مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین مکلارن 600LT و پورشه ۹۱۱ GT3
مجموع آراء: ۱۲۰۰
آراء پورشه: ۸۴۰
آراء مکلارن: ۳۶۰
پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ GT3 با کسب ۷۰ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 | مکلارن 600LT |
پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 | |
شورلت کوروت | آئودی R8 |
؟ | |
لامبورگینی اوراکان | مکلارن آرتورا |
؟ |
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۳,۰۴۱ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸,۸۱۱ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست هوکنهایم: ۱,۵۴.۶۰
نقاط مثبت: پرفورمنسی که با سوپراسپرتهای بسیار گرانتر رقابت میکند، کاملاً مناسب برای رانندگیهای روزانه، کابین زیبا و باکیفیت که تجربهٔ لوکسی را فراهم میکند، قیمت بسیار مناسب
نقاط منفی: غربیلک فرمان مربعی مطابق با سلیقهٔ همه نیست، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، عدم ارائهٔ گیربکس دستی، ظاهر بحثبرانگیز، مقداری کمفرمانی
چکیده: شورلت با انتقال پیشرانه به پشت صندلیها، کوروت را به یک فراری با قیمت مناسب و با پرفورمنس سوپرکارها تبدیل کرده است
آئودی R8
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۴۹ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶۸ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست هوکنهایم: ۱,۵۴.۲۰
نقاط مثبت: طراحی بیرونی خشن و جذاب، کابین ساده اما لوکس، صدای اگزوز فوقالعاده، هندلینگ قابل پیشبینی، پیشرانهٔ V10 باشکوه، قیمت ارزانتر از لامبورگینی اوراکان
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، فضای بار بسیار محدود، بهاندازهٔ دیگر سوپراسپرتها برای رانندگی جذاب نیست، گیربکس میتوانست بهتر باشد
چکیده: هرچند R8 یک سوپراسپرت سریع و جذاب است اما مثل دیگر محصولات آئودی، هم استفاده از آن آسان است و هم برای رانندگیهای روزانه مناسب خواهد بود
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت Z51 | آئودی R8 RWD | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۹ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۶ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۳ لیتر |
وزن | ۱۶۵۴ کیلوگرم | ۱۶۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۳۰ میلیمتر | ۴,۴۳۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۳۳ میلیمتر | ۲,۶۴۹ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۱۱۵ لیتر |
قیمت | ۶۴,۹۹۵ دلار | ۱۵۱,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
جنوب
۲۲ خرداد ۱۴۰۱با کمتر از نصف قیمت آئودی .با گارانتی قوای محرکه بیشتر.با مصرف کمتر .شتاب بیشتر.فاصله محوری بیشتر. انتخاب من کوروت
Humer
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا منم به کوروت رای دادم
ولی کوروت جدیدا یخورده طراحی جوان ( جینگول مینگول)
داره
اگه یکم توی طراحیش کار کنند عالی میشه
میدونی پخته تر بشه
Reza Waffen SS
۲۲ خرداد ۱۴۰۱آئودی R8
جنوب
۲۲ خرداد ۱۴۰۱من کلا عاشق آئودی هستم .چه فضای کابین زیبایی دارن .چه دسته دنده ارگونومیک و زیبایی هستن ماشیناش.اما اینجا به دلایل بالا ک نوشتم به نظرم کوروت بههتره
دکتر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱واقعا ارزنده و ارزان هست کروت😁 تو این رنج قیمتی کاملا بی رقیبه
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کوروت همه چیش عالی به جز نمای جلو
Erfan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱همین حالا کروت داره ماشین هایی که دوبرابر خودش قیمت دارن رو شکست میده حالا فقط فکر کروتz06رو بکنید.
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱big like 👏👏👏👏👏
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱big like 👏👏👏👏👏
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کیفیت ساخت و برندینگ آیودی ی چیز دیگست
ولی کوروت از نظر قیمت ارزندست
انتخاب با شماست
کیفیت و برند بودن و خاص بودن
قیمت مناسب و مثل خودت زیاد بودن
Aboalfazl demon
۲۲ خرداد ۱۴۰۱برندینگ آئودی از نام کوروت با ارزش تره ؟؟؟؟؟
عجب حرف خنده داری زدی
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱داداش ابوالفضل تا میتونی بخند و برو جلوی آیینه چون خنده سلامتی میاره
HamiD
۲۲ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂
Porsche 911
۲۲ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂😂
نمیگیم کوروت و شورلت ماشین معروفی نیستن
ولی یادمونه برندینگ آئودی بالاتر از شورلت بوده…
Ali
۱۱ خرداد ۱۴۰۲آقا Aboalfazl demon
ول کن عزیز این آلمانی فنا اونقدر متعصب هستن که اگه استغفرالله خدا هم بیاد بگه بابا اینجا کوروت بهتره بازم قبول نمی کنند .
Taha Malek
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کروت فوق العاده ارزنده و پرفورمنسی عالی ارائه میده که با رقبا اروپایش قابل رقابته باقیمت خیلی کمتر
آئودی هم با کیفیت ساخت آلمانیش و v10 دلبری میکنه
من عاشق هردو این ماشینم اگه پول داشتم دوتاشو میخریدم اما اگه پولم اندازه ای بود که به یکیش میرسید قاعدتا کروت رو میگرفتم با اختلاف قیمتش میشه راحت ی ماشین دیگ خرید یا کروت رو به بهترین شکل تیون کرد
GMA
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کوروت خیلی گزینه معقول تری هست ولی وقت طراحی زیبای آئودی را میبینم و بعد نگاهی به طراحی کوروت میکنم سر درد میگیرم…انتخاب من R8
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱جالبیش اینجاست طراحی R8 و موتورش تغریبا مال ۱۲ سال پیشه که با یکمی تغییر آپدیت شده اینی که میبینی و خیلی رقابت نردیکی با کوروت داره و هیچکسی به این مسئله اشاره نمیکنه !!!!
تازه یکسریا خیلی خوش خندن !!!!
Aboalfazl demon
۲۲ خرداد ۱۴۰۱موتور کوروت استینگری هم زیاد فناوری جدیدی نداره
همون موتور ۶.۲ معروف جی ام هستش
میخندم چون ماشینی که در زیر پوستش لامبورگینی داره نمیتونه یه کوروت رو شکست بده
آقا برندینگ
Porsche 911 (2)
۲۲ خرداد ۱۴۰۱شما لطفا نخند
آئودی موتورش لامبورگینیه؟
سیصد بار گفتیم میتونید برید تحقیق کنید نمونه اولیه این موتور نسخه 4.7 لیتر بود که ساخت آئودی بود
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱پورشه داداش خونتو کثیف نکن یسریا هستن مثل ابوالفضل که ولش کنی تا صبح میخواد بخنده
بهش باید لقب اقای لبخند داد
سر خوشه ماشالله
Mamad
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کوروت بی نظیره طراحی داخلشم بهتره
SRT
۲۲ خرداد ۱۴۰۱هرچند آئودی و مخصوصا ار هشت رو خیلی دوس دارم ولی اینجا بجز همین دوس داشتن دلیل دیگه ای برای رای دادن بهش ندارم
پس کوروت
آدمیزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱من جدا از قیمت کوروت که نصف آئودی طراحی بیرونی(داخل آئودی از نظر من بهتره) و شتاب گیری کوروت رو به آئودی تر جیح میدم
Aboalfazl demon
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چرا z06 رو نیوردین
MOTORE PUSHROD
۲۲ خرداد ۱۴۰۱انتخاب من هم کوروته صد درصد
راستی دوستان لمانزو ببینید تیم کوروت ریسینگ زد پوست فراری و پورشه با آسفالت یکی کرد
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چرا بقیه دفعات که پورشه می برد با بقیه اکانتات اینارو نمیگفتی؟
باشه
Porsche 911
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تهش چی دستشون اومد با این راننده ها
انگار خبر اوت شدنشون به گوشت نرسیده و اینکه پورشه قهرمان شد
meysam
۲۲ خرداد ۱۴۰۱مقایسه قیمتی این دوتا ۲ حالت رو تداعی میکنه:
یا مهندسی اروپایی خیلی گرونه و سطح پایینتر
یا اروپاییها ارث پدرشون رو هم از مشتری میگیرن
Nima
۲۲ خرداد ۱۴۰۱فکر میکنم واقعیت ترکیبى از دوتاشه
البته مهندسى آلمانى بالاتره و آمریکایى ساده تر (البته با کارایى ۹۰-۹۵ درصدى اروپایى ها) با این تفاوت که آمریکایى ها خیلى ارزونتر هستن.
البته توى این ماشین خاص(آیودى) تکنولوژى قدیمى و پیچیده باعث شده گرونتر ولى ضعیفتر باشه.
من نظر شخصیم اینه . وقتى میشه با ۷۰ هزار دلار و تکنولوژى ساده تر ۹۰ درصد لذت یه ماشین ۱۵۰ هزار دلارى رو برد ، چرا باید آدم براى اون ۱۰ درصد اختلاف ۲ برابر پول بده . مگر علاقه؟
Nima
۲۲ خرداد ۱۴۰۱به همین دلیل کلا ماشیناى آمریکایى رو دوست دارم. چون هم دوام قابل قبولى دارن و استهلاک کم (خصوصیت اصلى ژاپنى ها) و هم لذت زیادى توى رانندگى دارن(خصوصیت اصلى آلمانى ها)
چون هردوتارو با هم داره . من خیلى ماشیناى آمریکایى رو توى کلاس هاى مختلف به رقباشون ترجیح میدم.
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چیزی که همیشه از ماشینای امریکایی خوشم میاد اینه گه لذت رانندگشون بیشتر از همه هست . اصلا برام مهم نیست چقدر قدرت موتور داشته باشن . مهم اون دود لاستیکه که لبخند میاره روی لبای ادم مهم اینه که وقتی اشاره به پدال میکنی پشت ماشین مثل ماهی سر میخوره . اصلا قدرت و این چیزا مهم نیست . شما فرض کن یه کامارو قدیمی موتور ۳۵۰ . ۱۸۰ تا ۲۰۰ اسب داره که قدرت خیلی زیادی نیست ولی لذتی میده که پورشه کاین توربو اس نمیده .
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱البته فقط مهم دود لاستیک نیستا الان لاستیک گرونه به همون گاز خلاصی هم ادم راضی میشه😂
Shahrukh
۲۲ خرداد ۱۴۰۱پیروی صحبتای دوست خوبم وایپر
یه کیت 383 استروک هم نصب شه رو انجین350. بایه هدرز و منبع تراش ، هیولای درونش آزاد شه
دلت میخواد فقط گاز بدی و قُل قُل کنه برات.یه نیشخندم ب قیمت بنزین بزنی ک احتمالا قراره بشه بالای 10هزار!!
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱خب من اول یه فاتحه برای اسفالت بخونم .
.
.
.
.
داداش چطوره تو واتساپ با هم در ارتباط باشیم؟ اگر وقت داری و میتونی بیای پس اگه میشه شمارت یا ایمیلت و بفرست . راستی هر کاری میکنم نمیتونم تو پدال بهت پیام خصوصی بدم
R@m!n
۲۲ خرداد ۱۴۰۱بحث اصلی برندینگ هست وگرنه آئودی R8 و محصولات لامبو از لحاظ تکنولوژی از فراری و پورشه و مک لارن دو نسل عقب ترن.
محصولات آمریکایی هم یکی بخاطر بازار پرسود خود آمریکا و اطمینان کامل از فروش و در محصولات با موتورهای پوشراد سادگی و هزینه تولید پایین تر ارزون تر هستن. البته مهندسی صرفا در محصولات سوپراسپرت و پرفورمنس وجود نداره.
javadhy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱در مورد آیودی r8 اوکیه ولی میشه دقیق تر بگین چرا تکنولوژی لامبو دو نسل عقبتر از شرکتایی هست که ذکر کردین؟
(صرفا جهت دونستن نظرتون اینو پرسیدم بازم مثل دفعه قبل فکر نکنی دارم مسخرت میکنم)
javadhy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱خارج از بحث خودرو
پروفایل آقا ramin از فیلم gran torino هستش شخصا جز برترین فیلم های عمرمه به همه پیشنهاد میکنم
R@m!n
۲۲ خرداد ۱۴۰۱راستش دفعه قبل مقصر خودت بودی که زدی کوچه علی چپ و بحث رو به حاشیه کشیدی وگرنه من اینجا شروع کننده بحث خارج از این حوزه با کسی نیستم و نبودم. مطمئنم خیلی خوب می دونی شلبی کجای کاره و M4CSL کجا !! در کل دوست ندارم اینجا دل خوری باشه اگرم صحبت خارج از این فضا زده شده همون لحظه برای من فراموش امیدوارم برای بقیه هم همینطور باشه و دلخوری نباشه البته به غیر از دو سه نفر که واقعا رو مخن.
راجب لامبو هم خب موتور و پلتفرم همه مدیون فولکس هست. اینجا دوستان فکر می کنن موتور لامبو cala تو سال 95 دقیقا همون موتوری هست که تو گایاردو و اوراکان استفاده شده !! خب با مقداری سرچ مشخص میشه که اون فقط کانسپت ناقص بود و اگر فولکس نبود هیچ کدوم ازینا وجود نداشت و این موتورم حتی الان یاد کسی نمی موند.
این از موتور، حد نهایی قدرتشم تو اوراکان پرفورمانته دیدیم هر چقدرم بهینه سازی شده باشه در برابر موتور F136 فراری و M840T مک لارن چیزی برای ارائه نداره. پلتفرم هم همون پلتفرم آئودی R8 نسل 1 هست که مقداری بروزرسانی شد. موتور فراری و بقیه توربو شد و حالا هیبرید شد اما لامبورگینی همچنان همون ده سیلندر رو داره. ممکنه بعضی دوستان بگن لامبو توربو نمیشه چون بخاطر شخصیتشه !!! کی رو گول می زنیم گذاشتن توربو رو موتور V10 و V12 هیچ پیشرفتی حاصل نمی کنه، یه تویین توربو کارخونه ای و با دوارم نمی تونه ده یا دوازده سیلندرو تغذیه کنه و این یه حقیقته. بازم ممکنه بعضی از دوستان بگن لامبو خیلی سریع هست درسته!!! اما یه مثال نقض بسیار ساده می زنم، کدیلاک CT5-V BLACKWING و M5CS !!! همه دیدیم تو پیست بی ام و کند تره اما این دلیله اینه که موتور LT4 جی ام از موتور S63 بی ام و بهتره یا پیشرفته تره ؟؟؟ جواب یه خیر خیلی بزرگه. تکنولوژی ساخت و پرفورمنس دو مبحث کاملا جداست.
تکنولوژی ساخت زمانی خودش رو نشون میده که ظرفیت انعطاف داشته باشه، قابلیت پیشرفت داشته باشه و با هر نسل سازگار بشه یعنی یه چیزی مثل فراری gtb296. ما این ماشینو تو 2022 دیدیم لامبورگینی که بتونه در حد این ماشین باشه شاید تا 2025 هم معرفی نشه. الان تو نسل بعد بی ام و M5 و مدل CS زنده می مونه اما CT5 میره تو کتابای تاریخی چون ته پلتفرم آلفا و موتورش همین بود که اونم بزور گیربکس و تعلیق شاهکارش بود که همه جوره کمبودای موتورو کشید (البته من بشدت این کدیلاک رو دوست دارم).
کسی لامبورگینی رو به خاطر پرفورمنس نمی خره این استایل و سبک متفاوتش هست که طرفدار داره و خیلی هم عالیه. یه صدای وحشتناک بلند با اون طراحی رادیکال و موتورای حجیم و صدالبته بازاریابی فولکس برای هر عشق ماشینی جذابه.
javadhy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱در مورد بحث گذشتمون که شخصا مثل شما فکر میکنم و ازش همون موقع رد شدم (به هر حال گاهی اوقات اینجور صحبت و مکالمه ها اتفاق میفته که راه فراری هم ازش نیست)
شخصا هم اگر حرف بدی گفته شد هدف و قصد این نبود شرمنده
در مورد توضیحتون هم،شخصا باهاش موافقم و خودمم همینطوری فکر میکنم شما فقط دقیق تر توضیح دادین که شخصا برام مفید بود
از همه اینا بگذریم خودم فکر میکنم این شخصیت منحصر به فرد یه لامبورگینیه که امروز اونو به اینجا رسونده و تنها نامیه که در طول تاریخ تونسته انقدر خودشو به فراری نزدیک کنه
و در حد اون به معروفیت و محبوبیت برسه
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کوروت قوق العاده اس
matin
۲۲ خرداد ۱۴۰۱درسته که هیچکدوم از کوروت ها c6 نشد ولی همیشه توی این مدل ماشین ها انخاب اولمه
JDM lover
۲۲ خرداد ۱۴۰۱انتخابم کوروته
قیمت خیلی عالیییی داره و پرفورمنس عالی
تازه این نسخه پایه هست، z06 بیاد میتونه خیلی از سوپرکارهارو زمین بزنه
تازه نسخه ZORA و ZR1 هم در اینده در راهه…
javadhy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱:unpopular opinion
شاید اگه تمامی پارامترها رو در نظر بگیریم کوروت با اختلاف خودروی بهتری باشه ولی شخصا معتقدم یه سوپر اسپرت نباید بیش از حد ارزون باشه اینطوری محدودیت فروشش کم میشه و اون خاص بودنشو از دست میده بخاطر همین انتخابم آئودیه(در واقعیت هر کی پولش در حد کوروت باشه بی شک و بدون فکر میره سراغ کوروت و میگه خدا پدر شورولتو بیامرزه بخاطر ساخت همچین ماشین پرفورمنس ارزونی ولی من نظر بالامو از دیدگاه کلی گفتم که اگه پول مهم نباشه و بخوایم از بین دوتا یکیو انتخاب کنیم)
Erfan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱:Popular opinion
شورلت و کوروت اومدن یکی از بهترین کار های ممکن رو کردن اومدن با این قیمت گذاری منطقی آرزوی داشتن یه سوپر اسپرت رو برای همه جوونا مخصوصا ممکن کرده. کاری که بقیه کمپانی ها با قیمت های خیلی بیشتری کردن ولی کوروت با نصف قیمت بقیه ماشین ها کاری کرده آرزوی سوپر اسپرت داشتن محال نباشه.در نتیجه قشر بیشتری از این ماشین استفاده میکنه یه فاتحه هم همین حالا خودم برای پدر تاسیس کننده شورلت میخونم.
javadhy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱داش منم تو کامنتم همینو گفتم تهش دیگه
سهند
۲۲ خرداد ۱۴۰۱رای من قطعا آئودی
ارین صاحب جمعی
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ایودی بهتره ارباب حلقه ها
Swedish Arrogant Tiger
۲۲ خرداد ۱۴۰۱بی تردید R8.
aminbikar
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کوروت ❤️
Mf1
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ائودی قدیمتره بایستی هم شورلت از اون سریعتر باشه بهرحال صدرصد شورلت انتخاب بهتریه ولی این ائودی صدای خفنی داره و هم طراحی عالی که برای کسانی که عاشق آئودی ساخته شده
مهدی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من خودم طرفدار ائودی هستم اما وقتی میتونم با کمتر از نصب قیمت شتاب بهتر و گارانتی بهتر و حجم صندوق و بقیه چیز ها رو داشته باشم انتخاب من کوروت هست
Hamid...Audi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چه گیری کردیمااااا
منم کوروت 😑
Aliakbarkhoei
۱ تیر ۱۴۰۱اگه قیمتو بزاریم کنار Audi بهتره اما خب قیمت یه ملاک اصلیه.
مخصوصا که پرفورمنس کوروت هم حداقل ۸۵ درصد r8 هست.
رایم کوروت. البته کاش فرمانش اوکیتر بود.
عشق هایپر ایپرت
۲۰ اسفند ۱۴۰۱رای من کوروت بخاطر اینکه ائودی r8 سوپر اسپرت رده پایین نیست
عشق هایپر اسپرت
۲۰ اسفند ۱۴۰۱رای من کوروت بخاطر اینکه ائودی r8سوپر اسپرت رده پایین نیست