مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس C63 AMG و جگوار XE SV Project 8
مجموع آراء: ۱۳۷۹
آراء مرسدس: ۹۹۴
آراء جگوار: ۳۸۵
پیروز دوئل: مرسدس C63 AMG با کسب ۷۲ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن |
بامو M3 کامپتیشن | |
مرسدس C63 S AMG | جگوار XE SV Project 8 |
مرسدس C63 S AMG | |
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport |
؟ | |
ولوو S60 پولستار | کادیلاک CT4-V بلکوینگ |
؟ |
آئودی RS5 اسپرتبک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸
پلتفرم: MLBevo گروه فولکسواگن
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی فوقالعاده جذاب، رانندگی جذاب و سرگرمکننده، فضای بار و صندلیهای عقب بیش از یک کوپه
نقاط منفی: صدای اگزوز همیشه جذاب نیست، سواری نهچندان راحت در سفتترین حالت کمکفنرها
چکیده: آئودی RS5 اسپرتبک با موفقیت مزایای یک سدان اسپرت، یک کوپه و یک هاچبک را باهم ترکیب کرده است. اینکه RS5 پرفورمنس فوقالعاده و وحشیانهای دارد اما درعینحال سواری آن مثل یک گرند تورر است، یک دستاورد چشمگیر مهندسی محسوب میشود. معمولاً تلاش برای ارائهٔ همهچیز برای همه سلایق، فرمول شکستخوردهای است اما آئودی RS5 این کار را در یک پکیج قانعکننده انجام داده است؛ بنابراین، برای کسانی که اولویتشان داشتن خودرویی است که بتواند همهٔ کارها را انجام دهد، این خودرو واقعاً ارزش بالایی خواهد داشت.
لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: New N تویوتا
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر تهاجمی، کابین سطح بالا، صندلیهای جلو کاملاً بدن را در برمیگیرند
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای عقب، گیربکس نهچندان دقیق، رقبا هندلینگ جذابتری دارند
چکیده: لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس را میتوان یک سدان نیمه اسپرت دانست زیرا غیر از پیشرانهٔ V8، هیچ تفاوت چشمگیر دیگری با مدل ضعیفتر IS350 ندارد و به همین دلیل حس یک سدان پرفورمنس تمامعیار را القا نمیکند؛ اما در عوض، IS500 رفتار آرامی دارد که آنرا به خودرویی فوقالعاده راحت برای استفادههای روزانه تبدیل میکند هرچند که تعلیق بیشازحد نرم آن برای یک سدان اسپرت مناسب نیست. بااینهمه، IS500 با توجه به قیمت، در این کلاس گزینهٔ قابلتوجهی خواهد بود زیرا هیچکدام از رقبا زیر کاپوت خود یک V8 تنفس طبیعی ندارند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۴.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۰ ثانیه | ۱۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۰.۸۹ جی |
توقف از ۹۶ | ۳۳.۹ متر | ۳۳.۸ متر |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۸ لیتر | ۶۶ لیتر |
وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۸۳ میلیمتر | ۴,۷۵۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۲۴ میلیمتر | ۲,۷۹۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۶۵ لیتر | ۳۱۱ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۶,۴۴۵ دلار | ۵۷,۵۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Audi rs e_tron gt
۲۳ مهر ۱۴۰۰انتخاب من قطعا آئودی rs5 اسپرت بک
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۴۰۰100% به آیودی رای دادم حتی خواستم ۱۰۰ بار روی اسم آئودی کلیک کنم که نشد و فقط یکبارشو قبول کرد.
از همه نظر سر تره با اینکه ۳ سال قبل رونمایی شده
مقایسه این دو به نظرم مثل مقایسه فیل و فنجونه
کیفیت و زیبایی و هیجان آئودی کجا !!!
بی احساسی و زشت بودن لکسوس کجا !!!
ولی لکسوس بجاش عجب رنگی داره 💪
Audi rs e_tron gt
۲۳ مهر ۱۴۰۰کاملا موافقم❤👍👌
mohamadreza
۲۳ مهر ۱۴۰۰ریپلای کامنت اول برای دیده شدن !!!!
از ترفندهای بزرگوار نوید ۰۰۹۸ !!!!!!!
mohamadreza
۲۳ مهر ۱۴۰۰نوید خودت رفتی !
ولی خاطرات هنوز مونده !
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰چه قدر پاپیچ همه هستی!!!
محمدرضا
۲۳ مهر ۱۴۰۰ژانگولر
درسته تاریخ معرفیه لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس
برای ۲۰۲۱ هست ولی پلتفرم is برای سال ۲۰۱۴ هست.
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۴۰۰پس دیگه بدتر
پس به حرفم رسیدی لکسوس زشت و بی احساسه
Amard
۲۴ مهر ۱۴۰۰موتور تویوتا تنفس طبیعی قطعا با یه توربو رقبش قورت میده اختلاف قیمتش هم زیاد توجه کرده باشید ولی مصرف سوخت زیاد فرق نداره
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰آئودی هم با همون تعداد سیلندر و یه توربو قطعا رقیبش رو قورت میده
عزیزم بیخودی به خودت فشار نیاز بهترین تو این کلاس آلمانی ها مثل همین آئودی و کادیلاک امریکایی هستن که بهترین از همه نظر هستن
مزدا
۲۳ مهر ۱۴۰۰RS5 واقعا بی نقص هست دل ادمو میبره
Reza Waffen SS
۲۳ مهر ۱۴۰۰آئودی RS5 اسپرتبک
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰همچی به نفع آئودی بود تا به قیمت رسیدم…
البته که وی 8 اتمسفریک لکسوس هم یه دنیایی داره واسه خودش :) انتخابم لکسوس
(آئودی هم بینهایت جذابه)
MOHAMMAD.n.r
۲۳ مهر ۱۴۰۰لکسس رو انتخواب کردم.
هیچی تنفس طبیعی نمیشه اونم V8👌🏻👌🏻
لکسس gsf با اینکه بزرگتر و سنگین تر از isf هست حداکثر سرعت ۲۷۳ کیلومتری داره. روی عدد ۲۴۰ مشکوکم، فکر کنم بیشتر باشه.
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰بله حد اکثر سرعت هم توجه منو جلب کرد. ممکنه روش محدود کننده گذاشته باشن، شاید البته..
MOHAMMAD.n.r
۲۳ مهر ۱۴۰۰ارادت
من چندین جا چک کردم. فکر کنم پدال اشتباه زده.
قدرت اعلامی لکسس ۱۶۵ مایل هست که میشه ۲۶۷ کیلومتر در ساعت.
قدرت تجربی ۱۶۸ مایله که میشه حدود ۲۷۲-۲۷۳ ، مثل برادر بزرگترش gsF.
پدال جون لطفا تصحیح بفرما.
امیر دهقان
۲۳ مهر ۱۴۰۰سلام و ارادت
مشخصات هردو ماشین از سایت کارانددرایور گرفته شده و در اونجا حداکثر سرعت لکسس با محدودیت 149 مایل ذکر شده که میشه 240 کیلومتر
از طرف دیگه، حداکثر سرعت آئودی هم روی 250 کیلومتر محدود شده و بدون محدودیت 280 کیلومتر هست
بنابراین اگه قرار باشه حداکثر سرعت لکسس رو بدون محدودیت بنویسیم برای آئودی هم باید 280 کیلومتر رو ذکر کنیم
https://www.caranddriver.com/reviews/a37418797/2022-lexus-is500-f-sport-performance-by-the-numbers/
MOHAMMAD.n.r
۲۳ مهر ۱۴۰۰اوکیه پس👌🏻👌🏻
ممنون بابت پاسخگویی🙏🏻
mos
۲۳ مهر ۱۴۰۰اینجا اشتباه نوشته شده حداکثر سرعتش طبق گفته خود لکسس ۱۶۵ مایل که میشه ۲۶۵ کیلومتر.
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰پیام آقای دهقان رو با دقت بیشتر بخون☝🏻
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰یاد اونایی افتادم که سر کلاس یاداوری میکردن: استاد/آقا معلم، امروز قرار بود امتحان بگیرید..
😐
mos
۲۳ مهر ۱۴۰۰رستمی نژاد قبل از اینکه حرف بزنی یکم فکر کن.
من این کامنت رو قبل از کامنت آقای دهقان گذاشتم و بعدش ایشون توضیح دادن.
Mad.z.Max
ایشالا مدارس حضوری میشه برمیگردی همون جا
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰Mad.z.Max
همیشه به نفع خودت کار کن
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰MOS .
به هر حال وظیفه دونستم یه اخطار بدم تا خوب تر یادت بمونه در مورد سرعت سدان خانوادگی مورد علاقت😂😂
mohamadreza
۲۳ مهر ۱۴۰۰رستمی نژاد
پس رفیقت کو ؟!
اخه معمولا تو میگفتی اونم زود بهت ریپلای میزد و امضاش میکرد !!!!
mohamadreza
۲۳ مهر ۱۴۰۰دیس هارووووووو !!!!!
(کامنت رستمی نژاد )
mohamadreza
۲۳ مهر ۱۴۰۰دیس هارووووووو !!!!!
(کامنت رستمی نژاد )
Mad.z.Max
۲۳ مهر ۱۴۰۰mos جان ریپلای ها رو اگه دقت کنی، اینجور برداشت اشتباه پیش نمیاد. من وقتی با خودت صحبت میکنم، کامنت خودت رو هم ریپلای میزنم، مثل دفعات قبل، امروز ولی روی صحبتم اکانت جدید محمد رستمی نژاد بود، که اگه دقت کنی، ریپلای هم به کامنت ایشون خورده
mos
۲۳ مهر ۱۴۰۰بله من اشتباه برداشت کردم فکر کردم با من بودید.
عذر میخوام.
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰کلا خودتون هم با خودتون درگیرین تا حرفی به دلتون نیست سریع هم رو به بچه مدرسه ایی متهم میکنین این نشونه بچه بودن تون هست عزیزم
Arman
۲۳ مهر ۱۴۰۰طراحی هر دو رو خیلی دوست دارم،،لکسوس طراحی هجومی تری داره،همچنین موتور جذابی هم داره با توجه به تنفس طبیعی بودن اما نکات منفی که برای لکسوس گفته شده نکاتی هستن که تو این کلاس خیلی مهم هستن
آئودی هم طبق جدول مهندسی برتر رو داره اینجا
سخته ولی انتخابم آئودی هست
MOHAMMAD.n.r
۲۳ مهر ۱۴۰۰۱۹ هزار دلار اختلاف قیمت تو این رنج قیمتی پول زیادیه.
میشه یه کیت سوپرشارژ با حدود ۱۷ هزار دلار بست رو لکسس. راحت میره بالای ۶۰۰ اسب و ۷۰۰ نیوتن گشتاور.
محمد امین
۲۳ مهر ۱۴۰۰هر دو کابین زیبا و راحتی دارن و کیفیت متریال خوب ، طراحی جذاب رو هم آئودی و هم لکسوس داره ، هرچند که سلیقه ای هست اما طراحی آئودی یکمی پخته تر هست ، از نظر مشخصات فنی، روی کاغذ با اینکه پلتفرم موتوریشون فرق داره ، اما هردو اعداد بسیار نزدیک به هم دارنمزیت آئودی شتاب صفر تا صد بهتر ، کنترل بهتر و هندلینگ بهتر و شاید طراحی بهتر باشه به اضافه ی یه سری نکات جانبی و جزئی، اما لکسوس حس رانندگی اش به خاطر پیشرانه ی v8 و rwd بودن فکر میکنم بهتر باشه ، و یه حس متفاوت تری بده
درکل آئودی خودروی بهتر هست ، اما باتوحه به آیت اختلاف قیمت ، لکسوس گزینه ی کامل تری هست
میثم
۲۳ مهر ۱۴۰۰آئودی مهندسی بالاتری داره
اما لکسس طراحی و موتور بهتری داره با قیمت کمتر
انتخاب من لکسس
محمدرضا
۲۳ مهر ۱۴۰۰موتور لکسس کجاش بهتره😐
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰هیچی منظورش ۶ سیلندر توربو و ۸ سیلندر اتمسفریکه که مهم نیست چون آئودی اگه ۸ سیلندرش بود تو همه چیز که بهتر هست تو موتور هم این برتری رو نشون میده پس دیگه مهم نیست چون کلا آئودی از همه نظر بهتره
احمدرضا
۲۳ مهر ۱۴۰۰ظاهر آئودی با این رنگش فوق العاده جذابه
امیرحسین
۲۳ مهر ۱۴۰۰آقا این چه دوئل هایی میذاری
آدم رو دو دل میکنی
من عشق آئودی هستم
ولی نمیشه از این لکسوس v8 گذشت
رای نمیدم
هر دو رو بدین بذارم پارکینگ خونه مون
جانم سلاطین عشق
M.K karimi
۲۳ مهر ۱۴۰۰واقعا V8 تنفس طبیعی و 20000 دلار تو جیب موندن رو سخت میشه ازش گذشت ولی از آئودی هم نمیشه گذشت….
انتخابم آئودی
R@m!n
۲۳ مهر ۱۴۰۰لکسوس معقول تره
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰آئودی بهتره و مهندسی پیشرفته تری داره پس تو معقول بودن هم به راحتی میتونه بهتر باشه ولی این انتخاب واسه کسانی هست که یه چیز سطح بالاتری میخوان
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۳ مهر ۱۴۰۰حس ژاپنی ها بعد خوندن این مطلب.
جمع دورت ولی همینه دردت ،که میخوره تو ذوقت سنگینه قلبت!
جواد
۲۳ مهر ۱۴۰۰چه خبرته.. رو همه چی باید ریپلای بزنی؟
هیجانی چرا رفتار میکنید
A ..... She reminds Me of love ..... A
۲۴ مهر ۱۴۰۰😂
Audi R8
۲۳ مهر ۱۴۰۰بدون هیچ گونه شک
آئودی
الهه زیبایی آئودی
Sina10
۲۳ مهر ۱۴۰۰ائودی
اولا قیافه اش بسیار زیباست ، واقعا طراحیش حرف نداره
کابینش هم فوق العاده زیباست
مشخصه که از لکسوس سریعتره
چهاچرخ متحرک بودنش هم امتیاز مثبت مهمی برای این سرعت بیشترشه
همچنین کاربردی تره با اینکه قراره کوپه باشه ، حجم صندوق بیشترش و با توجه به فاصله محوری احتمالا جادار تر هم باشه ، البته این مورد رو نمیشه دقیق نظر داد ، اما خود متن میگه لکسوس چندان جادار نبوده
اما لکسوس ، خب خیلی خیلی ارزون تره
میشه دید ترمز گیری بهتری هم داشته ، اما فاصله اشون کمه تو این مورد ، پس تقریبا برابرن
سبک تره ، و با وجود اون موتور ۵ لیتری تنفس طبیعی ( که از نمونه توربو جذاب تره) مصرف سوختش انچنان بالاتر نیست
حتی قدرتمند تره و باک بزرگتری داره اما همونطور که تازه گفتم ، جادار نیست اما کابینش با کیفیته مثل همه لکسوس ها ، برام جای تعجب داره چرا کابین LX به جذابیت بقیه لکسوس ها در نیومده
نمیدونم در کل این دو خیلی نزدیکن بهم
یه امتیاز منفی برای لکسوس اینه که این مدل F کامل نیست تو متن هم گفته انچنان براشون جذاب نبوده و از IS350 خیلی بهتر نبوده جز موتورش ، به نظرم این لکسوس بیشتر بهش میاد رقیب الپینا B3 باشه تا RS5
تصمیم گرفتم سلیقه نظر بدم و ائودی رو انتخاب کنم ، ولی باید دید اگه نسخه F کاملی در کار باشه چه کار میکنه ، اگه واقعا برنامه ای براش دارن ، به نظرم خوب در میاد
آریا+منش
۲۳ مهر ۱۴۰۰واقعا به نسبت قیمت لکسوس برتره حتی ظاهری هم تکامل خوبی داشته
MC20
۲۳ مهر ۱۴۰۰دوئل بین آئودی RS5 اسپرت بک و لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس مثل دوئل بین اعداد 18 و 15 می مونه . نمی دونم چرا بعضی از دوستان ، مسیر انتخاب رو طولانی میکنن ؟
حسین دهمرد
۲۳ مهر ۱۴۰۰به آئودی رای دادم چون قرار نیست پول بدم ولی…
اختلاف قیمتشون خیلیه
رامتین
۲۳ مهر ۱۴۰۰آئودی خوبه اما موتور لکسوس بهتره. rs5 خودرویی نیست که از پس m4 یا Eکلاس کوپه بر بیاد. کاملا از هموطنهای خودش شکست میخوره. اما اگر همین IS بتونه موتور را تقویت کنه بیشک انتخاب من لکسوسه.
محمدرضا
۲۳ مهر ۱۴۰۰رقیبش cکلاس هست نه eکلاس🤔
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰چرا موتور ۶ سیلندر رو با ۸ سیلند مقایسه میکنی؟
اگه به موتور باشه که باید مرسدس c63 amg با موتور v8 رو مثال بزنیم که ازهمه نظر بهتره و لکسس رو قورت میده هم از نظر موتوری و هم تمام زمینه های دیگه
هم سگمنت is هم c کلاس هست نه e کلاس
mm.y@rlou
۲۳ مهر ۱۴۰۰آئودی کجا ولکسوس کجا
مسعود
۲۳ مهر ۱۴۰۰بخاطر استهلاک پایین تر و تنفس طبیعی و همچنین ظاهر شیک تر و صد البته قیمت پایین تر لکسوس ❤❤
زیزیگولو
۲۳ مهر ۱۴۰۰واسه چی سایت ریخته به هم ؟
حسن
۲۳ مهر ۱۴۰۰اعودی ادم ویادطراحی سمند میندازه ادم حس خوبی نداره صدالبته که لکسوس لوکس تره قیمت ارزونترهم داره انتخاب من لکسس هست
محمدرضا
۲۴ مهر ۱۴۰۰لکسس از آئودی لوکس تره
برا همین ۲۰هزار دلار ارزون تره🤣
جمشید
۲۴ مهر ۱۴۰۰قطعاً آئودی RS5 اسپرت بک
Kato
۲۴ مهر ۱۴۰۰قیمت را توجه کنید تفاوت فاحش 20000$
قطعا رای من لکسوس
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰رای تو مهم نیست مهم برتری و پیشرفته تر بودن و مهندسی بالاتره که قطعا آئودی و کادیلاک از همه نظر بهتر هستن تو این سگمنت بطور کلی گزینه های آلمانی و امریکایی در تمام زمینه ها بهترین هستن
car lover
۲۸ مرداد ۱۴۰۳لکسوس بخاطر موتور 8 سیلندرش و صد البته تنفس طبیعی و دیفرانسیل عقب بودنش و اسب بخار بیشتر و کابین بهتر و طراحی فوق العاده خشن و زیبا
البته علاقه ام به ماشینای ژاپنی هم بی دلیل نیست