.
گمان میرود با وجود محافظت از سرنشینان برخلاف تمام خودروهای دیگر، تسلا مدل ۳ به ایجاد این تصادف قابلپیشگیری متهم است؛ زیرا تسلا مدل ۳ در هر صورت روی اتوپایلوت قرار داشت. باوجوداین، بهتر است صبر کنیم تا تسلا و مسئولان دلیل تصادف و آتشگرفتن خودرو الکتریکی مدل ۳ را بهطور دقیق بررسی و نتیجهی نهایی را منتشر کنند
طبق معمول تسلا میتواند بگوید ممکن است اتوپایلوت فعال نبود یا راننده دستهای خود را روی فرمان قرار نداده است. مطمئنا در آیندهی نزدیک دربارهی اتفاق مسکو بیشتر خواهیم شنید.
ببین سایلنت جان منم میتونم کپی پیست کنم و این اتفاق ها برای خودروها ممکنه بیفته اما موضوع اینجاست که کل این اتفاقا برای تسلا توی ۳ یا ۴ سال اتفاق افتاده و این بی مسئولیتی ماسک رو میرسونه و موضوع مهمتر اینکه ایلان توی همه اتفاقا یا بهانه اورده و یا گفته این مشکل بر طرف میشه ولی برطرف نشده ولی خداوکیلی تسلا چه سلطانیه ، ته ماشینه ، بقیه همه آشغالن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰همچنان تسلا سلطانه ، پدر خودروسازی جهان تسلا ، به افتخارش
ماکسیمیلیان
۲۹ تیر ۱۴۰۰چه سوابق درخشانی😳!
در واقع صعنت خودرو متعلق به استاد تسلا چیان است!
فناوری باطری معیوب ، پیشرفته ترین ساخته ی دست بشر برای هرچه سریعتر رسیدن به مقصد ق+بر+س+تان بهشت زهرا بوده و
ایلان ماسک نابغه ی بهشت زهرا است😊!
akrh78
۳۰ تیر ۱۴۰۰دستم خسته شد ازبس اسکرول کردم
همین کامنتو میخواستی رو کاغذ بنویسی یه 4 لیتری جوهر میخواستی
NAZI
۲۹ تیر ۱۴۰۰بیا برو هی مدلx مدلx نکن خواهشا
ایکاش بودی و میدی که همین مدل ایکس چه شکست خوبی از آئودی rs6 رو متحمل شد با گشتاور و قدرت فوق بیشتر!
این درگ هم باید بگم که اون Q7 و انجینش بی نظیرن
ای ترون هم اگه برقی نبود خیلی خوب بود مخصوصا با اون طراحی جذابش
مجتبی علیخانی
۲۹ تیر ۱۴۰۰سلام
من از وقتی اون پستتون رو درباره ی استینگر دیدم که گفته بود تو سال 2021 فقط 147 دستگاه تو آمریکا فروخته به سایتتون بدبین شدم لطفا اول صحت مطالب رو چک کنید بعد نشر بدید من خودم فقط تو یه سایت آگهی خودرو آمریکایی هزار تا استینگر مدل 2022 دیدم
SF90 STRADALE
۲۹ تیر ۱۴۰۰بازم مثل همیشه تو رولینگ خار و خفیف میشن این جارو برقی ها 😂😂
اگه این شتاب اولیه رو نداشتن دیگه چه حرفی برای گفتن داشتن جلوی درون سوزها ؟؟
Amin
۲۹ تیر ۱۴۰۰حس یه v12 bitorbo خیلی بهتر هست تا ارمیچر
بعد هم این آئودی q7 میدونید مال چند سال پیش هست ….
فورزا درون سور 🥳🥳
ماکسیمیلیان
۲۹ تیر ۱۴۰۰آقای فراری sf 90 استرادله ، اگر میشود درخواست دوستی بنده ی حقیر را پذیرا باشید و بپذیرید ؛ با سپاس 🌷.
ماکسیمیلیان
۲۹ تیر ۱۴۰۰بنده ی حقیر در رقابت دو خودرو ساز مکلارن و فراری حاضر خواهم بود که فراری چندین بار دست برتر را در مقایسه با مکلارن داشته اما از این رقابت طعمی شیرین در خاطره ها به یاد بماند تا اینکه جارو برقی های بی روح مانع این لذت و رقابت شوند!
SF90 STRADALE
۲۹ تیر ۱۴۰۰یک خبر جدید و داغ برای عاشقان سرعت
بعد از ۷ سال ، رکورد سریع ترین ماشین car and driver شکسته شد 🔥🔥
رکورد قبلی دست پورشه ۹۱۸ اسپایدر با ۰ تا ۶۰ مایل ۲.۱ ثانیه بود 👑👑
Philipp
۲۹ تیر ۱۴۰۰من دیروز گفتم فردا میام یه مسابقه میزارم بین جی کلاس و یاریس
حالا واتسون اومد بین دوتا غول مسابقه درگ گذاشت
میترسم فرداهم بیاد بین یونیماگ و ولوو اسکانیا درگ بزاره
amir???
۲۹ تیر ۱۴۰۰فردا چرا؟
همین امروز گذاشت:)
Philipp
۲۹ تیر ۱۴۰۰نه خدایی :|
محمد مختاری آذر
۲۹ تیر ۱۴۰۰درگ جالبی بود بنزینی بهتره
با مهربونی جهان زیباتره
۲۹ تیر ۱۴۰۰یجوری از کنار رفتن درون سوز ها و اومدن الکتریکی ها ناراحتین انگار دیگه نمیتونین فراری استراداله بنزین سوز بخرین
ماکسیمیلیان
۲۹ تیر ۱۴۰۰خوشحال میشوم آقای ایلان ماسک ، بر اثر اشکال فنی در حین تست یکی از خودرو های تسلا به جهت تبلیغات ، دستگاه آتش گرفته و دار فانی را وداع گویند 😠!