مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا GR86 و هیوندای ولوستر N
مجموع آراء: ۱۲۴۸
آراء تویوتا: ۹۶۳
آراء هیوندای: ۲۸۵
پیروز دوئل: تویوتا GR86 با کسب ۷۷ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه ۷۱۸ | بامو Z4 |
پورشه ۷۱۸ | |
بامو سری ۲ | تویوتا سوپرا |
بامو M2 | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR86 |
تویوتا GR86 | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
؟ | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۸۱۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۳۲۱ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی پیشرفتهٔ کابین، هندلینگ چابک، پرفورمنس قدرتمند در دنیای واقعی، ظاهر چشمنواز، کیفیت ساخت فوقالعاده
نقاط منفی: سواری خشک روی رینگهای بزرگ و در سرعتهای پایین، فقدان درگیری راننده، صندلیهای عقب کوچک، سیستمهای کمکراننده اندک
چکیده: TT نه خودرویی چندان کاربردی برای استفادههای روزمره است و نه یک کوپهٔ اسپرت خیلی هیجانانگیز اما هردو نسخهٔ کوپه و رودستر آن از ظاهری عالی و رانندگی راضیکنندهای برخوردار هستند درحالیکه در نسخهٔ S، پویایی بیشتر و جذابیت بالاتری را ارائه میکند
آلپاین A110
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: –
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
امتیاز از اتوکار: ۵.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲,۴۲۷ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۶۴۴ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی رترو و کلاسیک که بهخوبی اجرا شده است، هندلینگ هیجانانگیزی که هم در پیست و هم در جاده کاملاً قابلدسترس است، رانندگی فوقالعاده، مصرف سوخت پایین، سواری راحت برای یک خودروی اسپرت
نقاط منفی: قیمت گران، فقدان سیستمهای ایمنی، کارایی پایین برای استفادههای روزمره، تنظیم فرمان بهخوبی شاسی نیست، استفاده از قطعات رنو در داخل کابین
چکیده: A110 همان جادوی نسخهٔ اولیهٔ دههٔ ۶۰ را به تصویر میکشد یعنی یک خودروی اسپرت سبک دونفره با رانندگی جذاب که پویایی رانندگی آن در جادههای پرپیچوخم رقبا را نگران میکند اما احساس لوکس رقبای آلمانی را ارائه نمیکند که با چنین قیمتی واقعاً نباید اینطور باشد
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی TTS | آلپاین A110 S | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۱.۸ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۳.۵ متر | ۴۲.۷ متر |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۰ لیتر ترکیبی | ۷.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر | ۱۶۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۴۰۵ کیلوگرم | ۱۱۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۱۹۹ میلیمتر | ۴,۱۸۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۰۵ میلیمتر | ۲,۴۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۰۵ لیتر | ۹۵+۱۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۴۶,۶۱۵ پوند | ۶۰,۰۴۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
محمد امین
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱A110 عالی هست ، توی درگ پابه پای 718 میره و خیلی کوچیک و هندل هست و همه نظر مثبت داشتن در موردش
F22RAPTOR
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱من شخصا خیلی آئودی رو دوست دارم مخصوصا
تی تی رو ،مخصوصا که چهار چرخ محرکه
کامران
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱به آئودی رای میدم چون نمیخوام با آلپاین رای بدم در کل با این قیمت کوروت
محسن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آئودی خیلی باحاله توش ساده و کلاسیک طور درست شده
M.Kkarimi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نزدیک 20 هزار تا بیشتر پول چی رو میگیری لامصب ؟!؟!؟! ://
TML BN
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مانیتور😂😂😂
Jdm باز
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ائودی tt انتخابمه
بخاطر قیمت کمتر،قدرت بیشتر،گشتاور بیشتر و طراحی زیبا تر( سلیقه ای هست)
آرم@ن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چه دلیلی داره آلپاین اینقدر گرون تر باشه! بی معنیه
آرین
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱منطقم میگه آئودی ولی دلم با آلپاینه. انتخابم آئودی.
قنداقی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱از نتیجه دوئل قبلی جیگرم ال اومد و دلم خنک شد دم جی آر ۸۶ باحال و گولاخ گرم که بیست چهاری روزگار اجنبی اروپایی رو کبود کرده
شاید آلپاین ترگل ورگل هم سرنوشتی مثل gr۸۶ داشته باشه اگه زن بود تما با آلپاین خوشگله عروسی می کردم جون
javadhy
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱مطمئنم آلپاین تجربه رانندگی خاص تری رو ارائه میده ولی فقط به درد آدمی میخوره که چند تا ماشین دیگه هم داشته باشه چون خودش به تنهای هم بیش از حد گرونه و کاربردی هم نیست پس آئودی ولی کلا توی این کلاس ۷۱۸ روبه همه ترجیح میدم
Reza Waffen SS
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱آئودی TT