مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه دوم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل اول
دومین دوئل در مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای پدال به گروه سدانهای میان سایز لوکس اختصاص دارد. لازم به ذکر است که در این مرحله صرفاً گروههایی را خواهیم داشت که تعداد شرکتکنندگان آنها در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ خودرو یا بیشتر بوده است زیرا گروههایی که تعداد شرکتکنندگان آنها ۸ خودرو یا کمتر بوده مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی منتقل میشوند. در گروه سدانهای میان سایز لوکس در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ خودرو حضور داشتند که از بین آنها پنج خودرو با پیروزی در دوئلها مستقیماً به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند اما به دلیل فرد بودن تعداد برندگان این گروه، از بین بازندگان هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده به آنها اضافه شده تا تعداد زوج شود. این خودرو آکورا TLX بود که با کسب ۴۱ درصد از کل آراء مغلوب کادیلاک CT5 شده بود. آخرین دوئل این گروه هم بین دیاس ۹ و جنسیس G80 برگزار شد که نتیجهٔ آنرا مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین دیاس ۹ و جنسیس G80
مجموع آراء: ۱۵۳۰
آراء جنسیس: ۱۱۵۰
آراء دیاس: ۳۸۰
پیروز دوئل: جنسیس G80 با کسب ۷۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
آئودی A6 | کادیلاک CT5 |
؟ | |
بامو سری ۵ | آکورا TLX |
؟ | |
مرسدس E کلاس | جنسیس G80 |
؟ |
کادیلاک CT5
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: آلفا II جنرال موتورز
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۴,۷۱۱ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۶۳۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی واقعاً شیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جذاب، فضای پای عقب سخاوتمندانه، دینامیک رانندگی عالی در نسخهٔ CT5-V با پیشرانهٔ V6 قدرتمند
نقاط منفی: پیشرانهٔ چهار سیلندر پایهٔ ضعیف، کیفیت داخلی ضعیف، صندوق بار کوچک، فضای داخلی بهاندازهٔ قیمت خودرو لوکس احساس نمیشود
چکیده: کادیلاک CT5 در نسخهٔ V با دینامیک جذاب و سواری راحت، در این کلاس شلوغ، سدان جذابی است اما در مورد مدل پایه با پیشرانهٔ چهار سیلندر کمتوان هرگز نمیتوان این را گفت درحالیکه کیفیت داخلی هم میتواند بهبود پیدا کند
آئودی A6
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰,۵۳۵ دستگاه
فروش نُه ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۹۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین پر از تکنولوژی، کیفیت و متریال عالی، دقت مونتاژ و تناسب عالی قطعات داخلی، پیشرانهٔ V6 توربوشارژ جسور
نقاط منفی: تجربهٔ رانندگی فاقد آدرنالین، طراحی بیرونی ساده، حس و حال اسپرتی کمتر از نسل قبلی، سیستمهای کمکراننده به بهبود نیاز دارند، سر اگزوزهای تزئینی
چکیده: طراحی ظاهری سادهٔ آئودی A6 توجهات زیادی را به خود جلب نمیکند اما سواری راحت و هندلینگ مطمئن آن باید نظر خریداران خودروهای لوکس را جلب کند. همچنین، در پشت این ظاهر ساده، کابینی راحت، بینقص و مجهز پنهان شده که یکی از ساکتترین کابینها در این کلاس محسوب میشود
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی A6 55 TFSI | کادیلاک CT5-V | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژر | توئین توربو |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۴ ثانیه | ۱۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۴۶.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۶ جی | ۰.۹۹ جی |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۱۸۱۱ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۳۷ میلیمتر | ۴,۹۲۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۳ میلیمتر | ۲,۹۴۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۵,۹۴۵ دلار | ۳۸,۴۹۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۰,۸۴۵ دلار | ۵۱,۲۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Kamy
۱۶ دی ۱۴۰۰دو تا از بهترینا
انتخاب سخته
شاهرخ
۱۶ دی ۱۴۰۰هیچ دلیلی واسه رای دادن به آئودی نمیبینم نمیدونم چرا الان رای های آئودی بالاتره
امیرعباس
۱۶ دی ۱۴۰۰چون بهتره
پدرام
۱۶ دی ۱۴۰۰مهندسی آلمانی در کل کیفیت ساخت ماشین های اروپایی از آمریکایی بیشتره
Hosein
۱۶ دی ۱۴۰۰همه چیز داشت پا به پا پیش می رفت تا اینکه کابین کادیلاک رو دیدم و به آئودی رای دادم. یا علی
محمدرضا
۱۶ دی ۱۴۰۰کادیلاک ارزش در مقابل هزینه پرداختی خیلی بیشتره که میشه بقیشو صرف شخصی سازی کرد
Arman
۱۶ دی ۱۴۰۰برندهای کم هستن که توی طراحی کابین بتونه بهتر از آئودی باشن،اینجا با اختلاف زیادی کابینش بهتر از کادیلاکه
توی طراحی خارجی هم که کادیلاک واقعا عالیه و اسپورت اما آئودی حالت رسمیه
هردو عالی هستن
AMIN (M.A.S)
۱۶ دی ۱۴۰۰انتخابم در این جا ائودی
آمار فروش ماسل کار ها اومد
ماستنگ به زیر کشیده شد 😈
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰امین جان میشه امارش رو بفرستی لطفا؟؟؟
میخوام ببینم دوج چندمه 😂
AMIN (M.A.S)
۱۶ دی ۱۴۰۰دوج چلنجر :54315 دستگاه
فورد ماستنگ :52414دستگاه
شوی کامارو (بیچاره) :21893دستگاه!!!!!
مهمانان غیر ماسل کار
دوج چارجر :78388دستگاه
شوی کوروت :33042دستگاه
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰ممنون و تبرییییییییییکککککککککککککککککککککککککککککک
🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🔥🥳🎉🥳🎉🥳🎉🎉🥳🎉🥳🥳🎉🥳🎉🎉🥳🎉🎉🎉🥳🎉🥳🎉🎉🎉🥳🎉🎉🥳🥳🎉🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🎉🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🎉🥳
دوج باید شیرینی بده هورااااا🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🎉🥳🥳🎉🎉🥳🎉🥳
R@m!n
۱۶ دی ۱۴۰۰موضوع چیپ ها دست و بال فوردو بشدت محدود کرد. از طرفی معرفی برانکو دردسر عجیبی درست کرده که فورد مجبور شده فروش ماستنگ و بعضی مدل های دیگه رو متوقف کنه تا تقاضای برانکو رو برطرف کنه.
در حال حاضر فورد متعهد شده تو چهار ماه اول سال جدید ۱۰۰ هزار برانکو تحویل بده، در صورتی که تا الان نزدیک ۲۶ هزار دستگاه تحویل داده.
از طرفی داج هم خوب کار کرد مخصوصا با معرفی مدل های سالانه و رنگ های جدید و شرایط فروش بسیار عالی و ایجاد یه بخش تیونر شرکتی که واقعا جذاب بود و از اون طرف فورد به جز GT500 و مک وان مدل نمادینه دیگه ای معرفی نکرد و مثله داج توانه ۱۰۰ درصدی رو یه محصول نداشت و تمرکزشو به برنامه های دیگه ایی معطوف کرد.
با همه این اوصاف باز هم هر دو محصول فروش خوبی داشتن مخصوصا فورد من فکر می کردم از این هم کمتر بفروشه.
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰متشکرم از شما
ممد ژانگولر
۱۶ دی ۱۴۰۰من به آئودی رای دادم
آئودی یک چیز دیگست
کیفیت بالا – طراحی زیباتر از کادیلاک چه داخل و چه خارج الخصوص عقبش
طراحی داشبورد کادیلاک اصلا در حد و اندازه کادیلاک نیست حتی کیفیتش هم چنگی به دل نمیزنه
امین
۱۶ دی ۱۴۰۰دلیل و معیارم اینه که عاشق کادیلاک هستم
GT
۱۶ دی ۱۴۰۰با وجود E کلاس و سری ۵،بقیه باید به جایگاه سوم راضی بشن اگه شانسی داشته باشن
Kf
۱۶ دی ۱۴۰۰هنوزم وفاداره به کادیلاک و جانی واک
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰دوستان یه سوال چرا وقتی به ماشین معکوس میدیم انگار خودش ترمز میکنه؟؟؟
AMIN (M.A.S)
۱۶ دی ۱۴۰۰ترمز نمیکنه که وایپر جان
وقتی دنده عوض میکنید و یه دنده پایین تر رو انتخاب میکنید یعنی دارید از دنده سبک تر به دنده سنگین تر میرید
دنده پایین تر مزیت مکانیکی بالاتر و گشتاور بیشتری داره ولی در دور و سرعت از دنده بالاتر ضعیفتر هست چون شما نمیتونی در یه دنده همزمان مزیت مکانیکی بالاتر و سرعت بیشتر رو داشته باشید
یعنی دنده بالایی و سبک تر در شتاب گیری کند تر عمل میکنه ولی سرعت چرخش نهاییش بیشتر هست و میزان اختلاف شتاب هم به میزان اختلاف ضریب یا همون مزیت مکانیکی مربوطه
مثال میزنم
حداکثر گشتاور دوج هلکت 889NMدر دور 4800RPMهست و ضریب دنده یک و دو این ماشین (اتوماتیک 8HP) به ترتیب 4.71 و 3.14 هست
وقتی دنده یک رو انتخاب میکنید یعنی حداکثر گشتاور خروجی از این دنده ضربدر 4.71 میشه(حالا یه مقدار اتلاف هم هست که اینجا درنظر نمیگیریم) ولی دور که4800 بود تقسیم بر عدد 4.71 میشه
وقتی دنده دو رو انتخاب میکنید یعنی گشتاور و دور به ترتیب ضربدر و تقسیم بر 3.14میشن
اینجا شما میبینید که در دنده دو حداکثر گشتاور تحویلی به دیفرانسیل کاهش پیدا کرده ولی دور تحویلی به دیفرانسیل افزایش پیدا کرده و هلکت (یا هر ماشینی کلا) به سرعت بالاتر ولی با شتاب کند تر از دنده قبل رسیده
و وقتی که یک دنده معکوس میکشید درواقع دارید به دنده ای وارد میشید که گشتاور بیشتر و دور کمتری داره و باهاش به سرعت بالایی نمیشه رسید و برای همین سرعتتون کم میشه چون موتور محدودیت دور داره
برای همینه که توی سربالایی شما از دنده سنگین تر استفاده میکنید تا گشتاور و مزیت مکانیکی بیشتری داشته باشید و اصطلاحا ماشینتون کم نیاره
امیدوارم مفید بوده باشه
من یه کامنت شبیه این نوشتم که متاسفانه ظاهرا هنوز تایید نشده فقط خدمت سردبیر عزیز عرض میکنم از بین این دوتا کامنت لطفا یکیو تایید کنید که کامنت تکراری نباشه
ممنون
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰امین جان شما خیلی لطف دارید به من واقعا ممنونم کاملا متوجه شدم مرسی
ARMAN
۱۶ دی ۱۴۰۰من می خواستم به A6 رای بدم ولی وقتی سراگزوزای الکی رو دیدم منصرف شدم.
R@m!n
۱۶ دی ۱۴۰۰موضوعی که خیلی جالبه رقابت کاملا شونه ب شونه برندای آمریکایی با آلمانی در تمام کلاس هایی که حضور دارن هست که این پیشرفته فوق العاده آمریکایی هارو نشون میده.
ایرادهای کادیلاک هم در نسخه پایه ۴ سیلندر هست که نصفه آئودی و رقبا قیمت داره نه مدل ۶۰ هزار دلاری ۶ سیلندر.
تو این کلاس هر چند هیچ کدومو انتخاب نمی کنم اما بی ام و بهتر از بقیه هست.
کوبیده
۱۶ دی ۱۴۰۰استهلاک کدوم کمتره؟
کوبیده
۱۶ دی ۱۴۰۰من اگه باشم بدون هیچ دلیل خاصی کادیلاک رو میخرم ولی کابینش در بابر ائودی واقعا فاجعه هست
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۶ دی ۱۴۰۰A6 بهتر هست به دلیل ظاهر معقول تر و کابین شکیل تر
Ali_x76
۱۶ دی ۱۴۰۰ای کاش کادیلاک سریعتر فاصله بین CT5-V ساده و بلک وینگ رو کم کنه (یکی ۳۶۰ اسب یکی ۶۵۰ اسب)
همین انجین ۳ لیتری روی CT4-V بلک وینگ داره ۴۷۰ اسب میده، میتونه همین رو استفاده کنه، گزینه باحال تر، انجین ۶.۲ لیتری اتمسفریکه.
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۰موتور CT4-V بلک وینگ این 3 لیتری نیست، 3.6 لیتریه که قبلاً تو ATS-V استفاده میشد
Iman
۱۶ دی ۱۴۰۰هر جا یه طرف دوئل آئودی باشه انتخاب من قطعا اونه . البته فقط تو سدانهاش . کدوم برند این همه سدان خوب و پرفروش یکجا داره . سری ۳ سری۴ . ۵.۶.۷.۸
ارین صاحب جمعی
۱۶ دی ۱۴۰۰تعصبی های امریکایی بالاست افرادش و اگرنه که آئودی با گیربکس zf lmn میخورتش
ارین صاحب جمعی
۱۶ دی ۱۴۰۰مهندسی یعنی آئودی داره با ۵۰ تا تورک کمتر و البته اسب بخار کمتر همون شتاب کادیلاک را میده
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰کادیلاک 11 هزار دلار اروزن تر هست ولی
سرعت بهتری داره
شتاب ثانویه بهتری داره
قدرت بیش تری داره
گشتاور بیش تری داره
و ظاهر بیرونی زیبا تر
گارانتی بهتر
و ائودی تنها چیزی که داره ?!🤔 مصرف کم تر
Porsche 911
۱۶ دی ۱۴۰۰دوست عزیز طراحی سلیقه ای هست اینکه شما چطور به جای این همه نفر بیان میکنی که طراحی کادیلاک بهتره بیشتر جک بحساب میاد نه از این لحاظ که گفتین کادیلاک قشنگتره به این دلیل جای خیلی ها یه طرفه صحبت میکنی
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰باش اشکال ندارد شما از اون همه دلیل ظاهر را فاکتور بگیر
درضمن من جای کسی حرف نمی زنم و نظر شخصی میدم کجا گفتم این نظر همس ؟!تعصب چه ها که نکرده
Porsche 911
۱۶ دی ۱۴۰۰در ضمن اون قدرت بیشتر گشتاور بیشتر تاپ اسپید بهتر و شتاب بهتر همش بخاطر این هست که کادیلاک توئین توربو هست
به راحتی میشه این اختلاف رو توجیح کرد البته اگه فرق توئین توربو و توربوشارژ تک رو بدونین
Porsche 911
۱۶ دی ۱۴۰۰به شخصه تعصب ندارم چیزی هم بهم نمیرسه اما با قاطعیت حرف زدن شما یکم خب تعصبی نشون میده دیگه!!
بگذریم مهم نیست
نظر شما کاملا محترم 🌹
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰به همین راحتی توجیه شد ؟!
خب منم ظاهر و کیفیت بالاتر ائودی را اینطوری توجیه میکنم 😆🙃 11 هزار دلار گران تر هست
ارین صاحب جمعی
۱۶ دی ۱۴۰۰ولی دتوجه داشته باشید که گفتم آئودی با تورک کمتر و اسب کمتر همون تعداد سیلندر همون شتابو میده و بحث کیفیت که خود متن تکلیفشون مشخص کرد و سرعت بهتر هم که با آئودی تو ۱۰۰ یکیه اون مترهای باقی مونده یک دهم جابه جا میشه در عوض هم آئودی مصرف کمتری داره هم استایل اروپایی داره هم هوا را کمتر آلوده میکنه و هم کیفیت ساختش بالاتره هم همون شتابو میده و این ارزش ۱۰۰۰۰ هزار دلار تفاوت را داره
1123
۱۶ دی ۱۴۰۰حجم صندوقش خیلی بیشتر از کادیلاک هست
چهارچرخ محرک هست که تو این کلاس بهتر از RWD هست
با استناد به شنیده ها سواری لوکس تری ارئه میده و …
در نهایت میشه فهمید که بیشتر ماشین خانواده و سفر های آرومه تا هیجان انگیز
بنظر من اگه دنبال رانندگی هیجان انگیز باشی نسخه پایه کادیلاک CT4_v Black Wing یا CLA 45 یا سوپرا جی آر یا بی ام و m2 یا تسلا مدل 3 پرفورمنس و … گزینه هایی جذاب تر از این دوتا باشن
TOM KRISTENSEN
۱۶ دی ۱۴۰۰برادر چه شری گفتی من هنگ کردم👏👏👏
Porsche 911
۱۶ دی ۱۴۰۰بازم نشد الان گل به خودی زدی😐
خب کیفیتش بهتره میخوای ارزون تر هم باشه؟!😐
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰منظور من این بود که ارزش خرید ش بالا تر نیست و نهایت در حد همون کادیلاک هست
sam
۱۶ دی ۱۴۰۰کادیلاک پلاستیکی
Ssz
۱۶ دی ۱۴۰۰آئودی خیل جوان پستند ولی کادیلاک هم خیلی نسبت به چیز هایی که داره قیمت مناسبی داره و انتخاب خیلی سخت
Sss
۱۶ دی ۱۴۰۰آئودی خیل جوان پستند ولی کادیلاک هم خیلی نسبت به چیز هایی که داره قیمت مناسبی داره و انتخاب خیلی سخت
Audi
۱۶ دی ۱۴۰۰فقط آئودی👏👏👌👌💪💪💪 آمریکا خیلی وقته قافیه رو به آلمان و ژاپن باخته… کادیلاک هنوز خیلی مونده به پای اتومبیلهای آلمانی برسه
مهدی
۱۷ دی ۱۴۰۰از قدیم کیفیت متریال کابین امریکایی ها ضعیف بود الان هم هست. نمیدونم چرا این عادت بد رو ترک نمیکنن
SARMM
۲۱ دی ۱۴۰۰بنظرم هدف کادیلاک اینجا بیشتر رانندگی پر هیجان بوده برعکس آئودی که حالت لوکس داره از نوع انتقال قدرت به چرخ ها و کابین واضحه