مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل اول
بالاخره گروههای مختلف سدانها پایان یافت و امروز در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کوپههای کامپکت رسیدیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ خودرو در برابر هم قرار گرفتند که از بین آنها شش کوپهٔ کامپکت راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند. از آن شش خودرو، سه کوپه شامل آئودی TT، پورشه ۷۱۸ و بامو سری ۲ مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ نیمههایی را دریافت کردند و نیسان Z هم بهعنوان بازندهای که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد تا تعداد خودروها زوج شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین پورشه ۷۱۸ و تویوتا سوپرا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا سوپرا و پورشه ۷۱۸
مجموع آراء: ۱۲۱۶
آراء پورشه: ۷۶۱
آراء تویوتا: ۴۵۵
پیروز دوئل: پورشه ۷۱۸ با کسب ۶۲ درصد از کل آراء
پورشه ۷۱۸ کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴,۲۹۲ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷۸۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۶۶۷ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۲۲۴ دستگاه
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۶.۷
تایم در پیست تاپ گیر: ۱:۲۳.۵
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، دو گیربکس دستی و اتوماتیک فوقالعاده، پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر ۹ هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده و لاستیکها، آپشنهای گرانقیمت
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و میتوان آن را یک بچه سوپراسپرت دانست
آئودی TT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹۸۶ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۲۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۸۱۲ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۱,۳۲۱ دستگاه
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۷.۷
تایم در پیست تاپ گیر: ۱:۲۴.۹
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پنج سیلندر منحصربهفرد و قدرتمند، کابین پیشرفته و مدرن، سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو بهصورت استاندارد، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، فضای بار مناسب
نقاط منفی: کابین تنگ، سواری خشن روی جادههای ناهموار، افزایش سن، رقبا لوکستر هستند، هندلینگ خوبی دارد اما خودروهای اسپرت رقیب هنوز هم بهتر هستند
چکیده: TT RS خودرویی قدرتمند و سریع با ظاهر تهاجمی و جذاب است اما بهاندازهٔ بهترینهای این کلاس هیجانانگیز یا درگیر کننده نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی TT RS | پورشه کیمن GTS | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری I5 | ۴.۰ لیتری H6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
ردلاین | ۶,۸۰۰ rpm | ۷,۸۰۰ rpm |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۸۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۰ ثانیه | ۱۱.۸ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۷ ثانیه | ۲۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۹۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۹ متر | ۴۳.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۱.۰۳ جی |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر | ۶۴ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۴۴ گرم/کیلومتر | ۲۶۳ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۴۸۳ کیلوگرم | ۱۴۵۶ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۶۱ به ۳۹ جلو/عقب | ۴۳ به ۵۷ جلو/عقب |
طول | ۴,۱۹۱ میلیمتر | ۴,۴۰۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۵۰۴ میلیمتر | ۲,۴۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۴۰ لیتر | ۱۴۰+۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۷۴,۲۹۵ دلار | ۸۸,۷۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
javadhy
۱۹ تیر ۱۴۰۱پورشه هم بیرون هم داخل بسیار جذاب و اسپورت تر از آئودی هست
ولی مهم ترین بخش که پورشه رو به برنده تبدیل میکنه انجین فوق العادش با اون رد لاین و هندلینگ مثال زدنیش هست
در کل انتخابم پورشه چه در مقایسه با آئودی چه در این کلاس
Reza Waffen SS
۱۹ تیر ۱۴۰۱پورشه ۷۱۸ انتخابم
Carlover
۱۹ تیر ۱۴۰۱پورشه
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۹ تیر ۱۴۰۱پورشه بسی مرام اندر خود دارد😂
پورشه سریعتره داخلشم بروز تر و بهتره
تفاوت شاخی هم نیست
و جدای از اون
تنفس طبیعی رد لای ۷ و ۸۰۰ ❤️
Dian
۱۹ تیر ۱۴۰۱با این که اختلاف قیمت قابل توجهی دارن ولی بازم انتخابم پورشه هست
جالبه الان قیمت کیمن ۱۰ سال پیش تو ایران از این حدود ۵۰درصد بیشتره
JDM lover
۱۹ تیر ۱۴۰۱انتخابم کیمن هست
هندلینگ بهتر ، تایم پیست بهتر ، ظاهر جذاب تر ، کابین زیبا تر و اون موتور تنفس طبیعی با ردلاین زیاد
محمد هادی
۱۹ تیر ۱۴۰۱نامردا به تی تی رای بدید
بنظرم شادی بخش ترین کلاس آئودی همینه
من عاشقش تی تی م
بهترین و پرخاطره ترین ماشین آئودی
اما قطعا از لحاظ پرفورمنس کایمن سرته
برقیه جارو برقی
۱۹ تیر ۱۴۰۱رای دادیم سلطون
محمد هادی
۲۰ تیر ۱۴۰۱دمتگرم،عشق دلی❤️❤️
برقیه جارو برقی
۲۰ تیر ۱۴۰۱قلب مایییییییییییییییییییییی
Swedish Arrogant Tiger
۱۹ تیر ۱۴۰۱گرچه tt هنوزم انتخاب جذابیه و تو فنی هم اختلاف چندانی با هم ندارن ولی اینجا 718، شاید مهم ترین دلیل برای انتخاب موتورش باشه.
حسین+دهمرد
۱۹ تیر ۱۴۰۱موتور پورشه حجم بالایی داره اما مصرف سوختش چندان تفاوتی با آئودی نداره. عجب مهندسی
پدرام
۲۰ تیر ۱۴۰۱من هیچکدوم رو نه تست کردم نه از نزدیک دیدم مثل خیلی های دیگه اما با توجه به یک سری مقالات و بررسی های متنی فکر می کنم پورشه تو این کلاس برتره البته باز هم میگم اگه دوستان تخصصی راجع به این قضیه می دونن ریپلای کنن ما هم یاد بگیریم