مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا GR86 و بامو سری ۲
مجموع آراء: ۹۷۶
آراء بامو: ۵۸۲
آراء تویوتا: ۳۹۴
پیروز دوئل: بامو سری ۲ با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
بامو سری ۲ | تویوتا GR86 |
بامو سری ۲ | |
آئودی TT | نیسان Z |
؟ | |
پورشه ۷۱۸ | تویوتا سوپرا |
؟ |
نیسان Z
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱
پلتفرم: FM نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳۶ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۸ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی قدرتمند و جذاب، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب
نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگینتر از 370Z، استفاده از پلتفرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه
چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب میشود کامل کرده است
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹۸۶ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۲۲ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پنج سیلندر منحصربهفرد و قدرتمند، کابین پیشرفته و مدرن، سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بهصورت استاندارد، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، فضای بار مناسب
نقاط منفی: کابین تنگ، سواری خشن روی جادههای ناهموار، افزایش سن، رقبا لوکستر هستند، هندلینگ خوبی دارد اما خودروهای اسپرت رقیب هنوز هم بهتر هستند
چکیده: TT RS خودرویی قدرتمند و سریع با ظاهر تهاجمی و جذاب است اما بهاندازهٔ بهترینهای این کلاس هیجانانگیز یا درگیر کننده نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی TT RS | نیسان Z پرفورمنس | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۲.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۹ متر | ۵۰.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۰.۹۳ جی |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
وزن | ۱۴۸۳ کیلوگرم | ۱۶۳۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۱۹۱ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۰۴ میلیمتر | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه | ۷۴,۲۹۵ دلار | ۴۱,۰۱۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۴,۲۹۵ دلار | ۵۱,۰۱۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
احمدرضا
۲۸ خرداد ۱۴۰۱پلتفرم قدیمی چه بدی داره وقتی ماشین به قدر کافی زیبا و هیجان انگیز و جذابه؟
به z رای دادم
قیمت کمتر ظاهر زیباتر قدرت برابر
datsun
۲۸ خرداد ۱۴۰۱پلتفرم tt هم از 2006 تغییری نداشته
Amir Machine
۲۸ خرداد ۱۴۰۱نسل فعلی TT رو پلتفرم کاملا جدید MQB ساخته شده که اولین بار سال 2012 با نسل هفتم گلف معرفی شد
نسل قبلی TT از پلتفرم A5 استفاده میکرد
datsun
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ببین داداش آقا امیر پلتفرم MQB توسعه یافته همون پلتفرم قدیمی تر pQ35 هستش حالا تو نیسان هم همینه درسته پلتفرم fm هست ولی تو هر نسل توسعه داده شده اینو یکی از رسانه ها ظاهرا به اشتباه گفته و بقیه تکرار میکنن
اکثر پلتفرمها توی همه خودروسازها شاید ۸۰ درصد پلتفرمها توسعه داده شده پلتفرمهای قدیمی تر خود کمپانی ن با یک اسم جدید کمتر پیش میاد یه پلتفرم رو از صفر دوباره طراحی کنن.
Reza Waffen SS
۲۸ خرداد ۱۴۰۱آئودی TT
ممد ژانگولر
۲۸ خرداد ۱۴۰۱جالبه آئودی تی تی مال ۱۰ سال پیشه ولی هنوز که هنوزه رخشه و رقیباشو قورت میده
رای من ۱۰۰٪ به آئودیه
کیفیت ساخت و هندلینگ و لوکس بودنش و الخصوص طراحی جاودانه چه داخل و چه خارج همیشه حرفی داره برای گفتن و تبدیلش کرد به یک اسطوره که ما ۳۰ سال دیگه بیشتر خواهیم فهمید تی تی چی بوده
از همه جالب تر چهار نفره بودنشه و خوش بحال کسی که ۱۰ سال پیش اینو خرید با یک بار پول دادن هنوز که هنوزه به رخ میکشه
ground zero
۱ تیر ۱۴۰۱اونی ک تو بهش میگی اسطوره فک کنم سوپرا یا اسکای لاین باشه ن آئودی
AMANTE
۲۸ خرداد ۱۴۰۱Audi TT RS
نیسان Z طراحی خوبی داره ولی از نظر من به اندازه ی مدل های Z370 و Z350 خوب نیست، فنی و… مثل همیشه عالیه.
F22RAPTOR
۲۸ خرداد ۱۴۰۱هر دو این ماشینها واقعا فوقالعاده هستن
TT نسخه ی چهار چرخ محرک با اون موتور خفنش(دف جلوش جذابیت کمتری داره)
ونیسان با اون موتور و پرفورمنسش و دف عقب بودن، اوج هیجان که به نظرم آخرین ماشینهای درون سوزی هستن که صرفا واسا لذت رانندگی ساخته شدن و بعد اینا ورود به دنیای الکترکی شدنه
JDM lover
۲۸ خرداد ۱۴۰۱من انتخابم نیسان z هست
بخاطر
قیمت خیلی پایین تر
طراحی رترو و جذاب ( نظر خودمه)
بجای اینکه ۷۰ هزار دلار بدم به tt ، با پنجاه تاش
z رو میگیرم با بقیش هم تیونینگ میکنم ماشینمو
البته اگه بخوام تو رنج قیمتی هفتاد هزار تا یه کوپه اسپرت بگیرم ، کیمن یا کورورت میخرم
دکتر
۲۸ خرداد ۱۴۰۱بی درنگ حتی بدون مطالعه متن نیسان زد و انتخاب کردم😃 این دوتا قابل مقایسه نیستن
javadhy
۲۸ خرداد ۱۴۰۱توی این دوئل به نظرم نیسان z خیلی ارزش خرید بالاتری داره
توی قیمت آئودی میشه پورشه خرید چه کاریه خب
آرم@ن
۲۸ خرداد ۱۴۰۱انتخاب سختیه،کابین نیسان خیلی اسپرت تر و قشنگ تر هست بنظرم اما کابین آئودی ساده ولی با کیفیت بالاتر.سواری نیسان طبق متن بهتره که این خیلی مهمه اما آئودی پرفورمنس بهتری رو ارائه میده.قیمت بالاترش هم بخاطر اینه که اسم برند لوکس روشه و نیسان اقتصادی
انتخابم تو این کلاس فقط کیمن
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۸ خرداد ۱۴۰۱خدایی ۳۰ هزار بیشتر ارزش نداره تی تی
زی بشدت بهتره و باحاله
(هرچند از قیافه اش خوشم نمیاد)
سهند
۲۸ خرداد ۱۴۰۱رای من آئودی
ارش
۲۸ خرداد ۱۴۰۱به هندلینگ برتر و شتاب بهتر و سرعت بیشتر یعنی آئودی رای دادم .
TML BN
۲۸ خرداد ۱۴۰۱خب قطعا TT داخل همه چی یکم از نیسان بهتره و کلا جادار تر هم هست
ولی من به Z رائ میدم چون نمیدونم چرا انگار رگ آمریکایی داره و خیلی زیبا تر از TT
من واقعا هیچوقت با TT کنار نیومدم
Kato
۲۸ خرداد ۱۴۰۱خدایگان دریفت :
1.لنسر evo
2.سوبارو wrx
3.اسکان لاین gtr
اگه هزاران کتاب در خصوص خوبی ابن ماشین ها گفته بشه تو دریفت بازم کمه
هیچ ماشینی تو دریفت یارای رقابت با اینارو نداره
حتی نمی تونن تو دریفت بهش نزدیک بشن….
خب اینجا هم نیسان z ارجحیت داره
توان فنی ژاپنی ها ستودنیه ….
همینطور که این سه ماشین ژاپنی هستن …
فقط ژاپن
ادمین از حالت مودریشن درم بیار لطفا….
2311
۲۹ خرداد ۱۴۰۱رکورد دار دریفت بی ام و ام5 عه با 82 کیلومتر دریفت
seßehr
۲۸ خرداد ۱۴۰۱سلطان آئودی
علی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱آلمان فن ها ، اگه آلمان درشکه هم بده بیرون به اون رای میدن!!! لطفا از این نظرسنجی ها نذارین !!! چون فن ها از روی احساس رای میدن نه منطق ، و در ایران طرفدارانی آلمان بیشترن چون عقیده دارن ما و آلمان ها هم نژادیم !!!!!!!!!!
2311
۲۹ خرداد ۱۴۰۱شما همین جدولو نگاه کن ببین کدوم بهتره
آمار فروشو نگاه کن ببین کدوم با قیمت بالاتر فروش بیشتری هم داره
سعید.۱۳۵۸
۲۹ خرداد ۱۴۰۱حرف حساب 👏👏👏👌👍🙏
پدرام
۲۹ خرداد ۱۴۰۱من خودم ژاپنی ها رو هم خیلی می پسندم اما به جز قیمت چرا باید به نیسان رای بدم؟ شتاب آئودی بالاتر نیست که هست، صندوقش بزرگتر نیست که هست، مصرفش کمتر نیست که هست، ترمزهاش بهتر نیست که هست (طول توقف رو نگاه کنید) از موتور 2.5 لیتری توربو قدرت بیشتری از 3 لیتری تویین توربو نیسان گرفته یعنی موتور کوچک تر اما گشتاور بالاتر
جهت اطلاع شما دوست گرامی اگه به قول شما آلمان بد بود هیچ وقت تویوتا سوپرا نمیومد از موتور z4 بی ام و استفاده کنه ضمن اینکه به شخصه طرفدار ماشین ژاپنی هم هستم
پدرام
۲۹ خرداد ۱۴۰۱آئودی قطعا، طراحی نیسان z رو دوست ندارم خصوصا جلوش خیلی بی ریخته