مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین فورد فوکوس ST و بامو M135i
مجموع آراء: ۱۱۹۵
آراء بامو: ۸۶۵
آراء فورد: ۳۳۰
پیروز دوئل: بامو M135i با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس A35 AMG | فولکسواگن گلف R |
مرسدس A35 AMG | |
فورد فوکوس ST | بامو M135i |
بامو M135i | |
آئودی S3 | هوندا سیویک تایپ R |
؟ |
آئودی S3
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB Evo گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شاسی سرزنده، پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو با قدرتی بیشتر از همیشه، ظاهر مدرن و زیبا، کابین پیشرفته با تکنولوژیهای زیاد
نقاط منفی: فرمان سنگین، تأخیر توربوی قابل احساس، فقدان سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد، عادت کردن به سوئیچ تعویض دنده طول میکشد
چکیده: S3 خودرویی اسپرت بدون خشونت آزاردهنده است و در نقطهای مناسب بین A3 آرامتر و RS3 وحشیتر قرار میگیرد
هوندا سیویک تایپ R
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتواکسپرس: ۵.۰ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پرفورمنس چشمگیر، هندلینگ فوقالعاده، شتاب آتشفشانی، کاملاً کاربردی برای استفادههای روزانه، شاسی متعادل
نقاط منفی: طراحی بیرونی بحثبرانگیز، صدای نهچندان جذاب اگزوز، سروصدای زیاد در سرعتهای بزرگراهی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیف
چکیده: سیویک تایپ R ممکن است با طراحی شلوغ چشم را آزار دهد و با صدای کسلکنندهٔ اگزوز گوش را ناامید کند اما رانندگی فوقالعادهٔ آن همچنان راننده را مسحور میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی S3 | سیویک تایپ R | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۳.۳ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۰ متر | ۴۶.۰ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۶ جی | ۱.۰۲ جی |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۴۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۵۱ میلیمتر | ۴,۵۵۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۳۰ میلیمتر | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۲۵ لیتر | ۴۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۶,۸۹۵ دلار | ۳۸,۹۱۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۴۶,۸۹۵ دلار | ۴۵,۰۱۰ دلار |
*سیویک موردبررسی از نوع لیمیتد ادیشن است
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
مردیم از خوشی
۲۸ بهمن ۱۴۰۰آئودی
مصرف کم تر
باک بزرگ تر
شتاب خیلی بیش تر
بسیار لوکس تر
طراحی داخلی زیبا تر
طراحی بیرونی زیبا تر
محمد امین
۲۸ بهمن ۱۴۰۰اونوقت چرا نمره های سیویک در برسی ها بیشتره ؟
مردیم از خوشی
۲۸ بهمن ۱۴۰۰برو از خودشون بپرس 🤣
🤍Tesla cybertrack🤍
۲۸ بهمن ۱۴۰۰آئودی یه چیز دیگست
ماکسیمیلیان
۲۸ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
کاملا سخنتان درست است ، به همین منظور در نظرسنجی آئودی s3 را انتخاب کردم.
با اینحال در کلاس هاچبک ها آئودی rs3
را ترجیح میدهم ، قدرت ، زیبایی و کیفیت را یکجا ارائه میکند.
یکی از ایرادات اروپایی ها این است که قدر این خودرو ها را نمیدانند و از خداوند ناسپاسی میکنند.
یا علی🌷
sam
۲۸ بهمن ۱۴۰۰شرم بر اروپا باد 💮🍁
viper2
۲۸ بهمن ۱۴۰۰به نظرم طراحی سیویک خیلی شلوغ شده . من انتخابم ائودی هست.
ماکسیمیلیان
۲۸ بهمن ۱۴۰۰صحیح احسنت!
amir
۲۸ بهمن ۱۴۰۰فقط هوندا
آرم@ن
۲۸ بهمن ۱۴۰۰آئودی
برند لوکس و مهندسی آلمانی،شتاب بهتر،کیفیت کابین خیلی بهتر،مصرف کمتر.طراحی سنگین و باکلاس
حسین دهمرد
۲۸ بهمن ۱۴۰۰مشخصات خیلی نزدیک به همدیگه هستن. ارباب حلقه ها تو برندینگ بالاتره
ارش
۲۸ بهمن ۱۴۰۰آئودی .
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۸ بهمن ۱۴۰۰یقینا آئودی
عشقه عشق
بی نظیره و قطعا انتخابم خواهد بود
ماکسیمیلیان
۲۸ بهمن ۱۴۰۰بی نظیر که خیر اما کم نظیر چرا!
M.Kkarimi
۲۸ بهمن ۱۴۰۰بستگی داره کاربری خریدار چی باشه … بنظرم هیچ کس با یه هاچبک داغ پیست و … نمیره ، حداکثر در حد یه درگ خیابونی ، از همین جهت انتخابم آئودیه. ولی چیزی که توجهمو جلب کرد این بود که تعریف و تمجیدی که از شتاب هوندا شده بود با اعداد اصلا همخوانی نداشت … 😕
F15 Eagle
۲۸ بهمن ۱۴۰۰اگه شتاب هوندا آتشفشانی هست
پس شتاب آئودی چیه
تنها دلیلی که باعث میشه به هوندا رای داد ملق های شپش در جیب هست
آئودی از همه نظر سره
امین
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ملق های شپش😂😂😂😂😂 چقدر خوب گفتی👏
رامتین
۲۸ بهمن ۱۴۰۰S3 پیشکش. نسخه RS3 رقیبی در دنیا نداره. 400 اسب از یک موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری و گشتاور هم 500 نیوتن متر. جالبه میتونه بی ام و M2 را به چالش بکشه که با موتور 6 سیلندر 3 لیتری همین توان و گشتاور را داره.
بهنام
۲۸ بهمن ۱۴۰۰بدون تعصب هوندا بهتر بود و نکات منفی قابل حل هستن .اگه با ظاهرش کنار بیایم صدای اگزوز کاملا قابل حله .انتخابم هوندا
ارین صاحب جمعی
۲۸ بهمن ۱۴۰۰کلا تو نظر دادن نباید خیلی به امتیازها نگه کرد چون اونا هم سلیقه خودشونو میگن ما هم سلیقه خودمونو و اگرنه سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا مال ۷۰ سال پیشه
Ass
۲۸ بهمن ۱۴۰۰هوندا خیلی خوبه اما آئودی با شخصیت تر و قشنگ تره(با اینکه هوندا رو دوست دارم اما این نسل قشنگ نیست)
speed-hunter-007
۲۸ بهمن ۱۴۰۰هوندا سیویک،چون دنده دستیه
و jdm حساب میشه
Jdm باز
۲۸ بهمن ۱۴۰۰عقلم میگه ائودی ولی قلبم میگه سیویک مخصوصا بخاطر گیربکس دستیش :)
کوبیده
۲۸ بهمن ۱۴۰۰=امسال افتضاح رای دادید
Rahman
۲۹ بهمن ۱۴۰۰هندا بیشتر شبیه اسباب بازی میمونه .